Magazín z domácího i evropského autokrosu a rallyekrosu
Vyhlášení mistrů ČR v autokrosu a rallycrossu — Závod MS v rallycrossu v Istanbulu
Premiéra: Čtvrtek 13. 11. 2014 na ČT sport00:00:30 Hezký den!
00:00:33 Vítejte u listopadového vydání Auto-rally-crossu.
00:00:35 V Jičíně se konalo vyhlášení
00:00:38 nejlepších autokrosařů a rallykrosařů uplynulé sezony
00:00:41 a my jsme u toho nechyběli.
00:00:44 Ohlédneme se také za předposledním podnikem
00:00:47 mistrovství světa v rallykrosu,
00:00:50 tak se hezky bavte.
00:00:56 Vyhlášení mistrů autokrosu a rallykrosu
00:00:59 je tradiční záležitostí
00:01:01 a představuje opravdovou tečku za sezonou
00:01:04 v těchto dvou disciplínách.
00:01:06 Náš přehled začínáme těmi nejmenšími z nejmenších,
00:01:09 což jsou děti závodící v racer buginách.
00:01:14 Stále platí, že tato kategorie se dělí na tři výkonnostní třídy
00:01:18 a že tu nejslabší představují stošedesátky.
00:01:23 Tato třída se letos nesla ve znamení malých závodnic,
00:01:27 protože první dvě příčky
00:01:29 v celkovém hodnocení mistrovství ČR
00:01:31 obsadily právě malé autokrosařky.
00:01:34 A to je nejlepší z nich,
00:01:37 mistryně republiky Barborka Čepková.
00:01:40 Tato malá slečna vyhrála všechny závody
00:01:42 a druhou Elišku Pytlounovou za sebou nechala o 27 bodů.
00:01:46 Celkově třetí skončil Jiří Matějka.
00:01:53 Ze stošedesátek míří začínající autokrosaři do stopětadvacítek,
00:01:57 a to je opravdu docela velký skok,
00:02:00 protože buginy v této třídě jsou výrazně rychlejší
00:02:04 a už se tady musí i řadit.
00:02:06 Letos byla konkurence v této třídě velice vyrovnaná
00:02:09 a prakticky v každém závodě jsme byli svědky
00:02:12 hodně napínavých soubojů.
00:02:15 O nejvyšší mety spolu sváděli souboje především
00:02:19 Jakub Novotný, Libor Teješ a Ondřej Hartych,
00:02:21 ale na zlatý věnec během sezony dosáhlo hned pět jezdců.
00:02:28 Logicky tak byla i tabulka stopětadvacítek hodně vyrovnaná,
00:02:31 a závodilo se až do posledního mistrovského podniku.
00:02:37 Z mistrovského titulu se nakonec raduje Jakub Novotný,
00:02:40 který jen těsně porazil druhého Ondřeje Hartycha
00:02:43 a republikový bronz získal Libor Teješ.
00:02:51 Stejného počtu bodů jako třetí Teješ dosáhl také Josef Švorc,
00:02:55 ale v jeho neprospěch hovořil menší počet druhých míst.
00:03:02 Teď už ale sledujeme nejsilnější,
00:03:05 a tudíž nejrychlejší racer buginy, které známe pod označením 250.
00:03:11 Tady titul mistra republiky obhajoval Dominik Prokop,
00:03:15 pro kterého to zároveň byla poslední sezona ve 250.
00:03:20 Titul se však Prokopovi obhájit nepovedlo
00:03:24 a v celkovém pořadí i v důsledku nekompletní sezony
00:03:26 skončil až mimo stupně vítězů.
00:03:30 O medailové posty se tak poprali jiní
00:03:34 a na třetí příčku v konečném pořadí mistrovství ČR
00:03:37 dosáhl Vojtěch Vaculík.
00:03:40 Ten za sebou jen o jeden jediný bod
00:03:43 nechal Adélu Zoubkovou. Druhý skončil Miroslav Fučík
00:03:46 a zcela zaslouženým mistrem ČR je Martin Kadlečík.
00:03:49 Mladý autokrosař nedojel ani jednou horší než druhý
00:03:53 a ke čtyřem stříbrným věncům přidal i dva zlaté,
00:03:56 takže o novém mistru nemohlo být sebemenších pochyb.
00:04:02 A to je trojice nejlepších na stupních vítězů.
00:04:09 Teď už obracíme list a směřujeme do rallykrosu.
00:04:12 V tom domácím je nejvíc obsazenou kategorií
00:04:15 divize Supernationals.
00:04:18 Zde si alespoň jeden bod připsalo během sezony 36 jezdců
00:04:21 a hodně vidět byli i naši.
00:04:26 Republikový bronz sice vybojoval Rakušan Woldrich,
00:04:29 ale první dvě příčky patřily českým rallykrosařům,
00:04:32 jmenovitě druhému Jakubu Bittmanovi
00:04:35 a prvnímu Romanu Častoralovi.
00:04:40 Pilot Opelu loni skončil na druhé příčce za Bitmanem,
00:04:44 a tak si letos oba borci své pozice vyměnili.
00:04:54 Já když zhodnotím letošní sezonu,
00:04:57 tak jsem se stal mistrem České republiky,
00:05:00 mistrem zóny střední Evropy a mistrem Maďarska,
00:05:02 což je vynikající výsledek pro mě, takže si myslím,
00:05:05 že v letošní sezoně můžu být nadmíru spokojený.
00:05:08 Vy jste se letos zúčastnil i Challenge,
00:05:10 jak tam se vám dařilo?
00:05:13 Mimochodem jsem se ještě v letošní sezoně zúčastnil
00:05:16 s úplně novým autem, Opel Corsa D,
00:05:19 Rallycross Challenge Evropa.
00:05:22 V tomto seriálu jsme zahájili velmi dobře účinkování,
00:05:24 když jsme na prvním závodě dojeli druzí
00:05:27 a další tři závody jsem vyhrál,
00:05:30 takže si myslím, skvělý začátek nového auta a nové sezony.
00:05:34 Romane, český rallykros není až tak růžový,
00:05:38 tak se vás zeptám, co bude dál, co bude příští rok?
00:05:41 Já doufám, že rallykros se na příští sezonu
00:05:44 trošičku změní, změnila se nám offroadová komise,
00:05:47 tak si myslím, že budou hodně dobře pracovat,
00:05:49 a rallykros že budou jen samá pozitiva,
00:05:52 tak si myslím, že lidi by tam měli přijít.
00:05:55 Český rallykros bohužel nezažívá nejlepší časy
00:05:58 a jedním z důkazů budiž absence našich
00:06:01 mezi nejlepšími v divizi Super 1600.
00:06:04 Jedinou světlou výjimku tvoří Josef Šusta,
00:06:07 který se díky vítězství v posledním závodě sezony
00:06:10 prokousal na konečné 3. místo.
00:06:14 Titul vybojoval Maďar Luigi,
00:06:16 vicemistrem republiky je Rakušan Werner Panhauser.
00:06:20 Bohužel úplně bez našich se letos musela obejít
00:06:23 královská třída Super cars, kterou opět ovládli Rakušané.
00:06:27 Zvítězil Alois Höller před Tristanem Ekrem
00:06:30 a Maxem Pucherem.
00:06:36 Snahu o oživení domácího rallykrossu představuje
00:06:39 už druhým rokem šampionát rallykrosových legend.
00:06:43 A tuto bezesporu přínosnou aktivitu
00:06:45 má "na svědomí" Jiří Kadlec.
00:06:51 Tuto sezonu hodnotím velice kladně,
00:06:54 protože se dokázalo to, že na každém závodě,
00:06:57 jely se tři, bylo v průměru 22 vozidel, soutěžních aut,
00:07:01 což si myslím, že na první rok je veliký úspěch.
00:07:05 Co plánujete na rok příští?
00:07:08 Příští rok chci, aby se nárůst soutěžních vozidel zvyšoval,
00:07:13 mám přislíbeny stavby nových aut závodních,
00:07:17 hlavně do divize 4x4, kde jezdí pouze čtyři auta,
00:07:22 mám přislíbeno, že bude nárůst tak na sedm aut,
00:07:27 a tím si myslím, že bude naplněno to, co jsem chtěl,
00:07:30 že budou všechny tři třídy plnohodnotné,
00:07:34 jak třída do 1600, nad 1600 a třída 4x4.
00:07:40 Jak už Jiří Kadlec zmínil,
00:07:43 rallykrosové legendy se dělí na tři kategorie
00:07:46 a v té, kde závodí vozy s jednou poháněnou nápravou
00:07:48 a motorem do 1 600 kubíků, dominoval Václav Veverka.
00:07:53 Ten závodil s tímto Peugeotem 106
00:07:56 a všechny tři bodované podniky vyhrál.
00:08:00 Pohár pro vítěze kategorie do 1 600 kubíků
00:08:03 za Václava Veverku převzal jeho syn.
00:08:08 Celkově druhý skončil Radek Gut
00:08:11 a třetí byl Stanislav Brunát.
00:08:15 V kategorii nad 1600 kubických centimetrů to byl boj
00:08:18 až do posledního závodu,
00:08:21 protože vítěz prvních dvou podniků na závěr neuspěl
00:08:24 a mezi prvním a druhým je v tabulce rozdíl jen dvou bodů.
00:08:29 Celkovým vítězem se nakonec stal Jiří Matějka,
00:08:32 vítěz obou sedlčanských klání.
00:08:39 Matějka sice v posledním závodě v Sosnové skončil až šestý,
00:08:43 ale jeho největší rival Libor Gut dojel druhý,
00:08:46 a to na celkový triumf nestačilo.
00:08:49 Třetí příčku obsadil průkopník rallykrosu v Čechách Jan Macháček.
00:08:55 Nejméně aut se objevovalo v kategorii 4x4,
00:08:58 kde se na rozdíl od dalších dvou tříd
00:09:01 ještě nesešla potřebná konkurence.
00:09:03 Ale jak jsme slyšeli, i tady se blýská na lepší časy.
00:09:07 Klasifikováni nakonec byli čtyři jezdci
00:09:10 a o dva bodíky zvítězil Petr Koutný
00:09:13 před Radkem Polcarem.
00:09:15 Teď už ale sledujeme jízdu Václava Fejfara,
00:09:18 i letos nejlepšího Čecha v mistrovství Evropy
00:09:21 autokrosové divize Touring autocross.
00:09:24 Fejfarovi se sice podařilo zvítězit
00:09:27 před domácím publikem v Nové Pace,
00:09:29 ale to na zisk kýženého titulu nestačilo
00:09:32 a zkušený pilot tak obhájil post vicemistra Evropy.
00:09:37 Nijak zklamaný z porážky od Maďara Káraie
00:09:40 však Václav Fejfar není a spíše hledí do budoucna.
00:09:48 Jel jsem s dvojkovou Fabií druhou sezonu,
00:09:51 dolaďovali jsme nějaké věci, že se to tak vyvinulo,
00:09:54 že se mi rozsypal motor, odešlo mi dvakrát turbo,
00:09:58 což rozhodlo o letošní sezoně,
00:10:01 ale jinak pro mě byla velice úspěšná,
00:10:04 skončil jsem na druhém místě,
00:10:06 a myslím si, že na to, co bylo poruch,
00:10:09 je to úplně odpovídající.
00:10:15 Příští rok předpokládám opět celé mistrovství Evropy.
00:10:18 Nekoukáte trochu po českém mistrovství?
00:10:21 Uvidíme, jak bude vypadat sezona, ale samozřejmě víme,
00:10:24 že už pravděpodobně v Evropě bude o jeden závod méně,
00:10:28 takže v rámci testování bychom se měli objevit
00:10:32 na více závodech mistrovství republiky.
00:10:37 V rámci jičínského vyhlášení ocenění Skokan roku získal
00:10:41 Vladislav Štětina, bývalý vítěz Euraca Cupu,
00:10:44 který letos zažil nejvýraznější sezonu
00:10:47 ve své už poměrně dlouhé kariéře.
00:10:50 Štětina se nejvíc blýskl
00:10:52 v závodě mistrovství Evropy v Nové Pace,
00:10:55 kde dlouho vedl finálovou jízdu a držel za sebou
00:10:58 v současnosti zcela dominantního Němce Bernda Stubbeho.
00:11:02 Vladislav Štětina sice Stubbemu v novopackém závodě podlehl,
00:11:06 ale i 2. místo je jednoznačně nejlepším výsledkem,
00:11:09 který kdy zajel.
00:11:17 Není tak divu, že tento autokrosař
00:11:20 má Novou Paku stále v živé paměti.
00:11:25 Na závod v Nové Pace vzpomínám dost častokrát,
00:11:28 a to proto, že to byl absolutně neskutečný víkend pro mě,
00:11:31 myslím si, že životní závod.
00:11:34 Koukám kolikrát na videa na internetu a vzpomínám
00:11:38 a jsem rád za ty vzpomínky
00:11:41 a za to, co se tam stalo, jak se to stalo,
00:11:44 a byla to prostě paráda.
00:11:47 Pomineme-li závod v Nové Pace,
00:11:49 jak zpětně hodnotíte své účinkování
00:11:52 jak v českém mistrovství, tak v mistrovství Evropy?
00:11:55 Myslím si, že z mého pohledu to byla nejvydařenější sezona,
00:11:59 co jsem v Superbuggy.
00:12:02 Samozřejmě za to "může" auto,
00:12:05 protože po minulé sezoně jsme si řekl, tak už dost,
00:12:08 protože to auto regulérně nestačilo, nechci říct na špičku,
00:12:12 ale minimálně aspoň na prvních deset aut.
00:12:16 Já jsem se minulý rok trápil,
00:12:19 tak jsem si řekl, musíme s tím něco udělat,
00:12:22 a ono to přineslo výsledky, začalo se dařit
00:12:25 a byla to ohromná vzpruha.
00:12:27 Už pátou sezonu mají za sebou piloti kartcrossů,
00:12:31 tedy Mascom Cupu,
00:12:33 a v té letošní to byl opravdu neskutečný boj o titul,
00:12:36 který probíhal až do posledního kola posledního závodu.
00:12:40 O celkové prvenství se utkali
00:12:43 obhájce titulu Ondřej Šlechta a loni čtvrtý Jan Kuneš.
00:12:55 Lépe začal Kuneš, ale tomu ani vítězství nestačilo,
00:12:59 pokud by tedy Šlechta dojel na místě druhém,
00:13:02 a právě na tomto postu jel.
00:13:17 Kuneš měl navíc defekt pneumatiky,
00:13:20 a tak to vypadalo na třetí titul v řadě pro Ondřeje Šlechtu,
00:13:23 jenže ten na 1. místě takto chyboval
00:13:26 a všechno se zase obrátilo vzhůru nohama.
00:13:29 Jan Kuneš nakonec klesl na 5. místo,
00:13:32 ale protože Šlechta finále nedokončil,
00:13:35 i tento výsledek Kunešovi stačil
00:13:37 a byl to právě on, kdo se stal mistrem.
00:13:40 Na třetí příčce opět zakončil sezonu Jiří Rezek,
00:13:43 čímž zopakoval svůj výsledek z loňska.
00:13:46 A jak viděl sezonu její vítěz?
00:13:51 Sezona byla ze začátku trošku těžká,
00:13:54 zvykal jsem si na nové auto, ale ve finále to dopadlo dobře,
00:13:57 během sezony jsem se rozjel, až jsme to dovedli k titulu.
00:14:00 Do posledního závodu jste bojoval o titul s Ondrou Šlechtou,
00:14:03 takže byl to Ondra, váš největší soupeř?
00:14:06 Určitě. Ondra už je po celou dobu, čtyři roky, co závodím,
00:14:10 tak je asi největší soupeř v této divizi.
00:14:15 Pro vás v letošní sezoně nejsvětlejší okamžik.
00:14:18 Kde to bylo?
00:14:20 Nejsvětlejší okamžik? Asi poslední závod.
00:14:23 To byl asi opravdový největší závod,
00:14:26 ale jinak po dlouhé době vítězství v Nové Pace,
00:14:30 tak mě to trošku nabudilo na celou sezonu.
00:14:33 Co příští rok? Bude to opět divize Kartcross?
00:14:37 Bude to určitě divize Kartcross, abychom to obhájili,
00:14:40 a pak se uvidí.
00:14:43 Podobně jako v Kartcrossu, početná a vyrovnaná konkurence
00:14:46 je také v divizi Touring autocross 1600
00:14:49 a právě tuto třídu nyní sledujeme.
00:14:53 Nejvyužívanějším speciálem této kategorie
00:14:56 i nadále zůstává osvědčená
00:14:58 a především nejlehčí Škoda Felicia.
00:15:01 A že je tento vůz tím správným,
00:15:04 to koneckonců dokazuje i pohled do tabulky konečného pořadí.
00:15:08 Mistrem republiky se nakonec stal Aleš Fučík,
00:15:12 závodící se svítivě zelenou Felicií.
00:15:16 O 8 bodů méně získal Zdeněk Antony,
00:15:19 kterému tak náleží republikové stříbro,
00:15:21 a třetí příčku obsadil Josef Kořínek.
00:15:25 A také Aleše Fučíka jsme se na vyhlášení zeptali,
00:15:28 jaká byla sezona z jeho pohledu.
00:15:34 Určitě byla těžká, hlavně nám to vycházelo od samého začátku,
00:15:37 nakopli jsme se na začátku sezony dvěma vítězstvími,
00:15:40 a to si myslím, že odstartovalo lepší psychiku a všechno okolo,
00:15:43 co se potom odvíjelo.
00:15:46 Když zpětně zavzpomínáte, kdo byl pro vás nejtěžší soupeř?
00:15:49 V naší divizi je soupeřů spousta.
00:15:52 Myslím si, že pět šest lidí tam může sáhnout po titulu
00:15:55 a není od samého začátku do konce jasné,
00:15:58 kdo by to mohl být.
00:16:00 Tak co příští rok?
00:16:03 Pojedeme s Fabií od Vaška Fejfara,
00:16:06 myslím si, že do konce roku bude hotová.
00:16:09 A pojedeme asi Evropu a některé vybrané závody republiky.
00:16:12 Ještě je to pořád v jednání
00:16:14 a budeme řešit podle sponzorů a věcí okolo. Uvidíme.
00:16:18 Aleš Fučík hovořil o svém přestupu do divize Touring autocross
00:16:21 a právě přehled této třídy nás teď čeká.
00:16:24 Po několika hubených letech
00:16:26 přišla jakási renesance této kategorie
00:16:29 a v českém mistráku je tak opravdu velká konkurence.
00:16:32 Startovní pole je navíc velice rozmanité
00:16:35 a jsou zde k vidění opravdu kvalitní speciály.
00:16:39 Loni slavil titul mistra republiky Pavel Svoboda s Mitsubishi,
00:16:43 ale tomu se letos tak dobře nedařilo
00:16:45 a dost často ho zklamala také technika.
00:16:54 Mistrem ČR se tak stal Bořivoj Kořínek s Fordem Focus,
00:16:58 který nakonec zvítězil o 4 body před druhým Pavlem Svobodou.
00:17:04 Dalších 7 bodů ztratil Rostislav Hilse se Subaru,
00:17:07 který v konečném hodnocení skončil jako třetí.
00:17:18 Sezona úspěšná díky tomu,
00:17:21 že jsme získali titul mistra republiky.
00:17:24 S autem byly problémy nějaké,
00:17:26 asi jako každý měl nějaké technické problémy,
00:17:29 zlobila nás převodovka,
00:17:31 dvakrát se nám utrhl přední diferenciál,
00:17:34 takže to jsou věci, které musíme do příští sezony zlepšit,
00:17:37 už se na tom pracuje,
00:17:39 takže doufám, že příští sezonu už se tohoto vyvarujeme.
00:17:42 Zmínil jste auto, které je po Láďovi Brožkovi,
00:17:45 pak Dušan Horčička, kterému shořelo,
00:17:48 vy jste to koupil, dá se říci, jako vrak,
00:17:51 takže jaká na něm byla práce? To asi nebylo jednoduché?
00:17:54 Tak vrak... Tam nejvíc shořel motorový prostor,
00:17:57 ale zbytek nebyl zas tak špatný.
00:18:00 Samozřejmě elektrika se musela dělat nová,
00:18:03 motor se trošku upravil z toho požáru,
00:18:06 celé jsme to přestříkali, udělali jsme, co bylo potřeba,
00:18:09 půl roku práce na tom bylo, ale zas tak špatné to nebylo.
00:18:12 Co příští rok? Neplánujete třeba nějakou Evropu?
00:18:16 Evropu neplánujeme.
00:18:18 Plánujeme republiku, doufám, že bude celá odjetá,
00:18:21 budeme pro to dělat všechno možné,
00:18:24 abychom byli na všech závodech.
00:18:27 Velice pěkné souboje letos předváděli piloti
00:18:30 autokrosových speciálů v divizi Junior buggy.
00:18:45 Mladých autokrosařů sice nebylo moc,
00:18:48 ale celá skupina těchto jezdců byla velice vyrovnaná.
00:18:52 Rovných 100 bodů vybojoval Václav Tříska,
00:18:55 a protože se nikomu nepovedlo vyjet víc,
00:18:58 je právě Tříska novým juniorským mistrem republiky.
00:19:03 O 10 bodů méně získal v letošní sezoně Adam Prokop,
00:19:07 který je tedy vicemistrem,
00:19:10 a třetí post obsadil Milan Vaněk,
00:19:13 který ztratil na Prokopa jen body dva.
00:19:16 A jaká byla sezona z pohledu mistra?
00:19:21 Pro mě úplně suprová.
00:19:24 V republice jsem měl největšího soupeře Adama Prokopa.
00:19:27 Bojovalo se až do posledního závodu a stal jsem se mistrem,
00:19:30 takže úplně největší spokojenost.
00:19:32 Jak zpětně hodnotíte mistrovství Evropy?
00:19:35 Já si myslím, že dobře, jsem taky spokojený,
00:19:38 stal jsem se vicemistrem, takže jsem byl zase rád.
00:19:42 Co plánujete příští rok
00:19:45 jak v českém, tak v evropském šampionátu?
00:19:48 -Šestnáctky.
-V českém i evropském?
00:19:51 Oboje pojedeme.
00:19:53 S jakým pojedete vozem? S jakou koncepcí?
00:19:56 To se nechte spíš překvapit.
00:19:59 Bohužel nejméně obsazené startovní pole bylo letos
00:20:02 v divizi Buggy 1600,
00:20:05 která donedávna bývala českou chloubou,
00:20:08 a to i na mezinárodní autokrosové scéně.
00:20:11 Velký počet závodníků se sešel jen jednou,
00:20:14 a to v tomto závodě v Rakousku.
00:20:16 Jinak to bylo opravdu o hodně malém počtu jezdců.
00:20:20 Podle předběžných zpráv by ale v následujícím roce
00:20:23 mělo šestnáctistovky posílit několik autokrosařů,
00:20:26 takže se snad začne znovu blýskat na lepší časy.
00:20:29 Mistrem republiky se letos s předstihem stal Roman Polák,
00:20:32 který během sezony vystřídal dvě buginy.
00:20:35 A jak viděl právě uplynulý autokrosový rok?
00:20:44 Pro mě letošní sezona byla překvapením,
00:20:47 jelikož první tři závody jsme měli problémy,
00:20:50 trápení, nedokázali jsme to vyřešit.
00:20:53 Pak se naskytla koupě od Víti Nosálka,
00:20:56 bylo to závislé na prodeji naší buginy.
00:20:59 Ozval se tým Anacletů, že to ode mě odkoupí.
00:21:02 Pak se čekalo, až Anacletové přijedou pro buginu
00:21:05 a já od Víti koupím buginu. Takže prodal jsem buginu,
00:21:08 v pátek jsem jel k Víťovi pro jeho buginu
00:21:11 a rovnou do Přerova na závody, takže super.
00:21:14 Jaký je rozdíl mezi Víťovou buginou a tou vaší starou?
00:21:17 Veliký, pro mě veliký.
00:21:20 Pro mě hlavně je pozitivní spolehlivost,
00:21:23 Víťova bugina je spolehlivá nad rámec,
00:21:26 to je v uvozovkách přijet domů, umýt a jet na další závody.
00:21:29 Se starou buginou, jak jsem už jednou řekl,
00:21:32 sestupy dokola a svezení, to se nedá ani porovnat.
00:21:35 Od pana Turka auto, to je nesrovnatelné, funguje to samo.
00:21:38 Nepotřebuju ani umět řídit.
00:21:41 Máte auto, které se stalo mistrem Evropy,
00:21:44 takže co příští rok? Bude to nějaká Evropa?
00:21:47 -Nebo zůstanete v českém mistrovství? -Já to řeknu takhle.
00:21:50 Mně v životě na závody nedal nikdo ani korunu,
00:21:53 já si to platím sám z výplaty, takže chtěl bych,
00:21:56 pokud ušetřím nějaké peníze přes zimu,
00:21:58 chtěl bych jet republiku,
00:22:01 a když se povede sehnat od Víti nějaké staré gumy,
00:22:04 tak bych chtěl zkusit Evropu.
00:22:07 Hodně napínavý průběh měla sezona
00:22:09 v královské divizi Superbuggy.
00:22:12 O titul si to nakonec až do posledního závodu
00:22:15 rozdávali Marek Stloukal a Jakub Kubíček.
00:22:20 Marek Stloukal obhajoval titul z roku 2013,
00:22:23 a jak známo, obhajoba bývá většinou těžší
00:22:26 než předchozí zisk trofeje.
00:22:28 To se potvrdilo a v napínavém finiši
00:22:31 nakonec svůj premiérový titul v této třídě
00:22:34 vybojoval Jakub Kubíček.
00:22:37 Kubíček se tím kromě jiného zapsal do historie
00:22:40 jako nejmladší mistr republiky v nejprestižnější divizi.
00:22:44 Přitom zkraje roku to na zisk titulu příliš nevypadalo.
00:22:52 Ze začátku se to nevyvíjelo vůbec dobře,
00:22:54 provázely nás problémy,
00:22:57 o kterých jsme si mysleli, že už jsou vyřešené,
00:23:00 bohužel ještě jsme se s nimi trápili,
00:23:02 takže jsme je museli vyřešit.
00:23:05 Byly tam velké boje celou sezonu,
00:23:07 každý závod byl až do cíle velký boj.
00:23:10 Naštěstí mi to vyšlo, potom jsme problémy vyřešili,
00:23:13 takže už to probíhalo lepším stylem,
00:23:16 ale pořád to byl boj.
00:23:19 Pro vás byl největším soupeřem v boji o titul
00:23:21 jednoznačně Marek Stloukal. Jaký to byl soupeř?
00:23:25 To určitě byl. Marek je tvrdý a bojuje za každou cenu,
00:23:28 což je skvělé a já jsem rád, že tam jsou takoví,
00:23:31 kteří bojují úplně na krev.
00:23:34 Myslím si, že Markovi jsem tu obhajobu udělal těžší.
00:23:38 Loni nás provázely větší problémy, letos už to bylo lepší,
00:23:40 tudíž jsme mohli víc jet,
00:23:43 a myslím si, že jsem ho hodně potrápil.
00:23:46 -Co bude příští rok?
-Příští rok bude to samé.
00:23:50 Plánujeme to samé a možná nové auto, ale uvidíme,
00:23:53 jak se to bude odvíjet od toho, jestli prodáme auto nebo ne.
00:23:58 Jičínské vyhlášení těch nejlepších
00:24:00 tak definitivně uzavřelo letošní sezonu.
00:24:08 Předposlední závod letošního
00:24:11 světového šampionátu v rallykrosu se jel v Turecku
00:24:14 a my pro vás opět máme obrazový materiál z tohoto závodu
00:24:17 a o ten se s vámi rádi podělíme.
00:24:20 Tento podnik se konal v Istanbulu,
00:24:23 a to znovu na improvizované trati na velkém okruhu.
00:24:27 Teď už sledujeme složení prvního semifinále,
00:24:30 kde z první řady startovali
00:24:32 Andreas Bakkerud a Timmy Hansen.
00:24:35 Ve druhé řadě stáli Petter Solberg a Reinis Nitiss
00:24:38 a v té třetí Timur Timerzyanov a Richard Göransson.
00:24:42 Z každého semifinále postupuje první trojice do hlavního finále
00:24:45 a vstříc tomuto cíli nejlépe vyrazil
00:24:48 Timmy Hansen ze Švédska.
00:24:55 Hansen letos nově pilotuje vůz Peugeot 208 T16
00:24:59 a druhá půlka sezony mu vychází velice dobře.
00:25:02 Tohle je však Petter Solberg, už jistý mistr světa,
00:25:05 který závodí se Citroënem
00:25:08 a s ním se dostal do této prekérní situace.
00:25:11 Jak ale vidíte, Solberg o svou pozici nepřišel
00:25:14 a Reinis Nitiss z Lotyšska se před něj nedostal.
00:25:16 To se mu povedlo hned vzápětí, ale trvalo to jen malou chvilku,
00:25:20 protože Petter Solberg se nevzdal
00:25:23 a takto se před Nitisse zase vrátil zpět.
00:25:29 Mezitím svůj vůz hodně poškodil Richard Göransson,
00:25:32 který musel následně ze závodu odstoupit.
00:25:37 Na čele byl stále Hansen před Bakkerudem
00:25:40 a největší boj se odehrával o poslední volné postupové místo,
00:25:44 a to stále mezi Petterem Solbergem a Reinisem Nitissem.
00:25:48 A tohle je nešťastník prvního semifinále Richard Göransson.
00:25:53 Ve druhém semifinále se v první řadě představili
00:25:56 Anton Marklund a Toomas Heikkinen.
00:25:59 Do té druhé se postavili Henning Solberg a Edward Sandström
00:26:02 a ze třetí řady vyráželi Andy Scott a Derek Tohill.
00:26:06 Piloti Volkswagenů Polo startovali z první řady,
00:26:10 a tak to byli právě oni, kdo zaujali první dvě příčky.
00:26:18 Do čela šel Fin Toomas Heikkinen
00:26:21 a Švéd Anton Marklund jel druhý.
00:26:23 Pro průjezd joker lapem se hned v prvním kole rozhodli
00:26:26 Henning Solberg a Andy Scott.
00:26:29 Za Heikkinenem a Marklundem jel třetí Edward Sandström s Audi
00:26:33 a čtvrtá příčka patřila
00:26:35 bývalému mistru divize Touring cars
00:26:38 Dereku Tohillovi z Irska.
00:26:41 Startovní pole uzavírali Henning Solberg a Andy Scott,
00:26:44 ale ti už na rozdíl od ostatních měli joker lap za sebou.
00:26:48 Mezitím stále hořel souboj o 1. místo v tomto semifinále,
00:26:52 protože jen vítěz této jízdy
00:26:54 následně zamíří do první řady ve finále.
00:26:57 A to se povedlo Toomasi Heikkinenovi.
00:27:01 Tohoto Fina v první řadě doplnil Švéd Timmy Hansen
00:27:04 a tady už je dvojice druhých ze semifinálových jízd,
00:27:08 což byli Anton Marklund a Andreas Bakkerud.
00:27:11 Třetí řadu tvořili známí norští bratři Henning a Petter Solbergovi.
00:27:19 Start do poslední jízdy víkendu
00:27:22 nejlépe vyšel Timmymu Hansenovi z vnitřní pozice
00:27:25 a syn evropského multišampiona Kennetha Hansena šel do čela.
00:27:31 Na 2. místo se dostal Andreas Bakkerud a vidíte,
00:27:34 že Toomas Heikkinen zamířil po nepříliš povedeném startu
00:27:37 už v prvním kole do joker lapu.
00:27:40 Na čele byl Hansen, druhý jel Bakkerud
00:27:43 a třetí příčka patřila Henningu Solbergovi,
00:27:46 který se dostal před Antona Marklunda.
00:27:53 Timmy Hansen vyhrál s Peugeotem poprvé
00:27:56 v předchozím italském klání
00:27:58 a tady měl našlápnuto
00:28:01 ke druhému triumfu v řadě za sebou.
00:28:03 Jenže proti tomu byl další rallykrosový mladík,
00:28:06 Andreas Bakkerud.
00:28:13 Pilot Fordu Fiesta se takto dostal na vedoucí příčku,
00:28:16 a to se mu povedlo už během prvního kola ze šesti.
00:28:35 A Bakkerudovi se podařilo Hansena udržet za sebou po celé finále,
00:28:39 i když to byl boj téměř až do posledních metrů.
00:28:42 Timmy Hansen se snažil ze všech sil,
00:28:46 ale z toho plynuly i drobné chyby,
00:28:48 a tak se mu Andreas Bakkerud
00:28:51 v posledním kole viditelně vzdálil.
00:28:54 Z pohledu sezony se ale ani jednomu
00:28:57 z těchto mladíků příliš nedařilo
00:28:59 a oba dva figurují v celkovém hodnocení až pod stupni vítězů.
00:29:03 Na druhou stranu oba dva ještě mají šanci atakovat
00:29:06 minimálně průběžně třetího Reinisse Nitisse,
00:29:09 na kterého po tomto dobře zvládnutém tureckém závodě
00:29:12 ztrácejí jen 3, respektive 9 bodů.
00:29:14 Reiniss Nittis je Bakkerudův týmový parťák,
00:29:18 a tak byl jedním z prvních,
00:29:20 kdo norskému jezdci v Istanbulu gratuloval k vítězství.
00:29:23 A jak vypadá tabulka mistrovství světa
00:29:26 jeden závod před koncem sezony?
00:29:29 Jasným mistrem světa je Nor Petter Solberg,
00:29:32 ale o zbylých medailistech ještě definitivně rozhodnuto není.
00:29:38 Odpověď na tuto otázku tak dá až poslední závod seriálu,
00:29:41 který se jede na konci listopadu v Argentině.
00:29:47 A touto informací dnešní vydání Auto-rally-crossu končí.
00:29:50 Děkujeme vám za pozornost
00:29:53 a za čtyři týdny se budeme těšit na shledanou.
00:30:00 Skryté titulky Blažena Stráníková Česká televize 2014