Většina z nás občas cestuje v autech s dětmi, ale víme, jak jim cestu nejvíce zpříjemnit? Otestujeme dva vozy vybrané z různých pohledů na věc
00:00:34 Jé! To bylo dobrý fáro. Tím ale jezdit nebudeme.
00:00:38 I když o dětech a o autech dnešní díl taky bude.
00:00:41 Krom toho otestujeme jedno malý auto
00:00:44 a jedno větší terénní auto.
00:00:46 Jo a Otloukánek, ten bude pod kolem.
00:00:49 Nerozumíte? Nechápete? Tak se dívejte.
00:00:54 Z Koreje přijede do Auto Moto Revue faceliftovaná iX35,
00:00:58 do které si sedne Aleš a otestuje ji.
00:01:05 V dalším testu budeme zkoušet Petra.
00:01:07 Jako velký cyklista předvede,
00:01:08 jestli umí pod bicykl správně přikartovat auto.
00:01:13 Míša si na projížďku vybrala Opel Meriva.
00:01:16 Prý proto, že je flexibilní. Ale my víme, že to bylo proto,
00:01:19 že je červená. Tak jedeme.
00:01:41 Jižní Korea je posedlá plastickými operacemi,
00:01:44 a proto vás možná nepřekvapí,
00:01:46 že se Hyundai IX-35 rozhodl pro omlazovací kúru.
00:01:52 Změnou prošla nová světla. Vpředu i vzadu najdete LED prvky.
00:01:58 Přibyla nová maska chladiče a širší výběr kol.
00:02:02 Co se však naštěstí nezměnilo, je prostor na zadních sedačkách.
00:02:09 A to je dobře. Jak sami vidíte, tak nasedání na zadní sedačky
00:02:13 je velice pohodlné, a to především díky úhlu otvírání zadních dveří.
00:02:18 Pětatřicítka je tady vzadu taky dosti široká,
00:02:21 takže se pohodlně na zadní sedačky vejdou 3 dospělé osoby.
00:02:26 To i díky skoro rovné podlaze.
00:02:29 Na druhou stranu okenní rám je poměrně vysoko.
00:02:32 To znamená, že vaše děti nebudou mít zrovna nejlepší výhled.
00:02:35 Ale místa pro jejich hračky bude stále dost.
00:02:43 Od rodinného auta však každý očekává nejen místo na sezení,
00:02:46 ale i možnost odkládání různých drobností,
00:02:50 jako jsou láhve na pití, ještě větší láhve na pití,
00:02:54 telefon, sušenky, tablet nebo šampaňské na romantickou večeři.
00:03:01 To vám vydrží chladné v klimatizované přihrádce.
00:03:06 Do kufru se toho vejde taky dost.
00:03:08 Celkový objem je 600 litrů
00:03:10 a když dáte dolů zadní sedačky, tak až 1400 litrů.
00:03:15 Výhodou je skoro rovný přechod mezi podlahou a prahem.
00:03:23 Náš model je naftový dvoulitr s výkonem 184 koní,
00:03:27 takže na samotném vrcholu nabídky.
00:03:29 Maximálka je mírně přes 190 kilometrů za hodinu
00:03:33 a spotřeba se pohybuje kolem 6-7 litrů na 100 kilometrů.
00:03:43 S pohonem 4x4 se můžete vydat i do lehčího terénu někde na chatě,
00:03:47 ale většina bude preferovat 1,7 s pohonem předních kol.
00:03:53 Hyundai 1,7 dokonce vyladili tak,
00:03:56 aby byla ještě ekonomičtější než dřív.
00:04:03 Řazení šestistupňovou manuální převodovkou je přesné,
00:04:07 pedály jsou lehký na nohu a brzdy jsou dostatečně ostrý.
00:04:10 A i ty sedačky jsou příjemný. Musím přiznat, že každý řidič
00:04:14 se tady bude cítit za chvíli jako doma.
00:04:24 Interiér vám nabídne spousty vychytávek moderního Korejce.
00:04:27 Satelitní navigaci, multifunkční volant,
00:04:31 bezklíčkové odemykání a startování tlačítkem.
00:04:35 A pokud jste trochu zimomřiví stejně jako já,
00:04:37 tak je tady možnost mít za příplatek vyhřívání předních
00:04:40 i zadních sedaček a k tomu i volantu.
00:04:45 Dvouzónová automatická klimatizace už asi nikoho nepřekvapí.
00:04:49 Zato USB konektor je příjemný detail.
00:04:52 Kdo je však v interiéru spokojený nejvíc,
00:04:55 je výrobce plastových doplňků. Hotové plasťácké království.
00:05:00 To mě přivádí k další vadě na kráse - řízení.
00:05:03 U iX35 máte možnost nastavení různých módů řízení.
00:05:07 Normal, Comfort pro ještě pohodlnější řízení
00:05:11 například ve městě a Sport. Ale upřímně:
00:05:14 Příliš srandy si s tímto vozem neužijete.
00:05:17 To samé platí o podvozku, který stojí na základu i30.
00:05:21 Není špatný, ale žádný šampión serpentýn z něj nebude.
00:05:24 Na druhou stranu si užijete pohodlnou jízdu po městě
00:05:28 třeba na rozbitých dlažebních kostkách.
00:05:31 Před koupí vám rozhodně doporučuji vyzkoušet také
00:05:33 některé ze jejích soupeřů. Například Mazdu CX5
00:05:37 nebo Hondu CRV. Ale když to vezmu kolem a kolem,
00:05:40 tak Hyundai iX 35 je skvělé rodinné auto
00:05:44 s pětiletou zárukou, což z něj dělá skvělou volbu
00:05:47 pro váš osobní účet.
00:06:01 Co nás ještě čeká? Za moment se podíváme do sedaček.
00:06:04 Těch dětských. Je jich jako lián v džungli,
00:06:07 tak kterou vybrat?
00:06:09 Hned potom budeme padat. Za auta za jízdy s kolem.
00:06:16 Dál. Jízda s dítětem, to nejsou jenom sedačky,
00:06:19 ale také celkem velká hrozba pro řidičovu pozornost.
00:06:22 Jak to zařídit, abyste dojeli až do cíle,
00:06:25 a přesto měli přehled, co se v autě děje?
00:06:28 A na závěr přijede Míša v červeném Opelu.
00:06:34 Já když jsem začal jezdit s dětma, tak to bylo tak,
00:06:40 že mimina se držela na předním sedadle na klíně matek,
00:06:44 malý děti stály opřený mezi předníma sedadlama,
00:06:47 větší děti v peřinách spaly na zadním sedadle.
00:06:51 Takhle jezdily rodiny na výlety i na dovolenou.
00:06:56 Slavný závodník Jackie Stewart byl vždy propagátorem
00:06:59 bezpečnosti závodění i v běžném provozu.
00:07:01 Ale vozit děti na klíně mu očividně nevadilo.
00:07:03 Na dětskou bezpečnost se kdysi pohlíželo s větší lehkostí,
00:07:06 nebo spíš moc se neřešila. První autosedačku vymyslel
00:07:10 v roce 1963 Američan Rifkin, ale většina dnešních rodičů
00:07:14 by radši nikam nejela, než zavřít dítě do téhle železný klece.
00:07:19 První sedačka podobná té dnešní je z roku 1968
00:07:23 a upevňovala se pomocí bezpečnostních pásů.
00:07:26 To ale neznamenalo nějak raketový nástup autosedaček.
00:07:29 Chvíli to trvalo. Ještě v druhé půlce 70.let
00:07:33 bylo běžné i v motoristických pořadech vidět záběry,
00:07:36 které s bezpečným cestováním dětí neměly vůbec nic společného.
00:07:41 Vyhláška pouze stanovila, že dítě za jízdy nesmí obtěžovat řidiče.
00:07:45 Jinak nic.
00:07:49 Dětská autosedačka je v Evropské unii povinná
00:07:52 dokonce až od roku 2003.
00:07:57 Ono je to vlastně úplně jednoduchý a na druhou stranu hrozně matoucí,
00:08:00 protože těch sedaček jsou dneska na trhu stovky.
00:08:03 A samozřejmě každá sedačka se vám bude tvářit
00:08:05 jako ta nejbezpečnější, jako ta nejlevnější, jako ta nejkrásnější.
00:08:10 Ale, Péťo, vždyť je to úplně jednoduchý.
00:08:12 Dětské sedačky se rozdělujou podle věku a váhy dítěte.
00:08:15 Pro malý miminka jsou spíš skořepiny.
00:08:18 pro větší děti a batolata máš tyhle fixační sedačky
00:08:21 a pro předškolní věk už máš sedačky, který i s dětma rostou.
00:08:26 Určující je váha dítěte. Podle té se musíte řídit především.
00:08:30 Věk je až na druhém místě. Děti menší než 150 centimetrů
00:08:33 a lehčí než 36 kilogramů by měly sedět ve speciální sedačce,
00:08:38 protože jakékoliv jiné poutání pro ně může být nebezpečné.
00:08:41 Dítě může v sedačce sedět jak vzadu, tak i vepředu
00:08:44 na místě spolujezdce. Ale pozor! U sedaček pro malé děti,
00:08:48 které se připevňují proti směru jízdy,
00:08:50 musí být bezpodmínečně vypnuté airbagy.
00:08:53 Kolikrát dostat sedačku do auta bylo velice komplikované.
00:08:56 Ale dneska už to vyřešil systém ISOFIX,
00:08:58 který je jednoduchý, rychlý a bezpečný.
00:09:00 To je dobře, že to je tak jednoduchý, protože
00:09:02 když se ty sedačky poutaly pouze bezpečnostním pásem,
00:09:05 tak jich správně drželo jenom 30 procent.
00:09:07 No! A u ISOFIXu je to 96 procent.
00:09:10 -Takže sem se to někam přidělává?
-Ano. Tam máš značky na sedačkách.
00:09:15 -Jo. -Vidíš? To tam takhle zasuneš zacvakneš a můžeš dítě připoutat.
00:09:20 -Tady máš dítě. -Výborně.
-Jmenuje se Dmitrij.
00:09:23 Ahoj, Dmitriji.
00:09:29 -A můžeme vyrazit.
-No vidíš!
00:09:31 Bezpečnost autosedačky je samozřejmě na prvním místě.
00:09:34 Ale ta sedačka musí být pro to dítě i pohodlná.
00:09:37 Nesmí nikde tlačit, nesmí nikde škrtit,
00:09:39 aby se dítěti líbila ta cesta, aby se mu hezky cestovalo.
00:09:45 Za 50 let od prvních nesmělých pokusů
00:09:47 o speciální dětské autosedačky se hodně změnilo.
00:09:50 Už necpeme děti do aut bez ladu a skladu.
00:09:53 Myslíme nejen na jejich bezpečnost, ale i na pohodlí.
00:09:56 Jezdíme rychleji, komfortněji a s větší jistotou.
00:09:58 Zdálo by se, že všechno je vyřešeno.
00:10:01 Není.
00:10:05 Vývoj se nezastavil a třeba koncept téhle sedačky ukazuje,
00:10:08 že pořád je kam jít. Je postavena na nafukovacích panelech,
00:10:12 které se nejen dítěti přizpůsobí, ale když ji chcete vzít s sebou,
00:10:15 není nic jednoduššího. Prostě ji vyfouknete a strčíte do batohu.
00:10:20 Co přijde dál? Nafukovací auta?
00:10:32 Otáčet se za jízdy je samozřejmě očividná hloupost a risk.
00:10:38 Většina rodičů, která jezdí s dětmi, to ovšem dělá téměř pořád.
00:10:42 A my za chvíli ukážeme, jak cestovat s dítětem bezpečně,
00:10:46 to jest nezabít se při tom.
00:11:07 Takže manželka i s dítětem v autosedačce vyrazila za tchýní
00:11:11 a my můžeme na pánskou jízdu. A s kolem! A s Otloukánkem.
00:11:17 Samozřejmě že můžete dát kolo do kufru, ale když se vám tam nevejde,
00:11:21 tak použijete střešní nosič. A já si ho tam právě teď přidělám.
00:11:25 Existují dva druhy střešních nosičů.
00:11:27 Ty levnější, který seženete třeba za 3 kila v super hypermarketu
00:11:31 a který vám třeba do 2 let zkorodují.
00:11:35 Jemně řečeno. A pak jsou tyhle. Dražší.
00:11:37 Dají se koupit třeba za 2,5 tisíce. Říká se jim aero,
00:11:40 protože mají aerodynamický tvar, jsou lehčí,
00:11:43 pevnější, mají homologaci, takže jsou výrazně bezpečnější.
00:11:55 Tohle je údajně nejlepší střešní nosič kol,
00:11:57 jaký se dá vůbec sehnat. A údajně z něj to kolo nikdy nespadne.
00:12:01 No a my si to vyzkoušíme. Akorát nevím,
00:12:04 jestli se mi moje kolo chce použít na tenhle test.
00:12:08 Jo! Ale tohle použiju.
00:12:21 U těch levnějších střešních držáků kol se doporučuje jezdit
00:12:24 maximálně devadesát. Tyhle dražší omezení nemají,
00:12:27 tak já to zkusím rozjet třeba na 180.
00:12:36 60.
00:12:38 80, což je ještě v limitu. I 90 je v limitu,
00:12:41 kdybychom měli levnější střešní nosič.
00:12:43 Teď už jedeme kilo.
00:12:47 120.
00:12:50 140.
00:12:54 Zatím nefouká, takže to s autem ani moc nevibruje.
00:12:57 Ale myslím na to, že tam mám minimálně 17 kilo.
00:13:00 160.
00:13:03 170.
00:13:06 180.
00:13:10 Kolo tam drží. Dobrý. Je to dobrý.
00:13:15 Nikdy nevíte, co se může na silnici přihodit.
00:13:18 Třeba se budete muset prudce vyhnout,
00:13:20 na střeše máte kolo...
00:13:24 Schválně co to udělá, jo? Prudký výhybný manévry.
00:13:43 Takže kolo drží. To je v pořádku, takhle to má být.
00:13:46 Ale víte sami, že kola občas z těch střech padají.
00:13:49 Buď je to třeba tím, že ten držák je špatnej,
00:13:52 nebo je to tím, že je to kolo špatně uchycený.
00:13:55 A to my právě uděláme. Že tam to kolo špatně namontujeme.
00:14:03 Povolil jsem oba pásky. Nejdřív zkusíme jemnější rozjezd.
00:14:09 Schválně jestli to kolo bude držet.
00:14:13 Jedu 50, 60...
00:14:17 A letí!
00:14:43 A už je dole.
00:14:45 To byl fofr. Ve vyšší rychlosti, bych to, přátelé, ani nepostřehl.
00:14:49 Jen jsem to viděl v zrcátku.
00:14:52 Tak to je moc hezký.
00:14:57 Přehazovačka to má taky jasný.
00:15:01 V majetku Aleše Valenty. Tak to bude mít radost Aleš.
00:15:05 To jo. To je pěkný. Co auto?
00:15:07 Odřenej spoiler. A střešní nosič vypadá, že přežil.
00:15:13 Tady nic není. Ale viděli jste sami. V 60 kilometrech za hodinu.
00:15:17 A teď si představte, kdyby za váma něco jelo.
00:15:20 Jak by to dopadlo? Není to sranda.
00:15:23 Opravdu si to radši dvakrát zkontrolujte,
00:15:26 než vyrazíte na cestu s kolem.
00:15:36 Dětský spolucestující dokáže v autě nadělat pořádný zmatek.
00:15:41 Petr nám už za chvíli ukáže,
00:15:44 jak dítě za jízdy zabavit
00:15:46 a zároveň jak s ním komunikovat tak,
00:15:49 abychom se stále zvládli plnohodnotně věnovat řízení.
00:15:59 A pak si posvítíme na Opel Meriva.
00:16:02 Auto, které je prý velmi flexibilní.
00:16:05 Co to znamená? Že se umí ohýbat v zatáčkách?
00:16:35 Je spousta možností, jak dítě zabavit, když ho vezete v autě.
00:16:39 Třeba si s ním můžete zpívat. Já s písničkou jdu jako ptáček...
00:16:43 Nebo mu pustíte z rádia pohádku.
00:16:46 Bylo, nebylo. Za devatero horami a devatero řekami...
00:16:51 Nebo mu dáte do ruky tablet a bude to nejhodnější dítě na světě.
00:16:56 Z TABLETU OVEČKA BEČÍ, KRAVIČKA BUČÍ...
00:17:01 Ale ten největší problém, jak za jízdy na dítě vidět celou dobu,
00:17:05 ten se prakticky neřeší. Buď si můžete dát přídavný zrcátko,
00:17:09 anebo už na to máme i techniku.
00:17:13 Výzkumy ukázaly, že rodiče, kteří vezou děti na zadních sedačkách,
00:17:16 jim věnují až 30 procent pozornosti.
00:17:19 Cestování s dítětem v autě je tedy mnohem nebezpečnější
00:17:22 než často zmiňované telefonování za jízdy.
00:17:25 Chcete-li zvýšit šanci, že nabouráte,
00:17:27 vemte do auta děti a začněte telefonovat.
00:17:33 A jak to teda funguje praxi?
00:17:35 Systém True Track funguje jako monitorovací systém,
00:17:40 který se může použít buď jako třeba parkovací senzor.
00:17:44 Nebo monitorovací systém pro interiér auta.
00:17:51 To znamená, já ho mám využitý pro kontrolu, když řídím, malé.
00:17:56 -Takže táhle je kamera.
-Támhle nahoře!
00:17:58 Taková malá kamerka, která je pomocí kabelu rozvedená po autě.
00:18:04 Výhoda je, že se dá buď připojit na navigaci,
00:18:08 to znamená, že na displeji navigace vidíte, co se děje,
00:18:12 nebo přímo na chytrý telefon buď se systémem Android nebo iOS.
00:18:19 Takže já to mám na telefonu a můžu si tam nastavit
00:18:22 přes wi-fi právě to sledování.
00:18:25 Takže kdybych měl tu aplikaci a připojil se na svůj telefon,
00:18:29 tak uvidím princeznu taky?
-Ano.
00:18:31 -Ta kamera se dá nastavit?
-Ta je nastavitelná.
00:18:35 Já teda sleduji svoji holčičku, ale je to možný využít
00:18:39 i na monitoring zvířat, když někdo převáží zvířata,
00:18:42 nebo i na zadní prostor v dodávce, v přívěsu.
00:18:45 Třeba někdo převáží koně, takže i to je možnost.
00:18:53 Petr nám ukázal, jak se s tabletem dokáže zabavit dítě v autě.
00:18:57 Ale brzy se s ním možná dokáže zabavit i rodič.
00:19:00 Tenhle koncept jedné automobilky ukazuje, že v budoucnosti
00:19:04 možná budeme naše auťáky ovládat pomocí tabletu zvenku.
00:19:09 Praktické to může být třeba při projíždění obtížného terénu
00:19:12 nebo při parkování do špatně přístupných míst.
00:19:45 Opel Meriva měl svoji premiéru na bruselském autosalónu
00:19:48 v lednu 2014. Auto je určené rodinám s malými dětmi,
00:19:53 aktivním důchodcům a řidičům, kteří hledají flexibilitu.
00:19:56 Tak se na to půjdeme podívat.
00:20:00 V pořadí druhá generace Merivy přijíždí s výrazně
00:20:03 vylepšeným designem a novou motorovou výbavou.
00:20:06 Klíčovým slovem nového Opelu je flexibilita.
00:20:10 Meriva má hodně flexibility. Flex doors, flex rail,
00:20:14 flex fix, flex space - takže flexi auto.
00:20:20 Z marketingových pojmenování si můžeme dělat legraci,
00:20:23 ale faktem je, že funkce, které se pod jednotlivými flexi jmény
00:20:27 skrývají, užitečné jsou.
00:20:30 První, co vás na autě zaujme, je otvírání dveří.
00:20:34 Takzvaný flex doors. Připomíná to luxusní limuzínu
00:20:40 Má to své výhody při nastupování a manipulaci se sedačkou.
00:20:46 Ale pozor, i nevýhody.
00:20:51 Chápete?
00:20:52 Dveře otvírané proti směru jízdy jsou neskutečně praktické,
00:20:55 ale musíte si na ně prostě zvyknout.
00:20:57 Stejně jako na fakt, že se otvírají téměř do pravého úhlu.
00:21:01 Takže pozor při vystupování v úzkých prostorách.
00:21:04 A zvykněte si na to, že pro madlo se musíte natáhnout o něco dál.
00:21:07 Meriva myslí na děti nejen při nastupování, ale i během jízdy.
00:21:11 Díky vykrojeným dveřím. Těmi se lépe kouká ven
00:21:14 a naše zlatíčka tolik při jízdě nezvrací.
00:21:17 Když otevřete zavazadlový prostor,
00:21:19 vykoukne na vás rovných 400 litrů prázdna.
00:21:23 Když sklopíte sedačky,
00:21:24 můžete do Merivy nalít až 1500 litrů zavazadel.
00:21:28 Asi nejzajímavější na tom autě je flexibilní držák kol.
00:21:34 V šuplíku.
00:21:38 Zvenku auto působí jako malý, ale není.
00:21:41 Vevnitř nabízí mnoho prostoru. Zejména ženy ho budou mít rády,
00:21:45 protože sedí výš a mají krásný přehled.
00:21:48 A ani nemusí mít strach, když si budou myslet, že jsou velký
00:21:50 a že se nikam nevejdou. Vejdou.
00:21:53 Za to mohou další pružná jména - flex space a flex rail.
00:21:56 Tedy variabilní ukotvení sedaček a posuvná středová konzole.
00:22:00 Vyšší lidé ale mohou mít problém se sníženým výhledem
00:22:03 a pocitem, že místo na silnici koukají do stropu.
00:22:06 A zadní sedačky jsou prostorné pro děti, ne pro urostlého dospělého.
00:22:11 Když nastoupíte do auta, dýchne na vás německá kvalita.
00:22:14 Ale trošku s čínských nádechem divných plastů.
00:22:25 Co mi teda tady vadí, je na středovém panelu
00:22:27 mnoho ovládacích prvků malé velikosti. Nestíhám se orientovat
00:22:31 a nevím, který malý čudlíček mám zmáčknout.
00:22:34 Volant je takový plastový a když budu mít nakrémovaný ruce,
00:22:38 tak mi bude i ujíždět. To mi teda jako vadí.
00:22:50 I když výrobce udává, že náš turbodiesel 1,6
00:22:53 pojede maximální rychlostí 196 kilometrů v hodině,
00:22:56 tak mně se teda na letišti povedlo jet 209
00:23:00 i s dětskou sedačkou a s plným kufrem.
00:23:03 Pod kapotou najdeme úplně nový čtyřválec 1,6 CDTI.
00:23:08 Opel připravuje tři varianty - 70, 81 a 99 kW.
00:23:14 Taky jsem si všimla, že výrobce uvádí,
00:23:16 že auto bude mít spotřebu 4,4 litry, ale mně se to nepovedlo.
00:23:20 Já jezdím za 6.
00:23:38 Za těch 5 dnů, co jsem si s autem jezdila,
00:23:40 pro mě působily velice příjemně sedačky.
00:23:42 Dokážu si představit dlouhou cestu. Nebolí vás záda,
00:23:45 příjemně se můžete opřít. Myslím si, že kdybych tohle auto
00:23:48 koupila tatínkovi, tak by byl hrozně spokojenej.
00:23:50 Dobře by se mu do něj nastupovalo, malá spotřeba,
00:23:53 není hlučný a není tak rychlý.
00:23:58 Nový vzhled Merivy je jednou z nejpříjemnějších kapitol auta.
00:24:01 Předchozí model působil dost usedle a nenápaditě.
00:24:05 To se o nových křivkách vozu rozhodně říct nedá.
00:24:08 Nová tvář Merivy je svěží a dynamická.
00:24:11 Ze všech stran.
00:24:15 Stejně flexibilní, jako je tento vůz, je i jeho cena.
00:24:18 Začíná skoro na 230 tisících a naše červená kráska
00:24:21 stála 520 700, což pro mladou rodinu a důchodce není málo.
00:24:46 V dnešním díle jste viděli dětské autosedačky a jejich montáž,
00:24:50 potom zajímavý auta a to třetí...
00:24:54 Jo! Výjimečně i kola. A co uvidíte příště?
00:25:00 Petr bude plnit tři úkoly s Fiatem 500.
00:25:04 Svezeme se Lancií Beta Monte Carlo.
00:25:07 A ukážeme vám test Mercedesu E 200. Tak za týden nashle!
00:25:29 Skryté titulky: Jaroslav Švagr Česká televize 2014
Náš nejvzácnější náklad, dětičky. Že musí každé sedět v sedačce je dnes už jasné, ale nebylo tomu tak vždycky, dokonce ještě docela nedávno byla sedačka jen k tomu, aby dítě lépe vidělo z okna. Tak se na sedačky a jejich historii podíváme zblízka.
Hyundai ix35 má nový facelift, docela mu sluší. Zůstal mu velký prostor na zadních sedačkách a hodně, hodně plastů. Pojďte se s ním projet.
Kdo někdy viděl Petra na kole, musí uznat, že je to Pan cyklista, hodně najezdí a dost toho na kole umí. Ale umí taky správně připevnit kolo na střechu auta? A co když to někdo udělá špatně, jak to s takovým kolem dopadne? Vyzkoušíme.
Opel Meriva je označován jako flexibilní auto. Co to může znamenat? Zřejmě půjde o všelijaká přenastavení a hejblátka, uvidíme.
To jste věděli, že rodič věnuje dítěti v autě až třicet procent pozornosti? To je docela hodně a není to zrovna bezpečné číslo. A tak jsme vyzkoušeli jednu z takových technických fines, jak tohle číslo trochu zmenšit. Také přidáme pár tipů, jak děti v autě zabavit, aby se nenudily.