Setkání režiséra F. Vláčila s dílem Antonína Dvořáka
00:00:07 (KROKY)
00:00:12 (HUDBA)
00:01:13 (SBOROVÝ ZPĚV)
00:01:24 Á, dva! Ano, dřív ty pohledy.
00:01:31 Jeden.
00:01:36 Nereagujte na "kamera"! Až na "pohyb"!
00:01:41 Prosím tě... Jo.
00:01:46 (HUDBA)
00:01:51 (SBOROVÝ ZPĚV)
00:02:11 179.
00:02:17 Jenom pokorně čekám.
00:02:23 Krása nejradši přichází sama.
00:02:28 Dá Bůh, snad mě najde.
00:02:33 Jako kdyby člověk dostal kouzelnej proutek.
00:02:39 Koukám, abych našel živou vodu. Nic víc.
00:02:45 To by taky šlo,
00:02:49 ale museli bysme v tom posledním záběru...
00:02:53 Poněvadž on jde znovu střílet, a ten tady odsud utíká.
00:02:56 Moment.
00:02:58 On Pepíček je jako zbytečný, abys mi jako...
00:03:02 To stačí, když tady přejdeš, že budeš tady.
00:03:04 Tady.
00:03:07 (HUDBA)
00:03:15 Kdybys byl tak laskav, já se tam jen podívám.
00:03:23 Dobrý, pohyb!
00:03:28 Stop.
00:03:31 Proč je ale pouštíte s těma vodítkama?
00:03:34 Nepodařilo se mu to vypnout. On mu utekl, no.
00:03:38 -Bude to vidět?
-No, může to bejt vidět.
00:03:42 Samozřejmě! Vždyť to lítaj za ním prapory!
00:03:46 (HUDBA)
00:03:53 Prosím vás, nedalo by se mu to zorganizovat tady?Dalo.
00:03:57 Bez vodítek, podrží je jenom za řetízky.
00:04:01 Jen takhle je podrží. Ono je kompozičně hezčí,
00:04:05 když on by reagoval u nás zleva doprava.
00:04:09 Protože tu flintu má zasazenou v pravým ra... v pravým.
00:04:13 V pravým rameni, tělem proti.
00:04:15 Zkusíme si to, jo? S pohledem!
00:04:25 Vy jste, hoši, připraveni? Ano.
00:04:30 Můžem?
00:04:35 A ještě jednu věc, že bys ho držel na tý druhý straně.
00:04:39 Tady.
00:04:41 Ne, ne, takhle to bylo lepší, promiň.
00:04:45 Drž ho tak, jak ti to je... No, nejde mně, nejde...
00:04:49 Spíš to schovej, moc to neukazuj.
00:04:55 Jirko, tak nezapomeň, co jsem ti, jo... pravil.
00:04:59 Kamera! Jede.
00:05:07 Moje pravda.
00:05:11 Když skládám, ztratím se sám v sobě.
00:05:16 Blížím se k zákonu.
00:05:28 (SBOROVÝ ZPĚV)
00:05:53 Pepo, to není z mý vůle, to je z vůle Boží, abych tak řekl.
00:05:58 Poněvadž jakmile se na to šlápne, tak to začne bejt sentimentální.
00:06:02 No, no. A sentimentalita je falešnej cit.
00:06:06 Jinak je tady pan Vinklář.
00:06:10 Já zdaleka neumím dirigovat, tak prosím o shovívavost.
00:06:14 Protože to moc neumím, tak jenom abyste na mě byli hodní.
00:06:17 Budu se to pokoušet, jak to půjde.
00:06:21 (HUDBA)
00:06:31 (HUDBA)
00:06:46 (HUDBA)
00:07:28 (HUDBA)
00:08:10 Je tady někdo od stavby? Zde jsem.
00:08:14 Ty seš jednička, ty tady přenášíš ty...
00:08:17 Myslíš, že by byl velkej problém,
00:08:19 jestli se nebude zlobit ten pán od toho,
00:08:23 že bysme uřízli tuhle větev?
00:08:26 Raz! (HUDBA)
00:08:30 Druhej! (HUDBA)
00:08:42 Jo, to je dobrý. Ta da da dý, ta dá...
00:08:46 Ten pohyb nahoru děláte už moc rychle.
00:08:50 Tý dadadý, tak.
00:08:54 A nic.
00:08:56 Ano, ale v podstatě ta...
00:09:02 ...ta intimní hra pohledová,
00:09:05 ta začne až po prvním taktu, kterej je tam navíc,
00:09:10 kterej já tam mám jenom na rozjezd. Ten se nepoužije.
00:09:14 Poněvadž ten je přetaženej z toho celku, co jsme jeli předtím.
00:09:18 Víš, tam je o 3 takty... (HUDBA, SBOROVÝ ZPĚV)
00:09:45 Nemůžu jí říct, prosím tě, něco mu tady říkej.
00:09:48 Čili proto si píšu pomocnej dialog, kterej já nikdy nebudu...Ano.
00:09:51 Vůbec ho divák nezná. Ano, ano.
00:09:54 Těch blízkejch záběrů tady bude tolik, že to svět neviděl.
00:09:58 Já bych to nechal, jistě!
00:10:01 Prosím tě, v podstatě jde o to,
00:10:04 že tady vzniká oratorní monumentální dílo v kuchyni, no.
00:10:09 (HUDBA)
00:10:19 Pepulo, ty seš při psaní takhle skloněnej.
00:10:24 Anebo ještě víc?
00:10:26 Aha, počkej, tadyhle...
00:10:29 To zase nedělá nijak moc hezky. Moment, počkejte s tím!
00:10:34 Tady v tom detailu je to takový nějaký blbý.
00:10:38 Komín z hlavy.
00:10:43 Skončilo by to u toho Quantus tremor.
00:10:46 Ano.
00:10:52 Já to udělám takhle, podívej se.
00:10:55 Po klapce dám... Teprve jak ona klapne,
00:10:59 tak na klapnutí oni pustěj playback.
00:11:02 Ono je tam na ten playback...
00:11:04 Jeden, dva, tři, čtyři je ten úder! (RÁNA NA BUBEN)
00:11:13 (HUDBA, SBOROVÝ ZPĚV)
00:12:13 Ta ta ta ta.
00:12:18 Tá, tata!
00:12:28 Stop!
00:12:30 No, já to pojedu radši až sem.
00:12:33 Čili takhle, jo? Dobře.
00:12:36 Zkus mi to tam, jo?
00:12:39 Hm...
00:12:44 To je spíš pohled do daleka. No právě! Není lepší tamhle?
00:12:48 Pohled dolů, jak se ty lidi sbíhaj.
00:12:51 Protože já potom začínám... Jdeš z nadhledu, že jo?No.
00:12:54 Proto říkám, že bych se měl... Dolů.No.
00:12:57 Tak zhruba na pana faráře. Dolů.
00:12:59 Dolů, jak on stojí, tak k jeho nohám, no.Ano.
00:13:06 Celý to můžeš dát dolů, jo? Hm.
00:13:11 Kamera, playback.
00:13:14 (HRA NA VARHANY)
00:13:20 Byť se mi dostalo jíti přes údolí stínu smrti,
00:13:25 nebuduť se báti zlého.
00:13:40 (KOSTELNÍ ZVONY)
00:13:56 (HUDBA, SBOROVÝ ZPĚV)
00:14:46 Skryté titulky: Matěj Hodr Česká televize 2013
Filmový medailon Františka Vláčila byl natočen režisérkou Drahomírou Vihanovou v roce 1979 u příležitosti jeho práce na filmu Koncert na konci léta. Dokument zaznamenává jeho tvůrčí hledání a zápas o proniknutí do tajemství Dvořákovy hudby.