Litujeme, ale video není dostupné
Litujeme, ale video není dostupné

Vzhůru do světa iluzí! Podíváme se pod kapoty aut, která hrála ve filmech, kterými jezdily hvězdy ve filmech, která byla v hlavních rolí ještě před těmi hvězdami a pomocí kterých se ty filmy točí.

Ale hezky popořádku. Ve škodováckém muzeu v Mladé Boleslavi stojí auto s designem upíra. Z Feratu, samozřejmě. Aleše s Petrem zajímá jeho historie, jak to tenkrát vlastně bylo a co to je vlastně uvnitř za stroj. Že se dá autem ve filmu cestovat časem, to je už docela běžné. Nezapomenutelná byla Lada Niva z Návštěvníků. Dokonce se k ní tvůrci občas vracejí a to nesmrtelné téma hraje i v reklamách. A kdo myslíte, že si Nivu otestuje? To je přece Pepova práce.

Našim spíkrům bylo vždycky divné, že ve filmech herci při řízení máchají rukama, dívají se dlouhými pohledy na krásnou spolujezdkyni, velmi zřídka řadí. Ono je to taky vlastně všechno tak trochu podvod. Asi tak do Bullitova případu a Francouzské spojky se řidiči točili zpětnou projekcí, zkrátka točil se jen řidič plus krásná hérečka ve studiu se sedačkou a volantem, a za nimi se promítal film, jako že jedou. Pak byla éra akčních filmů s honičkami, kde buď musel sám herec řídit jako závodník, třeba právě Steve McQeen a kolem měl kamery, nebo se to všechno nahradilo střihem, přesně jako jízdy pod nadzemkou ve Francouzské spojce. No ale co s těmi dlouhými pohledy? Od té doby se vezme auto hrdinů, naloží se na filmařské auto, což je vlastně plošina nízko u země, a jede se. Kolem je prostor pro kamery a jeřáby a zvukaře a agregáty, dokonce pro světla. Je to taková habaďůra na diváka, ale on to má rád.