Hudebně zábavný pořad s textaři písní (1986). Spoluúčinkují: Moravanka, Starobrněnská 12 a další. Režie K. Fuksa
Textaři písní
Čtvrtek 15. 7. 2021 na ČT300:00:40 HRAJE STAROBRNĚNSKÁ 12
00:00:55 Ať je leden, máj nebo září, ať je parný den nebo mráz,
00:01:03 trápívám se otázkou, kde štěstí tráví volný čas.
00:01:12 Kolik ještě dnů v kalendáři odečtu, než vrátí se zas.
00:01:20 Proč tu a tam štěstí jako míč, přiletí k nám a hned je pryč.
00:01:31 Dnes už vím, kde své štěstí objevím,
00:01:40 ten pravý klíč já k němu dnes už mám a tím mu otvírám.
00:01:49 Dnes už vím, rád i vám to prozradím,
00:01:57 že k mému štěstí klíček skryt je do písniček,
00:02:02 klíč houslový.
00:02:43 Dnes už vím, rád i vám to prozradím,
00:02:51 že k mému štěstí klíček skryt je do písniček,
00:02:56 klíč houslový.
00:03:09 Dobrý večer, přátelé.
00:03:11 Kouzelný houslový klíč otevřel dveře našeho studia
00:03:15 a já zvu všechny příznivce dobré dechovky mezi nás.
00:03:19 Sešli se tu samí dobří známí - skladatelé, textaři, zpěváci
00:03:24 i muzikanti. Zkrátka všichni ti, kteří se nějak podílí
00:03:28 na zrození nových písniček. A že se dobré písničky
00:03:33 nerodí jen tak lehce. Na to tady máme dnes
00:03:36 celou řadu svědků a to jejich autorů.
00:03:40 1. z nich je skladatel a zároveň textař v jedné osobě -
00:03:45 Blahoslav Smišovský z Uherského Ostrohu.
00:03:48 Inspirátorkou vašich skladeb se stala slovácká lidová píseň
00:03:52 a vaše skladby jsou známy nejen z rozhlasu, televize,
00:03:56 ale i z gramofonových desek Moravanky, Mistříňanky,
00:03:59 Vlčnovjanky i Bojanů.
00:04:03 Ano. Víte, já bych vám chtěl říct, že na Slovácku se každý muzikant
00:04:08 rád pokloní archaické lidové písni.
00:04:12 Ale i ve 2. pol. 20. stol. jsou autoři, muzikanti a textaři,
00:04:18 kteří by lidem chtěli říct něco pěkného
00:04:22 a proto hledají pěknou muziku a píší texty v řádu tradice.
00:04:27 Sám si své písničky také textujete.
00:04:30 Co přijde dřív: melodie nebo slovo?
00:04:33 Já jsem muzikant. Tzn. že si nejdříve napíšu muziku
00:04:37 a z její atmosféry teprve potom hledám vhodný text.
00:04:43 Rád bych řekl, že když jsem byl sám,
00:04:46 tak jsem si psal také texty sám. Vzhledem k tomu,
00:04:50 že psát texty v řádu tradice není lehké.
00:04:54 To jsem velice rád, že mám dneska
00:04:56 dobré spolupracovníky.
00:04:58 Krásou slovácké melodiky se nechala okouzlit
00:05:02 i tato autorská, a zároveň i manželská dvojice.
00:05:07 Zpěvačka, textařka Ivana Slabáková a skladatel, upravovatel
00:05:12 a dirigent populární Moravanky Jan Slabák.
00:05:16 O vašem podílu na renesanci slovácké lidové písně
00:05:19 nemusím ani hovořit, vždyť se hrají
00:05:21 po celé naší vlasti. Mě by spíše zajímalo,
00:05:24 jak došlo k vaší autorské spolupráci?
00:05:27 Maruško, došlo k tomu už v roce 1972 u zrodu Moravanky,
00:05:32 kdy tenkrát Ivanka byla televizní hlasatelkou.
00:05:36 Já jsem potřeboval do souboru konferenciérku,
00:05:39 tak jsem jí nabídl scénář, spolupráci.
00:05:43 V prvopočátcích nebyla Ivanka nijak nadšená a mám dojem,
00:05:47 že byla ovlivněna vlnou Beatles,
00:05:51 ale scénář přijala, začala s námi jezdit.
00:05:55 Později se ukázalo, že má vztah i k lidové písničce.
00:05:59 Já jsem začal objevovat i její jiné předpoklady
00:06:03 pro toto textařské řemeslo, protože měla velkou schopnost
00:06:09 paměti pro texty všeho druhu. Dneska může zazpívat celého Ježka,
00:06:14 Šlitra, Beatles atd.
00:06:17 Výborně recitovala, začala i zpívat.
00:06:20 Navíc český jazyk byl jejím hlavním oborem
00:06:23 na filozofické fakultě, takže to řemeslo taky bylo
00:06:28 u ní předpokladem. Tak jsem jí nabídl, říkám:
00:06:32 "Zkus napsat nějaký text." Ona to zkusila a ten 1. text byl:
00:06:38 Povězte mně, mamko, cože já mám robit,
00:06:40 když mně začal šohaj s kamarádkú chodit, mamko moja.
00:06:45 Takže si hned postěžovala a tak to všechno začalo.
00:06:49 Blahoslav Smišovský mluvil o tom, že je velice problematické
00:06:53 tvořit text v nářečí. Vy žijete v Brně,
00:06:55 máte daleko horší podmínky k inspiraci.
00:06:58 Maruško, jednoduché to není v žádném textu
00:07:01 a u nás se k tomu ještě přidává nářečí.
00:07:04 Já osobně používám ve svých textech slovácké nářečí,
00:07:07 ale má to taky háček, protože Slovácko je široký region.
00:07:12 Někdy se nářečí, i když v drobnostech,
00:07:15 mění od dědiny k dědině.
00:07:17 Zajímavé jsou taky reakce interpretů.
00:07:20 Každý se snaží si tu písničku přizpůsobit tak,
00:07:23 jak se mluví právě u nich. Ať se přikloníte tam nebo onam,
00:07:27 vyjde to nastejno, protože ti druzí
00:07:29 budou vždycky tvrdit, že děláte v textech chybu
00:07:31 v nářečí. Protože Moravanka nehraje čistý folklor,
00:07:35 jak se mnohdy lidé domnívají, ale hraje stylizovaný folklor,
00:07:40 tak i já se snažím své texty stylizovat tak,
00:07:43 aby byly srozumitelné nejen lidem na jižní Moravě,
00:07:46 ale i těm ostatním.
00:07:48 Já vám děkuji a přeji, aby to vaše dueto vždycky ladilo.
00:07:53 A my si teď poslechněme jednu z nejnovějších písniček
00:07:57 v podání Moravanky.
00:08:06 V našej zahrádce vykvetla růža, modrá fialka.
00:08:14 Neviděla jsem, mamičko moja, dlúho šohajka.
00:08:21 Celé hody s chasú propije, celé hody s chasú propije,
00:08:29 když ráno vstává bolí ho hlava, potom trucuje.
00:08:37 Celé hody s chasú propije, celé hody s chasú propije,
00:08:45 když ráno vstává bolí ho hlava, potom trucuje.
00:08:53 Zasadím si já v našej zahrádce co v jinej není,
00:09:00 namísto růže, modrej fialky, vzácné koření.
00:09:08 Když šohajka hlavička bolí, když šohajka hlavička bolí,
00:09:15 frajárka sama, frajárka sama mu ju zahojí.
00:09:23 Když šohajka hlavička bolí, když šohajka hlavička bolí,
00:09:31 frajárka sama, frajárka sama mu ju zahojí.
00:10:11 Dočkaj frajárko, až budú hody, hodovat budem.
00:10:18 Pod našú máju, máju zelenú, tancovat půjdem.
00:10:26 Pod tú máju, máju zelenú, na vršíčku věncem zdobenú,
00:10:34 tam si, frajárko, ej při muzice zatančíš se mnú.
00:10:42 Pod tu máju, máju zelenú, na vršíčku věncem zdobenú,
00:10:49 tam si, frajárko, ej při muzice zatančíš se mnú.
00:11:10 Stejně jako slovácké písničky jsou ve velké oblibě tzv. lidovky,
00:11:15 skladby pro malé dechové soubory. V Brně je autorů těchto lidovek
00:11:20 celá řada a věřte, že kdybychom dnes měli zahrát
00:11:23 jen jednu jedinou od každého z nich,
00:11:26 tak by náš pořad trval nejmíň 3krát déle.
00:11:29 Proto vám představím alespoň ty nejznámější.
00:11:33 Jsou to: Josef Růžička, František Maňas, Václav Rájecký,
00:11:39 Radoslav Muselík, Jaroslav Kubáček, Jiří Volf
00:11:45 a textař Ladislav Vencálek.
00:11:48 S jejich písničkami jste se setkali prostřednictvím
00:11:51 rozhlasu, televize, ale i na taneční zábavě
00:11:54 při dechovce. Jsou to písničky, jak se říká: do každého počasí.
00:12:46 Hrej muziko, hrej tu polku skákavou,
00:12:50 hrej, ať nikdo neopouští sál a vy bábi milá,
00:12:56 pěkně prosím pojďte dál. Dneska máme všech babiček bál.
00:13:02 Kde ten děda vězí, přece tady vedle stál.
00:13:07 Dneska máme všech dědoušků bál.
00:13:13 Posaďte se, sousedé, dneska hrajem pouze vám.
00:13:22 Vám, co máte skráně stříbrné, všem dědouškům, bábinkám.
00:13:30 Trubka zní jak před léty, vnoučci hážou konfety,
00:13:39 tak lehce jak s milou vzpomínkou, teď tančíte s bábinkou.
00:14:05 Posaďte se, sousedé, dneska hrajem pouze vám.
00:14:13 Vám, co máte skráně stříbrné, všem dědouškům, bábinkám.
00:14:22 Trubka zní jak před léty, vnoučci hážou konfety,
00:14:30 tak lehce jak s milou vzpomínkou teď tančíte s bábinkou.
00:14:47 O skladateli Františku Maňasovi se říká,
00:14:49 že je to takový brněnský Karel Vacek. Co vy na to?
00:14:55 Myslím si, že ke Karlu Vackovi mám hodně daleko.
00:15:00 Sice rád z oblasti folkloru zabíhám do normálních lidovek
00:15:07 a dělám je, myslím si, docela dobře, hlavně po svém.
00:15:14 Ano. K tomu máte určitě svůj osvědčený recept?
00:15:17 Zklamu vás, nemám.
00:15:20 Chce to jen někdy určitou inspiraci.
00:15:23 Sešel jsem se s textařem Jacurou v Praze, v restauraci
00:15:29 v hotelu Alkron.
00:15:32 Jelikož jsme se sešli poprvé, tak bylo o čem povídat.
00:15:37 Nakonec mi nabídl Jacura nový text,
00:15:42 který napsal na tácek od piva. Mně se velice zalíbil
00:15:47 a hned mně k tomu bleskla melodie.
00:15:51 Tak vznikla písnička s názvem: Na tom nikdo nic nezmění.
00:15:57 Vyšla tiskem v Supraphonu pro dechovou hudbu,
00:16:02 ale podotýkám, že to byla jediná písnička,
00:16:06 která vznikla v tomto prostředí.
00:16:09 Jaká je vaše spolupráce s dalšími textaři?
00:16:13 Mám štěstí na dobré a spolehlivé textaře jako je:
00:16:17 Růženka Sypěnová, Slávek Ostrezí, Svaťa Radešinský a jiní.
00:16:23 V poslední době začíná velice dobrá spolupráce s textařkou
00:16:28 Lídou Trnkovou.
00:16:31 A my si teď dáme k lepšímu jednu z vašich nejnovějších polek.
00:16:47 Ptala jsem se myslivečka, co to znamená,
00:16:51 že je pro něj nejmilejší barva zelená.
00:16:55 On si každou pravdu po svém otočí:
00:17:00 Zelená prý dělá dobře na oči.
00:17:04 Já mu z lásky mileráda někdy prominu
00:17:09 i tu jeho mysliveckou latinu.
00:17:13 Co mu ale neodpustím včera ani dnes,
00:17:17 že víc než mě má rád svůj les.
00:17:24 Myslivečku modrooký, kde jsi? Kde jsi?
00:17:33 Pozorný k své milé právě nejsi. Nejsi!
00:17:42 Žárlím na les plný vůně, na přesličky na plavuně,
00:17:46 já jim na mou duši závidím.
00:17:50 Žárlím na les plný vůně, vždyť mi moje srdce stůně,
00:17:55 když tě, myslivečku, nevidím.
00:17:59 Myslivečku modrooký, kde jsi?
00:18:07 Na smůlu v tom lese pozor dej si!
00:18:16 Ta se naší lásce lepí na paty, už nesejdem se já a ty.
00:18:30 Ptala jsem se myslivečka dneska po ránu,
00:18:34 proč má pro mě času málo jako šafránu.
00:18:38 On si každou pravdu po svém vyloží:
00:18:42 Chystá prý v lese pěkné paroží.
00:18:47 Já mu možná naposledy ještě prominu
00:18:51 tuhle jeho mysliveckou latinu.
00:18:56 Vím, že každá láska mívá rub a také líc,
00:19:00 však on se toulá stále víc.
00:19:06 Myslivečku modrooký, kde jsi? Kde jsi?
00:19:15 Pozorný k své milé právě nejsi. Nejsi!
00:19:24 Žárlím na les plný vůně, na přesličky na plavuně,
00:19:28 já jim na mou duši závidím.
00:19:32 Žárlím na les plný vůně, vždyť mi moje srdce stůně,
00:19:37 když tě, myslivečku, nevidím.
00:19:41 Myslivečku modrooký, kde jsi?
00:19:50 Na smůlu v tom lese pozor dej si!
00:19:58 Ta se naší lásce lepí na paty, už nesejdem se já a ty.
00:20:15 Dalším z našich hostů je muzikant, skladatel a dirigent
00:20:19 Starobrněnské 12 - Josef Rúžička. Dnes vám ho také představíme
00:20:23 jako redaktora Československého rozhlasu v Brně.
00:20:27 Vám prochází rukama v redakci spousta lidovkových skladeb
00:20:31 a setkáváte se s mnoha jejich autory.
00:20:33 Jaký je váš názor na současnou lidovku?
00:20:36 Myslím si, že lidovka by měla být v tom pravém slova smyslu sdělná,
00:20:42 měla by být srozumitelná všem posluchačům.
00:20:46 Je určená pro chvíle odpočinku a pro chvíle společenské
00:20:50 lidové zábavy. Ovšem neměla by se zaměňovat lidovost
00:20:54 za kýčovost a pravé řemeslo muzikantské za diletantství.
00:20:58 Co myslíte tím diletanstvím?
00:21:01 Představte si, že bych si chtěl zahrát
00:21:03 v nějaké vaší inscenaci hereckou roli.
00:21:05 Vy jste herec?
00:21:07 Nejsem. Právě proto, že nejsem herec,
00:21:09 tak by asi se mnou o tom nikdo nemluvil.
00:21:11 Už vím kam míříte. Tzn. že každý dobrý skladatel
00:21:15 i tohoto zábavného žánru, jakým je lidovka,
00:21:17 -musí být hudebně vzdělán.
-No jistě.
00:21:20 Víte co, ale vraťme se ještě k vašemu názoru
00:21:22 na současný trend v lidovce. V čem vidíte,
00:21:26 dobovou terminologií, rezervy?
00:21:29 Pokud má lidovka zůstat lidovkou, tak si myslím,
00:21:33 že rezervy by se našly hlavně v textech - textové části.
00:21:37 Náměty textové by měly čerpat ze současnosti.
00:21:41 Těch témat je okolo nás dost. Myslíte, že ne?
00:21:55 Ten náš děda to je ještě štramák,
00:21:59 na svá léta sportovní je typ.
00:22:03 Místo vlasů nosí v létě slamák, nikdy žádný nepokazí vtip.
00:22:12 V kanastě je u nás přeborníkem, ba i na kytaru umí hrát.
00:22:20 Nudit se a mračit není jeho zvykem,
00:22:25 je to prostě děda akorát.
00:22:33 Už se stmívá, už se šeří, na stůl honem prostírej.
00:22:41 Děda přijde na večeři, dětem zase bude hej.
00:22:50 Jen co na náš zvonek zazvoní, viržinka nám bytem zavoní,
00:22:58 dětem z tváří úsměv září, o písničku žadoní.
00:23:07 Jen co na náš zvonek zazvoní, viržinka nám bytem zavoní,
00:23:15 dětem z tváří úsměv září, o písničku žadoní.
00:23:45 Už se stmívá, už se šeří, na stůl honem prostírej.
00:23:53 Děda přijde na večeři, dětem zase bude hej.
00:24:02 Jen co na náš zvonek zazvoní, viržinka nám bytem zavoní,
00:24:10 dětem z tváří úsměv září, o písničku žadoní.
00:24:19 Jen co na náš zvonek zazvoní, viržinka nám bytem zavoní,
00:24:27 dětem z tváří úsměv září, o písničku žadoní.
00:24:42 Dosud jsme hráli písničky, které svojí formou navazují
00:24:45 na klasickou tradiční lidovku. Aby naše dnešní povídání
00:24:49 o tomto žánru bylo úplné, představím vám teď 3 autory,
00:24:53 kteří se sice pohybují v oblasti vážné a taneční hudby,
00:24:57 ale lidovku mají rádi a velice jí fandí.
00:25:00 Textař Vlastimil Pantůček, skladatel Lubomír Veteška
00:25:04 a textař Jaroslav Dvořák.
00:25:07 Slyšela jsem takový názor, že lidovka ve svém vývoji
00:25:10 tak trochu stagnuje?
00:25:12 Lidovka trošku ustrnula někde na začátku století.
00:25:16 I když se autoři dnes snaží napsat současný text,
00:25:20 tak pořád se pohybují v takové tematické oblasti venkovské.
00:25:25 To je takové: Do lesíčka na čekanou,
00:25:27 Když troubějí jeleni, i když v nějaké vtipnější verzi.
00:25:32 Samozřejmě textař může napsat text,
00:25:36 že se ti dva nesejdou pod okénečkem nebo za stodolou.
00:25:40 Může napsat, že se sejdou na stanici metra
00:25:42 a nemusí do háječka, ale můžou jít na diskotéku.
00:25:46 V tom okamžiku už ta hudba je jinde, je z jiného světa.
00:25:50 Nehodí se k tomu. Takže to není jenom problém
00:25:53 textařů, je to i problém skladatelů najít jiný
00:25:58 soudobý hudební jazyk.
00:26:01 Vy jste se s tímto problémem také setkali. Co vás inspirovalo?
00:26:05 Co nás inspirovalo? Byla to objednávka v redakci zábavy
00:26:09 Československého rozhlasu v Brně, že máme napsat
00:26:13 pro silvestrovský pořad nějakou humornou lidůvku.
00:26:19 Tak jsme dělali, co nám síly stačily.
00:26:22 -A jak to dopadlo?
-Dopadlo to poněkud humorně.
00:26:26 Do studia nepřišli omylem zpěváci. Takže nám nezbylo nic jiného,
00:26:30 než si to zkusit nazpívat sami.
00:26:33 Takže jste si to nazpívali sami. A co další písničky?
00:26:37 Mysleli jsme si, že bychom v tom mohli pokračovat
00:26:39 a zkusili jsme písničku, kterou uslyšíte.
00:26:42 -O čem?
-Je to o vaření, o jídle.
00:26:45 Píseň pro Magdalenu Dobromilu Rettigovou.
00:26:52 Slib jak známo pasti klade ponejvíce na ženu,
00:26:58 když rodina zmírá hladem, běží honem k pramenu.
00:27:06 U regálu samoobsluh stane téměř bez nervů:
00:27:13 Co zas dneska vařit? Probůh! Třeba tuhle konzervu.
00:27:19 Guláš, lečo, hašé, čufty nebo maso s fazolí.
00:27:23 Ve skle párky, v prášku buchty, srdce z toho zabolí.
00:27:34 Magdaleno Rettigová, tohle kdybys věděla,
00:27:42 co nám z našich kuchařinek polotovar udělal.
00:27:50 Jó, kde jsou ty časy, když nejistotou při vaření
00:27:55 byla žena zlítaná.
00:27:59 Dnes všemi hlasy volejme rozjařeni:
00:28:03 Ženu nahradí nám Vitana!
00:28:11 Základ naší stravy české? Polévka přec!
00:28:14 To je grunt!
00:28:17 Na venkově, stejně v městě sáčky zná už každý špunt:
00:28:23 Bramborová, gulášová, oravská i sedljacká,
00:28:27 s nudlemi i krupicová, mlsný jazyk polaská.
00:28:38 Magdaleno Rettigová tohle kdybys věděla,
00:28:46 co nám z našich kuchařinek polotovar udělal.
00:28:55 Jó, kde jsou ty časy, když nejistotou při vaření
00:28:59 byla žena zlítaná.
00:29:03 Dnes všemi hlasy volejme rozjařeni:
00:29:08 Ženu nahradí nám Vitana!
00:29:22 A teď vám představím 2 zkušené textařky -
00:29:25 Růženu Sypěnovou a Evu Pospíšilovou.
00:29:29 Obě totiž k lidovce inklinují, i když kromě toho ještě pracují
00:29:32 v oblasti jazzu, pop-musik apod.
00:29:36 Co se vám na lidovce líbí a proč se jí věnujete?
00:29:40 Především její velikánská tradice, která vychází z lidu.
00:29:45 Potom to, že třeba česká polka obletěla svět a doufám,
00:29:51 že přežije ve zdraví i další tisíciletí.
00:29:55 Existuje nějaký recept nebo návod, jak by měl vypadat správný text?
00:30:00 Na to recept není, to je v každém člověku.
00:30:04 Textař a hudebník by měli spolu úzce spolupracovat.
00:30:08 Nápad by tam měl být aspoň jeden. Text by měl být zpěvný,
00:30:12 neměl by být šroubovaný. Textař by měl mít
00:30:16 velikánskou slovní zásobu. A to je asi všechno.
00:31:09 Nechoď ještě spát, zas bych tu zůstal sám.
00:31:18 S tebou bývám rád jsem říkával tisíckrát.
00:31:25 Měli však srdce nestálé a kolem sebe kluky tuze troufalé,
00:31:33 dnes láskám bláhovým po létech připíjím.
00:31:42 Už se nevrátí říkáme s dojetím,
00:31:46 zmatky mládí dávno vzal neúnavný čas.
00:31:50 Když se potkáme, ruku si podáme
00:31:54 a slov pár si pak řeknem zas: Jakpak se máš, dávná lásko,
00:32:02 snad taky vzpomínáš na příběh náš.
00:32:07 Třeba nám právě vlasy barví mráz, bílý mráz.
00:32:15 Zůstalo nám, dávná lásko, pár hezkých vzpomínek,
00:32:21 ty s námi jdou ozvěnou mládí rozmarného nám zůstanou.
00:32:57 Jakpak se máš, dávná lásko, snad taky vzpomínáš na příběh náš.
00:33:06 Třeba nám právě vlasy barví mráz, bílý mráz.
00:33:14 Zůstalo nám, dávná lásko, pár hezkých vzpomínek,
00:33:20 ty s námi jdou ozvěnou mládí rozmarného nám zůstanou.
00:33:38 Je psaní lidovek stejně náročné jako u jiných žánrů?
00:33:42 Nesporně je, už kvůli tomu velkému posluchačskému dosahu.
00:33:47 Když si tak uvědomíme, kde všude lidovku poslouchají.
00:33:50 Ona zaznívá ze závodního rozhlasu, zaměstnání, z místního rozhlasu
00:33:55 zní na každé návsi. Posloucháme ji třeba doma
00:33:58 v kuchyni z toho dráťáčku, při práci, nebo třeba v garáži
00:34:03 při opravě auta z toho malého tranzistorku.
00:34:06 Provází nás vlastně celým všedním životem.
00:34:10 Její nenáročnost bych viděla snad jenom v tom,
00:34:12 že se kvůli ní nemusíme převlékat do gala.
00:34:14 Ona s námi pobude i tehdy, když nás zdobí
00:34:16 rozťápnuté trepky nebo odrané montérky.
00:34:19 Ale aby to setkání s lidovkou bylo příjemné,
00:34:23 tak to musí být v každém případě písnička
00:34:26 kvalitní po stránce textové i hudební.
00:34:30 Na tom bychom měli trvat.
00:34:36 Tatíčku, nesmíš si to brát, že se nám holka chystá vdát.
00:34:45 Vždyť tomu jejímu je na tváři znát, že má tu naši holku rád.
00:34:53 -Až budeš děda a já babičkou
-koupíme dudlík s pentličkou,
00:35:02 když přijdou mladí, budeme rádi uspávat vnoučka písničkou.
00:35:13 Človíčku, měj se na světě, jak se má člověk mít.
00:35:22 -Na téhle naší planetě
-ať máme mír, ať máme klid.
00:35:30 V postýlce bílé můžeš spát, nemáš se čeho bát.
00:35:38 -Slunka dost pro radost,
-tet a strýčků habaděj.
00:35:46 Sám jsi kluk jako buk, tak se človíčku měj.
00:35:57 Človíčku, měj se na světě, jak se má člověk mít.
00:36:05 Na téhle naší planetě ať máte mír, ať máme klid.
00:36:14 V postýlce bílé můžeš spát, nemáš se čeho bát.
00:36:22 -Slunka dost pro radost,
-tet a strýčků habaděj.
00:36:30 Sám jsi kluk jako buk, tak se človíčku měj.
00:36:46 Vážení přátelé, náš pořad, ve kterém jsme nahlédli
00:36:49 do autorské dílny celé řady skladatelů a textařů
00:36:52 lidovek, pomalu končí.
00:36:55 Mně nezbývá než popřát jim hodně dalších dobrých nápadů
00:36:59 a jejich písničkám šťastnou cestu do vašich domovů.
00:37:03 Ať si každý z vás vybere tu svou. Vždyť stále platí,
00:37:07 že s písničkou jde všechno líp.
00:37:10 Na shledanou.
00:37:58 Připíjím vám, přátelé, na to vaše zdravíčko.
00:38:07 Přeji vám, ať vám slouží až do stovky srdíčko.
00:38:15 Vždyť padesát, ba i víc, není přece žádný věk.
00:38:23 Zvedněte skleničku a tuhle písničku,
00:38:27 přátelé, užívejte jako lék.
00:38:48 Připíjím vám, přátelé, na to vaše zdravíčko.
00:38:56 Přeji vám, ať vám slouží až do stovky srdíčko.
00:39:04 Vždyť padesát, ba i víc, není přece žádný věk.
00:39:12 Zvedněte skleničku a tuhle písničku,
00:39:16 přátelé, užívejte jako lék.
00:39:20 Skryté titulky: Alena Kmentová.
00:39:20 .