Co si o módě myslí (nejen) slavní muži (2008). Režie E. Kopřiva
00:00:30 Móda, extravagance, manýry.
00:00:33 Dnes uvidíte:
00:00:35 Pánské modely OP Prostějov Profashion.
00:00:39 Profil fotografa Timothy Greenfield-Sanderse.
00:00:44 Jak slavila své půlstoletí značka Steilmann.
00:00:50 Nový exkluzivní salon Toma Forda s pánskou módou.
00:00:55 A na závěr přehlídky s názvem Lingerie show a Lingerie Trends.
00:01:00 Vážené dámy, pozor, i když bude dnešní díl
00:01:03 plný spíše pánské módy, extravagancí a manýrů,
00:01:07 bude zajímavý i pro nás. O své názory na módu
00:01:10 se s námi totiž podělí několik opravdu interesantních mužů.
00:01:14 A tím prvním by mohl být třeba Karel Gott.
00:01:23 Co pro Vás móda znamená ve všedním životě?
00:01:27 Člověk tak musí sám sebe trošku pozorovat,
00:01:31 nemusí být žádný narcis, ale trošku o sobě přemýšlet,
00:01:35 co mu sluší, co ne. Ne bezmyšlenkovitě něco obléct,
00:01:39 zvlášť když je to člověk, který jde na jeviště, baví lidi,
00:01:44 zpívá jim... A měl by přemýšlet, jaký je jeho obraz, image.
00:01:52 I doma v kuchyni? Ne, to je něco jiného.
00:01:55 Tam bychom potkali Karla Gotta v džínách?
00:01:58 Také, ale i na jevišti jsem vystupoval v džínách,
00:02:02 ale k tomu musí být něco, co přece jen je trošku materiálově
00:02:08 a na 1. pohled ne laciné. To znamená, že můžou být džíny
00:02:15 i trošku potrhané, s dírou, koleno vylézá,
00:02:20 ale k tomu pěkné kašmírové sako. Tak tohle je tip od Karla Gotta.
00:02:28 A teď už pár tipů OP Prostějov Profashion.
00:02:35 HUDBA
00:03:04 Dalším zajímavým mužem, kterého vám dnes představíme,
00:03:08 je fotograf Timothy Greenfield-Sanders,
00:03:11 kterému by jeho zajímavou práci mohli ostatní zajímaví muži
00:03:15 klidně závidět. Možná i náš Karel.
00:03:26 HUDBA
00:03:44 Kromě zástupů modelek, návrhářů a módních asistentů
00:03:47 se na týdnu módy v New Yorku objevilo i fotostudio.
00:03:51 Renomovaný fotograf známých osobností
00:03:54 Timothy Greenfield-Sanders, ukrytý mimo hlavní dění
00:03:57 ve VIP zákulisí, měl plné ruce práce.
00:04:00 Přestože mu největší popularitu přinesla kniha XXX,
00:04:03 dokumentující největší hvězdy pornografického průmyslu,
00:04:07 Greenfield-Sanders už přes 30 let fotografuje
00:04:11 známé tváře ze světa zábavy a politiky.
00:04:14 Pro tento projekt si vybral i takové osobnosti,
00:04:17 jako jsou Katie Couric a Paris Hilton.
00:04:24 HUDBA
00:04:30 Díky. Co to je? Souhlasíte s uveřejněním?
00:04:33 Nechci být v knížce s pornoherečkami.-Ne, ne.
00:04:43 V knize jsou 3 různé typy fotek. Vyfotil jsem přes 200 portrétů.
00:04:51 HUDBA
00:04:56 Stan Olympus se v New Yorku stal skutečným centrem módy a celebrit.
00:05:03 Možná to bylo ještě důležitější než předávání Oscarů.
00:05:07 Oscaři jsou jen 1 večer, ale tohle probíhá víc než týden.
00:05:11 Je to 8 dní přehlídek, novinářů, fotoaparátů, televizí, paparazziů
00:05:16 a webových kamer. Je tady všechno.
00:05:23 HUDBA
00:05:30 Radši se přijďte podívat na koncert Fashion Rocks
00:05:33 a zapomeňte na módu.
00:05:35 Zadarmo se tam nedostanete, začněte si shánět lístky.
00:05:38 Poslední snímek. Díky.
00:05:42 Většina lidí přicházejících na přehlídku
00:05:45 je připravená stoupnout si před objektiv fotoaparátu.
00:05:49 Takže si je postavím na takovou pěknou bedýnku
00:05:52 a dělám fotky. Fotím tak dlouho, jak je potřeba.
00:05:56 Například s Seanem Combsem mám celé 3 filmy,
00:05:59 s někým fotím třeba jen 5 minut.
00:06:04 HUDBA
00:06:08 Je velmi těžké navázat s lidmi bližší vztah během tak krátké doby
00:06:13 a v tom je tajemství dobrého portrétu.
00:06:16 Jak to má člověk zvládnout během několika minut?
00:06:19 Hodně záleží na tom, jak ty lidi pozdravíte
00:06:22 a jestli se cítí příjemně. Jsou na to takové malé triky.
00:06:25 Candice, ahoj. Ahoj.
00:06:26 Tohle je Frankie. Frankie? Taky znám psa,
00:06:29 který se jmenuje Frankie. Tohle Frankiemu moc sluší.
00:06:32 Frankie!.. Frankie, to je dobré, opravdu. Frankie!.. Výborně.
00:06:37 Vypadá báječně.. Frankie, tady jsem!
00:06:43 Tohle je Frankie. Vidíte ho?
00:06:51 Začínal jsem jako filmař v Americkém filmovém institutu.
00:06:56 Nejdřív jsme se 2 týdny dívali na Hitchcockovy filmy
00:06:59 a potom za námi přišel sám Hitchcock na besedu.
00:07:03 Tehdy jsem se přihlásil, když hledali někoho,
00:07:06 kdo by to nafotil. Takže mě vlastně Hitchcock naučil
00:07:10 pracovat se světlem a Bette Davis s fotoaparátem.
00:07:13 Pracovat s celebritami mi nedělalo žádné potíže,
00:07:16 protože jsem byl mladý.
00:07:19 Všichni na mě byli ohromně milí, takže jsem byl v pohodě.
00:07:25 HUDBA
00:07:29 Nejvíc si pamatujete lidi, se kterými je legrace.
00:07:33 Mám moc rád Johna Malkoviche.
00:07:35 Je s ním zábava, přitom je to nesmírně inteligentní
00:07:39 a zajímavý člověk. Neustále dělá něco kreativního.
00:07:43 Nikdy se nezaprodal k ničemu vyloženě komerčnímu.
00:07:47 Je to vážně skvělý chlap.
00:07:52 HUDBA
00:08:00 Fotil jsem pornoherečky i prezidenty,
00:08:04 je to opravdu dost široká paleta.
00:08:07 Ale ke všem se vždycky chovám s respektem.
00:08:11 V tom je možná ten trik nebo... to tajemství.
00:08:16 HUDBA
00:08:24 Když pan Steilmann zakládal před 50 lety svou značku,
00:08:28 asi netušil, kolik lidí bude slavit její půlstoletí.
00:08:32 A protože Steilmann je značka, která obléká, kromě jiného,
00:08:36 i zajímavé a šarmantní muže, mezi které ostatně patří
00:08:39 i její zakladatel, nemůže tahle oslava v dnešním magazínu chybět.
00:08:51 HUDBA
00:09:11 Už od samého vzniku je cílem naší značky vyhovět tomu,
00:09:19 co si žádají lidé, kteří naši módu budou nosit.
00:09:22 Nikdy jsme nechtěli předvádět divoké kreace návrhářů,
00:09:27 kteří mají potřebu prosadit novinky bez ohledu
00:09:30 na přání běžného muže či ženy. Přestože bude panu Steilmannovi
00:09:34 příští rok 80 let, stále patří k významným postavám
00:09:38 světové oděvní scény. Firma, kterou před 50 lety založil,
00:09:42 dnes sdružuje značky Apanage, Kapalua, Marcona,
00:09:46 Emotioni a Stones. Před 2 lety se sice tahle
00:09:50 rodinná firma sloučila s italskou rodinou Radici,
00:09:54 jejíž doménou je textilní průmysl,
00:10:01 ale hlavní koncept zůstal stejný: kvalita nade vše.
00:10:05 K letošním padesátinám si navíc všichni společně nadělili
00:10:10 pěkný dárek, pod svá křídla přibrali značku Mazzini,
00:10:14 která se specializuje na kabelky a kožené doplňky.
00:10:21 HUDBA
00:10:32 Steilmann, kterého zastupujete v České republice,
00:10:35 má pod sebou spoustu značek. Která je vám osobně nejbližší
00:10:39 a proč?-Já je miluji všechny, ale nejvíce asi Stones.
00:10:44 Muži milují hodinky, kola na autech,...
00:10:49 Zkrátka, milují ty vychytávky. Třeba jsem viděla u fotbalistů,
00:10:54 když jsme jim přivezli kolekci, že je budeme fotit,
00:10:58 tak při rozbalování si prohlíželi všechny kapsičky, knoflíčky
00:11:03 a jiné detaily. Muži to vnímají a chtějí se cítit velmi dobře
00:11:07 a když přijdete do Stones, tak si připadáte jako na jachtě.
00:11:13 Co je pro značku Stones typické? Je to značka pro mladé
00:11:19 městské muže, nebo tedy pro ty, kteří tak chtějí vypadat.
00:11:22 Je to móda hlavně pro obchod, ale děláme i kolekce
00:11:26 pro volný čas a sportovní modely. Já jsem tu viděla
00:11:29 takovou velice zajímavou bundu. Ano, to je bunda budoucnosti.
00:11:34 Je určena dnešním moderním mužům, kteří se neobejdou
00:11:38 bez nejnovějších technologií.
00:11:40 Ale nejlepší bude, když vám to předvedu.
00:11:45 Z kapsy jednoduše vytáhnete tento modul,
00:11:50 vezmete svůj ifon nebo ipod,
00:11:55 zapojíte ho, dáte do kapsičky a tlačítky na rukávu
00:12:01 zařízení ovládáte. V uchu máte sluchátko
00:12:05 a můžete poslouchat hudbu, telefonovat, prostě všechno.
00:12:13 HUDBA
00:12:42 Myslím si, že Steilmann dbá hlavně na použité materiály,
00:12:48 různé detaily, není to vyloženě křiklavé,
00:12:52 je možnost kombinování a hlavně jsou tam použity
00:12:57 inovativní materiály, absolutně 1. novinky na trhu.
00:13:01 To znamená, že ty pevné nohy
00:13:04 Steilmanna jsou použité materiály, komfort, snadná údržba.
00:13:06 HUDBA
00:13:19 Čím si myslíš, že je značka Steilmann jiná oproti ostatním?
00:13:24 Nemám až tak velké vědomí o jiných značkách,
00:13:27 v každém případě je to nejen síla těch 50 let, ale i práce
00:13:32 celé rodiny Steilmannů, kteří tu značku tak dlouho udrželi.
00:13:38 A troufám si říct, že po celých 50 let udrželi na výsluní,
00:13:42 že tam nebyl žádný propad. Ta značka je pořád v povědomí lidí,
00:13:46 ať už ji někdy slyšeli a teď ji slyší znovu.
00:13:50 To si myslím, že je velký výkon. 50 let je velmi dlouhá doba.
00:13:57 Ještě jednou všechno nejlepší a teď už rychle
00:14:01 za dalším zajímavým mužem ze světa módy,
00:14:04 který v téhle branži zkusil snad úplně všechno.
00:14:15 HUDBA
00:14:18 Vítejte v soukromé svatyni světa módy Toma Forda.
00:14:22 Nacházíme se v novém oděvním salonu,
00:14:26 který je součástí luxusního domu pánské módy na Madison avenue
00:14:29 v New Yorku. Tohle je opravdu určeno pro muže, kteří mají všechno
00:14:42 Bývalý umělecký ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent
00:14:46 je známý svou činorodostí. Ve svých 44 letech představil
00:14:50 řadu parfémů Černá Orchidej, navrhl nechvalně známou obálku
00:14:55 časopisu Vanity Fair s nahými Scarlett Johansson
00:14:58 a Keirou Knightley a pracoval na 4 různých projektech
00:15:02 pro svou filmovou produkční společnost v L. A.
00:15:05 Pak tento Texasan soustředil svou energii na pokus změnit způsob
00:15:09 mužského nakupování, a to otevřením svého nového obchodu.
00:15:13 Chtěl jsem, aby to tady působilo jako návštěva u přátel.
00:15:17 Když vejdete, tato roztomilá dívka vás pozdraví a zavolá někoho,
00:15:22 kdo vám pomůže najít, co sháníte.
00:15:25 Nebo se můžete jen tak procházet, pokud chcete.
00:15:31 Vedle máme oddělení košil. Košile děláme ve 340 barvách,
00:15:36 z 30 druhů tkanin, s 5 různými límečky a 3 různými manžetami.
00:15:42 A to mluvím jen o košilích, které máme hotové.
00:15:49 Nabízíme hodně odvážných kostkovaných vzorů.
00:15:53 Svým způsobem je to dost stará móda,
00:15:57 ale už to tady dlouho nebylo. A důležitá je vesta. Dnes vím,
00:16:01 že jak muž stárne, je to pro něj něco jako korzet.
00:16:06 André má teď na sobě lyžařský převlečník,
00:16:09 což je ideální třeba pro víkend v Saint Moritz.
00:16:13 Právě tam naši zákazníci často tráví své víkendy.
00:16:19 Řídíte se při navrhování tím, co byste sám chtěl mít ve skříni?
00:16:23 Přesně tak. Zrovna včera se mě 1 žena ptala,
00:16:26 kdo je Múza, která mě inspiruje. A já jsem nevěděl,
00:16:30 co mám odpovědět. Říkal jsem si: "Jmenuje se Tom Ford.“
00:16:34 Já jsem Tom Ford a tohle jsou šaty, které se mi líbí. Chci tu mít věci,
00:16:39 které bych si koupil i já sám, to je rozhodující.
00:16:42 Jenom doufám, že ostatní to cítí stejně jako já.
00:16:46 Je pochopitelné, že ne každý si bude moci dovolit
00:16:50 ve Fordově drahém obchodě nakupovat.
00:16:53 Pár ponožek tu stojí 75 dolarů, frakové košile 350 dolarů,
00:16:57 hotový oblek přes 3500 dolarů a obleky na zakázku
00:17:02 začínají u částky 5000 dolarů. Oblečení, které je v těch
00:17:07 skleněných skříních, člověk opravdu hned tak nevidí.
00:17:11 Ano, chtěl jsem, aby vypadalo nádherně. Funguje to.
00:17:15 A teď bych vám rád předvedl nábytek.
00:17:18 Ta dvířka jdou lehce doširoka otevřít.
00:17:22 Je to navíc tak dobře osvětlené, že zákazník vidí
00:17:26 různé odstíny černé a rozličné druhy proužků.
00:17:33 To je nádhera. Nemůžu přijít na nic, co by tu chybělo.
00:17:37 Máte i spodní prádlo? Jistě. Dokonce takové,
00:17:41 aby ladilo s košilí. Máme boxerky,
00:17:44 které jsou vyrobeny ze stejného materiálu.
00:17:47 A můžeme na ně přidat iniciály. To je neuvěřitelné.
00:17:50 Úplně mě to dostalo. Myslím tím... Je to tak... elegantní, exkluzivní.
00:17:55 Z každého kousku přímo vyzařuje elegance, značka exkluzivity,
00:17:59 která je prostě nedostižná. Děkuji.
00:18:08 Víte, co mají všichni úžasní a zajímaví muži společného?
00:18:12 Neutuchající obdiv nás žen! A aby i oni mohli pro změnu
00:18:17 na chvíli obdivovat nás, ženy, je tu následující přehlídka.
00:18:28 Přehlídky spodního prádla probíhají během veletrhů
00:18:33 Styl a Kabo 2x denně. Ale tahle, kterou jsme pro vás natočili,
00:18:37 je něčím zvláštní. Byla totiž závěrečná,
00:18:42 takže modelky a modelové měli svou derniéru,
00:18:47 kterou si za skřípění zubů paní choreografky parádně užili.
00:18:55 HUDBA
00:19:10 HUDBA
00:19:38 HUDBA
00:19:59 HUDBA
00:20:25 HUDBA
00:20:53 Tak, a to je všechno. Loučím se nejen se zajímavými muži,
00:20:57 světem jejich módy, extravagancí a manýrů, ale především s vámi.
00:21:02 Ovšem jen pro dnešek, takže příští týden opět na viděnou.
00:21:07 Skryté titulky: Dušková
00:21:09 .
Stalo se už pravidlem, že v našem módním magazínu nezapomínáme na muže a pravidelně jim věnujeme některé z dílů. A stejně tak tomu bude i tentokrát. Ovšem neznamená to, že tento díl, věnovaný převážně pánské módě, nebude zajímavý i pro ženy… spíše naopak… Dozvíte se, co si o módě myslí Karel Gott. Nabídneme vám přehlídku pánských modelů OP Prostějov Profashion tak, jak se objevily na Mezinárodních veletrzích módy Styl a Kabo v Brně. V reportáži ze zahraničí se podíváme do New Yorku a nabídneme vám profil fotografa Timothy Greenfield-Sanderse. Budete svědky toho, jak na německém módním veletrhu v Dűsseldorfu slavila půlstoletí své existence značka Steilmann. Zavedeme vás na návštěvu do nového exkluzivního oděvního salonu Toma Forda, který je součástí luxusního domu pánské módy na Madison Avenue v New Yorku. A na závěr vás budou čekat přehlídky s přitažlivým názvem Lingerie show a Lingerie Trends, pod nimiž se skrývají nejnovější trendy spodního prádla.