Magazín z domácího i evropského autokrosu a rallyekrosu
Auto-rallye-cross
Premiéra: Čtvrtek 11. 12. 2014 na ČT sport00:00:31 Dobrý den, vítejte u sledování
00:00:34 letošního posledního vydání Auto-rallye-crossu.
00:00:37 Tématem dnešního pořadu bude mistrovství Evropy v autokrosu
00:00:40 a tentokrát především z pohledu českých závodníků,
00:00:43 kterých je v autokrosové Evropě stále poměrně dost.
00:00:48 A začínáme divizí Junior buggy,
00:00:51 kde konečné deváté místo obsadil Milan Vaněk.
00:00:58 Sezona nebyla úplně nejlepší, měli jsme strašně moc smůly,
00:01:01 vychytávali jsme nové auto, takže nic moc tato sezona.
00:01:03 Co s tím, aby to příští rok bylo lepší?
00:01:06 Já si myslím, že už na poslední závody už je to vychytaný,
00:01:09 akorát se tam udělají drobné úpravy
00:01:12 a bude to připravené na příští sezonu.
00:01:15 Stejný počet bodů jako Milan Vaněk
00:01:17 vybojoval také Adam Prokop
00:01:20 který jen díky lepšímu dílčímu umístění skončil osmý.
00:01:24 Ze začátku to vypadalo celkem dobře,
00:01:27 když jsme vyhráli první, úvodní závod,
00:01:29 který byl v Německu v Seelow, kde se zdálo, že auto funguje,
00:01:32 mapa taky funguje v řídící jednotce,
00:01:35 ale potom jsme se divili, když nám to zase uteklo v Bausce.
00:01:38 Tam se nedařilo nějak extrémně
00:01:41 a pak se sezona vlekla v těchto potížích.
00:01:43 Potom co jsme odbrzdili motor, tak to bylo po podstatně poznat,
00:01:47 v Nové Pace motor jel podstatně víc,
00:01:50 ale ani tak to nebylo nic extra. V podstatě pořád teď smůla.
00:01:53 V Maggioře nás vyloučili za rozbitý katalyzátor,
00:01:57 ze který jsem nijak nemohl. Je to smůla, no.
00:02:01 Docela problémový závod nebo dvouzávod pro vás byla
00:02:04 Itálie, Francie, kde jste měl nula bodů. Co se tam dělo?
00:02:08 Ve Francii jsem první rozjížďku vyhrál,
00:02:11 ale ve druhé hned po ráně po startu
00:02:13 se nám udělala díra v boku, převodovka vyjela ven,
00:02:16 motor se roztrhal, je na vyhození,
00:02:19 v Maggioře nás vyloučili za rozbitý katalyzátor z 3. místa,
00:02:22 takže jsme si zapsali nula bodů.
00:02:25 Byly to dvouzávody nanic v podstatě.
00:02:27 Pořád jsme pracovali, pracovali, a nic z toho nebylo.
00:02:30 Co dál? Co příští rok?
00:02:32 Příští rok zůstanu v divizi Junior Buggy,
00:02:35 ale chystáme nějaké vylepšení, co se týká motoru,
00:02:38 možná budeme měnit značku, to se ještě neví, uvidíme.
00:02:41 Tak snad to bude lepší.
00:02:44 Až na třetí místo v konečném hodnocení
00:02:47 mistrovství Evropy juniorů to letos dotáhl Petr Nikodém,
00:02:50 kterému se povedlo dva evropské závody vyhrát.
00:02:53 A jak hodnotí letošní rok?
00:02:58 Spokojenost veliká, každé umístění na bedně je super,
00:03:00 já jsem spokojený, jak to dopadlo,
00:03:03 musím poděkovat za sezonu klukům a rodičům,
00:03:05 že to vydrželi. Oni pracují supernově a já jsem spokojený.
00:03:08 Povedlo se vyhrát závody.
00:03:10 Které bylo cennější? Maďarsko, nebo Francie?
00:03:13 Já to beru, že každé vítězství je nejlepší, co může být,
00:03:17 a nejvýše na stupínku stát, to je nejlepší pocit.
00:03:19 Každého vítězství si vážím stejně a je to super, vítězství.
00:03:26 Příští rok pojedete juniory? Nebo co bude dál?
00:03:29 Příští rok se chystáme do vyšší kategorie,
00:03:32 do šestnáctistovek, uvidíme, jak se tam chytnu.
00:03:35 Vicemistrem Evropy v juniorské třídě je letos
00:03:38 další z našich, Václav Tříska. A je s tímto výsledkem spokojený?
00:03:43 Byl jsem rád za vicemistra.
00:03:47 Mám tady nové auto, takže jsem byl úplně spokojený.
00:03:50 Jaká byla sezona celkově, když ji zhodnotíte?
00:03:53 Začátek jsem se musel učit s autem,
00:03:56 moc jsem to s ním neuměl, ale jinak si myslím, že je dobrá.
00:04:01 -A co příští rok?
-Asi do šestnáctek půjdeme.
00:04:05 Poprvé až na vrchol se letos podařilo vystoupat
00:04:08 Filipu Šmídovi. Ten vybojoval titul, a tak se nabízí otázka,
00:04:11 jestli vůbec zažil nějaký špatný moment.
00:04:14 Akorát mě mrzí Francie, kde mě vyloučili vlastně pro nic,
00:04:19 ale aspoň bylo na co koukat. Musím poděkovat hlavně týmu,
00:04:22 bez kterého bych to vůbec nezvládl.
00:04:25 -A co dál?
-Chtěl bych to obhájit.
00:04:28 Na příští rok postavíme novou juniorku,
00:04:31 aby to kluci neměli tak lehké, a snad to obhájím.
00:04:34 Zaslechl jsem také něco o šestnáctkách.
00:04:37 Šestnáctku bychom chtěli testovat na republice.
00:04:42 -A Evropu teda budete obhajovat?
-Určitě.
00:04:47 Takto tedy vypadá konečné pořadí mistrovství Evropy
00:04:50 v divizi Junior buggy a vidíte,
00:04:53 že naši letos obsadili kompletní stupně vítězů.
00:04:58 A jdeme na další mistrovskou kategorii,
00:05:01 kterou představuje divize Touring autocross,
00:05:04 tedy cestovní vozy.
00:05:10 Dřív jsme mívali v této třídě
00:05:12 jedno, maximálně dvě želízka v ohni, ale časy se mění
00:05:16 a v současnosti tvoří právě Češi nejpočetnější skupinu jezdců.
00:05:21 Lze říci, že každým rokem přibude minimálně jeden český pilot,
00:05:24 který se pustí do mistrovství Evropy.
00:05:29 Jedním z nich byl loni Martin Samohýl,
00:05:32 který se do autokrosu vrátil po jisté pauze
00:05:35 a rovnou zamířil do cestovních aut.
00:05:42 Pro nás byla plechovka jiná volba,
00:05:44 protože tím, že prodáváme nová auta,
00:05:47 tak plechovka nás zajímala.
00:05:49 A já trošku kamarádím s Vaškem, tak jsem to vždycky obdivoval,
00:05:52 a pak ten nápad přišel, tak jsme do toho šli.
00:05:55 Povězte nám trošku víc o tomto voze.
00:05:57 Má docela zajímavý původ.
00:06:00 Toto vozidlo je původně od Juhy Hänninena.
00:06:03 V San Remu to hodil na střechu, nebo vozidlo ne, ale kastle,
00:06:06 kastli jsme celou předělávali, dělal jsme jéčkový rám do toho,
00:06:09 měnili jsme spoustu komponentů, ale snažili jsme se podvozkově,
00:06:12 aby auto zachovalo na základě S2000.
00:06:14 Něco se nám povedlo, něco se nám nepovedlo,
00:06:17 něco jsme museli změnit, protože motor je jinak uložený,
00:06:20 máme jinou převodovku, máme jiné diferenciály,
00:06:23 a výsledek je tady vidět. Uvidíme, jak to bude fungovat.
00:06:25 Letos jedete jen pár závodů, asi na zkoušku, na testování,
00:06:28 a příští rok jsou jaké plány?
00:06:30 Příští rok bychom chtěli jet hlavně celou Evropu
00:06:33 a pak máme vybrané závody v republice, které se mi líbí,
00:06:36 kde znám i lidi, co to pořádají,
00:06:38 a na kterých bych se chtěl určitě ukázat.
00:06:41 Máte nějaké cíle pro Evropu?
00:06:43 Nebo to bude první rok, takže nejsou žádné cíle velké?
00:06:46 Mechanici mají velké cíle, to furt poslouchám,
00:06:49 že bychom měli ty věnce začít vozit, ale já to tak neberu,
00:06:52 protože pro mě nejde teď o to, dovézt nebo nedovézt věnec.
00:06:54 Já potřebuji nasbírat nějaké zkušenosti
00:06:57 a příští rok bych chtěl zkusit se probojovat do reprezentace,
00:07:00 ale když to nevyjde, nevyjde,
00:07:02 spíš to beru jako takový lehký cíl.
00:07:05 Kompletní sezonu v mistrovství Evropy
00:07:07 letos absolvoval také Martin Chott
00:07:10 a na startu nechyběl ani Ladislav Brožek,
00:07:13 největší domácí mazák v cestovních autech.
00:07:15 A jaká byla jeho sezona?
00:07:20 Sezona 2014 snad byla dobrá,
00:07:23 víceméně nevím, jaký bude výsledek teď,
00:07:26 protože ještě jedeme jeden závod,
00:07:28 ale hodnotím to jako dobré. Samozřejmě je větší konkurence,
00:07:31 jsou tam dvě tři závady, které by se neměly stát,
00:07:34 ale staly se, a jsem spokojený.
00:07:37 Právě letos bylo oproti třeba loňské sezoně
00:07:40 dost technických problémů, s převodovkou a tak dále,
00:07:43 občas něco upadlo.
00:07:46 Právě s převodovkou jsme měli nějaké problémy,
00:07:48 ale to je právě ten problém,
00:07:51 že my, nechci brečet, nemáme moc peněz.
00:07:54 takže jsme jeli skříň třeba rok starou,
00:07:57 a objevily se tam nějaké dvě závady.
00:08:00 To mě nemrzí tolik, jako mě mrzí,
00:08:02 že nám motorář prodal špatný snímač.
00:08:05 Věděl, že je špatný, že se rozbíjí,
00:08:08 a prodal nám ho a nedal nám náhradu, to mě mrzelo.
00:08:11 Ladislav Brožek byl celkově sedmý
00:08:13 a šesté místo obsadil s touto Fabií jeho syn Jan.
00:08:19 Byla určitě. Já jsem spokojený osobně,
00:08:22 nějaké technické problémy byly, ale to v této divizi bude,
00:08:25 a výkony už jsou tak velké, že problémy určitě přijdou.
00:08:32 -S Fabií už jste se sžil letos?
-Určitě.
00:08:35 Loni ten podvozek, to ještě nebylo ono,
00:08:38 občas jsem se s tím pral,
00:08:41 ale letos si myslím, že podvozek funguje skvěle.
00:08:44 Loni jste skončil čtvrtý,
00:08:46 letos přibližně na těchto místech se také pohybujete,
00:08:49 takže spokojenost? Nebo chtěl jste být v top tři?
00:08:53 Částečně spokojený, ale mohlo to být určitě lepší.
00:08:57 Co na příští rok?
00:08:59 Určitě Fabii, trošku ji vylepšíme a uvidíme, jaké to bude.
00:09:06 Jen jednu příčku pod stupni vítězů, tedy čtvrtou,
00:09:10 obsadil další z našich, Otakar Výborný,
00:09:13 závodící s četným Mitsubishi Colt.
00:09:18 Já si myslím, že jsme prokázali, že máme rychlost.
00:09:21 Dokážeme vyhrát trénink, dokážeme vyhrát i jízdy,
00:09:24 ale finále se nám nějak letos vůbec nedaří až na pár výjimek.
00:09:31 Prostě nám chybí asi trošku to závodní štěstíčko.
00:09:34 Štěstíčko chybělo, nebo nechybělo
00:09:36 akorát, dá se říct, v Přerově, kde to byl parádní výsledek.
00:09:39 Těžko říct, protože já jsem si v Přerově
00:09:43 trošku věřil na vítězství,
00:09:46 ale vypekl nás program na startu ve finále,
00:09:49 kde auto pěkně startovalo v rozjížďkách,
00:09:53 ale ve finále se úplně zadusilo,
00:09:56 já jsem musel asi dvakrát vyšlápnout spojku,
00:09:58 abych to auto dostal vůbec do chodu,
00:10:01 a vlastně i na tu bídu, že jsem se dobře trefil do startu,
00:10:04 bylo dobrý, že ti, co byli za mnou, nešli přese mě,
00:10:06 že jsem si udržel druhé místo,
00:10:09 ale jo, na tu bídu to bylo dobrý, ale to vítězství by bylo parádní.
00:10:12 Pokud pojedete příští rok, s čím to bude?
00:10:15 Těžko říct. Já si myslím, že určitě s tím, co mám,
00:10:18 ale určitě bychom chtěli to auto posunout dopředu
00:10:21 po stránce rychlosti, ale i výdrže.
00:10:26 Zdaleka nejlepší sezonu v kariéře má za sebou Miroslav Neumann,
00:10:30 který se svým Mitsubishi dokázal vystoupat v Evropě na bednu.
00:10:35 S třetím místem v tabulce příliš nepočítal.
00:10:45 Pro nás byla sezona až překvapivě úspěšná.
00:10:48 Na začátku sezony jsme počítali s tím,
00:10:50 že bychom udrželi osmičku
00:10:53 a abychom se pravidelně účastnili A finále,
00:10:55 což se nám velmi dobře dařilo,
00:10:58 a dosáhli jsme výborných výsledků,
00:11:00 které jsme absolutně neočekávali.
00:11:03 V letošní sezoně jsme zatím byli třikrát třetí
00:11:06 a na posledním závodu v Nyirádu se mi dokonce podařilo 2. místo,
00:11:09 což u nás doopravdy je super výsledek
00:11:12 a celý tým je za to strašně moc rád.
00:11:15 Je to ale na příští rok trošičku zavazující.
00:11:17 Letos top tři, co dál?
00:11:20 Na příští rok samozřejmě se chceme zase zúčastnit
00:11:23 celého mistrovství Evropy.
00:11:25 Už teď víme o pár změnách,
00:11:28 které chceme na autě udělat, vylepšit.
00:11:31 Možná i díky letošním výsledkům
00:11:33 máme přislíbeno od partnerů nějakou podporu
00:11:36 na úpravy na vozidle, takže doufám,
00:11:39 že auto zase posuneme o kousek dál
00:11:42 a přiblížíme se k naší špičce, jako je Kárai, Fejfar a ostatní.
00:11:48 Určitě pojedeme zase s Mitsubishi Lancer.
00:11:51 Nechystáme žádnou novou koncepci.
00:11:53 Vicemistrem Evropy je znovu Václav Fejfar.
00:11:56 A jak on hodnotí uplynulý rok?
00:12:00 Určitě nespokojenost.
00:12:03 Potýkali jsme se hodně s technickými problémy.
00:12:05 Byly závady takové, které v nás za osm let,
00:12:08 co jsem v plechovkách, prostě nepotkaly.
00:12:11 Podvozkově jsme měli trošku problémy,
00:12:14 to se všechno doladilo,
00:12:17 ale přišly závady, které jsme nečekali,
00:12:21 s motorem v Přerově, v Maďarsku turbo,
00:12:24 pak jsem já udělal chybu v Německu,
00:12:28 předčasně jsem odstartoval,
00:12:30 a na konci sezony to samozřejmě chybí.
00:12:33 Dá se říci ale, že letos Kárai byl neporazitelný.
00:12:36 Kromě Nové Paky, kde vám to vyšlo, tak jinak vyhrál všechno.
00:12:39 To chci právě říct, že roky zpátky jsem s ním závodil,
00:12:41 a letos jsem mu, jak se říká, jen koukal na výfuk.
00:12:44 Podařilo se mi ho podjet v Pace
00:12:47 a pak ještě docela jsme si zazávodili v Matschenberku,
00:12:50 kde jsem ho v jízdě dvakrát předjel, takže to bylo dobrý,
00:12:53 ale je to v autě.
00:12:58 Ta dvojka ještě není v takovém stavu,
00:13:00 v jakém byla jednička, a musí se na tom pracovat.
00:13:03 Co s tím uděláte pro příští rok?
00:13:06 Jak říkám, musíme to testovat a dotáhnout to do konce.
00:13:10 Jiný cíl než mít znovu na autě číslo 1 asi není?
00:13:15 Samozřejmě, chceme, chtěl bych vyhrát, samozřejmě,
00:13:19 ale je to o technice a hlavně o štěstí.
00:13:25 Letos jsme to štěstí neměli a příští rok zase může být opak.
00:13:30 Takže uvidíme. Jsou to jenom závody a je to sport.
00:13:34 Titul mistra Evropy letos naprosto po zásluze zamířil do Maďarska,
00:13:37 a to opět do rukou Tamáse Káraie.
00:13:40 Naši se ale neztratili, což dokazuje tato tabulka.
00:13:45 Kdysi to bývala chlouba českého autokrosu,
00:13:47 ale to už bohužel neplatí.
00:13:50 Divizi Buggy 1600 totiž už naši neovládají
00:13:53 jako v nedávné minulosti. Jednak je jich mnohem méně
00:13:55 navíc v šestnáctistovkách konkurence velmi posílila.
00:14:00 Své by o tom mohl vyprávět také Radek Jordák,
00:14:03 který v tabulce skončil desátý.
00:14:09 Pro nás byla letošní sezona špatná,
00:14:12 protože jsme měli nějaký výkon na motoru údajně od motoráře,
00:14:15 a ke konci sezony jsme to začali řešit
00:14:18 s Petrem Turkem na brzdě a zjistili jsme,
00:14:21 že nemůže být konkurenceschopný,
00:14:24 protože máme o 35 koní míň než ostatní,
00:14:27 a bohužel jsme na to přišli až takhle pozdě.
00:14:30 Nevěděli jsme furt, čím to je, furt jsme zkoumali,
00:14:32 už jsem si myslel, že jsem úplný tele,
00:14:35 ale nakonec jsme zjistili, že to je i v motoru.
00:14:38 A co s tím?
00:14:40 Co s tím? Šestnáctku inzerujeme,
00:14:43 a dokud se nevyřeší trošku v autokrosu věci,
00:14:46 co tam jsou kolem trakcí a kolem všeho,
00:14:49 tak zatím nepojedeme.
00:14:51 Vyhrál Novou Paku,
00:14:54 přesto uplynulý rok nehodnotí dobře.
00:14:57 Řeč je o Marku Sekaninovi,
00:14:59 který patří mezi nejrychlejší ze všech,
00:15:02 ale hodně ho brzdí problémová technika.
00:15:07 Asi nejhorší sezona, kterou jsme zatím měli.
00:15:09 Měli jsme hodně technických závad, které nešly ovlivnit.
00:15:12 Byly to věci, které se normálně nestávají, letos se stávaly,
00:15:15 ale nějak jsme to dojeli, a uvidíme příští rok.
00:15:18 Říkáte nejhorší sezona, ale přitom jste vyhrál největší závod roku.
00:15:22 Určitě, to byl závod, který nás nakopl, v Nové Pace,
00:15:25 ale kromě tohoto závodu ne všechno fungovalo.
00:15:28 Na závodu v Brusce jsem byl druhý,
00:15:31 kdy jsme se tam ještě s něčím prali, ale nějak to vyšlo.
00:15:34 Letos jsme nezažili vůbec žádný dobrý závod.
00:15:37 Nemůžu říct, že bych byl nějak spokojený,
00:15:39 naopak jsem spíš nespokojený,
00:15:42 ale uvidíme, co příští rok přinese.
00:15:44 Každopádně zůstáváte u dvou motorů?
00:15:47 Jo, určitě, akorát předěláme nějaké věci na rámu.
00:15:50 Ještě se musíme zabývat trochu elektronikou,
00:15:53 kterou se zabývají soupeři,
00:15:55 protože nám na tomhle hodně ujeli letos.
00:15:58 Uvidíme, jak to bude příští rok.
00:16:01 Ale například třeba ze špičky o titul bojují nebo bojovali
00:16:03 Mandel s Buddelmayerem,
00:16:06 ale Mandel, Peters mají jeden motor, a stačí taky.
00:16:09 Určitě, oni jezdí na autech, ale my nevíme, jak silné jsou,
00:16:12 jestli se zabývají kontrolami trakcí,
00:16:15 které jsou teda, jak říkají všichni, přes tu kliku povoleny,
00:16:18 ale asi se tím zabývají, letos jim přálo štěstí.
00:16:23 Mandelovi to vyšlo, je rychlý, Kevin je taky rychlý.
00:16:27 Stačilo, že váha ku výkonu...
00:16:31 Když se podíváme, co váží motorka, co vážíme my,
00:16:34 a jaký mají výkon oni, tak to zase není tak špatný.
00:16:38 Dnešní doba už je doba asi motorek zase.
00:16:41 Každý má svoje pozitiva a negativa.
00:16:45 Marek Sekanina skončil v tabulce devátý.
00:16:48 Nejlepším z našich byl celkově pátý Vít Nosálek.
00:16:57 Jel jsem s novým autem, s novým motorem
00:17:00 a hlavně se mi líbilo, že auto bylo víceméně spolehlivé,
00:17:03 že jsem se zúčastňoval pravidelně ve finále.
00:17:08 Mohlo to být samozřejmě lepší, třeba první,
00:17:11 ale v rámci možností jsem spokojený.
00:17:15 Jaký je rozdíl mezi škodovkou a bavorákem?
00:17:18 Úplně zásadní změny tam nejsou,
00:17:20 ale samozřejmě motor jede líp,
00:17:23 ještě to pořád slaďujeme s podvozkem,
00:17:26 tohle auto je těžší než to moje starý,
00:17:30 tak to možná ten výkon, který je tam navíc,
00:17:33 zase ubírá váha celého auta,
00:17:38 ale určitě je to zase trochu rychlejší.
00:17:41 V šestnáctistovkách jste nejlepší zástupce
00:17:44 s automobilovým motorem.
00:17:47 Jak to, že všichni jezdí motorky a jsou tak rychlí?
00:17:50 Je to asi dáno tím, že vývoj těch motorek
00:17:53 už je dlouhodobý a asi už to zvládají natolik,
00:17:57 že umějí udělat spolehlivé výkony té motorky,
00:18:02 že jim to taky začalo fungovat.
00:18:06 A samozřejmě taky dnes už je doba zdokonalené elektroniky,
00:18:10 a je taková nepsaná myšlenka,
00:18:14 že tam si můžou dovolit spoustu lumpáren,
00:18:18 ale já se tím nebudu ohrazovat.
00:18:28 Myslím si, že hodně spekulují s elektronikou
00:18:31 a je tam spousta možností.
00:18:34 Příští tok co nového, abyste bojoval třeba o titul?
00:18:39 Máme ještě s Petrem Turkem nějaké varianty na motoru,
00:18:43 co se letos nestihly, takže ještě ho poposunout kousek dál.
00:18:49 V evropských šestnáctistovkách
00:18:52 se letos o titul bojovalo až do úplného konce,
00:18:55 tedy do posledního závodu,
00:18:57 a nakonec se z něj raduje Němec René Mandel.
00:19:00 S odstupem času lze říci, že titul je ve správných rukou,
00:19:03 protože nasazení Reného Mandela bylo vážně obrovské.
00:19:06 Vicemistrem je Lucemburčan Kevin Peters
00:19:09 a třetí příčku obsadil Němec Michael Buddelmayer.
00:19:16 Dostáváme se ke královské třídě Superbuggy,
00:19:19 ve které má Česká republika také velice slušné zastoupení.
00:19:26 Jen jeden bodovaný výsledek a celkové 33. místo,
00:19:30 to není nic, s čím by byl spokojen zkušený Jaromír Štětina.
00:19:35 Jen zlomek sezony odjel mladý Tomáš Pospíšilík,
00:19:38 který svou buginu už v Seelow hodil takto na střechu.
00:19:42 Pospíšilík bodoval jen ve dvou závodech
00:19:45 a třikrát se to povedlo Davidu Horákovi,
00:19:47 který v tabulce obsadil celkové 23. místo.
00:19:52 Osmnáctý v tabulce skončil Tadeáš Staněk,
00:19:55 který jel pouhé 3 závody.
00:19:58 Všechny evropské podniky absolvoval Jaroslav Hošek,
00:20:01 ale výsledkově to vyšlo jen na úvod sezony.
00:20:04 Celkově z toho bylo 16. místo.
00:20:10 Začala nadějí nevylepšení posledních dvou let.
00:20:13 V Seelow musí být štěstí,
00:20:18 i si myslím, že jsem tam jel docela rychle, třetí ve finále,
00:20:22 takže spokojenost a těšení se na další závody.
00:20:25 A v Brusce už to bylo B finále
00:20:28 a pak už to bylo čím dál tím horší.
00:20:31 A pak přišly nedojeté závody, pneumatika, problém se skříní,
00:20:38 problém s motorem.
00:20:40 Dvakrát jste odpadl na poruchu motoru.
00:20:44 Já bych neřekl zklamání.
00:20:46 Já jsem samozřejmě od toho motoru čekal to,
00:20:49 co se o něm vědělo,
00:20:51 tak jsem nečekal,
00:20:54 že bude nějaký problém s motorem takového rozsahu.
00:20:56 Ta klika ve Francii, ano, problém, závod pryč,
00:21:00 v Maďarsku nám popraskaly klemy na vačce
00:21:03 a na domácím mistráku, kde mi šlo o třetí místo,
00:21:07 tak se to dvě kola před koncem zastavilo a zase závada,
00:21:11 ale ještě většího rázu, než byla ve Francii.
00:21:17 Zklamání je z toho, že to nedrželo tolik,
00:21:20 kolik jsem od toho čekal.
00:21:23 Mitsibushi byl splašené, rychlé, Ford možná je lepší na jízdu,
00:21:26 ale po startu jste byl jen výjimečně byl první.
00:21:30 Já mám samozřejmě nevýhodu mé hmotnosti.
00:21:34 A jestliže jsem o 60 kg těžší než Jakub,
00:21:37 tak to určitě je někde znát.
00:21:40 Nebudu říkat o kolik proti ostatním.
00:21:43 Ale určitě je to někde znát. Tohle se všechno srovnalo
00:21:46 velkým krouťákem, hodně koní, Mitsubishi.
00:21:52 V tabulce skončil až jako čtrnáctý,
00:21:55 přesto na sezonu 2014 bude vzpomínat v dobrém.
00:21:58 Řeč je o Vladislavu Štětinovi,
00:22:00 který byl především v dílčích závodech hodně vidět.
00:22:03 Jaká tedy byla jeho sezona?
00:22:09 Byla jedna z těch nejlepších a to hlavně díky tomu,
00:22:12 že jsme udělali nějaká vylepšení na našem autě,
00:22:15 a musím říct, že oproti republice, hlavně na Evropě, bylo,
00:22:19 že kroky, které jsme udělali, byly k lepšímu.
00:22:22 I se povedly nějaké závody, takže sezonu hodnotím kladně.
00:22:26 Hlavně asi Nová Paka byla top vaší kariéry.
00:22:30 Jo, Nová Paka.
00:22:33 Ještě dnes nebo včera jsme se bavili s fanoušky,
00:22:36 že to byl superzážitek,
00:22:41 a to si myslím, že na to jen tak nezapomenou.
00:22:44 A doufám, že to zase někdy zopakuju.
00:22:47 Měl jste parádně rozjetou i Maggioru,
00:22:49 což jsou s Pakou asi dva největší závody Evropy,
00:22:52 ale ve finále se stala taková chybička.
00:22:55 Je to o štěstí.
00:22:57 Bohužel někdo řekne, že štěstí je akorát výmluva,
00:23:00 holt jsme se ve finále s Callaghanem do sebe zasekli
00:23:04 a dopadlo to tak, jak to dopadlo, že jsem pak byl osmý.
00:23:08 Ale z Maggiory jsem odjížděl s dobrým pocitem,
00:23:11 že auto na to má, já taky na to mám,
00:23:15 takže nebylo to pro mě nic katastrofálního.
00:23:19 Ten pocit byl dobrý.
00:23:22 Co na příští rok, aby to bylo třeba ještě lepší trošku?
00:23:26 Na příští rok ještě nemám vymyšlené, co konkrétně,
00:23:30 ale určitě bych chtěl udělat nějaké vylepšení,
00:23:33 co se týče váhy. Ale jinak to nechám, jak to je.
00:23:38 První desítku v Evropě uzavřel další z našich Roman Keřka.
00:23:42 Bývalý mistr Evropy z uplynulého roku moc velkou radost nemá.
00:23:48 Spokojený určitě nejsem, snažíme se to dát nějak dohromady.
00:23:51 Dnes už to vypadalo, že to bude dobrý,
00:23:54 ale zase nějaké závady, které nám držely strašně dlouho
00:23:57 nebo se nám nestaly, tak se nám teď staly.
00:24:00 Určitě jsem nespokojený.
00:24:02 Ze začátku sezony to bylo dobré, ale pak se přestalo dařit
00:24:06 a poslední tři závody jste nepostoupil do áčka.
00:24:08 Co bylo za problém?
00:24:11 Prostě nám to nejelo, tak jsme hledali, kde to je,
00:24:14 tak jsme přišli na to, že to je v elektronice,
00:24:17 po nějakých dohadech a zkoušeních se na to přišlo,
00:24:20 a v posledním závodě, třeba v Přerově,
00:24:23 mi chybělo jedno umístění, abych je áčko.
00:24:26 V tom béčku už se nedalo nic dělat.
00:24:29 Tam se jede stejně rychle, tak se toho nedá moc vymyslet.
00:24:33 Hodně zvláštní rok zažil také Petr Turek,
00:24:36 který obsadil až 9. místo v tabulce.
00:24:41 Nedařilo se, byla smůla,
00:24:44 některé závody, Nova Paka, Přerov, byly dobře rozjeté,
00:24:47 ale nedopadly, pak jsem byl nemocný,
00:24:49 dva závody jsem proležel v nemocnici,
00:24:52 takže výsledek celkový je takový, jaký je,
00:24:55 nicméně tohle je pro nás obrovské zadostiučinění,
00:24:58 že jsme takhle dojeli.
00:25:01 -Co dál? Co do budoucna?
-To já vůbec nevím, co dál.
00:25:03 Mevím. Dnes nejsem schopný říct, co dál bude.
00:25:07 Jinak co se Stubbem? Pořád je neporazitelný?
00:25:13 Naplnil moje předpoklady, co jsem říkal na jaře.
00:25:17 Myslím si, že to ještě chvíli potrvá.
00:25:20 Nevím, jestli na něj někdo najde recept, teď už asi ne.
00:25:24 Ale někdo mladší s více penězi si myslím, že tu šanci má,
00:25:27 ale ještě se budou muset snažit, kluci, asi.
00:25:31 O jednu příčku ve srovnání s loňskem
00:25:34 si polepšil Jakub Kubíček,
00:25:36 který představuje asi největší naději pro český autokros.
00:25:42 Když to zhodnotím celé,
00:25:44 tak v průběhu sezony se tam vyskytly různé problémy,
00:25:47 párkrát jsem nedojel, zůstal jsem v áčku poslední,
00:25:50 takže mám tam nějaká desátá místa.
00:25:52 Stejně jako v sezoně 2013 jste vyhrál v Přerově. Jak to?
00:25:55 Vůbec nevím, asi se mi tam daří.
00:25:58 Je tam taková, jak my říkáme, naše domácí trať,
00:26:01 i přesto, že ji máme z českých tratí nejdál.
00:26:03 Ale Přerov se mi líbí, jede se mi tam úplně krásně,
00:26:06 takže tu trať mám rád.
00:26:09 Možná o lepší umístění vás připravily poruchy v Maggioře
00:26:12 nebo problémy s brýlemi ve Francii?
00:26:15 Určitě, samozřejmě byly tam i různé náhody,
00:26:18 kdy prostě třeba ty brejle nebo něco,
00:26:21 to je bohužel autokros, to se stává.
00:26:24 Bohužel třeba, teď si vzpomenu na Seelow,
00:26:27 kdy jsem startoval z pole position do finále,
00:26:30 v první zatáčce jsem byl druhý,
00:26:32 dostal jsem tam pár ran a skončil jsem.
00:26:35 Říkám, to je autokros a to se občas stává.
00:26:38 A zase byly okamžiky, i třeba jako teď v Přerově,
00:26:41 kdy jsem jel třetí a díky problémům soupeřů jsem vyhrál.
00:26:47 To je jak kdy. To je hodně o štěstí a o náhodě.
00:26:52 Ve své druhé autokrosové sezoně ve čtyřlitrech
00:26:55 patříte mezi dva nejrychlejší Čechy. Co dál?
00:26:59 Samozřejmě budeme se snažit, auto pořád vyvíjíme,
00:27:02 takže budeme se ho snažit pořád zdokonalovat,
00:27:06 aby bylo stoprocentní, možná i na 200 procent, jak se říká,
00:27:09 ale uvidíme. Příští rok to samé, chystáme nějaké menší změny,
00:27:13 ještě to samozřejmě nemáme, jak se říká, domyšlený, uvidíme.
00:27:20 Bronzový post v Evropě se letos podařilo obhájit
00:27:23 Ladislavu Hanákovi,
00:27:25 ale ani on není s touto sezonou zcela spokojený.
00:27:30 Bohužel musím říct, že to byla sezona jedna těch složitějších,
00:27:33 protože máme za sebou spoustu problematických závodů,
00:27:36 spoustu havárií v prvních rozjížďkách,
00:27:39 spoustu práce na autě, takže byla určitě krušná.
00:27:42 Letos vám hodně chyběl první závod, kde jste nestartoval,
00:27:45 a pak taky velmi diskutovaná Nová Paka.
00:27:48 Z tohoto důvodu říkám, že sezona byla trošku složitější.
00:27:53 A vzhledem k tomu, jaké problémy jsou spíše
00:27:56 v zákulisí autokrosu než na tratích,
00:28:00 jsem z téhle sezony poměrně znechucený,
00:28:03 a rozhodl jsem se v další sezoně nepokračovat.
00:28:06 Máte nějaké plány nebo nápady, s čím byste třeba v budoucnu,
00:28:10 s novým autem, s jakým autem chtěl vyjet?
00:28:13 Určitě. Příští rok si dáváme pauzu, jak už jsem předeslal.
00:28:16 Možná se objevíme na pár závodech,
00:28:19 které si vybereme, pokud bude ta možnost,
00:28:22 a další rok bychom určitě se chtěli zúčastnit
00:28:25 kompletního seriálu mistrovství Evropy,
00:28:28 pokud přijde motivace a chuť do závodění.
00:28:31 Byl by to jaký vůz? Jaké máte plány?
00:28:33 Lehký? Nebo třeba turbomotor, nebo jako Stubbe motor dozadu?
00:28:36 Já si myslím, že bychom zůstávali u koncepce takové,
00:28:39 kterou jedeme teď. Myslím si, že určitě není špatná,
00:28:43 potřebuje pouze pár detailů doladit,
00:28:46 na které bohužel nemáme čas.
00:28:49 Uvidíme. Budeme to pozorovat příští rok,
00:28:51 kam se bude celá třída Superbuggy ubírat,
00:28:54 a na základě nějakých zkušeností, které nabereme příští rok,
00:28:57 se rozhodneme, jakou koncepci použijeme.
00:29:00 Už pět titulů má na svém kontě
00:29:02 momentálně bezkonkurenční Němec Bernd Stubbe,
00:29:05 který letos vyrovnal rekord svého krajana Williho Rösla.
00:29:09 Stubbe letos vyhrál pět závodů z devíti
00:29:12 a v tabulce zvítězil s velikým přehledem,
00:29:14 takže je velká pravděpodobnost,
00:29:17 že i napřesrok bude tento Němec favoritem číslo 1.
00:29:20 Dá se tedy předpokládat,
00:29:23 že se co nevidět bude přepisovat historie tohoto sportu,
00:29:26 protože šest titulů v autokrosové královské divizi
00:29:29 ještě nikdo nevybojoval.
00:29:32 Stubbe je mistrem, André Hinnenkamp vicemistrem
00:29:34 a třetí je náš Ladislav Hanák.
00:29:38 A to už je z letošního posledního vydání Auto-rallye-crossu vše.
00:29:41 Autokrosové mistrovství Evropy
00:29:44 bylo i letos velmi kvalitním šampionátem
00:29:46 a není důvod se obávat, že by v roce 2015 mělo být jiné.
00:29:50 Díky za pozornost a s autokrosem,
00:29:52 ale i s rallykrosem v příštím roce na shledanou!
00:30:04 Skryté titulky Blažena Stráníková Česká televize 2014