00:00:23 Víte, kdo je králem zvířat? To je jasný, to je lev.
00:00:26 Ale co taková královna? Já tvrdím, že je to kachna.
00:00:31 Na talíři vypadá skvostně. Báječně. Novináři kachny třeba milují.
00:00:35 A my autofanatici, my ctíme kachny, respektive Citroen 2CV,
00:00:39 jelikož je to symbol francouzského automobilismu.
00:00:49 Kromě Citroenu 2CV, tedy legendární kachny
00:00:52 se v dnešní Auto Moto Revue představí pokračovatel tradice
00:00:56 slavné značky - stylové kombi Citroen DS5.
00:01:00 Míša s Otloukánkem si na vlastní kůži vyzkoušejí aquaplaning
00:01:04 a naučí nás ho ovládat.
00:01:07 A Aleš se skamarádádí s Yetim.
00:01:16 Vezměte si sadu klíčů, šroubovák
00:01:21 a zkuste rozebrat vaše auto. Většině z vás se to asi nepovede.
00:01:25 Ale byly doby, kdy to šlo docela dobře.
00:01:30 Kachna, teda Citroen 2CV se začal vyrábět už před válkou
00:01:33 v roce 1939,
00:01:35 ale sériová výroba začala až v roce 1948.
00:01:41 Do konce se jich vyrobilo přes 5 milionů.
00:01:44 My dneska kachně načechráme peříčka.
00:01:48 Rozebrat kachnu, to je velká věda.
00:01:53 No to jo. Víko od kufru prostě vysunete.
00:01:57 Všimli jste si toho označení? Citroen 2CV.
00:02:00 Vyslovujeme "duševó". Hned se k tomu vrátím.
00:02:02 Další složitej díl. Přední dveře.
00:02:06 Ty už jsou na 4 šroubech. To už je něco.
00:02:11 Ta zkratka 2CV v překladu znamená 2 koně,
00:02:14 což není výkon motoru, ale název daňové třídy,
00:02:17 do níž auto koncem 40.let spadalo.
00:02:20 Takže kdybyste se zeptali Francouze,
00:02:22 jestli někdy jezdil kachnou, bude vás mít za úplně jiné zvíře.
00:02:27 To je vtipný. Povolíte tři maminy a blatník je venku.
00:02:45 Jako když roluju karimatku.
00:02:52 A víte, co je na tom nejkrásnější?
00:02:54 Že i když je ta kachna teď takhle oškubaná,
00:02:56 tak se s ní dá normálně jet.
00:03:10 Taky vám přijde kachna přinejmenším úsměvná?
00:03:13 To francouzská média se při jejím představení
00:03:16 v roce 1948 přímo smála. Ale jak to tak v pohádkách bývá,
00:03:20 blbá reklama je taky reklama.
00:03:22 Z dvojky si utahovali úplně všichni.
00:03:25 Jenže pořadník se už po několika měsících výroby natáhl
00:03:27 na 3 roky a prodloužil se až na 6 let.
00:03:30 Takže ojetý Citroeny 2CV začaly být dražší než kachny nové,
00:03:34 protože byly k dispozici hned.
00:03:37 Auto, co vrčelo, jako když se splaší šicí stroj,
00:03:39 bylo najednou hitem hlavně díky podvozku.
00:03:42 Vinuté pružiny jsou v pouzdru pěkně uprostřed auta pod podlahou
00:03:45 a od nich vedou podélná ramena ke všem nezávisle zavěšeným kolům.
00:03:50 Díky tomu máte pocit, že řídíte vodní postel.
00:04:14 Minulý rok dostala Škoda Yeti nový obličej.
00:04:17 Nový facelift. Je víc hranatá, víc agresivní,
00:04:21 víc stejná jako všechny nové škodovky.
00:04:24 Dnes ale nebudu jezdit novou generací Yetiho,
00:04:27 ale tou původní z roku 2009.
00:04:38 Model Yeti určený pro výrobu byl oficiálně představen
00:04:41 na Autosalónu v Ženevě a prodává se od léta roku 2009.
00:04:46 K dispozici je se třemi benzínovými a čtyřmi naftovými motory.
00:04:52 Já mám dvoulitrový nafťák s šestistupňovým manuálem
00:04:55 a výkonem 81 kW, což znamená, že mám 110 koní.
00:04:59 Model Škoda Yeti je v nabídce
00:05:01 jak s pohonem předních kol, tak i 4x4.
00:05:05 Ten je řešen spojkou Haldex 4.generace.
00:05:11 Při pořizování ojetiny ale pozor!
00:05:13 Řada nabízených vozů jsou totiž jen předokolky.
00:05:17 Kdo pořídí čtyřkolku, měl by k ní přistupovat jako k SUV.
00:05:22 Nakonec nejde o offroad, tak po vozidlu nemůžete vyžadovat
00:05:26 výkony hodné zdatného kamzíka.
00:05:28 Rozhodně si před koupí podvozek zkontrolujte.
00:05:34 Ale kdo bude k automobilu přistupovat s rozumem,
00:05:36 zklamání se nemusí bát.
00:05:39 Zklamání nehrozí ani z nedostatku místa pro cestující.
00:05:42 K dobrému pocitu přispívají tyto skvělé sedačky.
00:05:45 A ty zadní jsou navíc polohovatelné.
00:05:50 Kufr má 416 litrů a zvětšit se dá nejen sklopením sedaček,
00:05:55 ale i jejich kompletním odstraněním.
00:06:03 U mě to zatím nehrozí, protože mám najeto pouze 37 tisíc kilometrů,
00:06:07 ale při vyšších kilometrových nájezdech
00:06:09 se u motoru můžou vyskytovat problémy.
00:06:12 Patří sem třeba potíže s mazáním, s rozvody či vstřikovači.
00:06:16 Stejně jako u jiných dieslů i zde existuje zvýšené riziko
00:06:20 potíží s filtrem pevných částic nebo čidlem výfukových plynů.
00:06:25 Problémy s rozvody se ale nevyhýbají
00:06:28 ani zážehovým přeplňovaným motorům TSI.
00:06:35 Potíže mohou nastat také s převodovkou DSG
00:06:38 kvůli opotřebení, ale je pravda, že se to většinou stává u aut,
00:06:41 které mají najeto 130 tisíc kilometrů a více.
00:06:54 Objevují se také další závady. Známé jsou vůle na silent blocích
00:06:58 spodních ramen přední nápravy. A někdy se objevují vůle
00:07:02 i na zavěšení zádní nápravy.
00:07:05 Výjimkou není nadměrně opotřebená spojka,
00:07:07 protože ta bohužel u Yetiho nepatří k těm nejdokonalejším.
00:07:11 Totéž platí i pro dvouhmotový setrvačník,
00:07:14 jehož opotřebení prozradí typický klapot zespodu motoru,
00:07:18 který po sešlápnutí pedálu spojky zcela utichne nebo změní zvuk.
00:07:26 Náš se zdá být zatím bez potíží. Pokud si budete chtít koupit Yetiho
00:07:30 s přibližně najetými 37 tisíci kilometry
00:07:33 a dvoulitrovým dieslovým motorem, šestistupňovou manuální převodovkou
00:07:37 a s pohonem všech čtyř kol a podaří se vám usmlouvat cenu
00:07:40 do 360 tisíc korun, tak s koupí určitě neváhejte.
00:08:09 Rozhodně nikam nepřepínejte! Neviděli byste totiž,
00:08:12 co uveze auto s 28koňovým motorem.
00:08:16 Aleš je připraven otestovat Citroen DS5
00:08:20 a na závěr dnešní Auto Moto Revue uvidíte tolik kachen,
00:08:24 že se vám o tom bude zdát.
00:08:36 Aquaplaning. To je hodně nebezpečný jev.
00:08:40 Nastává, když vzorek pneumatik nestačí odvádět vysokou vrstvu vody
00:08:44 na vozovce. Nejčastěji vás potká, když rychle vjedete do místa
00:08:48 s velkým množstvím vody,
00:08:50 třeba ve vyjetých kolejích po kamionech.
00:08:53 Na jeho průběh má vliv rychlost, hmotnost auta,
00:08:56 hloubka vzorku nebo provedení a opotřebení pneumatik.
00:09:00 Čím víc vody dovedou odvést, tím lépe.
00:09:03 Jak poznat aquaplaning? Dostanete ránu do volantu
00:09:06 a začnou se vám rychle protáčet kola.
00:09:09 Při jízdě v hustém dešti raději kontrolujte ve zpětném zrcátku
00:09:12 zřetelnost stop svých pneumatik. Čím méně jsou vidět, tím hůř.
00:09:18 A pro nás to znamená snížit rychlost jízdy.
00:09:21 Další důležitý faktor je chování a reakce řidiče.
00:09:24 Kdo vletí do vody a zabrzdí nebo zatočí volantem,
00:09:27 většinou špatně skončí.
00:09:30 A čím jede rychleji, tím je to horší.
00:09:41 Nejlepší je jet tak, abyste před louží zpomalili natolik,
00:09:44 že k aquaplaningu nedojde. Ale když už vás to potká,
00:09:48 zachovejte klidnou hlavu a nezmatkujte.
00:09:55 Zásadně si nevšímejte brzdy.
00:09:57 Aquaplaning způsobí, že kola ztratí styk s vozovkou
00:10:01 a auto se klouže po tenkém vodním filmu.
00:10:08 Důležitý pedál je spojka.
00:10:13 Takže když vletíte do vody, sundejte nohu z plynu
00:10:17 a sešlápněte spojku. Kola se začnou volně odvalovat
00:10:20 a auto se stane ovladatelným.
00:10:22 U aut s automatickou převodovkou stačí sundat nohu z plynu.
00:10:26 Chce to jen chladnou hlavu a ruce na volantu.
00:10:30 Kola musí být natočena do přímého směru.
00:10:32 Pokud by byla v rejdu, po dotknutí pneumatik s pevným povrchem vozovky
00:10:36 se auto dostane do nekontrolovatelného smyku.
00:10:39 Takže nebrzděte, neřaďte, nešlapejte na plyn,
00:10:43 netočte prudce volantem a počkejte, až si auto kecne zpátky na silnici.
00:10:47 A dál pokračujte nižší rychlostí.
00:10:55 Škoda Citigo má výkon 44 kW stejně jako Volkswagen Up.
00:11:00 Taková Toyota Aygo, ta má 51 kW.
00:11:04 A první kachny? Ty měly 9 koní, takže 6,5 kW.
00:11:08 Až teprve od roku 1968 se pod kapotu montovaly
00:11:12 monstrózní motory o výkonu 28 koní, takže 21 kW,
00:11:17 což je sotva půlka toho, co mají dnešní miniauta. Ale jezdilo to.
00:11:22 Dá se vůbec něco s tímhle motorem uvézt?
00:11:24 Já myslím, že ne, ale odborníci tvrdí,
00:11:26 že plně obsazená a naložená kachna pojede i 90.
00:11:29 Tak si to zkusíme. Pojedeme ve čtyřech na hory.
00:11:40 Tolik místa, co je v kachně, by mohla dnešní miniauta závidět.
00:11:43 A přitom projekt, označený jako velmi malé auto,
00:11:46 se začal rodit už v roce 1936.
00:11:49 Podle zadání tehdejšího šéfa mělo být auto schopné
00:11:52 uvézt dva zemědělce se slamáky na hlavě,
00:11:54 50 kilo brambor a plato vajec rychlostí 50 kilometrů v hodině
00:11:59 se spotřebou do 3 litrů na 100 kilometrů.
00:12:02 Auto mělo být snadno ovladatelné, aby ho zvládly i ženy a začátečníci
00:12:06 A asi nejvtipnější hláška od šéfa ke konstruktérům byla:
00:12:10 Nestarejte se o vzhled.
00:12:13 My máme kachnu krásnou, zelenou, protože to je model z 80.let.
00:12:17 Přitom až do roku 1959 se dělaly jen šedé.
00:12:20 A pak i modrá a žlutá.
00:12:23 Jedeme!
00:12:30 A jedeme!
00:12:32 Za dva.
00:12:35 Pohotovostní hmotnost je podle techničku táhle kachny 675 kilo.
00:12:39 Celková maximální je 930.
00:12:44 Je cítit, že je trošku dýchavičná,
00:12:46 že má trošku protrhaný blány mezi prstama,
00:12:50 ale jináč jako kope statečně.
00:12:54 Jak jsem si tak jako v zatáčkách zkoušel řezat,
00:12:57 nejsem si jistej, že si to teď troufnu.
00:13:01 Tak schválně. Hoši, držte se!
00:13:12 Ale jo. Drží to pěkně.
00:13:15 Do Jeseníků bych s tím klidně jel. Do Alp už bych si asi netroufl.
00:13:28 Kachna se sice hrozivě naklání, ale na bok ji jen tak nepoložíte.
00:13:32 Za těch 42 let, co se Citroen 2CV vyráběl,
00:13:35 se toho na něm moc nezměnilo.
00:13:37 Přibyly barvy, přibyly kachny pod kapotou
00:13:39 a taky jedna zásadní věc. Elektrický motorek na stěrače.
00:13:44 Do roku 1962 byly totiž stěrače poháněny mechanicky
00:13:47 společným vedením od převodovky s tachometrem.
00:13:50 Takže čím rychleji auto jelo, tím kmitaly rychleji.
00:13:54 To byly časy!
00:14:01 Po světě jezdí miliony aut, ale jen z mála z nich vás bude bolet krk.
00:14:15 Design Citroenu DS5 absolutně vybočuje z normálu všedních dní.
00:14:20 Jako by se před námi objevil koncept,
00:14:22 který zrovna vyjel z nějaké autoshow.
00:14:25 Výhodou je, že si tento á la koncept můžete koupit už dnes.
00:14:35 Základní pořizovací cena je necelých 750 tisíc korun
00:14:38 a u tohoto modelu Sport je to víc jak 1 milion.
00:14:41 A to je docela dost na to, že se stále pohybujeme
00:14:44 ve světě nižší střední třídy.
00:14:48 Ale za styl se platí.
00:14:50 A ten, kdo chce vybočit z řady, tak si rád připlatí.
00:14:53 Designu auta vévodí futuristický vzhled
00:14:56 a ze všech stran je jednoduše krásný.
00:15:05 Vše podtrhují nádherná osmnáctipalcová kola
00:15:08 a prvky z chromu.
00:15:12 Uvnitř je DS5 neméně extravagantní.
00:15:15 A pokud vám něco připomíná, tak ano - Porsche Panamera.
00:15:20 Interiér je podobě naleštěný jako exteriér.
00:15:23 Všechny tlačítka a páčky mají nezaměnitelný tvar.
00:15:29 Klika dveří je dokonce ze solidní oceli.
00:15:32 Tohle je bezesporu zatím nejkrásnější
00:15:35 a nejlépe zpracovaný interiér jaký kdy Citroen vyrobil.
00:15:39 Soupeřit by bez obav mohl s jakýmkoliv prémiovým vozem.
00:15:43 Výbava je taky dostatečná. Model Sport obsahuje navigaci,
00:15:47 parkovací kameru, funkční volant, Line Asist,
00:15:51 který upozorňuje na vybočení z jízdního pruhu
00:15:54 vibracemi v sedačce. Samotné sedačky jsou vyhřívané
00:15:57 a s masážní funkcí, střecha je dělená s prosklenými plochami
00:16:02 a spousta dalších nejen designových prvků.
00:16:13 Další podstatnou stránkou DS5 pro českého zahrádkáře
00:16:17 s citem pro design je 468 litrový kufr.
00:16:22 Po sklopení zadních sedaček vznikne rovná plocha.
00:16:25 A i když je kufr relativně velký, horší je to na zadních sedačkách.
00:16:30 V nejlepším případě je mezi opěradly předních sedadel
00:16:33 a koncem sedáku 82 centimetrů. A když posunu přední sedačku
00:16:38 úplně dozadu, tak zde zbude 58 centimetrů.
00:16:42 Podobné je to i prostorem nad hlavou.
00:16:48 DS5 můžete mít jako hybrid, ale to bych nedoporučoval.
00:16:51 Za prvé je drahý a za druhé není zas tak dobrý.
00:16:55 K mání je také benzínová verze. A tu bych taky nedoporučoval,
00:16:59 protože je, mírně řečeno, mlsná. Motor, který chcete, je diesel.
00:17:06 Jednoduše proto, že má nejlepší mix výkonu, ceny a spotřeby.
00:17:13 Citroen slibuje, že s verzí dvoulitrového motoru blue HDI
00:17:17 budete jezdit za 4,4 litru na 100 kilometrů.
00:17:23 180 koní a zrychlení z 0 na 100 za 9,2 sekundy
00:17:27 dává dostatek prostoru k bezpečné jízdě.
00:17:29 A například v Německu si budete moci vyzkoušet
00:17:32 i maximální rychlost 220 kilometrů za hodinu.
00:17:41 O řazení se u blueHDI stará tento šestistupňový automat.
00:17:44 A přiznám se, že tato převodovka dělá z DS5 skvělého společníka
00:17:48 na dlouhé cesty například po dálnicích.
00:18:00 K dobrému pocitu přispívá i slušně odhlučněný interiér.
00:18:04 Ale jaké je auto na okreskách nebo ve městech?
00:18:07 No, na jedničku s hvězdičkou to nebude.
00:18:10 Řízením se ani nepřibližuje například Fordu Mondeo nebo Mazdě 6
00:18:17 Podívejte se na tu vůli. To bych ještě prominul,
00:18:20 kdyby jízda v DS5 byla hedvábně hladká jako v jiných Citroenech.
00:18:24 Ale není.
00:18:27 Vypadá to, že inženýři zapomněli dát olej do tlumičů
00:18:30 nebo utratili všechny peníze za ty cingrlátka v interiéru.
00:18:34 Legendární kachna musela uvézt přes zorané pole ošatku vajec,
00:18:38 aniž by se jediné rozbilo. To by asi DS5 nezvládla.
00:18:48 Dalším, ale už malým nedostatkem je umístění ovládání
00:18:52 vyhřívání předního a zadního skla.
00:18:55 Páčky jsou schovány za řadící pákou.
00:18:57 Strejda ergonom měl asi dovolenou, když to zrovna v Citroenu řešili.
00:19:06 Bez ohledu na to, co jsem před chvílí říkal,
00:19:08 musím jedním dechem uznat, že tohle je nejkrásnější Citroen
00:19:11 posledních let. A pokud máte rádi extravaganci,
00:19:14 tak vás nějaké drobné chybičky stejně nezastaví.
00:19:36 Moje první auto byla Škoda 1000 MB. A já jsem hrozně ráda,
00:19:39 že si tady dneska můžu popovídat s panem Hrubým,
00:19:42 který je odborník na tyto vozy a řekne mi k tomu mnohem víc.
00:19:45 -Dobrý den.
-Dobrý den.
00:19:47 Já jsem si všimla, že tady máme škodovku s řízením vpravo.
00:19:51 -To je nějakej Angličan, nebo co?
-No jo. Ano.
00:19:53 To se psal rok 1966, když to vyrobili u nás v Mladé Boleslavi.
00:19:57 V roce 1967 se nám vrátilo 400 kousků zpátky
00:20:00 do Československa a takhle se to zachovalo.
00:20:04 Jezdí to jenom 90, ale mílí.
00:20:07 A čím byly unikátní ty embéčka?
00:20:09 Škoda 1000 MB je vlastně první československé vozidlo
00:20:13 se samonosnou karosérií, takže odpadly nám starý známý rámy
00:20:18 z okrávek, stejšnů a podobných. A vlastně byl to průkop,
00:20:22 že vše bylo vzadu. A ta koncepce se držela 50 let.
00:20:26 Nebo 40 let se držela, můžeme říct.
00:20:28 -To znamená motor, chladič, převodovka?-Všechno vzadu.
00:20:32 -Celej agregát hnací je vzadu.
-A pohon na zadní kola? -Tak.
00:20:34 Ale, slečno, pro vás jako dobrou jezdkyni a dobrou závodnici
00:20:38 mám jedno velké překvapení.
-Jaký?
00:20:41 No přece závodní embéčko.
00:20:57 Teda to je krasavice!
00:20:59 To je závoďák mého mládí.
00:21:04 Tak se jdeme svézt, ty krásko!
00:21:11 Jo! To je zvuk závoďáka!
00:21:15 Tak tohle je super jízda. Vzpomínám na mládí,
00:21:18 kdy jsem tajně ukradla auto a jela jsem se takhle večer projet.
00:21:25 Ten zvuk je úžasnej. Akorát člověk z toho vystoupí, a neslyší.
00:21:31 Volant je krásnej. Takovej dřevěnej. Připadám si,
00:21:34 jako bych řídila parník. Ale šlape to!
00:21:39 Řazení starý háčkový. Krásný!
00:21:43 Musím teda říct, že ty tlumiče tenkrát neměli moc nastavitelný.
00:21:47 Jsou tvrdý a auto je cítit jako správná motokára.
00:21:51 Tvrdej podvozek. To já mám ráda.
00:21:55 Ale když si uvědomím, jak ti kluci jako Blahna a Křeček
00:21:59 s takovýmhle autem lítali, tak je to úžasný.
00:22:29 Na pejskaře v Praze narazíte prakticky na každém rohu,
00:22:31 ale kolikrát denně potkáte člověka, co venčí svoji kachnu?
00:22:35 A hele! Tady se nám jich slítlo zrovna 30.
00:22:37 To máme zhruba tak 850 koní. A to už je slušná farma.
00:22:41 Vlastně to už je skoro jedno Bugatti Veyron. 850 koní.
00:22:45 Proč máte zrovna kachnu?
00:22:48 Kachna je nejpopulárnější auto. Luis de Funes, Fantomas.
00:22:51 Kolik taková kachna jede?
00:22:54 Já jsem s ní jel asi 115 a kolega mi tvrdil,
00:22:57 že teď s ní jel 135.
-Ježišmarjá!
00:22:59 Já taky říkám ježišmarjá.
00:23:07 Vy máte ale speciální kachnu. Copak to je za typ?
00:23:11 -To je typ AK.
-To zní jako samopal.
00:23:14 To je furgonet. Dá se říct, že to je jako pick up.
00:23:17 Jednu jsem koupila jednomu synovi, pak druhýmu synovi,
00:23:20 pak manželovi k padesátinám.
00:23:27 Tohle je ale nějaká kachna divoká dost.
00:23:29 Co to je za stroj?
00:23:32 To je českým krásným slovem derivát.
00:23:35 Mě zajímají auta, která mají malý obsah
00:23:38 a s kterýma se dá objet celý svět.
00:23:40 Když se dá kachnou objet celý svět, tak proč se neprojet po Praze?
00:23:45 Rozpohybovali jsme tedy celé hejno
00:23:47 a vyrazili na spanilou projížďku až na Pražský hrad.
00:23:51 A zábava to nebyla jenom pro nás, ale i pro všechny kolemjdoucí,
00:23:54 protože kachna vykouzlí úsměv na tváři opravdu každému.
00:24:19 Pražský hrad teď evidentně turisty nezajímá,
00:24:22 protože jsou tady kachny. A tyhle kachny se za chvilku seřadí
00:24:25 a pěkně jedna za druhou pojedou až do samého centra Prahy.
00:24:31 V ulicích to najednou vypadá, jako byste vrátili čas.
00:24:35 Takovou atmosféru a pozornost všech lidí okolo nezažijete,
00:24:38 ani kdybyste se po Praze projížděli v nějakém drahém supersportu.
00:24:43 A rozhoupat kachnu v úzkých ulicích? To vás nikdy neomrzí.
00:24:48 Když jsme dorazili až na Václavák, byly kachny pro turisty
00:24:51 daleko větším lákadlem než Národní muzeum
00:24:54 nebo svatý Václav na koni.
-Nazdar, Vašku!
00:25:04 V příštím díle provětráme nadupaný Peugeot 208 GTI.
00:25:08 Ale bude nás hlavně zajímat,
00:25:11 jak vypadá takový normální den kamioňáka.
00:25:15 Pepu posadíme do Tatry a vyřadíme mu brzdy.
00:25:19 Uvidíme, jak se s tím popere.
00:25:22 A Aleš nám představí nový Jeep Grand Cherokee.
00:25:33 Tak zkusíme ložiska na předku. No, tak ty držej.
00:25:37 Tohle bylo montovaný ještě poctivě. To je Francie.
00:25:41 Ukaž! Zadní náprava šla rychle celkem.
00:25:44 Lak vypadá jako metalíza, ale tady nám to už trošku kvete.
00:25:47 Ale pod tím ten základ je dobrej.
00:25:50 Koroze není. No jo, to jsou vrstvy. To je plechařinka, hele.
00:25:58 To je poctivý. To není Čína.
00:26:02 Skryté titulky: Jaroslav Švagr Česká televize 2014
Svatomartinskou husičku už máme strávenou, tak co říkáte na kachnu? Petr se vydal jednu ulovit. A zadařilo se – kachna, čili Citroen 2CV byla přímo vykoštěna. Ono se to auto dá normálně odstrojit. Všechny kapoty se jednoduše odsunou – a dokonce v tom holém tvaru auto jezdí. Říká se, že kachna měla velmi složité zadání pro konstruktéry – mělo uvézt dva zemědělce se slamáky na hlavě plus 50 kilo brambor plus plato vajec přes pole a k tomu plato vajec a těm se nesmělo nic stát. A vtipné bylo zadání – o vzhled se nestarejte :o)
Aleš procvičil mladšího bratříčka kachny – Citroen DS5. To je ovšem úplně jiná káva – futuristický koncept, budete si připadat jako ve vesmírném korábu, na slamáky a zemědělce zapomeňte.
Náš nový Otloukánek, čili ojetá Oktávka projde další zkouškou. Tentokrát nebezpečnou situací, kterou můžete zažít, ani se nenadějete. Kdo někdy jel po dálnici od Příbrami ku Praze v dešti, v rychlejším pruhu kolem Mníšku, tak ví, o čem je řeč. Obrovská hluboká louže zvedne celé auto a řidič má plné ruce práce, aby to nenapral do svodidel. Říká se tomu aquaplaning. Míša nám předvede, co v takové situaci dělat.
A ještě Míša zavzpomíná na mládí, když objeví krásně zachovanou sbírku embéček. A jako bonus závodní speciál. Jojo, to byly časy, když s tím jezdívala esa, pánové Křeček nebo Blahna.