00:00:22 Původ hybridního pohonu se dá vystopovat na českém území.
00:00:25 Liberečák Ferdinand Porsche sestrojil společně
00:00:29 s Jákobem Lohnerem první elektricko-benzínový automobil
00:00:32 už v roce 1899.
00:00:35 V tuhle chvíli jezdí po světě miliony hybridních aut.
00:00:38 Například v minulém roce se jich prodalo téměř 600 tisíc.
00:00:42 Rekordmanem v tomhle sektoru je ovšem značka Toyota
00:00:46 a my čistě náhodou tady dvě takový auta máme.
00:00:50 Jedno hybridní a jedno benzínový.
00:00:53 Ano. Ale my jsme řekli ne. Dvě auta nestačí.
00:00:56 Reprezentantem mezi hybridnímu SUV je Lexus NX.
00:01:00 A protože kolem těch hybridů koluje tolik fám,
00:01:04 tak my se pokusíme zjistit, jestli by náhodou naše zákonodárné orgány
00:01:09 do toho nevrazily taky nějaký peníze jako třeba Norové.
00:01:16 Dnes Aleš otestuje jednoho francouzského elegána.
00:01:21 Peugeot 508.
00:01:26 Petr jen pro vás otestuje dobré a špatné tlumiče.
00:01:34 Míša jenom a pouze vám poradí, jak zvládnout nedotáčivý smyk.
00:01:41 A Aleš s Pepou vás obeznámí s rozdílem
00:01:44 mezi hybridním a normálním pohonem.
00:02:05 Většina českých manažerů sáhne při výběru vozu do košíku
00:02:08 s Passaty, Superby, Mondey nebo i-40 od Huyndai.
00:02:13 Ale šli byste na bratwurzt, vepřové koleno, hamburger nebo kim čchci
00:02:19 raději než na hovězí bourguignon s Pinot Noir?
00:02:24 Já tedy ne. A proto vám dnes představím nový Peugeot 508
00:02:28 s naftovým dvoulitrem.
00:02:34 Nová 508 prošla zásadním faceliftem.
00:02:37 Stejně jako šéfkuchař přistupuje k přípravě jídla,
00:02:40 tak i Peugeot přistoupil k modernizaci přídě.
00:02:43 Znak lva se přemístil přímo do masky a skvělá světla,
00:02:47 která jsou teď úplně LED, jen podtrhují dynamický dojem.
00:02:51 Autu to kromě lepší svítivosti a menšího energetického zatížení
00:02:56 přináší také unikátní světelný podpis,
00:02:59 snadno rozeznatelný od ostatních modelů.
00:03:02 Zepředu vypadají doopravdy skvostně.
00:03:05 Úpravou zadního nárazníku získal Peugeot ještě mohutnější vzhled
00:03:09 a moc mu to sluší.
00:03:23 Interiér je u nové 508 hodně vydařený.
00:03:26 Zpracování je na vysoké úrovni, což by se jinak
00:03:29 u manažerského auta nedalo ani odpustit.
00:03:33 Zvolené materiály krásně ladí s celkovým designem.
00:03:36 Kam oko dohlédne, tam je kvalitní čalounění
00:03:39 podtržené chromem. I terminátorka T3 by mohla závidět.
00:03:52 Dvě věci mě ale štvou. První je startování motoru na levé straně
00:03:57 stejně jako u Porsche. Na to si prostě nějak nemůžu zvyknout.
00:04:00 A druhá věc, která mě štve, tak to jsou tyto výsuvné odkládací
00:04:04 šuplíky na nápoje. Jak to ti Frantíci mysleli?
00:04:12 Místa pro řidiče je dostatek
00:04:14 a i na zadních sedačkách se budete cítit pohodlně.
00:04:20 U řidiče se mi líbí možnost nastavení hlavové opěrky.
00:04:23 To je výborný. Ale na druhou stranu nemám tady
00:04:26 žádné místo na odložení telefonu.
00:04:35 Nový je i dotykový displej. Kromě rádia, navigace
00:04:38 nebo telefonu nabízí takzvaný Peugeot Connect Apps.
00:04:41 Ale u nás tyto aplikace nefungují. Zatím.
00:04:51 Nový model 508 lze vybavit automatickou převodovkou,
00:04:54 a to bych rozhodně doporučoval. Šestistupňový manuál
00:04:57 není totiž vůbec super trouper excellent.
00:05:03 Ještě že má motor plynulý zátah od nízkých otáček
00:05:06 až téměř do 4500. Aspoň nemusíte moc řadit.
00:05:18 Dvoulitrový, 163koňový diesel jede maximální rychlostí
00:05:22 226 kilometrů za hodinu a zrychlení z 0 na 100 má za 9,2 sekundy.
00:05:27 Mě osobně překvapil svojí pružností.
00:05:30 A když chcete, tak umí jet docela sportovně.
00:05:36 Průměrná spotřeba je u auta za 716 tisíc v základu
00:05:40 kolem 5 litrů na 100 kilometrů. Při mém stylu a v městském provozu
00:05:44 se pohybuju kolem velice slušných 7 litrů na 100.
00:06:04 Velkou pochvalu si zaslouží podvozek.
00:06:08 I při agresivnější jízdě se moc nenaklání a krásně drží stopu.
00:06:11 Dobrý dojem dotváří sedmnáctipalcové pneumatiky.
00:06:15 Podívejte se na ten volant. Všeználek by se tady zbláznil
00:06:19 radostí. Pořád by něco mačkal, ono by to na něj mluvilo,
00:06:22 pípalo, blikalo. Jinak řízení je bez problému.
00:06:26 A to jste asi chtěli především slyšet, že?
00:06:29 Moc se mi líbí, jak v Peugeotu schovali
00:06:31 otvírání zadního víka od kufru.
00:06:37 Dobrý, ne?
00:06:38 Kufr má necelých 500 litrů a Francouzi tímto modelem dokázali,
00:06:43 že umí nejen skvěle vařit, ale dělat i výborná auta.
00:06:55 Toyota Yaris a Lexus NX jsou klasickými zástupci
00:06:58 dvou rozdílných hybridních systémů.
00:07:00 Zatímco Yaris má poháněnou jenom přední nápravu,
00:07:04 tak Lexus má pohon všech kol.
00:07:10 Yaris má k dispozici zážehovou 1500 s výkonem 55 kW
00:07:14 a elektromotor o výkonu dalších 45 kW.
00:07:18 V součtu pěkných 100 kW, které umí 1200 kg pěkně rozhýbat.
00:07:24 Podívejme se, jak vlastně hybridní pohon s dobíjením
00:07:26 v podání Toyoty pracuje.
00:07:28 O právě využívaném režimu nás auto informuje na displeji.
00:07:31 Rozjíždíme se jen s pomocí elektromotoru.
00:07:34 Vůz dokáže jet výhradně s pohonem elektromotoru
00:07:37 napájeného z akumulátoru umístěného v zádi vozu.
00:07:40 bez hluku a bez emisí.
00:07:41 Ve chvíli, kdy počítač zjistí, že stav nabité baterie
00:07:44 už není dostatečný, nebo potřebujeme větší výkon,
00:07:47 automaticky se spustí spalovací motor
00:07:49 a přes planetovou převodovku se připojí k elektromotoru.
00:07:53 Spalovací motor ale pracuje v optimálním režimu
00:07:55 s minimálními emisemi. Po vyčerpání energie ze zadního akumulátoru
00:07:59 přejde vůz samočinně do režimu jízdy jako běžný hybrid
00:08:02 s elektromotorem napájeným předním akumulátorem.
00:08:06 Ve chvíli, kdy jedeme z kopce a nepotřebujeme pomoc
00:08:08 žádného z motorů, se z elektromotoru stane generátor,
00:08:11 který nám dobíjí přední akumulátor. Stejně tak v okamžiku,
00:08:15 kdy začneme brzdit, se energie pohybujícího auta
00:08:18 nepromění zbůhdarma v zahřívání brzd,
00:08:20 ale využije se opět k dobíjení akumulátoru,
00:08:23 aniž by to mělo vliv na potřebnou účinnost brzdění.
00:08:26 U plug-in hybridu jsou dva akumulátory.
00:08:29 Zadní velkokapacitní akumulátor umožňující podstatné prodloužení
00:08:32 jízdy jen s elektrickým pohonem, se dobíjí u dobíjecí stanice
00:08:36 nebo doma z běžné zásuvky.
00:08:40 Váha elektrického systému v tomhle voze je podstatně nižší
00:08:44 než váha systému u Lexusu.
00:08:48 To vede samozřejmě k nižší spotřebě,
00:08:51 hlavně v městském provozu. A krásně si to můžeme kontrolovat
00:08:54 tady na tom displeji Toyota Touch 2.
00:09:00 Grafické znázornění funkce hybridu je samozřejmě možné sledovat
00:09:03 i tady v Lexusu. NX je na přední nápravě poháněn
00:09:07 hybridním agregátem a zadní náprava je elektrická.
00:09:11 Elektromotor se spíná jen ve chvílích, kdy je potřeba.
00:09:15 Lexus NX 300h má pod kapotou dvouapůllitrový benzín,
00:09:19 který mu dává 155 koní, a 2 elektromotory.
00:09:23 Přední a zadní. Maximální výkon systému je 197 koní.
00:09:30 Jen pro vaši představu. Kapacita baterie hybridního systému
00:09:34 by mohla dobít přibližně 300 mobilních telefonů.
00:09:37 Tak si to vyzkoušíme.
00:09:40 Kapacitu baterie změří Aleš za domácí úkol na mobilech.
00:09:44 Nás ještě Míša provede školou nedotáčivého smyku.
00:09:51 Aleš společně s Pepou mimo jiné zjistí,
00:09:54 zda by měl stát dotovat hybridní pohony u aut.
00:10:01 A Petr provětrá tlumiče u našeho Otloukánka.
00:10:09 Tlumiče pérování jsou jedny z nejdůležitějších součástí aut
00:10:12 z hlediska bezpečné jízdy a my vám dneska ukážeme,
00:10:15 jak se to auto chová, když ty tlumiče odcházejí,
00:10:17 a to tak, aby to poznal i laik.
00:10:23 Na jedné straně máme ani ne rok starou zánovní oktávku,
00:10:26 která má najeto pod 20 tisíc kilometrů.
00:10:29 Na druhé straně máme 8 let starou oktávku, našeho Otloukánka
00:10:32 s tlumiči, na kterých je najeto přes 200 tisíc kilometrů.
00:10:36 Tak tenhle tlumič evidentně teče. Ovšem pokud neteče,
00:10:41 tak je údajně v pořádku a na STK by prošel.
00:10:44 Přitom už to auto může být dávno velmi nebezpečný.
00:10:54 Při opotřebení tlumičů se projevuje takzvaný plíživý efekt,
00:10:57 protože řidič často jezdí autem, ale nepozná,
00:10:59 že se ta účinnost tlumičů pomalu zhoršuje.
00:11:05 Není to skokový zhoršení, ale postupný.
00:11:08 A to je právě to nebezpečný. My si teď uděláme 3 jednoduchý testy,
00:11:11 který nám ukážou, proč ty plynokapalinový tlumiče
00:11:14 na tý oktávce musíme okamžitě vyhodit.
00:11:17 Test první. Ten provedu v běžném provozu
00:11:20 na v Čechách přirozeně výmolové silnici.
00:11:23 Tak tady poskakuju jako koza. Lítám ze strany na stranu.
00:11:26 Úplně cejtíme, jak vám to auto vystřeluje.
00:11:29 I ten zadek. Jak je to auto nejistý. Jak to takhle plave.
00:11:33 Zatímco tady v bílý octavii s úplně novýma tlumičema
00:11:36 nemám ani náznak strachu, protože veškerý výmoly
00:11:40 parádně tlumí a nemá vůbec žádnou tendenci třeba ustřelit do boku.
00:11:45 Viditelně se projeví tlumič na výměnu třeba tady pro chodce.
00:11:49 Blížím se k vyvýšenému přechodu.
00:11:52 Teď jsem zvědavej, co to udělá.
00:11:57 Do pytle! Až se mi tady otevřela přihrádka.
00:12:01 Zatímco dobrý tlumič nenechá auto rozhoupat,
00:12:04 tlumič, který se hned musí vyměnit, auto nechá houpat jako kočárek.
00:12:08 Cítíte to hlavně na zadních sedadlech,
00:12:11 kde se může dělat z houpání i špatně.
00:12:16 Test druhý. Houpačka při brzdění.
00:12:23 Cítíte to se mnou? Taky se s váma houpe sedačka?
00:12:30 Nejenže se při brzdění na špatných tlumičích cítíte jako na pouti,
00:12:33 ale výrazně a nebezpečně vám prodlužují brzdnou dráhu.
00:12:45 Test třetí. Zkouška tlumičů slalomem mezi kužely.
00:12:54 Jedu. Tlumiče v háji, Otloukánek na čtyřicetikilometrové rychlosti
00:12:58 a zkouška slalomu.
00:13:04 Musím vynechávat kužely, protože jinak bych to nedokázal.
00:13:07 Cejtím úplně, jak mi ustřeluje zadek.
00:13:11 A dá to hodně práce. Vůbec se tomu nechce do tý zatáčky.
00:13:16 Zato u zánovních tlumičů vidíte, že auto dobře drží dráhu
00:13:20 a dobře se ovládá.
00:13:26 Tlumiče si nechávejte kontrolovat pravidelně.
00:13:28 Přijde to na pár korun. Když z tlumičů vytéká olej,
00:13:31 výměnu už jste dávno prošvihli. Měňte je v páru,
00:13:35 to znamená, na přední nebo zadní nápravě společně.
00:13:37 Nejlépe však všechny čtyři najednou.
00:13:42 Auto s funkčními tlumiči znamená bezpečnou jízdu.
00:13:45 Nezapomínejte na to!
00:13:52 Aleši, kolik jsi dobil těch mobilních telefonů?
00:13:55 280. Ale to teď není vůbec důležitý,
00:13:58 protože my si teď zjistíme rozdíl mezi hybridním a benzínovým pohonem
00:14:02 ve spotřebě.
-Fajn. Tak já si beru benziňák
00:14:06 a ty si vyzkoušíš ten hybridní model.
00:14:08 Jo. Pojedeme běžným provozem a navíc budeme muset zjistit
00:14:12 názor od náhodných lidí právě na hybrid.
00:14:16 Nakonec tu spotřebu srovnáme a taky prozradíme
00:14:20 emisní hodnoty toho ostře sledovaného CO2.
00:14:26 A teď vyjíždí Aleš s hybridním motorem. Slyšíte?
00:14:31 Neslyšíte. Hybridní motor je bezhlučný.
00:14:35 je teď na vás, abyste posoudili,
00:14:37 jak moc je tato vlastnost nebezpečná pro chodce.
00:14:43 Jedu v Toyotě Yaris.
00:14:46 Malý auto s obsahem motoru 1300 kubíků,
00:14:51 ale s psaným výkonem 100 koní.
00:14:54 To je poměrně hodně. Nicméně hybridní verze,
00:14:58 s kterou teď jede Aleš, má ještě o 36 koní víc.
00:15:03 Při jízdě ve městě ovšem ten rozdíl není tak markantní,
00:15:09 protože ten výkon je dosažitelný až někdy v 6 tisících otáčkách.
00:15:15 To samozřejmě zvláště v tomhle voze s automatickou převodovkou
00:15:19 se vám podaří jenom opravdu velmi násilným způsobem.
00:15:33 Pepův Yaris má průměrnou spotřebu 5,1 litrů na 100 kilometrů.
00:15:38 Můj hybrid má udávanou spotřebu 3,6 litrů na 100 kilometrů.
00:15:41 Tak jsem zvědavý, jaký bude rozdíl na konci naší cesty.
00:15:50 Jo. Tady je hodně lidí. Tady si dáme anketu.
00:15:56 -Dobrý den!
-Dobrý den.
00:15:57 My děláme takovou anketu pro Auto Moto Revue.
00:15:59 -Víte, co je to hybridní pohon?
-Ano, vím.
00:16:01 To je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru.
00:16:04 -Chtěl byste nějakej hybrid?
-Myslím, že hybridy jsou dobrý.
00:16:07 Kvůli spotřebě a ekologii se to hodně prosazuje.
00:16:10 Jinak takový názory, že by to naši zákonodárci měli dotovat,
00:16:14 jste pro, nebo ne? -No jistě. Pořád se mluví o ochraně přírody
00:16:17 a ovzduší, všude se to dotuje v západních zemích, jen u nás
00:16:20 lidi nedostávaj ani korunu, když si takový vozidlo koupí.
00:16:23 -Super. Já vám děkuju. Mějte se krásně. -Na shledanou.
00:16:27 -Co vám říká pojem hybridní auto?
-No tak je to něco s elektrikou.
00:16:32 Jaký si myslíte, že to může mít výhody?
00:16:36 -No, tak ekologie.
-A?
00:16:41 -Spotřeba?
-Finance.
00:16:43 Myslíte, že by se to mělo dotovat, takový auta?
00:16:49 Tak jestli ten stát na to bude mít.
00:16:53 To je rozumná odpověď. Možná by tím stát ušetřil taky.
00:16:59 -Ale to se ještě neví.
-Měl by míň na daních za benzín.
00:17:09 Vznik trendu hybridů nastal přibližně před 20 lety,
00:17:14 když se v Kalifornii rozhodli, že budou snižovat automobilové emise.
00:17:19 Nejdřív se toho chytla právě Toyota,
00:17:22 a získala tak nesmírný náskok před konkurencí.
00:17:27 Zatímco Pepův Yaris má normální převodovku,
00:17:30 tak hybrid má převodovku planetovou,
00:17:32 což je speciálně při městském provozu
00:17:34 anebo v zácpách mnohem příjemnější a plynulejší.
00:17:53 Kdo si koupí Yarise, tak automaticky existuje představa,
00:17:57 že to je člověk, který bude jezdit sám a převážně po městě.
00:18:02 Ale chyba! To auto má celkem velkej kufr,
00:18:08 vzadu na sedačkách je docela normální pohodlí.
00:18:12 Koneckonců podívejte se, jak se mi tam vejdou nohy.
00:18:20 Tak už jsem v cíli a musím přiznat, že jízda s Yarisem
00:18:24 není vůbec špatná. Zpracování je taky solidní.
00:18:28 Takže s vědomím toho, že jedu v Toyotě,
00:18:32 s tímto Yarisem bude pravděpodobně jezdit ještě dítě mých dětí.
00:18:42 Tak co? Jakou jsi měl spotřebu?
00:18:44 Hele, já jsem jel za 4,1 litrů na 100 kilometrů,
00:18:47 což znamená 95 gramů CO2 na kilometr. A ty?
00:18:52 No, já jsem o 2 litry horší,
00:18:54 a to představuje 46 gramů CO2 na kilometr navíc.
00:18:58 Takže v dlouhodobém horizontu nejenže je hybrid úspornější,
00:19:02 ale navíc také ekologičtější.
-No. A ke všemu jsme se ještě
00:19:05 při naší bohaté anketě při statisticky významném počtu 2 osob
00:19:10 dozvěděli, že by to naši zákonodárci opravdu měli dotovat.
00:19:46 Spadané listí, námraza, led a sníh vám mohou způsobit smyk.
00:19:51 A já vám dnes ukážu, jak smyk zvládnout.
00:19:53 Samozřejmě záleží, jestli máte auto s předním náhonem,
00:19:56 zadním náhonem nebo čtyřkolku, ale pokaždé by měla být reakce jiná.
00:20:02 Dnes nám Míša ukáže smyk s předním náhonem.
00:20:05 Smyk nedotáčivý.
00:20:07 Teď sedím v autě s předním náhonem, takže zabírají jenom přední kola.
00:20:12 Určitě jste to již někdy zažili. Vjeli jste do zatáčky, zatočili,
00:20:16 a auto vám jelo rovně. Hrnulo se přes přední kola.
00:20:20 Právě tomu se říká nedotáčivý smyk.
00:20:29 V nedotáčivém smyku dejte nohu z plynu,
00:20:32 sešlápněte spojku a stále točte volantem do směru jízdy.
00:20:37 Moje rada zní: Nezmatkovat. A koukejte tam, kam chcete jet.
00:20:41 Říká se tomu technika pohledu.
00:20:43 A mimochodem učí se i ve školách smyku.
00:20:48 Tak ještě jednou. Dát nohu z plynu,
00:20:50 sešlápnout spojku a stále točit volantem do směru jízdy.
00:20:55 A podle rady Míši koukat tam, kam chcete jet.
00:21:05 Lepší než řešit smyk, je předvídat. A hlavně jezdit opatrně.
00:21:13 Aleš s Pepou nám podrobněji představí hybrida Lexuse.
00:21:22 A abychom to s tím šetřením životního prostředí nepřeháněli,
00:21:26 svezeme se s Dodgem Challengerem.
00:21:39 Toto je poctivých 8 válců motoru Chrysler Hemi.
00:21:43 A nejsou to žádní drobečci, aby je muselo dopovat turbo.
00:21:46 Dohromady dají 6,4 litru.
00:21:49 Hybridy našli větší rozšíření díky emisním předpisům v Kalifornii.
00:21:53 Většina hybridů a elektromobilů prodaných po celém světě
00:21:56 také jezdí ve Spojených státech. Ale jestli si někdo myslí,
00:22:00 že všichni Američané podlehli kouzlu elektromobilů,
00:22:04 tak se mýlí. Dodge Challenger ve verzi RTS Shaker
00:22:08 nabízí nejlepší poměr výkonu nebo točivého momentu k ceně.
00:22:12 U žádného jiného GT nepřijde jeden kůň na méně dolarů než tady.
00:22:17 Jen o něco víc než 80 dolarů za koně.
00:22:21 Americká nostalgie po starých autech
00:22:23 je vidět u designu Fordu Mustang i Chevroletu Camaro,
00:22:26 ale opravdovou reinkarnací je právě Dodge Challenger.
00:23:07 Protože jsou hybridy populární mezi hollywoodskými hvězdami
00:23:11 a členy Greenpeace, tak jsme se dnes rozhodli,
00:23:13 že vezmeme Luxuse na městský test.
00:23:16 A hvězdy chtějí vysoký výkony a jsou současně ekologičtí,
00:23:21 takže si vybírají takovýhle auta, protože elektromotor jim dodává
00:23:26 ten výkon, aniž by zvyšoval spotřebu a ty nešťastný emise.
00:23:30 Ano. Běžný pojem je CO2, neboli oxid uhličitý.
00:23:33 Ale jaké další škodlivé látky jsou vlastně ve spalinách?
00:23:37 Tak to máme: oxid dusíku, oxid uhelnatý, uhlovodíky,
00:23:44 pevný částice, což jsou převážně saze, a spousta dalších
00:23:48 drobných škodlivin.
-Tak vyrážíme do města.
00:23:53 Na dálnici má hybrid podobné hodnoty jako běžný motor.
00:23:56 Elektromotor se totiž spíná především při akceleraci
00:23:59 anebo v případě ztráty adheze na zadní nápravě.
00:24:03 Jinak stále jede na benzínový agregát.
00:24:06 Největší rozdíl je ve městě a při akceleraci.
00:24:09 Například na křižovatce pomáhá elektromotor při rozjezdu.
00:24:12 V zácpě a při popojíždění jede hybrid pouze na elektromotor.
00:24:18 Podle dostupných informací má s NX srovnatelné SUV
00:24:21 s benzínovým agregátem hodnotu CO2 na kilometr 209 gramů.
00:24:26 Moderní nafťáky se pohybují kolem 172 gramů CO2 na kilometr.
00:24:30 A Lexus NX 300h má hodnotu 117 gramů CO2 na kilometr.
00:24:36 Takže i na tomto poli hybrid jasně vede.
00:24:39 Co se městského provozu týká, tak tam jsou emise ještě nižší.
00:24:43 A to o celých 30 procent.
00:24:47 Tak je to jasný. Hybridy do města ano, podpora od státu ano.
00:24:52 A s tímto naším odborným závěrem vyrážíme vstříc zářným zítřkům.
00:25:01 Příště se Pepa s Petrem podívají,
00:25:04 jak se změnila trojková řada BMW za víc než 30 let vývoje.
00:25:11 A zbytek dílu bude až na jednu výjimku patřit Japoncům.
00:25:15 Konkrétně soupeři německého Golfa -
00:25:18 Nissanu Pulsar, Lexusu CT 200h a Mitsubishi Outlander.
00:25:22 Tou výjimkou je francouzský dříč Renault D 18.
00:25:26 Ale hlavní slovo budou mít bavoráky.
00:26:01 Skryté titulky: Jaroslav Švagr Česká televize 2014
První hybrid – tedy elektricko benzínový automobil sestrojil vratislavický rodák Ferdinand Porsche už v roce 1899. Tehdy to byl spíš kočár. Dnes takových hybridních „kočárů“ jezdí po světě miliony. A my se podíváme, co to vlastně hybrid je, jak funguje, co jsou jeho výhody a také srovnáme stejný typ, tedy Toyotu Yaris v podobě benzínu i hybridu.
Peugeot 508 – naftový dvoulitr pro manažery, Aleš si v něm doslova „medil“, ..i když nějaká ta drobnůstka ke zkritizování by se přece jen našla
Možná vám v servisu taky někdy řekli – ty tlumiče už rosej, chtěly by vyměnit. No jo, ale k čemu vlastně jsou a je to nějak nebezpečné, mít „ojeté“ tlumiče? Petr to vyzkoušel za nás, statečně usedl do Otloukánka, který má tlumiče ještě originál z výrobya projel pár, řekněme netradičních míst. A závěr? Jen se podívejte na tu brzdnou dráhu při porovnání s novými tlumiči.
Míša vyjela na klouzavý povrch mosteckého polygonu. Několikrát předvedla nedotáčivý smyk. A poradila k tomu, jak takový smyk zvládnout a jak mu předcházet. No, to bude asi s nastávajícími ledovkami užitečná rada.