Už jste někdy viděli tančit bagr? Také otestujeme dodávku Peugeot Boxer a svezeme se s Nissanem Qashqai
00:00:27 Dneska nás čekají mašiny pro velký chlapy.
00:00:32 Vyzkoušíme totiž stroje, který umí rejpat, drápat
00:00:36 a na korbě odvezou i mrtvou godzilu.
00:00:41 Začneme tímhle mackem.
00:00:50 No jo, ale jak se z toho leze dolů?
00:00:55 Dnes Petr s Pepou prověří a otestují vlastnosti čtyřkolých
00:00:58 gladiátorů určených především pro práci v dolech, lomech
00:01:02 nebo na stavbách.
00:01:04 Petr vám poradí, jak si tyto drobečky lépe ochránit.
00:01:08 Dále se pak Aleš pokusí našlapat celý tým amerických fotbalistů
00:01:12 do jednoho auta.
00:01:14 A otestuje japonského crossovera do města.
00:01:30 Máte rádi aktivní life style? Máte rádi výzvy?
00:01:34 Jste moderní lidé? Tak vítejte ve světě Qashqai.
00:01:40 Když Nissan v roce 2007 představil Qashqai, zrodil se první crossover.
00:01:45 A já tady mám dnes jeho upgrade.
00:01:47 Ne že by Qashqai první generace potřeboval zásadní změnu,
00:01:51 ale po 7 letech bylo prostě načase.
00:01:57 Nebudu vás zdržovat fakty, co všechno se změnilo,
00:02:00 protože tady je nové úplně všechno.
00:02:03 K testování mám benzínový model o objemu 1,2 s výkonem 115 koní
00:02:07 a maximálkou 185 kilometrů za hodinu.
00:02:12 A ani Japonci se nevyhli trendu downsizingu,
00:02:15 tedy snižování objemu. Ale musím říct, že u Qashqai
00:02:19 mi to zas tak nevadí. Tedy pokud zůstávám ve městě.
00:02:22 Když chci, aby jel Qashqai trochu svižně,
00:02:24 tak ho musím držet nad 3000 otáček za minutu.
00:02:27 A teprve v té chvíli se chová jako dospělé auto.
00:02:38 Samozřejmě tím trpí spotřeba. Udávaná je pro město 6,9 litrů,
00:02:42 a to sedí. Pokud se tedy pohybujete především v městské zástavbě,
00:02:46 tak vám bude tato motorizace absolutně stačit.
00:02:52 Pokud často vyrážíte mimo hranice města,
00:02:55 tak volte dieslovou 1,5 nebo ještě lépe silnější 1,6
00:02:59 s výkonem 130 koní.
00:03:02 Její městská i kombinovaná spotřeba je nižší než u 1,2
00:03:05 a víc síly vám dá lepší akceleraci na dálnici.
00:03:09 Na druhou stran počítejte se zvýšeným hlukem od motoru.
00:03:13 A tím se dostávám k nevýhodám Qashqai. Když jedu
00:03:16 do 90 kilometrů za hodinu, tak je to tady krása a pohoda,
00:03:20 ale jakmile přesáhnu zmiňovanou rychlost,
00:03:23 tak se zde objeví nepříjemný šelest a hned si připadám
00:03:27 jako na Lago di Garda během windsurfingové sezóny.
00:03:36 Další nevýhodou je výhled. Velký A sloupek vytváří slepý úhel,
00:03:40 ale ještě horší je to vzadu. Zadní boční rám je masivní
00:03:44 a k tomu malé zadní okýnko. Ještě že mám parkovací kameru,
00:03:47 která je součástí příplatkového systému Nissan Connect.
00:03:51 Za 30 tisíc korun dostanete kromě kamery sedmipalcový
00:03:54 dotykový displej, navigaci a připojení bluetooth i USB.
00:04:01 Další příplatek je za safety pack v hodnotě 23 tisíc korun.
00:04:04 Pro vyšší bezpečnost sleduje jízdní pruhy a jestli z nich nevybočujete.
00:04:08 Navíc dovede zabrzdit a upozorní vás hlavně na to,
00:04:11 pokud se přibližujete k autu příliš rychle.
00:04:14 No a navíc dovede sledovat a číst dopravní značení.
00:04:29 Základní cena je 455 tisíc korun,
00:04:31 což je srovnatelné s dalšími konkurenty.
00:04:34 Interiér je příjemně evropský. Důvod je jednoduchý.
00:04:37 Japonci se dali do kupy s Angličany a vzniklo vkusné prostředí.
00:04:43 Jízda je v Qashqai výborná a i přes vyšší posez nemám pocit
00:04:47 extrémního naklánění v zatáčkách. A odpružení je fakt skvělý.
00:04:53 Nissan má dokonce vychytávku, která snižuje skokový efekt
00:04:56 na zpomalovacích retardérech. Dík systému Aktive trace kontrol,
00:05:00 který přibrzďuje jednotlivá kola nejen v zatáčkách.
00:05:06 A nejlepší je, že to během řízení nijak nepociťuji.
00:05:09 Odezva volantu se dá nastavit buď na sportovní, nebo normální mód.
00:05:14 Upřímně? Rozdíl v tuhosti není zas tak velký,
00:05:16 ale i tak je řízení přesné a komunikativní,
00:05:19 řazení bez zbytečného zadrhávání a brzdy přiměřeně citlivé.
00:05:29 Qashqai se prodává jak s pohonem předních kol, tak i ve verzi 4x4.
00:05:36 A tady vidíte, že i předokolka zvládne slušný terén.
00:05:43 Další disciplínu, kterou Qashqai zvládá,
00:05:45 je místo na zadních sedačkách. Ne že by mi to tady připomínalo
00:05:48 obývák, ale pro přesuny i mimo město to stačí.
00:05:52 Kufr je taky docela slušný.
00:05:54 Víc než jeho objem 400 litrů mě baví jeho variabilita.
00:05:58 Naštěstí to není jediné, co mě na Qashqai baví.
00:06:00 Je to auto, které si na nic nehraje. Hrdě říká:
00:06:03 Jsem crossover do města a město je můj revír.
00:06:14 Petr s Pepou se teď podrobněji podívají na zoubek,
00:06:17 vlastně na zuby obrovskému dumperovi
00:06:20 se sedmirychlostní převodovkou.
00:06:28 A Aleš už má na hřišti připravený celý tým včetně trenéra.
00:06:43 Právě teď se vám do obýváku řítí
00:06:45 stotunový supersport za skoro 15 milionů korun.
00:06:49 Pokud máte televizi širokou minimálně 5,5 metru,
00:06:52 buďte v klidu. Vejde se.
00:06:53 Člověče, jakej je na tohle potřeba řidičák.
00:06:57 Nejmíň takový xxx, viď?
00:07:00 No céčko, ale musíš ho opravdu velký
00:07:02 a možná si ho nechat zarámovat potom.
00:07:05 Dvojitý!
00:07:11 Tipni si, Pepo, kolik má tenhle motor výkon.
00:07:13 A poradím ti, že to je dvanáctiválec.
00:07:16 Já to šacuju na takových 700 koníků.
00:07:19 750, kamaráde. A objem 27 litrů.
00:07:26 Hádanka číslo 2. Kolik metráků kamení se vejde na tu korbu?
00:07:30 Schválně, Pepo.
00:07:32 No, vzhledem k tomu, že je to takový malý letiště,
00:07:35 tak to šacuju na takových 500 metráků.
00:07:38 Tak to si vem lopatu a ještě přihoď,
00:07:40 protože tenhle drobek odveze 550 metráků.
00:07:44 Chápeš to? To je 55 tun. No, takhle.
00:07:51 Hádanka číslo 3. Kolik, myslíš, Pepo, že váží jedna pneumatika?
00:07:56 Mě ani tak nezajímá, kolik váží, ale kolik stojí.
00:07:59 Ale nejdřív kolik váží.
00:08:02 Já ji odhaduju na takových 750 kilo.
00:08:05 Přesně! To je trefa. Tři čtvrtě tuny. A cena?
00:08:09 -200 tisíc.
-Ježišmarjá, to je raketa.
00:08:12 Ale ono to zase nějakej rok vydrží.
00:08:15 S tímhle autem se koneckonců žádný skopičiny nedají dělat.
00:08:23 Ty, Péťo, prosím tě, mohl bych si to taky zkusit.
00:08:26 To já nevím, Pepo. To svěřila produkce mně.
00:08:29 -Máš na to papíry?
-No jasně. Podívej!
00:08:33 -Mám velkej řidičák. -No to koukám. V tom případě prosím.
00:08:37 Je to tvoje.
00:08:39 Ježiš, to se těším!
00:08:43 Tak se ukaž.
00:08:48 -Co je?
-Člověče, ty jsi jim to rozbil.
00:08:50 Vždyť to nejde nastartovat.
00:08:53 Jé! Tak ti to mám jít dolů natočit klikou?
00:08:57 To bys byl hodnej.
00:09:01 Zcela výjimečnou vlastností tohoto drobečka
00:09:04 je velice komfortní kabina s velmi nízkou úrovní hlučnosti.
00:09:08 Už běží!
00:09:10 To je rachot.
00:09:25 No jo, no. Důchodce za volantem.
00:09:32 Pepa si to užívá. Tady jsou vidět ty odježděný roky s náklaďáky.
00:09:37 A je úplně jedno, že místo písku drtí štěrk
00:09:40 a tohle dělo váží o 90 tun víc než dakarská desetitunová Tatra.
00:09:56 Peugeot Boxer je klasika českých silnic.
00:09:59 Vyrábí se už od roku 1994 a poslední verzi vám dnes ukážu.
00:10:18 Model Minibus je inspirován kompaktem 308.
00:10:21 Nová jsou světla v nabídce je i denní LED svícení.
00:10:26 A jak sami vidíte, je to pořádný kus auta.
00:10:33 Exkluzivní je sedačka řidiče s variabilním odpružením.
00:10:36 Výšku sedáku si můžete nastavit podle vaší váhy.
00:10:39 Já mám 80, tak si tady nastavím 80 a můžeme jet.
00:10:54 Ovládání šestistupňového manuálu je přesné,
00:10:57 ale, řekl bych, trochu industriální.
00:10:59 Řízení je na druhou stranu příjemné a lehké.
00:11:08 Výhled ven je díky vysokému posedu
00:11:10 a obrovským zpětným zrcátkům výborný.
00:11:13 Jediné, na co jsem si musel zvyknout,
00:11:15 tak to je absence vnitřního zpětného zrcátka.
00:11:26 Parkování je díky senzorům a příplatkové kameře
00:11:29 relativně jednoduché.
00:11:35 Skvělé jízdní vlastnosti podtrhávají i brzdy s ABS a ESP.
00:11:40 V základu je dokonce asistent rozjezdu do kopce
00:11:43 nebo regulace jízdy z kopce.
00:11:51 Boxer jde s dobou i s dalšími bezpečnostními systémy.
00:11:54 Například systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu
00:11:58 nebo funkce kontroly zatížení.
00:12:02 U minibusu si můžete vybrat ze 4 různých naftových motorizací.
00:12:09 2,2 HDI s výkonem 110, 130 nebo 150 koní.
00:12:14 Anebo třílitr s výkonem 177 koní.
00:12:24 Já bych určitě volil nejsilnější motor.
00:12:28 Už jen díky akceleraci, síle a spotřebě 8 litrů
00:12:31 na 100 kilometrů, která je o 0,6 lepší než u slabší verze.
00:12:38 Zpracování interiéru je takové francouzské a užitkové.
00:12:43 Žádný velký luxus nečekejte. Snad jen příplatková navigace
00:12:47 a rádio s bluetooth konektivitou.
00:12:50 Ale co se týká praktičnosti, tak tady je minibus králem.
00:12:54 Odkládacích ploch je tady kolik, že nevíte kam dřív.
00:12:58 Ve dveřích, nad hlavami, obrovský středový kufřík,
00:13:02 před spolujezdcem nebo odkládací plocha na účty.
00:13:06 Ale jednu vadu tady přeci vidím. Kam si dám telefon?
00:13:10 Sem ne, sem ne...
00:13:14 Nikam.
00:13:22 Na zadních sedačkách a v kufru je tolik místa,
00:13:25 že by se tam vlezl celý regiment. A abych vám to názorně ukázal,
00:13:28 tak jsem tady - na hřišti.
00:13:38 Hráči americké fotbalu mají dnes zápas. Tohle je zatím jen trénink.
00:13:43 Na ten zápas budou něčím potřebovat odvézt.
00:13:50 Tak, chlapi, pojďte, pojďte! Jsem připravenej.
00:13:52 Pěkně dovnitř.
00:13:54 A čtyři ještě do kufru.
00:13:56 Zadní dveře se dají běžně otvírat 180 stupňů. A za příplatek až 270.
00:14:00 Tak, chlapi, pojďte!
00:14:07 Tam je místa!
00:14:11 Tak co, chlapi? Kolik máte místa? Dobrý?
00:14:14 -Dobrý!
-Super!
00:14:16 -Lepší než vzadu určitě.
-Kam to bude?
00:14:18 -Na Vídeň!
-Tak jasně! Jedeme!
00:14:22 -Počkej! A co já.
-Jasně, trenére. Chvilku počkej.
00:14:26 Já ti najdu místo.
00:14:33 -Tak jedeme?
-Jedeme!
00:14:35 -Chlapi, máte tady místo pro trenéra. -Ale já už místo mám.
00:14:39 -Aha.
-A ty na Štítech máš místo.
00:14:41 Jo, jasně. Jo, jo.
00:14:46 Tak čau! Jo, jasně.
00:14:49 Jo, trenére, jasně, jasně. Já dojdu.
00:15:01 A teď si Pepa na převoz osedlá dalšího gladiátora.
00:15:06 Zatančíme si s bobíkama.
00:15:10 Petr se nenechá ve velikosti zahanbit.
00:15:15 A přitom si nechá vytřít zrak.
00:15:28 Haló!
00:15:31 Haló!
00:15:33 Haló? Do jaký díry jste mě to poslali, člověče?
00:15:39 Kde? Jo, támhle ta obluda?
00:15:44 Aha. No jo. Už to chápu.
00:15:48 Dobrý, no.
00:15:50 Obluda není úplně správný název, ale první kloubový nakladač
00:15:54 na světě, co se začal vyrábět v roce 1962, to ano.
00:15:59 Tak tohle jsem potřeboval, když jsem kopal ten sklípek.
00:16:03 Konečně pořádnej odvoz.
00:16:06 6,5 kubíků lžíce, to je jedna lžíce na tatrovku.
00:16:12 Prdnou ji tam a už odjíždí.
00:16:15 Jak pravil Pepa, hodil by se. Je to výkonný pomocník.
00:16:18 Jen má, řekněme, dva nedostatky. Za hodinu spálí až 35 litrů nafty
00:16:23 a stojí okolo 13 milionů.
00:16:24 A někteří borci jsou tak šikovní,
00:16:27 že s takovýhlema mašinami uměj dokonce i tancovat.
00:16:31 Ale musej bejt trošičku menší.
00:17:31 To si snad děláš srandu!
00:17:35 Ty jsi fakt přijel tady s tím?
00:17:37 No jasně. To je samozřejmý, ne?
00:17:39 Hochu, na tohle by ti nestačil ani ten tvůj XXXL řidičák
00:17:43 a kapánek by se to prodražilo. To se totiž hýbe jednou za 5 dní
00:17:47 a žere to asi 200 na šichtu.
00:17:49 Tak na dojíždění do práce to opravdu není.
00:17:52 To není, ale je to rychlík,
00:17:54 protože to dokáže za 30 vteřin naložit až 8 tun.
00:17:57 A navíc, tahle lžíce, hochu, je otvírací.
00:18:01 Jak říkáme my bagristi, klapačka.
00:18:08 Teď dávejte pozor!
00:18:12 Ať už jste cyklista nebo řidič auta.
00:18:21 Náhle otevřené dveře auta
00:18:23 jsou pro předjíždějícího cyklistu nečekaným nebezpečím.
00:18:26 Chrání ho v lepším případě pouze přilba. Nestačí se vyhnout.
00:18:45 Při tomto testu otevřel dveře řidič.
00:18:47 Ten by se ale předtím měl podívat do zpětného zrcátka.
00:18:51 Častěji to bývá spolujezdec na zadním sedadle,
00:18:54 kdo zaviní podobnou nehodu. Ne každý má řidičák
00:18:57 a ne každý si vůbec chybu uvědomí.
00:19:00 Navíc cyklisté smějí podle zákona předjíždět kolonu stojících aut
00:19:04 i z pravé strany, takže podobné nebezpečí hrozí i od pravých dveří.
00:19:11 Buďte na to opatrní!
00:19:25 Stavební technika se krade stejně jako auta na ulicích.
00:19:29 Stroje mají vysokou hodnotu
00:19:31 a majitelé často podceňují jejich zabezpečení.
00:19:34 Na krádeže se specializují zlodějské gangy,
00:19:36 které kradou takzvaně na objednávku.
00:19:38 Takže konkrétní stroj a konkrétní místo.
00:19:44 Do téhle situace by se ale majitel takhle drahé techniky
00:19:47 vůbec nemusel dostat, kdyby nešetřil na nepravém místě.
00:19:50 Není! Tady to bylo. Tady stál.
00:19:54 Tady.
00:19:56 Existují možnosti zabezpečení, které slouží k vyhledání stroje
00:19:59 po krádeži podobně jako u automobilů nebo motorek.
00:20:02 Toto vyhledávání je založeno na rádiovém signálu,
00:20:06 takže zloděj stroj neukryje ani do kontejneru nebo podzemní garáže.
00:20:15 Jé! Dobrý! Při kombinaci rádiového zabezpečení a technologií GPS/GMS
00:20:20 můžete stroj v pohodě dohledat.
00:20:22 A dokonce online sledovat a kontrolovat jízdu.
00:20:30 Je možné využít až 80 reportů jako kniha jízd stroje i řidiče.
00:20:37 Přehled všech výdajů, servisní úkony, pozdní výjezdy,
00:20:41 překročení rychlosti, jízdy mimo pracovní dobu.
00:20:46 Lze nastavit poplachové hlášení na e-mail či SMS zprávou,
00:20:52 pokud stroj někdo použije jakkoliv mimo stanovenou dobu.
00:20:58 Nebo pokud překročí vymezené území, dané GPS souřadnicemi.
00:21:10 Systém tedy poskytuje dvojí službu. Rychlé vyhledání odcizeného stroje
00:21:14 a zároveň přesný monitoring jeho provozování.
00:21:18 Zprostředkovaně tak kontroluje i pracovníka,
00:21:21 který se strojem pracuje.
00:21:26 Jak je to možný? Mají mě.
00:21:34 Teď si to Petr s Pepou rozdají v závodě na přesnost.
00:21:38 Uvidíme, kdo lépe ovládne jim svěřeného gladiátora.
00:22:24 Já musím říct, že když se tak koukám na ty chlapy,
00:22:27 jak na přesno couvaj s těma obludami pod ten nakladač,
00:22:31 tak bych před nima smeknul klobouček.
00:22:34 Já myslím, že tohle bysme sfoukli taky.
00:22:37 Hele, moc se nevytahuj. Víš co? Zkusíme si dát závod.
00:22:40 -Jo. O co?
-Tak třeba o tu moji svačinu.
00:22:45 Dobře. Sváča bude.
00:22:50 A Pepa to vymyslel následovně. Navléct bezpečnostní svršky,
00:22:54 nasednout do strojů, nechat se odstartovat odborníkem
00:22:58 na naše gladiátory Pavlem,
00:23:01 rozpálit to na plný plyn na stometrovém úseku
00:23:04 a poté co nejpřesněji zastavit předním kolem na cílové čáře.
00:23:12 Aby byl závod "spravedlivý",
00:23:15 pojede Pepa se starším modelem, který je dokonce o tunu lehčí,
00:23:19 má vyšší spotřebu a o 6 kilometrů v hodině nižší maximálku.
00:23:25 Pokud na to Petr šlápne, dokáže dumper rozjet
00:23:28 až na 68 kilometrů v hodině.
00:23:31 Jinak jsou stroje prakticky stejné.
00:23:33 Délka 10 metrů, šířka 5,5, výška 4,5,
00:23:37 automatická převodovka, kotoučové brzdy
00:23:40 a spotřeba v rozmezí 25-35 litrů na hodinu.
00:23:58 Doufám jenom, že Pepa toho Pavla nepřejede.
00:24:01 Vždyť mi ještě dluží 2 tisíce na ty alimenty před výplatou.
00:24:09 Hlavně aby nepřejel Pavla.
00:24:11 Dluží mi ještě 2 litry za tu krásnou bundu.
00:24:31 Holt starší a zkušenější Pepa. Přece jen ten Dakar je tam znát.
00:24:36 Vítězovi Pepovi přejeme dobrou chuť a samozřejmě gratulujeme.
00:24:41 V příštím díle Petr oškube starou francouzskou kachnu,
00:24:44 neboli legendární Citroen 2CV.
00:24:47 Jak jezdí a vypadá nejmodernější citroen DS5,
00:24:50 nám prozradí Aleš v jeho podrobném testu.
00:24:54 Míša nám v Otloukánkovi předvede, co děláme špatně při aquaplaningu.
00:24:58 A nakonec otestujeme lehce ojetou škodovku - čtyřkolku Yeti.
00:25:14 -Co je?
-Člověče, došla mi nafta.
00:25:17 Jé! Já tě odtáhnu.
00:25:31 Skryté titulky: Jaroslav Švagr Česká televize 2014
Stroje pro velké chlapy a velké řidičáky. Pepa s Petrem se vydali do lomu, tam totiž jezdí mašiny, které na silnici jen tak nepotkáte. Jak se taková obluda řídí a co dokáže?
Nissan Qashqai je auto, které si na nic nehraje, tváří se docela evropsky a chlubí se slušnou výbavou už v základu. Pak Aleš zkusil narvat do Boxera celé mužstvo amerického fotbalu, a co myslíte, povedlo se?
Maličko si oddychneme při blbůstce, bagříky, které tančí, asi se za nimi ještě někdy vrátíme. Crashtest nám předvede, jak by to dopadlo s cyklistou, co předjíždí stojící auto, kdybychom mu nečekaně otevřeli dveře.