Učitel matematiky Petr se dostane do sporu se školou kvůli klasifikaci. Premiéra pátého dílu dokumentární reality show. Režie B. Špaček
00:00:03 Šarlotto, zavřete pusy.
00:00:04 Kdo mi tady dokáže zopakovat pravidla?
00:00:07 -Já nevím.
00:00:08 -Trošku jste mě zaskočila,
00:00:10 že jste něco jiného připravila a něco jiného učila.
00:00:13 Tohle je pro mě problém.
00:00:15 -Nemáme čmárat po lavicích.
-Výborně.
00:00:18 -To tam není napsaný.
00:00:19 -To je jedno, ale to jsou moje pravidla.
00:00:22 -Tam jste 45 minut a pěkně tvrdá dřina.
00:00:25 -Dobrý den,
00:00:26 my se moc omlouváme, zaspaly jsme.
00:00:29 -Já jsem trošku na rozpacích,
00:00:32 jestli chcete ode mě slyšet nevyžádané rady, nebo ne.
00:00:35 -Prostě, děcka, máte na to ještě rok.
00:00:38 Vy prostě musíte v té 9. zabrat.
00:00:40 Přece nechcete sedět doma jako nezaměstnaní, to nejde.
00:00:44 -Prosím tě, Maruško, schov to.
00:00:46 Dneska mám blbou náladu,
00:00:48 nerad bych se na tebe rozčílil.
00:00:50 -Koukala jsem se do známek, které jste mi dal.
00:00:54 Tenhle test určitě není na 2, půlka je špatně.
00:00:57 -Já jsem taky takhle začínal.
00:00:59 Já jsem přišel s ideálama.
00:01:01 3. hodinu mě "vyfuckovala" ta třída a bylo po ideálech.
00:01:35 -Učitel matematiky Petr
00:01:37 dnes míří do školy o něco dřív.
00:01:39 Vedoucí předmětové komise pro matematiku
00:01:42 ho pozvala na setkání kvůli předběžné klasifikaci,
00:01:45 protože Petr se na hodnocení žáků 8.A
00:01:48 s ostatními učiteli neshodne.
00:01:51 -Chtěla bych vidět rozdíl mezi naším hodnocením.
00:01:54 -Já třeba moc nesouhlasím s těma tabulkama,
00:01:58 co máte tady stanovený.
00:01:59 Já si myslím, že každou písemku dělám jinak.
00:02:05 Každou písemku mám zaměřenou na něco jinýho.
00:02:08 Když je třída na tom dobře, tak jim dám těžší písemku.
00:02:12 Když jim dávám těžší písemku,
00:02:14 tak nechci, aby na tom byli tratní.
00:02:17 V momentě, kdy dám těžkou písemku,
00:02:19 dám ji za 20 bodů.
00:02:21 Na lehké písemce mám do 17 bodů jedničku.
00:02:23 Na těžké písemce mám do 15 bodů jedničku.
00:02:26 Protože tam chcu dát příklad,
00:02:28 o kterým vím, že ho spočítá jenom Dan.
00:02:31 Ale chcu, aby se o to
00:02:33 Verča, Evča, Jessica a Marek aspoň pokusili.
00:02:36 Proto já nesouhlasím s těma procentama.
00:02:38 Přijde mi to strašně svazující pro mě jako pro učitele
00:02:42 a po sléze pro vývoj těch děcek.
00:02:45 -Když jsem se koukala do známek, které jste mi dal,
00:02:48 tak třeba Dan tam má napsanou jedničku.
00:02:51 Ale známe ho, víme, jak na tom je.
00:02:53 Měl by třeba na tu jedničku, ale musel by daleko víc makat.
00:02:58 Tenhle test určitě není na 2.
00:03:00 Má půlku písemky špatně.
00:03:02 -Když dělí, má tam tři proměnné,
00:03:05 a vydělí jednu špatně,
00:03:07 tak přece nemá celý příklad špatně.
00:03:10 -No, nevychází mi z toho,
00:03:11 že by tomu tak rozuměl, aby měl dvojku.
00:03:14 -Já jsem přesvědčenej o opaku.
00:03:17 Třeba potom čtvrtletku má nejlíp ze třídy.
00:03:20 -Určitě musíme známkovat
00:03:22 v souladu s klasifikačním řádem.
00:03:25 Kde je přesně popis,
00:03:26 co by žák měl ovládat na výborně,
00:03:29 chvalitebně a tak dále.
00:03:31 -Myslím si, že ten klasifikační řád
00:03:33 je napsaný dost subjektivně.
00:03:35 Záleží, jak to učitel pojme.
00:03:37 Pokud má tři čtvrtiny příkladu správně,
00:03:40 a udělal chybu jenom v X, podle mě je nefér
00:03:43 vůči tomu studentovi, mu to škrtnout.
00:03:45 Říct mu:
00:03:46 Dane, máš to špatně, nerozumíš tomu.
00:03:49 -Já nebudu hodnotit konkrétní písemky
00:03:52 a teď se zabývat konkrétními věcmi.
00:03:54 Já bych chtěla nastavit nějak, jak se budou ti žáci hodnotit.
00:04:00 -Některým žákům z matematiky
00:04:02 vychází u Petra až o 2 stupně lepší známka
00:04:04 oproti pololetnímu vysvědčení.
00:04:07 To zarazilo i zástupce ředitelky školy.
00:04:09 -Moje filozofie je taková:
00:04:11 V momentě, kdy vidím,
00:04:13 že třída je na tom špatně sebevědomím,
00:04:16 ale vidím, že se snaží pracovat,
00:04:18 v ten moment dávám lehkou písemku.
00:04:21 Chci jim zvýšit sebevědomí, aby začali pracovat a viděli,
00:04:26 že ta matika je supr.
00:04:28 V momentě, kdy vidím,
00:04:29 že děcka jsou na tom fakt dobře -
00:04:32 teď jim to opravdu jde a už dlouhodobě se jim daří.
00:04:35 Mají dobré známky, prima, tak další písemku dávám těžší,
00:04:39 protože si myslím, že z nich můžu dostat maximum.
00:04:43 -Určitě ta motivace je dobrá.
00:04:45 To, jak je motivujete tímto přístupem.
00:04:49 ale neodpovídá to jejich znalostem ty známky.
00:04:52 -Podívejte se na čtvrtletky, jak dopadly.
00:04:55 Co po nich můžeme chtít víc?
00:04:57 -Ta čtvrtletka nám taky nevypoví.
00:04:59 Vidíme, jak se ti žáci chytají, nebo nechytají.
00:05:03 Potom vidíme na papíře jedničku, dvojku
00:05:05 a neodpovídá to té realitě.
00:05:07 -Já tady dám tu čtvrtletku
00:05:09 a řekněte mi, v čem nevypovídá.
00:05:11 -Nebyla jsem u té čtvrtletky,
00:05:14 ale doučuju ty děcka pravidelně.
00:05:16 I přesto, že je učíte teďka vy,
00:05:18 tak jsem si je ponechala na to doučování.
00:05:21 Sam to v úterý neuměl na dvojku.
00:05:23 -Ten se tak strašně snaží. Já můžu ukázat tu písemku.
00:05:27 -Snaží, ano.
00:05:28 -Ta písemka je opravdu výborná.
00:05:30 -Ten váš přístup se mi líbí,
00:05:32 ale jde o to, aby to odpovídalo realitě.
00:05:35 -Já jsem přesvědčen, že to odpovídá realitě takové,
00:05:38 že ty děcka to táhne nahoru.
00:05:40 Já jsem tady zodpovědnej za tu jejich klasifikaci.
00:05:44 Pracuju s něma ty hodiny, někam se je snažím dotáhnout.
00:05:48 Stojím si za známkama, který jim dávám.
00:05:51 Klidně Samovi dejte mu písemku.
00:05:53 Já úplně stejně nekritizuju to,
00:05:55 že to máte zaškatulkovaný.
00:05:58 Jenom říkám, že se mi to nelíbí.
00:06:00 -Jak jste přišel na to, že máme něco zaškatulkované.
00:06:04 Já myslím, že jsou to docela silná slova.
00:06:07 -To není jako výtka.
00:06:08 -Neshodujeme se na těch stupních,
00:06:11 protože já vidím, jak na tom ti žáci jsou.
00:06:14 Neovládají to třeba na tu jedničku.
00:06:16 -Pojďme vzít ty čtvrtletky a pojďme vzít ty jedničkáře.
00:06:20 Řekněte mi, kde je něco,
00:06:22 za co by ten člověk neměl mít jedničku.
00:06:25 -To nepoznáme z toho papíru.
00:06:36 -Já jsem nechtěla jít do žádného sporu.
00:06:38 -Já si nemyslím, že jsme ve sporu.
00:06:41 Já jednám impulzivně, ale nevidím, že jsme ve sporu.
00:06:44 Máme jinou filosofii učení nebo jiný pohled na to,
00:06:48 ale to přece není špatně.
00:06:50 To je učitel od učitele.
00:06:52 Jenom si prostě nerozumíme v tomhle.
00:06:56 To není nic, že bych někoho kritizoval.
00:06:59 Jenom to prostě vidím jinak.
00:07:01 -Petrův den nezačal zrovna nejlépe,
00:07:04 a to ho ještě čeká pozvánka od zástupce ředitelky školy
00:07:08 na zhodnocení jeho dosavadního působení.
00:07:11 -Já doufám, že to nebylo braný jako konflikt dneska.
00:07:14 Byl bych nerad, kdyby to tak vyznělo.
00:07:17 -Já jsem říkal, co si myslím.
00:07:19 -Já jsem se přišel mrknout,
00:07:21 protože já chodím na zasedání předmětovek.
00:07:24 To byla nějaká na honem svolaná, ne?
00:07:27 -Včera mi došel e-mail večer, jestli bychom se mohli sejít.
00:07:31 -Žádnej problém jsem s tím neměl.
00:07:33 Možná se k tomu můžeme pak vrátit v těch 12 hodin.
00:07:37 -Můžem, určitě, díky.
00:07:47 Tak, děti mé milé,
00:07:48 pozdravíme se, prosím, tak, děkuji.
00:07:51 Sedněte si, rád vás vidím.
00:07:53 Kde je nás víc? Dojde opět?
00:07:56 -Nedojde.
00:07:57 -Tři.
-Tři ještě dojdou.
00:07:59 -Možná.
00:08:01 -Několik věcí - rozebereme čtvrtletku.
00:08:04 -Jak rozebereme? Co jsem dostal - 5?
00:08:07 -Řeknu, každému řeknu.
00:08:09 -Vypadalo to,
00:08:10 že dnes bude Petr učit jen 5 dětí,
00:08:12 ale nakonec se jako obvykle ukázali opozdilci.
00:08:16 -Je tam ještě někdo dole?
-Ne.
00:08:20 -Prosím tě, Maruško, schov to.
00:08:22 Dneska mám blbou náladu,
00:08:24 nerad bych se na tebe rozčílil.
00:08:30 Sednout, prosím.
00:08:32 Okomentuju čtvrtletku.
00:08:33 Lucinku tu nemáme.
00:08:36 Dane, supr.
00:08:38 Jsem velmi spokojen - jednička.
00:08:41 Fakt super, děkuju.
00:08:43 Drahuš, budem s tím muset začít něco dělat.
00:08:47 Primárně tě poprosím:
00:08:48 Začni mi chodit včas, tak jak dneska.
00:08:51 Včera, si myslím, přišla pozdě na čtvrtletku.
00:08:54 Potom máš na to míň času.
00:08:56 Než se dostaneš do toho režimu psacího,
00:08:58 tak ti to dýl trvá.
00:09:00 Než se zamyslíš, tak je to potom na dlouho.
00:09:03 Uvidíme, budem muset začít makat spolu.
00:09:06 Valerie. No, Val, bohužel - pětka.
00:09:10 Přijde mi to zbytečný.
00:09:12 Robine, prosím tě, hodně jsem se musel snažit,
00:09:18 abych ti tam nešel 10 bodů a měl jsi 4 až 5.
00:09:22 Ty si musíš říct, pokud chceš ode mě 5, prima.
00:09:27 Řekni: Pane učiteli, dejte mi 5.
00:09:29 Nepruďte mě, nevyvolávejte mě, nechte mě propadnout.
00:09:33 Já jsem tu od toho, abych tě něco naučil.
00:09:36 Přijde mi škoda to vzdát.
00:09:39 Furt se o to budu snažit.
00:09:41 Jess, ty rovnice.
00:09:44 Písemka - supr, supr, supr. Rovnice - děs.
00:09:49 Je to teda 2 až 3 díky těm rovnicím.
00:09:54 Sam.
00:09:58 -Mně to neříkejte, já se podívám sám.
00:10:02 Dobře, tak prosím vás, Samovi nebudu říkat,
00:10:05 že mě mile překvapil, že je výbornej,
00:10:08 že se na to super naučil,
00:10:10 a že jsem s ním velmi spokojen.
00:10:12 -Rychle, rychle, rychle.
00:10:14 -Nebudu mu to říkat.
00:10:15 Ani to, že má ode mě dvojku.
00:10:18 Překvapil mě Sam.
00:10:19 To prostě bylo výborný.
00:10:21 Ten opravdu věděl, co píše.
00:10:23 Má dvojku z té písemky.
00:10:25 Bylo zřejmé, že je připravený, že tam nepíše kraviny.
00:10:28 Ty děcka občas, když nevědí, tak tam střelí něco.
00:10:32 Měl tam chyby.
00:10:34 Ale nikde to nebylo, že by psal blbosti.
00:10:37 Na něm je vidět obrovskej pokrok.
00:10:40 Protože chyběl,
00:10:41 pracovalo se s ním individuálně.
00:10:44 On měl obrovskou snahu to všechno dohnat
00:10:47 a strašně moc se snažil.
00:10:49 Ten mě potěšil asi nejvíc, bych řekl.
00:10:55 -Na Samovi není zajímavý pouze jeho zájem o učení.
00:10:59 Přestože bydlí ze všech žáků nejdál od školy,
00:11:02 každý den do ní přichází jako první.
00:11:05 -Když já vstávám, tak mamka s malou ještě spí.
00:11:08 Já si vždycky ráno vstanu v 5:30.
00:11:10 Obleču se, umyju se, najím se, připravím se a vyrážím v 6.
00:11:18 Za půl hodiny jsem na České - máme sraz s Tiborem.
00:11:22 Jdeme do ranního klubu pomalu.
00:11:25 Buď jsme na počítačích, nebo děláme kraviny,
00:11:28 smějem se a tak.
00:11:31 -Další ze Samových kladných vlastností
00:11:34 je skromnost.
00:11:35 A nechybí mu ani nezištná ochota pomáhat ostatním,
00:11:38 čímž si získal jejich sympatie.
00:11:40 Pokud Sam ve své snaze nepoleví,
00:11:43 jeho šance na zlepšení prospěchu
00:11:45 oproti pololetnímu vysvědčení je velká.
00:11:48 Průběžné hodnocení se ale netýká jen žáků
00:11:51 a matematikáře Petra.
00:11:53 -Tak vás vítám na dnešní schůzi.
00:11:59 O co běží -
00:12:01 Byli jsme se podívat
00:12:02 v hodinách u vás, paní učitelko.
00:12:05 Ani nezačnu možná těmi závěry.
00:12:07 Projedu, co mám tady v poznámkách.
00:12:09 To, že znáte jménem děti po jednom měsíci,
00:12:12 to je velmi dobře.
00:12:14 My to neděláme jinak.
00:12:17 Já se v podstatě ty jména nadrtím.
00:12:20 To nelze jinak.
00:12:21 Vytváří to tu velmi vstřícnou, dobrou atmosféru,
00:12:26 která v té třídě je.
00:12:27 -Zástupce ředitelky si pozval češtinářku Dagmar
00:12:31 na zhodnocení její dosavadní práce.
00:12:36 -Často je chválíte.
00:12:37 Nevím, jestli úplně - super, bezva, skvělý, skvěle.
00:12:41 Mám radost...
00:12:43 Z toho bych si vybral asi to "mám radost"
00:12:46 jako nejpřijatelnější.
00:12:49 To berte jenom jako poznámku pod čarou.
00:12:52 Dělejte to, jak chcete, dál.
00:12:54 To jsou taková ta slova, která učitel často opakuje.
00:12:58 Možná si ani neuvědomuje, že je používá.
00:13:01 "Mám radost“ je super.
00:13:02 Jsem sledoval to dítě -
00:13:04 když tohle padlo, jak povyrostlo.
00:13:06 Skvěle - to už berou tak jakože, jo...
00:13:09 "Mám radost“ je vždycky dobře.
00:13:11 -Přestože vše proběhlo v klidné atmosféře,
00:13:14 i tady zazněly návrhy na zlepšení.
00:13:17 -Co se týče mého jakéhosi doporučení:
00:13:20 Nezkoušela bych neustále frontální výchovu.
00:13:23 Třeba v té školní knihovně
00:13:25 jsou prostory opravdu na ta centra aktivit.
00:13:28 Kde se potom individualizuje i péče o žáky
00:13:31 se speciálními vzdělávacími potřebami.
00:13:33 Dále ještě jednu věc, které jsem si všimla,
00:13:37 že vy stojíte vepředu v té třídě.
00:13:39 Reagujete pouze na 3 žáky, kteří si víceméně
00:13:43 vydobudou nějakým hlasitým vykřikováním vaši pozornost.
00:13:48 Opět moje stejné doporučení:
00:13:51 Skupinová práce - obcházet mezi těmi stolečky.
00:13:55 Každé dítě dotáhnout na to svoje maximum.
00:14:00 -Tam zatím úplně to nemám tak odpozorované.
00:14:03 Já si vedu plán pozorování.
00:14:05 Kde si třeba i píšu k těm dětem:
00:14:07 Je šikovný na to a na to.
00:14:09 Tohle se mu vede, tohle ne.
00:14:11 Hodinu mi narušuje tím a tím.
00:14:13 Jsou hodiny, kdy jsou perfektní.
00:14:16 Pracují a je to fantastické.
00:14:18 Jdu na další hodinu, těším se.
00:14:20 Najednou je to všechno úplně jinak.
00:14:23 -Přestávka a je všechno jinak.
00:14:25 To prožíváme denně, ano.
00:14:29 -To je každá hodina úplně jinak.
00:14:33 -Nicméně nelze rezignovat na to,
00:14:37 být připraven na ty různé skupiny žáků.
00:14:40 S jistou zkušeností pak přijde i určitý odhad.
00:14:46 Člověk otevře dveře a už jakoby ví, co se děje.
00:14:49 Co se bude dít, co se může dít a jde na to jinak.
00:14:53 Třeba někdy i tak,
00:14:55 že vytáhne úplně jinou přípravu.
00:14:57 -Tohle to mi přišlo v pohodě.
00:14:59 Jsme si sedli, popovídali si.
00:15:01 Nebylo tam nic extra adresného,
00:15:04 hrozného, kritického.
00:15:05 Kdyby někdo řekl:
00:15:07 Ty nic neumíš. Co předvádíš, je strašný.
00:15:10 Za ty 2 měsíce ty děti nikam nedošly.
00:15:14 Klidně to takhle mohl říct.
00:15:16 -Všechno?
-Asi jo z mé strany.
00:15:20 Já vám děkuju moc.
00:15:21 -Až si to přečtete v klidu,
00:15:24 kdybyste měla cokoliv, přijďte.
00:15:26 Jsou dveře furt otevřený. Já si čas udělám.
00:15:29 Proberem jen tu konkrétní věc.
00:15:31 Třeba nerozuměla jsem tomuhle,
00:15:33 nebo co ode mě očekáváte v tomhle bodu a tak dále.
00:15:37 -Děkuju.
-No, jo, my děkujeme taky.
00:15:49 -Dagmar si vzala doporučení z porady k srdci.
00:15:52 Dnes bude poprvé vyučovat v knihovně.
00:15:55 Navíc v tandemu se zkušenou asistentkou.
00:15:59 -Jestli si třeba potom sednete k tamhle té čtveřici.
00:16:02 Já jim potom dám pracovní listy
00:16:05 a ještě tam dojdu.
00:16:06 Děkuju.
00:16:09 -Však my ju vůbec neslyšíme.
00:16:11 Šarlotto, zavřete pusy.
00:16:15 To, co chci docílit tady v knihovně je,
00:16:18 abyste se naučili pár základních věcí.
00:16:21 Kdo mi tady dokáže zopakovat pravidla?
00:16:24 Bobo, zkus mi říct, jak se máme chovat v knihovně?
00:16:28 -Já nevím. Máme zákony ulic, ne knihovny.
00:16:32 -Teď jste v knihovně a máte pravidla.
00:16:34 Podle těch pravidel se musíte řídit.
00:16:37 Frenky, jak se chováme v knihovně?
00:16:39 -Když mluví jeden, ostatní naslouchají.
00:16:42 -Perfektní.
00:16:43 -Nemáme čmárat po lavicích.
00:16:45 -Výborně.
-To tam není napsaný.
00:16:47 -To je jedno, ale to jsou moje pravidla.
00:16:50 -Ale je to správný pravidlo.
00:16:54 -To jsou naše pravidla.
00:16:55 -Nemáme si nadávat.
00:16:57 -Tak jsem zvědavá,
00:16:58 jestli se dokážete podle toho řídit.
00:17:01 -Je cítit, že Dagmar není zvyklá
00:17:03 učit mimo třídu a pracovat s asistentkou.
00:17:06 Ta navíc na škole funguje jako metodoložka.
00:17:09 Proto po hodině udělala Dagmar analýzu.
00:17:13 -Pojďme na to, paní učitelko.
00:17:15 My jsme se spolu strašně málo domlouvaly.
00:17:18 Trošku jste mě zaskočila,
00:17:21 že jste něco jiného připravila a pak jste něco jiného učila.
00:17:25 Takže tohle je pro mě trošku problém.
00:17:28 Jaký byl vůbec ten cíl?
00:17:30 -Cílem bylo porozumění textu.
00:17:33 Já jsem po nich chtěla,
00:17:35 aby si vybavili zpětně o čem četli.
00:17:40 -Původní verze byla, že by to mělo být ve skupinách
00:17:45 a nakonec to byla celá třída.
00:17:48 Já se vás zeptám, víte, kde jste měla slabší žáky,
00:17:52 na kterých pozicích?
00:17:55 -Ti byli tady, co seděl Marek. Ten absolutně nedával pozor.
00:18:00 Valina, co seděli na konci - taky vůbec ne.
00:18:03 Frenky se zaktivizoval na začátku,
00:18:06 když chtěl předvést, že čte jako jedničkář.
00:18:09 Potom totálně vypustil.
00:18:11 -No a Míša.
00:18:13 Míša - to je spící panna, no.
00:18:16 -Ona si mobilovala.
-Tak to jsem si nevšimla.
00:18:19 -Bobo z pozice alfa to vytrhl Robertovi z ruky
00:18:27 a opsal si to.
00:18:28 Ještě si od něj vzal tužku.
00:18:31 -Jak? Však nám stačí jeden, ne?
00:18:34 -Bobo, každej máte jeden.
00:18:38 To znamená, jeden máš ty,
00:18:42 jeden má Frenky, jeden má Robert.
00:18:46 -Proč?
00:18:49 -Já jsem teď trošku na rozpacích,
00:18:51 jestli chcete ode mě slyšet nevyžádané rady,
00:18:55 nebo ne.
00:18:55 -Já bych to chtěla slyšet.
00:18:58 -Určitě? Ale nebudu příjemná. Dopředu vám to říkám.
00:19:02 -Mně to nevadí, já to unesu.
00:19:04 Protože tohle nejsou děti,
00:19:07 se kterýma já jsem zvyklá pracovat.
00:19:09 -Tak, to je dobrý výchozí bod.
00:19:11 -Verča přečte 1. otázku.
00:19:13 -Jak se jmenuje bláznivá hradinka.
00:19:16 -Hrdinka příběhu.
00:19:19 Dvojka, Kristýno, přečti mi, prosím tě, dvojku.
00:19:23 -Kolik nabízel nejprve kníže za kytici modrých chryzantém?
00:19:29 To jste věděli minulou hodinu, teď už uplynul týden.
00:19:32 -Tisíc!
00:19:34 -Uber.
-Sto.
00:19:35 -sto korun, super.
00:19:37 -Někteří nedělali nic, mobilovali si.
00:19:40 Někteří si četli a nedělali, co měli.
00:19:42 Někteří doplňovali informace, aniž je měli.
00:19:45 Takže, když to tak vezmu kolem a kolem,
00:19:48 tak celý ten tým -
00:19:49 všichni dělali to, co neměli.
00:19:52 Do budoucnosti bychom zkusili centra,
00:19:55 ale nejdřív vám řeknu o čem to je.
00:19:58 Ale dneska ne.
00:20:00 Už bych řekla, že toho je dost.
00:20:02 Tam si možná objevíte to kouzlo učení,
00:20:05 protože to je skutečně báječný.
00:20:09 Hotovo? Máte dost informací?
00:20:13 -Jo, já si myslím, že jo.
00:20:15 Děkuju. Tak já to teda připravím.
00:20:18 -Na co se mám připravit já příští týden ještě?
00:20:22 -Já bych tohle chtěla dodělat, jestli to půjde.
00:20:25 -Počkejte, ale co chcete dodělat?
00:20:28 Jaký konkrétní cíl máte?
00:20:29 Znáte rozklíčované kompetence?
00:20:32 Víte, co to je za materiál, nebo vám to mám přeposlat?
00:20:36 -No, radši přeposlat.
00:20:38 To neznáte tyhle ty věci?
00:20:41 -To jsme brali na vysoké škole.
00:20:44 -Vneste to zpět do života.
00:20:47 V zásuvce to ležet může,
00:20:50 ale my to používáme skutečně aktivně.
00:20:53 My jsme kilometry a kilometry před ostatními školami.
00:20:57 Používáme metody aktivního učení.
00:21:00 Funguje nám to.
00:21:04 Tam jste 45 minut a pěkně tvrdá dřina.
00:21:07 To není jako -
00:21:08 vy uděláte tohle, vy uděláte tohle.
00:21:11 Rychle na to zapomeňte.
00:21:13 Protože to byste asi byla dost nešťastná.
00:21:19 Dobrý?
00:21:20 -Jo, já myslím, že jo. Děkuju.
00:21:23 -Není zač.
-Mám se co učit.
00:21:37 -Matematikáře Petra čeká po náročném dni,
00:21:40 který začal schůzkou s předmětovou komisí,
00:21:43 ještě jedno setkání.
00:21:44 Zástupce ředitelky školy má pro něj výstup
00:21:47 z pozorování jeho působení v 8. A.
00:21:50 -Oceňuji vstřícný přístup k žákům.
00:21:54 Takový to jako - jsme tu pro vás a snažíme se,
00:21:58 aby vám žákům se mnou jako učitelem bylo dobře.
00:22:02 Tam není žádná reklamace.
00:22:05 Tam jsem nikdy neviděl něco,
00:22:07 co by mě zarazilo jakoby směrem k těm žákům.
00:22:11 Dostal jsem od vás přípravu.
00:22:14 To je další segment k plánování hodiny
00:22:18 a vůbec evaluační činnosti v rámci hodiny.
00:22:21 Tam je problém s nastavením cílů.
00:22:24 Tak, jak je máte nastavené - to nejsou vzdělávací cíle.
00:22:31 Žák se zapojí do hry nenásilnou formou.
00:22:35 Zopakuje činnosti,
00:22:36 které využíváme při řešení rovnic.
00:22:39 Zaujme ho matematika.
00:22:40 Individuální cíle - zaujmout Marušku, Maxe.
00:22:44 Ukázat studentům,
00:22:45 že cílem matematiky je umět uvažovat.
00:22:48 To nejsou výchovně vzdělávací cíle.
00:22:50 Zaujmout Marušku - moje otázka je,
00:22:53 jak vyhodnotím, že jsem ji zaujal?
00:22:56 Jinak.
00:22:58 A tady si myslím - z gruntu jinak.
00:23:02 Tam se domluvíme jak.
00:23:04 Jakou podporu vám můžeme dát.
00:23:06 -Já se zeptám úplně upřímně, co je jakoby cílem matematiky?
00:23:13 To je prostě otázka,
00:23:14 kterou by si měl každý učitel matematiky klást.
00:23:18 Pokud je cílem matematiky naučit dělit výrazy,
00:23:21 řešit rovnice a vytýkat ze závorek,
00:23:25 tak si myslím, že je to špatně.
00:23:27 To přesně není cíl matematiky.
00:23:29 Cíl matematiky je naučit děcka řešit problémy.
00:23:33 -Na tom se samozřejmě shodnem.
00:23:35 Moje otázka byla,
00:23:36 co bylo cílem té konkrétní matematické hodiny.
00:23:39 Není to, jakože bychom vás mistrovali.
00:23:42 Vůbec ne.
00:23:43 Já jsem taky takhle začínal.
00:23:45 Já jsem přišel s ideálama.
00:23:47 3. hodinu mě "vyfuckovala" ta třída a bylo po ideálech.
00:23:51 V té chvíli jsem začal přemýšlet.
00:23:54 Říkal jsem si:
00:23:55 Dobře, tak co já musím udělat proto,
00:23:58 abych já byl v té třídě šéf, abych já ji řídil.
00:24:03 Abych tím pádem zefektivnil i tu práci.
00:24:07 Abych pracoval se všemi dětmi, které mám v té třídě.
00:24:11 Nepomíjel ty, kteří nezlobí.
00:24:14 -Ještě víc trápí zástupce rozdíl ve známkách z písemek
00:24:20 oproti pololetí.
00:24:22 -To znamená všechny je předáte paní učitelce.
00:24:25 Ona je nějak vyhodnotí.
00:24:27 Podíváme se na to, kde je tedy ten problém v tom,
00:24:31 že jsme se rozešli v úrovních hodnocení.
00:24:34 -Cítím, že si myslíte, že je špatně,
00:24:36 že studentovi se o 2 stupně zlepšila známka.
00:24:36 Já si myslím, že to může být učitelem.
00:24:39 Já jsem vzal na Jarošce třídu
00:24:41 a ze čtyřky jsem dával studentovi jedničku
00:24:44 a z jedničky čtyřku.
00:24:47 -Tady si nikdo nemyslí,
00:24:51 že je to špatně, nebo naopak dobře.
00:24:53 -Tohle může být jeden ze závěrů,
00:24:56 ke kterému tou analýzou dojdeme.
00:24:58 Za sebe říkám, že je to nejlepší závěr,
00:25:01 ke kterému bychom se mohli dostat.
00:25:03 -Tak to je dobře.
00:25:05 -To není, že by to tak nemohlo,
00:25:07 nebo dokonce nesmělo být.
00:25:09 Ale o 2 stupně se nám nemůže rozejít klasifikace.
00:25:13 -Nemůže se rozejít, znamená přesně co?
00:25:16 Může se rozejít a budeme hledat důvod,
00:25:19 nebo prostě nemůže a musíme to stáhnout?
00:25:21 -Nemůže se rozejít, aniž bychom tušili proč.
00:25:24 -Dobrý, super, v tom si rozumíme.
00:25:27 -Ideální příklad je - potáhl jste je dál.
00:25:30 My si tady nepotřebujeme hrát na něco,
00:25:32 když to tak bude, přiznáme to.
00:25:35 To vám tady teď slibuju.
00:25:37 -Nevím, co s tím můžu dělat.
00:25:39 Když řeknu, dobře,
00:25:40 já si myslím něco jinýho, ale vy tu učíte,
00:25:45 tak to budu dělat podle vás.
00:25:47 Nebo si prostě řeknu natvrdo, moje filozofie učení je jiná.
00:25:51 Když tak učím na Jarošce a všude,
00:25:53 tak si tady ten půl rok odučím takhle.
00:25:56 Za půl roku si dělejte, co chcete.
00:25:59 Nebo nějaký kompromis mezitím.
00:26:01 Vůbec nevím, jak si mám vyložit dnešní den.
00:26:15 -Dagmar slíbila některým děvčatům,
00:26:17 že je naučí kroky z modelingu.
00:26:19 Tak zorganizovala malý odpolední kurz.
00:26:27 -Valy se sem přišla dívat.
00:26:29 Vy jste přišly chodit - 1, 2, 3, 4, 5, 6.
00:26:34 Míša taky ne?
00:26:37 Tak, Míšo, když budeš chtít, tak se klidně můžeš zapojit.
00:26:42 Boty až na Jessicu máme všichni rovný.
00:26:45 Základ, co po vás budu chtít:
00:26:47 Protože jste si všechny donesly rovný boty,
00:26:50 což je na jednu stranu dobrý,
00:26:52 protože se začíná na rovnejch botách.
00:26:55 Na druhou stranu to bude pro vás o to jednodušší.
00:26:58 Do toho se vůbec neobouvej.
00:27:00 Budete zatím chodit jenom tam, zpátky
00:27:03 a vždycky otočit a zase zpátky.
00:27:06 -Dagmar zjistila, že když jdou děvčata společně,
00:27:09 tak si věří.
00:27:10 Jakmile má ale kráčet každá sama, je všechno jinak.
00:27:14 -Když vlastně jakoby člověk chodí v tom davu,
00:27:17 tak pořád je jeden z davu.
00:27:19 Ve chvíli, kdy má vyjít s kůží na trh,
00:27:22 tak je to problém.
00:27:23 To je problém pro kohokoliv.
00:27:25 -Když jsme šli všichni, tak to bylo normálně,
00:27:28 ale když sami, tak to bylo jinačí.
00:27:34 -Tys tak hezky chodila, teď jdeš jak Rambo.
00:27:37 -Je to takový jiný chození, než chodíme my.
00:27:41 Já neumím chodit.
00:27:42 -Jessica jediná na podpatcích.
00:27:46 -Tak jsme to dělaly poprvé. Nebylo to těžký, dalo se to.
00:27:54 Bylo lepší,
00:27:55 když jsme šly všechny a ne jenom jedna.
00:27:58 Tak doufám, že to bude lepší, když půjdem příště.
00:28:02 -Na příští týden podpatky - budete chodit rovně.
00:28:05 Já vám děkuju.
00:28:07 Super, perfektní, děkuju asistentům.
00:28:09 -Tak, abysme se naučily chodit jako ženy.
00:28:14 -8.A dnes čeká úplně jiný den.
00:28:17 Do školy přišli zástupci střední odborné školy
00:28:20 a budou mezi žáky hledat své možné budoucí studenty.
00:28:25 -Já jsem strašně ráda, že mezi nás opět
00:28:27 zavítali studenti a paní učitelky
00:28:30 ze střední odborné školy z Charbulové.
00:28:33 Přišli nám prezentovat svoje obory.
00:28:35 Vy vlastně jste na takové cestě,
00:28:38 kde si volíte, co budete v budoucnu dělat.
00:28:41 Plánujete svoji budoucnost.
00:28:44 Já je strašně ráda mezi náma vítám.
00:28:47 Poprosím paní učitelky,
00:28:50 jestli by vám mohly ty obory přiblížit.
00:28:53 -Tehdy mě zaujalo to,
00:28:55 že nás malovaly, že nám udělaly vlasy.
00:28:58 Učitelky se tam mohly stříhat.
00:29:00 Zadarmo, že to je. Prostě to je dobrý.
00:29:13 -Vypadáš jak upír, ty vole. Ještě ty zuby by to chtělo.
00:29:19 -Chtěla bys jít na tu školu?
-Jo, chtěla a ty? -Ne.
00:29:25 Co bys chtěla studovat?
-Kuchař-číšník.
00:29:28 -Proč? Ty máš na víc než na kuchaře.
00:29:32 -Tam jde víc holek - moje kamarádky.
00:29:35 Tak tam půjdu aji já.
00:29:38 -Nedívej se na kamarádky.
00:29:41 Tak nechcu být sama.
00:29:44 Lepší je být s holkama, který znám.
00:29:51 -Tady to ještě dej sem.
00:29:58 -Co budeš dělat až skončí tady ta škola?
00:30:01 -Tak se půjdu vyučit na...
00:30:03 Asi, já nevím, já chci jít na kadeřnici,
00:30:06 ale, víš jak, mama chce něco jinýho,
00:30:10 že mám na lepší.
00:30:12 Ona chce, abych se vyučila na zubní laborantku.
00:30:16 Já nevím proč.
00:30:18 -Proč tam nechceš jít?
00:30:20 -Ne, že tam nechcu jít, ale já chcu jít za svým snem.
00:30:26 Chápeš?
00:30:29 -Frenkyho ideální představa o budoucnosti je,
00:30:33 že by se živil fotbalem.
00:30:34 Kromě toho ho zaujala ještě jiná sféra.
00:30:37 -V tom gastru tam jsou děcka vyloženě v hotelích.
00:30:41 Třeba ve Voroněži pracujete, v Continentalu.
00:30:44 Samozřejmě jsou tam učitelky odborného výcviku,
00:30:47 které vás vedou.
00:30:48 Vy se pohybujete přímo už v tom prostředí.
00:30:52 -Chtěl bych dělat barmana, protože mě to asi baví.
00:30:55 Líbí se mi to.
00:30:56 Strejda dělal doma nějaký ty finty.
00:30:59 Mě to začalo bavit a pak jsem to taky dělal.
00:31:02 -I Drahušku, která se učení moc nevěnuje,
00:31:05 prezentace povolání zaujala.
00:31:07 -Kadeřník, aranžér, prodavač.
00:31:09 To jsou obory všechno na 3 roky.
00:31:12 -Toto je na 4 roky.
-Ano s maturitou.
00:31:14 Tam se dělá už přijímačky.
00:31:16 -To je těžké?
-To je těžší.
00:31:18 -Jaké známky musím mít?
00:31:20 -Musela bys mít vyznamenání, aby to bylo bez zkoušek.
00:31:24 Jinak bys musela dělat přijímačky.
00:31:26 Nevím, jak se učíš.
00:31:28 Možná bys ty přijímačky udělala.
00:31:30 Já to nedokážu odhadnout teď, když se neznáme.
00:31:33 -Musím... nemusím...
-A jaké máš známky?
00:31:38 -4 jsem měla.
-Z čeho?
00:31:42 -Z matematiky.
00:31:44 -Tak to nechoď na maturitní obor.
00:31:47 Běž na 3letý.
00:31:48 Tam neděláš přijímačky, tam by ses dostala.
00:31:51 To by se ti možná líbilo víc.
00:31:53 Právě v loňském roce,
00:31:55 když jsme dělali nábor na té škole,
00:31:58 tak jedna žákyně se k nám přihlásila.
00:32:00 Byla slušná studentka, šikovná.
00:32:05 Z této školy jediná.
00:32:07 Ale máme tam, řekla bych,
00:32:09 tak 4 nebo 5 žákyň z té komunity.
00:32:17 -Navzdory úsilí učitelů a výchovných poradců
00:32:20 se na obory s maturitou odváží přihlásit
00:32:23 jen pár žáků z této školy.
00:32:25 I v 8. A si troufá málokdo.
00:32:29 -Neděláš přijímačky.
-Ale já má čtyřku.
00:32:32 Když budu mít čtyřku, tak už mě nevezmou, že?
00:32:36 -Vezmou.
00:32:37 -Ještě nevím, kam chcu jít. Možná na hotelovku.
00:32:42 Nejlíp mi jde florbal.
00:32:46 Sport mi jde, ale nevím, jestli se tomu budu věnovat.
00:32:51 -Drahuška si naštěstí nemusí vybrat teď.
00:32:54 Rozhodující chvíle se ale pomalu blíží.
00:32:57 -Prostě, děcka, máte na to ještě rok.
00:32:59 Vy prostě musíte v té 9. zabrat.
00:33:01 Přece nechcete sedět doma jako nezaměstnaní.
00:33:05 To nejde.
00:33:05 Musíte trošičku, abyste se měli dobře.
00:33:08 -Tebe nezaujal žádný obor?
00:33:11 -Zalíbilo.
00:33:15 Bylo tam některý dobrý, ale spíš ta cukrářka.
00:33:19 Nemusela bych si chodit do obchodu kupovat dorty.
00:33:25 Mohla bych si to dělat sama.
00:33:27 Kdybys měla chuť na sladký, tak si můžeš udělat zákusky.
00:33:31 A můžeš tam i se čtverkou.
00:33:34 -Já jsem přemýšlela nad pekařkou.
00:33:37 -Pekař je docela dobrej obor.
00:33:39 Tam máme jenom jednu provozovnu,
00:33:42 ale teďka jsme nabrali zrovna málo děcek.
00:33:45 Takže, já myslím, že to by se jim líbilo,
00:33:48 že by měli víc děcek.
00:33:49 Příjemnej pan mistr s paní mistrovou.
00:33:52 Byli byste na Trnité, kde se ty výrobky i prodávají.
00:33:52 Máme tam i svoji prodejnu, kde se ty výrobky prodávají.
00:33:56 Není nad to, když si upečete chleba, že jo.
00:33:59 To je pocit, že to umíte.
00:34:03 -V 9. vlastně budu chodit i na doučování,
00:34:06 abych měla fakt co nejlepší známky.
00:34:09 Teď v té osmičce jsem trošku padla níž.
00:34:12 Jsem se moc neučila.
00:34:16 Tak se toho hodně bojím, že ty přijímačky neudělám.
00:34:20 Pokusím se, abych měla vyznamenání
00:34:25 a nemusela ty přijímačky dělat.
00:34:29 -My sem chodíme často.
00:34:31 Je to možná i proto,
00:34:32 že ta škola začíná být čistě romská.
00:34:37 Snažíme se ty děcka motivovat,
00:34:41 aby nezůstávaly doma a na pracovních úřadech.
00:34:45 Abychom podpořili vzdělávání.
00:34:50 Já si myslím, že to je asi nejdůležitější.
00:34:56 -Škola čas od času organizuje setkání s bývalými žáky,
00:35:00 kteří byli úspěšní a dostali se na střední školu.
00:35:04 Snaží se tak dodat ostatním odvahu a ukázat jim,
00:35:07 že když se budou snažit,
00:35:09 mohou dokázat víc, než si myslí.
00:35:28 -Přeji vám tímto pěkné odpoledne.
00:35:31 Chtěla bych vám poděkovat za to,
00:35:35 že jste si našli čas a přišli mezi nás.
00:35:38 Myslím si a doufám,
00:35:40 že se k nám rády a rádi vracíte.
00:35:43 Bylo by dobré připomenout, jakou školu studujete,
00:35:47 jak se vám daří.
00:35:49 Zajímaly by mě nejen ty vaše studijní výsledky,
00:35:54 ale i to, jak jste třeba naráželi na nějakou bariéru
00:36:00 ve vztazích - spolužáků, učitelů.
00:36:06 -Abych řekl pravdu,
00:36:08 tak mě na téhle škole strašně strachovali,
00:36:11 Bylo to zbytečné.
00:36:13 Ale abych řekl pravdu - zase, tak to bylo dobře.
00:36:18 Já nerad lžu, no.
00:36:21 -My jsme tě strachovali?
00:36:24 -No, jakože ten přestup je strašně těžkej.
00:36:27 -A není?
-A není. -Tak jo.
00:36:30 -Všichni určitě souhlasí.
00:36:37 -Můj první den vypadal asi tak,
00:36:39 že jsem se oblíkl jako jediný formálně
00:36:42 z 300 dětí.
00:36:43 Takže jsem tam byl jedinej šašek.
00:36:46 Poznali hnedka, že jsem Cigán.
00:36:48 Bylo to dobře,
00:36:50 protože jsem jim to hned vrazil zpátky.
00:36:54 Když došlo na hudební ateliér, všichni na mě koukali,
00:36:59 co se bude dít.
00:37:01 Když jsem začal hrát,
00:37:03 tak už se bavili se mnou trošku jinak.
00:37:06 Já si to užívám.
00:37:07 Jdu ráno do školy, jsem tam 10 hodin kolikrát.
00:37:11 Žiju si tam v klidu úplně.
00:37:14 -Těšíš se, až vyjdeš tady tu školu?
00:37:18 -Jako já se těším,
00:37:20 ale až vyjdu a budu se ještě učit,
00:37:25 tak myslím, že mě to bude víc bavit než tady to.
00:37:29 -A ty? Těšíš se?
-Ne, netěším.
00:37:36 -Proč?
00:37:37 -Protože takové lidi,
00:37:41 co jsem tady poznala už nepoznám, víš co.
00:37:44 Třeba když půjdu do jiné školy, třeba uvidím.
00:37:49 -Já studuju
00:37:50 střední pedagogickou školu na Mendlově náměstí.
00:37:54 Zdržuju se názoru jakože to nebylo moc těžký.
00:37:58 To jako bylo hodně těžký ten přestup ze základky.
00:38:02 Stále to je těžký a asi stále bude.
00:38:07 -Co je na tom pro tebe to těžký?
00:38:09 -Já jsem přišla prostě a celá škola -
00:38:12 asi miliarda lidí, všichni bílí a jediná Cigánka.
00:38:16 Takže co se stalo? Všichni - ááá Cigánka.
00:38:19 -Taky se toho bojím, že když půjdu na tu střední,
00:38:23 tak tam budu sama
00:38:25 a všichni ― jé, Cigánka, s tou se bavit nebudem.
00:38:28 Když jsem první den přišla, tak si všichni odsedli.
00:38:33 Kdyby mohli, tak o třídu vedle.
00:38:37 Postupem času na adaptačním kurzu
00:38:43 jsme se docela seznámili. Tak to bylo lepší.
00:38:47 -Oni ví, že tu školu musí mít.
00:38:52 Oni ví, že ta devítka, tam to prostě musí být.
00:38:55 Pak je to o jednotlivcích, kteří mají ty laťky výš.
00:39:01 Pak jsou jedinci a řeknou si:
00:39:05 Já chci dál, já nechci být jenom tady.
00:39:08 Chci dokázat, že něco zvládnu.
00:39:10 Pak jsou ty děcka, který si řeknou:
00:39:13 Co půjdu dál, já budu doma a půjdu na pracák.
00:39:17 Když bude potřeba, tak si udělám nějakej kurz,
00:39:20 jenom abych teda něco dělal.
00:39:22 Z mých 5 sourozenců je vyučenej jenom jeden.
00:39:26 Takže já jsem klasickej případ.
00:39:30 Ti dva starší, když mi umřel táta,
00:39:33 tak museli jít do práce pomáhat mámě.
00:39:35 Prostřední brácha dodělal školu.
00:39:38 Já jsem ji nedodělala a sestra v 16 otěhotněla.
00:39:42 Tím, že ukážete, jací jste uvnitř
00:39:44 a jak umíte bojovat,
00:39:46 tak tím si uděláte to svoje místo.
00:39:48 Já si myslím, že to dokážete všichni.
00:39:51 Všichni to dokážete. Všichni to v sobě máme.
00:39:54 Já jsem tu chybu udělala na střední škole a dívejte,
00:39:58 mám 4 děti a chci se učit dál.
00:40:01 Já jsem klasickej příklad.
00:40:04 Já jsem si říkala:
00:40:05 Já nechci, aby takhle žily moje děti.
00:40:08 Já chci, aby měly školy,
00:40:10 aby pro tu společnost něco udělaly.
00:40:13 Aby ukázaly, že to, co děláme, je dobrý.
00:40:16 Káždá matka bude pyšná,
00:40:18 když to její dítě přijde s tím výučním listem.
00:40:38 -I když to žáci této školy často nemají jednoduché,
00:40:42 postup na střední školu je pouze v jejich rukách.
00:40:45 A do svých rukou se rozhodla pevně uchopit
00:40:48 hodiny češtiny také Dagmar.
00:41:06 -Dobrý den, paní učitelko, já jsem vám posílala mail
00:41:12 ohledně naší spolupráce.
00:41:13 Všechno se mi to bohužel vrátilo
00:41:16 i co jsem posílala písemné práce.
00:41:18 Všechno se mi to vrátilo.
00:41:20 Jenom k naší spolupráci...
00:41:26 -Kdy teda chcete, abych přišla?
00:41:28 -Já myslím, že bude lepší, když to asi ukončíme.
00:41:32 -Já velmi ráda, protože já se radši budu učit angličtinu.
00:41:36 -Já si taky myslím.
00:41:37 -Dobře, tak jo, tak ať se vám to podaří ten zbytek.
00:41:41 -Děkuju vám moc.
00:41:42 Děkuju za cenné rady, určitě něco z toho využiju.
00:41:46 -Je to pro mě přijatelné a akceptovatelné, samozřejmě.
00:41:49 -Děkuju moc.
-Není zač. Mějte se hezky.
00:41:52 -Vy taky, děkuju.
00:41:54 -3 noví učitelé mají za sebou první 2 měsíce působení v 8.A.
00:41:58 Neobešlo se to bez menších i větších konfliktů
00:42:01 a některé jejich ideály vzaly za své.
00:42:04 Budou jim následující 3 měsíce stačit na to,
00:42:07 aby v nesoustředěné 8.A něco změnili?
00:42:36 Skryté titulky: Marie Butula Cichá Česká televize, 2014
00:43:00 -Říkám si: Co těm děckám přináším?
00:43:02 Mám pocit, že si něco povídáme,
00:43:04 a za 14 dní,
00:43:05 jak kdybychom si nic nepovídali.
00:43:08 Kikuš, je rozumět?
00:43:09 Tak se nebav, prosím, a řekni nerozumím.
00:43:13 -Nerozumím.
00:43:15 -Já jsem se potkal s tím, že děcko má něco udělat,
00:43:19 a řekne: Já to dělat nebudu.
00:43:21 -Nemám nic.
-Co nemám nic, píšu.
00:43:24 -Papír.-Tady to napiš.
-Ale já chci tady ten.
00:43:27 Ale, Dane, teď nějak jako vypínáš, nech toho.
00:43:31 -Páťo, Patriku!
-Jo, poslouchám!
00:43:35 Řeknu, vím, co vám vychází.
00:43:37 Bobo, prosím tě, pakliže nechceš propadnout -
00:43:41 dneska pracovat.
00:43:42 Berem?
00:43:43 -Teďka ten půlrok nebo co to je a už mám pětku.
00:43:47 To je špatný, musíme to doladit.
00:43:50 -Chceš pětku?
-Mně to je jedno.
00:43:53 -Jako fakt, řekni si.
00:43:55 Já vás mám vzdělávat.
00:43:56 Pokud ty mi řekneš, mně stačí pětka, pane učiteli,
00:44:00 tak já tě nebudu prudit.
00:44:02 -Čtverka nebo trojka - takhle.
00:44:04 -Mám u tebe 4 až 5 podle písemky.
00:44:07 -Někteří se choděj do školy
00:44:10 jenom zabavit nebo tak ze srandy.
00:44:12 -Dělat bordel.
-Nebo dělat bordel.
00:44:16 -Není to se zdravím, ale souvisí to se životem.
00:44:19 -Já jsem myslel, že si z nás dělá srandu,
00:44:22 ale pak, jak to řekla podruhé, že je a už v 2. měsíci.
00:44:26 Tak jsem byl úplně překvapenej.
00:44:28 .
Učitel matematiky Petr dnes míří do školy o něco dřív. Vedoucí předmětové komise pro matematiku ho pozvala na setkání kvůli předběžné klasifikaci, protože Petr se na hodnocení žáků 8.A. s ostatními učiteli neshodne.
Zástupce ředitelky si pozval češtinářku Dagmar na zhodnocení její dosavadní práce. Přestože vše proběhlo v klidné atmosféře, i tady zazněly návrhy na zlepšení. Dagmar si vzala doporučení z porady k srdci a dnes bude poprvé vyučovat v knihovně, navíc v tandemu se zkušenou asistentkou.
8.A dnes čeká úplně jiný den. Do školy přišli zástupci střední odborné školy a budou mezi žáky hledat své možné budoucí studenty.