00:00:22 Dobrý den! Kradlo se vždy a všude. Dřív koně, teď auta.
00:00:26 Rok od roku krádeží však ubývá, ale i tak je jich pořád dost.
00:00:30 Každých 40 minut zmizí v České republice jedno auto.
00:00:35 Tohle byla škodovka. Ta je řadě vždy jako první.
00:00:39 V Praze je samozřejmě riziko největší.
00:00:42 Tam se ukradne přibližně 10 aut denně.
00:00:44 Na vesnicích je to lepší, ale i tak zmizí každý rok
00:00:48 v České republice přes 10 tisíc vašich, našich plechových miláčků.
00:00:53 Zloděj může být kdokoliv. Může to být seriózní pán,
00:01:01 super baba
00:01:03 anebo dokonce váš kámoš.
00:01:05 Když vám auto ukradnou, tak ho odstaví
00:01:08 a takzvaně nechávají vyčichnout. A vám zbývají už jenom dvě věci.
00:01:12 Za a. zavoláte policii a čekáte.
00:01:17 A čekáte. Někdy to trvá.
00:01:20 Ale pravděpodobnost, že se k vám vrátí, je malá.
00:01:24 Přibližně 13 procent. Nebo máte druhou možnost.
00:01:27 A to je, že máte auto zabezpečené. V té dané chvíli vám volají oni.
00:01:34 A vy čekáte. Ale už jenom hodinu, dvě.
00:01:38 Poté se vám auto vrátí.
00:01:40 A to i díky krabičce, kterou si dnes otestujeme.
00:01:45 Dnes se zaměříme na krádeže aut a spolu s odborníky
00:01:48 prověříme výhody a omezení zabezpečovacích systémů.
00:01:52 Nezůstaneme jenom u teorie.
00:01:54 Pokusíme se některé systémy obejít a odhalit jejich slabiny.
00:01:58 Budeme krást auta i motorky.
00:02:01 A po zlodějsku polechtáme i Otloukánka.
00:02:06 DOBOVÝ KOMENTÁŘ:
00:02:09 Každý řidič má na zajištění automobilu proti krádeži
00:02:12 svoji metodu, na kterou přísahá.
00:02:14 Jedni tvrdí, že není nad pořádný řetěz a důkladný zámek.
00:02:18 Druzí věří raději technice a systému skrytých nástrah a vypínačů
00:02:23 S novým nápadem přišlo družstvo Elka
00:02:25 a výsledek je tento jistič spojkového pedálu a volantu.
00:02:34 Od roku 1972 uplynulo hodně vody
00:02:38 a systémy ochrany proti krádežím aut jsou mnohem promyšlenější.
00:02:42 Dnes si jeden ze zabezpečovacích systémů vyzkoušíme.
00:03:07 Funguje to jednoduše. Tuhle krabičku vám namontují do auta
00:03:11 na místo, o kterém nevíte ani vy. A přitom to nemusí být jenom auto.
00:03:15 Vždyť po světě jezdí na kolech tolik věcí!
00:03:18 Třeba stavební technika, jako je tento bagr,
00:03:21 který se hodí nejen stavebníkům, ale také zlodějům.
00:03:25 Kvůli jeho ceně. A tak se vám jednoho krásného dne
00:03:27 může stát, že zmizí.
00:03:30 Nejčastější cesta zmizelého bagru pak vypadá asi takhle.
00:03:34 Zloděj ho naloží do kontejneru a ten putuje na nákladní vlak.
00:03:37 A hurá za hranice, kde už ho nikdo nikdy nenajde.
00:03:40 Teda aspoň to si zloděj myslí.
00:03:42 Náš bagr bude mít ale trochu jinou cestu.
00:03:45 Krabička se zabezpečovacím systémem je schovaná na svém místě...
00:03:48 A jakmile se hne bez vašeho vědomí, tak tady na centrále o tom hned ví.
00:03:54 Vyhledávací auto vyráží na cestu a ví naprosto přesně, kam bagr míří.
00:03:59 Pak už je jen otázkou času, kdy je zloděj zadržen.
00:04:02 A než se nadějete, bagr máte doma. Teda na staveništi.
00:04:07 A můžete jít zpátky do práce.
00:04:11 Pepa, Petr a Míša se vsadili, že Aleše okradou tak,
00:04:14 že je nenajde. Rozjíždíme hru na zloděje.
00:04:17 Aleš vsadil na systémy, které chrání vozidlo i poté,
00:04:20 co je někdo ukradl. A o co se hraje?
00:04:23 Vítěz se sveze v luxusním gangsterském meďáku.
00:04:28 Mercedes-Benz 300 SD US Version. Typové označení V126.
00:04:33 Rok výroby 1982. V roce 2000 dovezen z Kalifornie.
00:04:37 Najeto 510 tisíc. Motor pětiválec, 3 litry, turbo.
00:04:41 Převodovka automatická. Auto kromě kol v originálním stavu.
00:04:45 Říká se, že do kufru téhle káry se v pohodě vejdou 3 mrtvoly.
00:04:49 Výhra, která stojí za to.
00:05:00 Jo, tak on Aleš nechává všude odemčeno!
00:05:04 On je asi přesvědčenej, že najde vždycky svoje auto na svým místě.
00:05:11 Tak já mu dneska pěkně přistřihnu hřebínek.
00:05:20 Á! Akce nám začíná. Operátor zaznamenal neoprávněný přístup
00:05:25 do mé garáže. Pepa už je tam a ani netuší, že my už víme,
00:05:29 že je uvnitř. Tak pojď, frajere! Klíčky máš v zapalování.
00:05:35 První test radiového vyhledávání Začíná.
00:05:38 Pepa ví, že v autě systém je, ale to mu nevadí.
00:05:41 Rozhodl se najít odstíněné místo, na které budou rádiové vlny krátké.
00:05:46 Jak si s tím poradí Aleš?
00:05:48 Zatímco tady vidíme, že moje auto jede nějak beze mě,
00:05:51 tak pátrací vůz už vyrazil za nimi. Skoro souběžně.
00:05:55 Jak znám Pepu, tak ten to někam bude chtít schovat.
00:05:58 Asi do nějakých podzemních garáží. Je to vůbec problém?
00:06:02 Problém to není. Síla signálu se nám zeslabí,
00:06:04 ale přesto dokážeme vozidlo dohledat i v podzemních garážích.
00:06:07 -A kolik jste jich už našli?
-Za loňský rok se nám povedlo
00:06:10 dohledat všechna vozidla.
-Tak to je super.
00:06:13 Vysoká úspěšnost v dohledávání spočívá mimo jiné v rychlosti,
00:06:16 s níž je možné reagovat třeba už na podezřelý pohyb v garáži.
00:06:19 Pokud k němu dojde, volá centrála klientovi,
00:06:21 jestli je vše v pořádku.
00:06:23 Dobrý den. Bohemia System Sherlog. Přišel poplach z vaší garáže.
00:06:26 A když není, jde se do akce.
00:06:28 Vy tam máte auto, takže budeme aktivovat vyhledávací zařízení.
00:06:32 Á. To vypadá na další akci.
00:06:37 No, Aleši, myslím, že teď ti smekne v kramflekách.
00:06:41 A pěkně se povozím tím Mercedesem.
00:06:48 Znám místa, kde ten signál zaručeně nemůže fungovat.
00:06:54 A než se Aleš rozkouká, tak v jednom takovém místě budeme.
00:07:05 A už jsme v podstatě tam.
00:07:08 Radiový vyhledávací systém, který funguje na našem území,
00:07:12 využívá vlastní radiovou síť. Více než stovka radiových věží
00:07:15 rozesetá po republice by měla zaručit,
00:07:18 že signál bude vydatný i v nejnepřístupnějších místech.
00:07:21 Jak si ale poradí s podzemními garážemi?
00:07:30 Tak tady máte s vysíláním poplachu utrum.
00:07:33 Mohl jsem jet taky do tunelu, ale co jezdit tak daleko?
00:07:40 Tak hledej, frajere! Tady jsi v podzemí na mě krátkej.
00:07:46 Kámo, nejsem! Tohle ti nevyšlo, protože my vysíláme i v garáži.
00:07:51 Mám pro tebe velice špatnou zprávu. Ty se v Mercedesu nesvezeš.
00:07:58 Pepa vypadává ze hry a kdyby byl opravdovým zlodějem,
00:08:01 už má zaděláno na želízka.
00:08:06 Pepa se neschoval ani pod zemí.
00:08:08 Za chvíli se podíváme, jak dopadne Petr,
00:08:11 který už si brousí zuby na Alešovu motorku
00:08:13 a spřádá plán o úniku za hranice.
00:08:40 Ačkoliv někteří zloději používají různé sofistikované metody,
00:08:44 jak se dostat do auta, jiným stačí hrubá síla.
00:08:47 Ve filmech to vypadá jednoduše. Jsou ale i filmy,
00:08:50 ze kterých je jasný, že to taková hračka není.
00:08:53 Pamatujete Samotáře?
00:09:21 Představte si situaci.
00:09:23 Spadly vám klíče do kanálu, v autě máte plačící dítě
00:09:26 a potřebujete se rychle dovnitř dostat.
00:09:28 Otloukánku, promiň. Nastal tvůj čas.
00:09:31 Takže začneme postupně. Loket, cihla a basebalka.
00:09:37 Tak jdeme na to.
00:09:40 Začneme loktem.
00:09:45 Jau! Tak druhej nedám.
00:09:47 Takže teď zkusím cihlu.
00:09:51 Krucinál! No tak!
00:10:02 Nejde to! Teď to zkusím s basebalkou.
00:10:08 Ty kráso!
00:10:11 Že by ani tohle nefungovalo?
00:10:14 No tak!
00:10:21 Ale jo. Půjde to.
00:10:26 A jsem u dítěte!
00:10:28 Jít to asi musí, protože jen loni se u nás událo
00:10:32 přes 30 tisíc krádeží věcí z osobních aut
00:10:34 a rozbití okénka je jednou z nejčastějších cest.
00:10:42 No, dalo mi to ale práci teda, přátelé.
00:10:46 Alešova motorka za chvíli změní majitele
00:10:49 a bude uhánět k hranicím.
00:10:51 Projede se Petr v Mercedesu, nebo v policejním autě?
00:10:54 Přijde na to, jak uniknout rádiovým vlnám?
00:11:00 Míša to basebalovou pálkou dokázala, ale co myslíte?
00:11:03 Existuje vozidlo, u kterého se to okénko rozbít nedá?
00:11:07 No existuje. Já už od něj mám klíč.
00:11:10 Dámy a pánové, to je BVP 1. Bojové vozidlo pěchoty.
00:11:23 Vývoj začal v sovětských konstrukčních kancelářích
00:11:27 na přelomu 50. a 60.let. Sériová výroba byla zahájena
00:11:32 v roce 1966 a do výzbroje sovětské armády
00:11:35 do výzbroje motostřeleckých pluků některých
00:11:39 se dostalo v roce 1967. Největší výroba těchto vozidel
00:11:43 byla právě v Československu. Zhruba od roku 1970
00:11:47 do roku 1989 na dnešní poměry se vyrobil neskutečný počet -
00:11:52 18 366 kusů.
00:11:55 Tohle dělo koupíte v bazaru za 300 tisíc.
00:11:58 Na silnici se s ním nedostanete. To se nesmí.
00:12:01 Ale v terénu se s ním vyřádíte.
00:12:03 A můžete vzít i svoje kamarády z práce.
00:12:05 8 se jich vejde krásně dozadu, jeden ke kanónu,
00:12:09 vy budete řídit a vaše přítelkyně nebo manželka
00:12:13 bude dělat velitelku vozidla.
00:12:15 Tam jsou sedačky pro 4, takže sedí zády k sobě.
00:12:19 Jsou vyzbrojeni samopalem. Mají k dispozici střílny.
00:12:23 Okýnka u bévépéčka opravdu nerozbijete.
00:12:26 Nejde to. A taky se můžete krásně bránit proti zlodějům,
00:12:29 protože ten kanón má ráži 73 milimetrů.
00:12:32 Ovšem kdyby vám to chtěl na parkovišti ukrást,
00:12:35 tak imobilizér ani centrální zamykání to nemá.
00:12:40 A kdepak to má autorádio?
00:12:44 NASTARTOVAL MOTOR Tady!
00:13:01 To vozidlo je charakteristický zejména tím,
00:13:03 že je nízká silueta toho vozidla.
00:13:06 Když si to vezmete, ta výška je něco málo přes 2 metry.
00:13:10 Takže na tom bojišti se může ukrýt za nějaké křovisko
00:13:14 nebo i do vysoké trávy. Ale samozřejmě
00:13:17 se týče obsluhy, je to značně nepříjemné.
00:13:19 Ten prostor a komfort pro obsluhu je velmi slabý.
00:13:24 Co se týče motoru, je tam čtyřdobý kapalinou chlazený
00:13:29 vznětový šestiválec UTD 20. Jeho výkon je zhruba 220 kW,
00:13:34 kolem 300 koní. Co se týče převodovky a rychlostních stupňů -
00:13:40 5 dopředu, 1 vzad.
00:13:43 Když si obejdete to vozidlo, nenajdete tam žádný lodní šroub
00:13:46 nebo nějaké vodní čerpadlo. Tady to vozidlo plave
00:13:49 pouze pomocí pohybu pásů. To znamená, rychlost té plavby
00:13:53 je trošku menší než u klasického způsobu plavání.
00:13:56 Zhruba tak 7 kilometrů v hodině. Co se týče pohybu,
00:13:59 rychlosti pohybu v terénu, udělá 45 kilometrů za hodinu.
00:14:03 Bez problémů. Na silnici je to zhruba tak kolem 65.
00:14:12 Co pancíř? Jak je to silný?
00:14:14 No, ten pancíř zhruba, samozřejmě záleží v které části,
00:14:17 vždy největší pancéřování je v přední části
00:14:21 a pancéřování věže. Tak to je zhruba, co se týče
00:14:25 přední části, 20 milimetrů, věž zhruba 30 milimetrů.
00:14:30 Na kolik se vůbec cení tohle fáro?
00:14:33 Co jsem viděl na internetu, tak zhruba se pohybovalo
00:14:36 dobré bévépéčko, to znamená schopné jízdy, zhruba 300 tisíc korun.
00:14:40 Dobře. A když budu sběratel, kolik mě bude stát nafta?
00:14:44 -Jaká je spotřeba? -V terénu je to zhruba 140 litrů nafty.
00:14:48 Na silnici je to míň. 90 litrů.
00:14:50 A kdyby chtěli plavat, tak zhruba 40 litrů na jednu hodinu plavby.
00:15:05 Tohle je to nejpohodlnější auto, jaký jsem kdy řídil.
00:15:09 To je úplně jedno, že žere 140 na 100,
00:15:11 že nevidím na tachák, ale vždycky s ním zaparkujete ve městě.
00:15:14 Vždycky si udělá prostor.
00:15:22 No, řeknu vám to asi takhle, jo?
00:15:25 Ta Alešova motorka není úplně nejnovější,
00:15:27 ale my jsme se vsadili, tak to musím dodržet, rozumíš?
00:15:30 Každopádně já mám papíry jenom na fichtla, takže jsem se domluvil
00:15:33 s kámošem, že ji lohneme společně. Teď na něj čekám, až přijede.
00:15:37 Už tady bude za chvilku.
00:15:43 Ukrást motorku problém nebyl. Ale jak ji udržet?
00:15:46 Na centrále už dávno zaznamenali, že na mašinu sedl někdo bez čipu
00:15:49 na klíčích, a volali Alešovi, aby se ujistili,
00:15:53 zda jde o krádež, nebo je stroj třeba jen v servisu.
00:15:55 Vyhledávací vůz vyrazil vzápětí a souběžně vyjela i policie.
00:16:01 Valentino Rossi je tady!
00:16:05 Petr zkouší oblíbený trik. Ukrytí motorky do skříňové dodávky.
00:16:09 Neví, že radiovému signálu stačí každá malá skulinka,
00:16:13 aby byl vidět. Spoléhá, že skříň signál oslabí.
00:16:17 Zároveň se po vzoru mnoha dnešních lupičů aut
00:16:20 rozhodl ujet za hranice. Věří, že se tam lépe schová.
00:16:24 Naše země v posledních letech funguje podobně.
00:16:27 Čím dál tím více jsme vnímáni jako stát,
00:16:30 kam jsou zahraniční kradená auta dovážena podobnými týpky
00:16:33 za účelem snadné legalizace.
00:16:42 Motorku máme zaměřenou a jedeme za ní.
00:16:44 Péťa si samozřejmě myslí, že nám foukne za hranice,
00:16:47 ale to se mýlí. My ho dáme.
00:16:50 A to nejen díky tomuto Volkswagenu Tuareg,
00:16:52 který má obsah 3 litry a výkon neuvěřitelných 180 koní.
00:16:59 Ale to není tak důležitá informace. Důležitá informace je,
00:17:01 že v tomto autě je vlastně technika,
00:17:04 která ho může čapnout. Teď tady neustále slyšíme to pípání,
00:17:09 což znamená, že tu motorku, kterou nám Petr ukradl,
00:17:12 už vidíme svým způsobem, digitálně přes tento zvuk.
00:17:16 Co všechno obnáší tento přístroj?
00:17:18 Tento přístroj je zaměřovač, který zaměřuje signál,
00:17:24 který vychází z té motorky, protože v té motorce je zabudovaný
00:17:27 miniaturní vysílač. A tenhle přístroj nám umožní
00:17:30 zaměřit jak směrově, tak podle síly signálu dokážeme určit
00:17:35 přibližnou vzdálenost, jak daleko se od nás ta motorka teď nachází.
00:17:39 Takže my vlastně jedeme rovnou za signálem, který vydává ta motorka.
00:17:44 Jak je teď Petr přibližně daleko s motorkou?
00:17:47 Já bych řekl, že teď to k němu máme tak do dvou kilometrů.
00:17:51 Už za chvilku bude Petr náš.
00:17:53 V minulém roce bylo tímto či podobným způsobem
00:17:56 ukradeno přes 900 motorek a jen 200 z těchto krádeží
00:18:00 bylo objasněno. Zbytek strojů zmizel v nenávratnu.
00:18:03 Je otázkou, jestli tahle mašina bude mít jiný osud.
00:18:07 Anglická dodávka. To ho zmate.
00:18:29 A já mizím za hranice. Tady už mě nedostane, chlapeček!
00:18:36 Protože dnes je to jen hra a Petr k hranicím nestíhá,
00:18:39 rozhodl se je vyrobit. Co by se ale stalo,
00:18:42 kdyby opravdu přejel třeba do Německa?
00:18:45 Máme šanci, že najdeme svůj vůz i tam?
00:18:48 Teď máme takové malé překvápko pro Petra,
00:18:51 protože ten si myslí, že nám pláchne za hranice.
00:18:53 Ale mezinárodní služba funguje po celé Evropě.
00:18:56 Dokonce i v Rusku. Takže my voláme našim kolegům do Německa
00:19:00 a ty si, Péťo, můžeš jet, víš kam? Kam chceš.
00:19:04 Zdá se, že ani Petrovi jeho plán nevyšel.
00:19:11 Asi si říká: Neměl jsem to krást. Ne, ne. Neměl.
00:19:14 No jo. Motorka je tady, všechno je tady.
00:19:25 Petříku! Motorka moje! Nepoškrábal jsi mi ji, doufám.
00:19:30 Všechno v pořádku. Je to dobrý. Jak bylo na dovolený v Německu?
00:19:34 -Kde máš brýle? -Normálně jsem je odhodil v zápalu boje,
00:19:38 abych byl lehčí a rychlejší, víš?
00:19:41 Jo, rošťáku, už jsem zase o krůček blíž k jízdě meďourem.
00:20:01 Pepo!
00:20:03 Tohle je libovej kousek. Taky mám doma meďáka.
00:20:07 No jo, ty jsi milovník Mercedesů, ale tohle je pěkně temnej Mercedes.
00:20:12 -To jo. Je černej.
-Nejenom že je černej.
00:20:15 On má temnou historii, a to obzvlášť pro naši zemi.
00:20:19 Jo takhle. A co?
00:20:21 To je totiž osobní auto říšského ministra pro Čechy a Moravu
00:20:26 Karla Hermanna Franka.
-Aha. Nacista.
00:20:29 Ano. Kterým nejenom jezdil, dokonce se v něm snažil uprchnout,
00:20:34 byl v něm dopaden a potom...
-Úspěšně pověšen.
00:20:40 Pepo, ale tohle není úplně standardní kousek.
00:20:43 Já mám celkem načteno, a moc jsem tenhle kus v knížkách neviděl.
00:20:47 Samozřejmě. Protože tohle je Mercedes 540 K,
00:20:51 což byl původně kabriolet.
-No jasně.
00:20:55 A ta historie je taky zajímavá.
00:20:59 My Češi jsme nejenom pověsili Franka.
00:21:02 My jsme taky zastřelili Heydricha. A potom Hitler rozhodl,
00:21:07 že všichni jeho potentáti, kteří šéfovali v okupovaných zemích,
00:21:11 budou mít takhle opancéřovaný auta.
00:21:15 Takže vyrobili hliníkopancéřovaný karosérie.
00:21:19 A protože pro ně neměli podvozky, tak je prostě zrekvírovali
00:21:22 různým nóbl bohatým lidem, kteří jezdili s těma kabrioletama,
00:21:27 nasadil na to tuhle pancéřovou kastli
00:21:30 a přidělili to takovým lidem, jako byl Frank.
00:21:34 Hele, jak tady měl popelníček.
00:21:37 -No jo, no.
-Na cigáro.
00:21:40 To byl asi kuřák.
00:21:44 Má to rádio? Oni neposlouchali muziku?
00:21:48 Rádio to teda nemá. Možná vzadu seděl chlap s vysílačkou.
00:21:55 To je úžasný. Když se na to člověk dívá, tak je to lepený
00:21:58 z několika skel, a přitom je to úplně krásně průhledný.
00:22:02 Už tehdy uměli věci dělat nádherně.
00:22:05 Ty vole, ty dveře jsou teda pořádný!
00:22:07 Chudáci panty tady, protože ty dveře musí mít 300 kilo.
00:22:13 To jo. Ty jsou těžký.
00:22:19 A stejně to tomu Frankovi nebylo nic platný.
00:22:22 Za chvíli se vzneseme do oblak. Pepa ani Petr neuspěli,
00:22:26 ale do boje o jízdu v Mercedesu se ještě hlásí Míša.
00:22:29 A ta je dnes pořádně nabroušená.
00:22:55 Míša se rozhodla jít na věc zostra. Kradenou káru veze do staré haly,
00:22:59 kde se krájejí auta na náhradní díly.
00:23:02 A teď je řada na mně.
00:23:04 Podle statistik takhle končí hodně aut.
00:23:07 Míša věří, že dřív, než ji najdou, bude auto na kousky
00:23:10 a krabička s vysílačem někde v příkopu.
00:23:19 Chlapi jsou troškaři. Já tady tu Alešovu káru rozřežu,
00:23:22 tu krabičku někam vyhodím a než se oni vzpamatujou,
00:23:25 tak já už dávno uteču. Protože to chce co? To chce rychlost.
00:23:29 A tu já mám!
00:23:33 Na tyhle chvíle jsem připravenej. Víme, kde auto zmizelo naposledy
00:23:37 a odtamtud se ještě nepohlo. Tak rychle letíme.
00:23:42 V podobně akutních případech využívá vyhledávací služba
00:23:45 vlastní letadla. Ta lze také použít,
00:23:48 když se vůz ztratí v nepřehledném terénu.
00:23:50 Z výšky jej pak snadno zaměří.
00:23:55 Nejdřív odpojím baterku, aby mu to přestalo fungovat.
00:23:59 Systém má vlastní napájení, takže se odpojením baterie nevypne.
00:24:03 I když se zloději podaří důkladně ukrytou krabičku najít,
00:24:06 sebemenší pokus o její likvidaci ještě usnadní vyhledávání.
00:24:11 Ani rušení nemá cenu, protože k rušení signálu
00:24:14 je třeba použít ještě silnější signál.
00:24:16 A takový by byl pro vyhledávače viditelnější než ten původní.
00:24:20 Nepomůže ani to, když se vůz ukryje do blízkosti vojenského radaru.
00:24:24 Zařízení pracuje s vlnovou délkou 2 metry
00:24:27 a žádný radar jej neodstíní.
00:24:33 A tak netrvá dlouho a přesně známe místo, kde se kradený vůz nachází.
00:24:39 Ježiš, já se z toho picnu!
00:24:49 Já jsem vám to říkal, že vyhraju. Takže jízda je moje.
00:24:55 No, ale abyste neřekli, že jsem pes, tak vás svezu.
00:24:58 -Fakt? -Hm. -Jé!
-Tak pojďme na to. Placáka!
00:25:03 -Ty jsi přece jenom kámoš.
-Je dobrej, viď!
00:25:05 -Já jdu dopředu!
-Ne, Péťo. Dozadu. Úplně dozadu.
00:25:09 Úplně dozadu.
00:25:11 Tak ještě nožky, Péťo! To je ono. Hlavičku!
00:25:16 Hezky si to užijte. Ahoj!
00:25:19 To máte za to, že se nemá krást!
00:25:22 A vy si na mě taky dejte bacha! Ahoj, za týden!
00:25:27 Jedeme!
00:25:39 HUDBA
00:26:00 Skryté titulky: Jaroslav Švagr Česká televize 2014
Krádeží aut sice douhodobě ubývá, ale změnily se metody a dokonce i cíle zlodějů. V současnosti se nejvíc kradou starší auta – na náhradní díly. Je to i tím, že vozový park na našich silnicích pomaloučku stárne, průmerné stáří auta je 14 let. Drahá auta se také kradou, ale sofistikovanému zabezpečení odpovídají i moderní krabičky, které rozpoznají vlny, vysílané dálkovým ovládáním. Jako jisté zabezpečení nejen auta, ale i motorky nebo stavebního stroje se ukazuje sledovací služba. Je to sice dražší, ale kdo má na dražší auto, asi se mu to vyplatí. Odborníci zdůrazňují, že jako levnější varianta je účinná kombinace několika systémů. Dá se vůbec nějak snadno dostat do auta, třeba když se auto omylem zamklo a uvnitř vám pláče dítě? Jde rozbít okýnko loktem, cihlou, bejsbolkou? Zkusíme to s naším Otloukánkem.