Podezřelá smlouva na tramvaje za miliardy. Na válečnou křivdu navázal český stát aneb historie jedné arizace. Poslední rozloučení žokeje Váni se slavným dostihem.

Obsah dílu

Přehrát vše

Tramvaje pro Prahu za všechny peníze?

Nové nízkopodlažní tramvaje Praha potřebuje, to vám řekne každá maminka, která chce do vozu vytlačit kočárek. O starých lidech a vozíčkářích ani nemluvě. V tuhle chvíli má hlavní město takových tramvají 61, ale v provozu jich zas tolik nepotkáte. Jsou totiž častěji v dílně, než na kolejích. Navíc má celý kontrakt dost podezřelé pozadí. Pražský Dopravní podnik ho uzavřel s firmou Škoda Transportation, která si dokázala vyjednat velmi exkluzivní podmínky. Podle současné pražské reprezentace jsou pro Prahu smrtící, bývalý primátor Pavel Bém však oponuje tím, že jeho pokračovatelé jsou zkrátka diletanti. Více v reportáži Davida Havlíka.

Autor reportáže: David Havlík


Válečná křivda trvá

Už je to tu zas: některé naše zákony jako by přímo vylučovaly spravedlnost. Pan Laurenčík se už třináct let soudí o dům, o který jeho rodina přišla za války. Musela totiž do koncentráku a dům pod tlakem prodala německému řezníkovi. Z toho se ovšem po válce stal zase Čech. V nových poměrech po roce 1990 mu tak nic nebránilo o dům požádat v restituci, a uspěl. Na rozdíl od matky pana Laurenčíka, která jediná z rodiny původních majitelů domu koncentrační tábory přežila. I taková je spravedlnost po česku – staré historické křivdy prostě přelepíme novými. Natáčela Jana Sotonová.

Autor reportáže: Jana Sotonová


Poslední dostih Josefa Váni

Před pěti lety jsme točili reportáž o poslední Velké pardubické žokeje Váni. Od té doby jich jel pět a tři z toho vyhrál. Včera jsme točili o poslední Velké pardubické žokeje Váni opět. Jak už asi všichni vědí, spadl při ní na poslední překážce a do cíle došel pěšky. Vypadá to, že to tentokrát byl opravdu poslední rozloučení velkého žokejem se slavným dostihem. Jak to prožíval, vám přiblíží reportáž Davida Macháčka.

Autor reportáže: David Macháček