Filmový magazín, jehož obsah tvoří ukázky ze studentských filmů a rozhovory s autory. Součástí pořadu je také rubrika Návštěva, která vždy představuje výraznou filmařskou osobnost, jež má i blízký vztah k filmovému školství a ovlivňuje i budoucí filmaře

Obsah dílu

Přehrát vše

Květnové vydání Průvanu je rámováno tématem (Auto)portrétu. Portrét patří ke klasickým žánrům dokumentu, přesto ale nastoluje otázku, na kterou lze odpovídat mnoha různými způsoby. Do této kategorie patří také filmy, kde autor reflektuje sám sebe, volně pak i fikční filmy, které se zabývají jednou postavou.

Michal Mocňák se ve filmu „Free as Freedom“ zabývá postavou zakladatele Free software foundation a projektu GNU Richarda Stallmana. Jeho portrét je obklopen filmovou esejí – portrétem myšlenek hnutí svobodného softwaru a počítačovou animací, která nezakrývá svůj původ.

Kateřina Krejčová staví portrét svého otce „Všechno se vyvíjí dobře“ na situaci, ve které otec zazimovává chalupu v blízkosti jeho rodiště v Sudetech, kterou se již několik let chystá opravit. Portrét muže v dialogu s jeho dcerou přerůstá ve zvláštní souboj mezi snem a skutečností.

Pavla Sobotová zase ve filmu „Portrét mého mrtvého otce“ testuje hranice filmového media a jeho možností dotýkat se prožité zkušenosti.

Madla Bažantová v autobiografické groteskní eseji na hranici dokumentu a fikce „Je mi 30 a život je na hovno“ reflektuje soubor životních situací, v níž se protíná pocit životní radosti s tajemstvím tvorby.

Do úplné fikce se dostaneme s portrétem excentrického hudebníka od islanského studenta filmu v Praze Sigurdura Möllera Sívertsena „Bobby“, natočeném téměř beze slov s českými herci a českých reáliích.

Zkušenou návštěvou tohoto Průvanu bude slovenský alternativní divadelník Blaho Uhlár, spoluzakladatel legendárního bratislavského divadla Stoka, který v několika současných inscenacích používá také medium videa a sám o sobě natočil radikální autoportrét, který jde až na hranice žánru, a který bude v Průvanu rovněž uveden – v televizní premiéře.