Vynálezcem a vědátorem proti své vůli. Australský seriál
00:00:05 Česká televize uvádí australský seriál
00:00:16 Ahoj, jmenuju se Toby. Jsem obyčejný student.
00:00:20 Teda byl, než došlo k té nehodě. Teď je ze mě vědecký génius.
00:00:24 Jediná potíž je v tom, že to je i Elizabeth.
00:00:43 GENIÁLNÍ PRŮŠVIHY
00:00:49 Ten projekt se nám daří.
00:00:51 -Jak to myslíš? Není o moc větší než včera.
00:00:55 -Melouny zas tak rychle nerostou. Ani v hydroponickém prostředí.
00:01:00 -Prezentace projektů je ve středu! Je stejnej jako ty z obchodu.
00:01:04 A my máme dokázat, že hydroponický jsou větší a lepší.
00:01:07 -Tak to jsme s tím měli začít dřív.
00:01:10 -Chtěl jsem z toho dostat jedničku. Je to snad tak moc?
00:01:16 Proč nepoužiješ svý schopnosti? Něco, co by urychlilo růst.
00:01:19 -Experiment má svá pravidla.
-No jo, géniové nepodvádějí.
00:01:24 Tyhle časný rána jsou vražedný.
00:01:27 -Hele!
00:01:32 -Co tady dělají tak brzo?
00:01:35 -Kdo ví. Ale víme, že Elizabeth má tajnou základnu.
00:01:39 -Myslíš, že někde ve škole? Ale kde?
00:01:42 -Jdeme to zjistit.
00:01:47 -Dobré ráno, chlapci.-Pane...
-Děláte si podrobné záznamy?
00:01:51 -Vy nás tu kontrolujete?
-Vůbec ne.
00:01:54 Jen jako vědec sleduji celý proces.
00:01:57 Nikoli v učebně,
00:02:03 ale ve skutečném světě. To je váš exemplář?
00:02:06 -Ano, pane.
-No, to vypadá slibně.
00:02:11 Zasvěťte mě do metodologie. Jaké živiny používáte?
00:02:23 VERITY:Ten hologram je tak boží!
-Pohodička.
00:02:34 VERITY:To je...
-Ano.
00:02:38 Téměř hotové.
00:02:47 -Jdete ze školky vaší mini okurky, nebo co to je?
00:02:51 -Ta mě pobavila.
-Už to mini není.
00:02:54 -Za úsvitu zjišťujete, jak ta věc o milimetr vyrostla. Roztomilé.
00:02:59 -Dnes jsme nebyli jediný.
-Viděli jsme Elizabeth.
00:03:03 A s ní blbý a blbější.
00:03:05 -A kam šli?
-Přišel Tesslar, zdržel nás.
00:03:09 -Ale vypadali podezřele.
-Nic novýho.
00:03:12 -Víc než normálně. Jako na nějaké misi.
00:03:15 -Do školní laboratoře už nemůže.
-Jde po ní Tesslar i Vynerová.
00:03:20 -Myslím, že má někde svou krysí díru.
00:03:23 ZVONĚNÍ
00:03:28 -Přijdeme pozdě.
-Zapomeň na to.
00:03:31 -Skvělej nápad.
00:03:34 -Jsi sarkastická?
-Neměli bysme na sebe upozorňovat.
00:03:38 To nám říkáš.
00:03:40 -Jo, ale nejdřív to vyzkoušíme. Garthe, spusť to!
00:03:59 -Výpadek proudu. Někdo narazil do elektrickýho vedení.
00:04:05 -Ano!
00:04:10 Necháme to jet. VERITY:Určitě?
00:04:13 -Ať se to zahřívá.
00:04:18 -Tak tedy vlastnosti světla.
00:04:22 První věcí, kterou poznáme, je fakt, jak málo toho víme.
00:04:26 A jak málo nás to vlastně zajímá.
00:04:29 -Pardon, pane. Vracela jsem se pro úkol.
00:04:32 -A co vy dva?
-Ujel mi autobus.
00:04:36 -Mně taky.
-Tomuhle říkáte výmluvy? Smutné.
00:04:39 Alespoň záchvěv představivosti.
00:04:43 Elizabeth, co třeba, že váš dům odnesl cyklón?
00:04:46 A tebe, Garthe, pronásledoval včelí roj?
00:04:50 -Teď se včely nerojí, pane.
-No nic, běžte na místa.
00:04:55 Tak začneme s měřením lomu.
00:04:58 Utvořte týmy a naplňte kádinky.
00:05:08 -Toby mě sleduje jako rys. Musíme být opatrní.
00:05:13 -Musíme zjistit, kde Elizabeth pracuje.
00:05:16 -A proto mám plán.
00:05:19 -On má plán.
00:05:21 -Ven s ním.
00:05:23 DININ ŘEV
00:05:26 -Chceš se vrátit?
-Počkej.
00:05:28 -Cos to provedl?!-Co?
-Učebnice!-Půjčila jsi mi ji.
00:05:32 -Udělal jsi z ní salát!
-Já ji nezničil!
00:05:37 -Problémy v ráji.
00:05:39 -Celý jsi mi to počmáral.
00:05:42 -To nejsou čmáranice, ale cenné poznámky,
00:05:46 které nejsi schopná pochopit.
00:05:49 -Kdybych chtěla tvoji pomoc, tak bych o ni požádala.
00:05:52 Nešahej na moje věci!
-A ty mě pořád nekibicuj.
00:05:56 -Já nekibicuju!
00:05:59 -Ale jo! Všichni si myslí, že jsi moje holka.
00:06:03 -Holka?! Tak zoufalej není nikdo na světě!
00:06:08 -Ani si neuvědomuješ, jak jsi zlá! DINA:Chce se mi z tebe zvracet!
00:06:14 -(tiše) Vyšlo to.
-Teda!
00:06:59 -Ano!
00:07:01 Mám to.
00:07:03 Vytvořila jsem substanci, která nikdy předtím neexistovala.
00:07:08 Nikde v celém vesmíru.
00:07:22 -To je všechno?
00:07:25 -Je to vědecký průlom,
00:07:27 a mít pořádné pomocníky, mohlo jí být víc.
00:07:31 Zvedni příkon.
-Je to bezpečný?
00:07:34 -Chceš říct, že nevím, co dělám, Verity?
00:07:51 -Vynerová. Ano, pane, už to budu mít.
00:07:55 Trvalo mi to den a půl, ale přenesla jsem vše do databáze.
00:08:00 Konečně se zbavíme papír...
00:08:09 KŘIK VYNEROVÉ
00:08:12 Podle energetiků měl ten výpadek původ někde tady ve škole!
00:08:17 -A vy jste si soubory nezálohovala, či dokonce neukládala?
00:08:22 To je smůla!
-Nesmí se to opakovat.
00:08:25 Zjistěte, co to bylo. -Já?
-Učíte fyziku, tak kdo jiný?!
00:08:30 DINA:-Museli tě vidět.
-Neviděli.
00:08:34 Byl jsem jim v patách. A potom..
-Potom co?-Zmizeli.
00:08:38 -Zmizeli?
-Fakticky! Najednou byli pryč.
00:08:42 A nemohli nikam jinam jít.
-Klid, Russi, Elizabeth je chytrá.
00:08:47 Mělo nám dojít, že to nebude tak lehký.
00:08:50 -Tak jak sledovat někoho, kdo nechce být sledován?
00:09:02 -To je jasný.
00:09:06 -Ukaž!
00:09:09 Neuvěřitelný, kámo!
00:09:12 -Co to je?
-Nevím, ale je to fantastický.
00:09:15 -Tomu říkám technologie!
00:09:18 -Je pidi, co?
-Vypadá to jako smetí v parku.
00:09:23 -Je to termodynamický mikročip ultrašpionážní jednotky.
00:09:27 -Zopakuj.
-Super štěnice.
00:09:30 Můžeme s ní Elizabeth sledovat.
00:09:32 -To ona čeká.
-Něco očekává, ale ne tohle.
00:09:37 Dáš to na někoho, tělesné teplo zapne obvody,
00:09:40 spustí se to a přisaje.
-Auu!
00:09:43 -Je mi jedno, jak je to odolné, ale umístit to na ni je riskantní.
00:09:48 -Jo, možná. Má vytříbené smysly.
-A jazyk taky.
00:09:52 -A co její dva nohsledi? Jsou pořád spolu.
00:09:56 -Verity, nebo Garth?
00:09:58 -Garth. Je tupej jak dvě cihly. Nech to na mě.
00:10:03 -A my budeme jen sledovat tu červenou tečku.
00:10:12 -Zapni to!
-Nemá to nějaký bezpečnostní limit?
00:10:16 -Neodmlouvej, nahoď to!
00:10:25 -To je dnes už potřetí.
00:10:28 -Víte, jaký odběr by způsobil výpadek podobného kalibru?
00:10:32 To je nemožné. To nedává vůbec smysl.
00:10:38 -Nemožné, Carle? Vidět znamená věřit.
00:10:49 -Tak a teď ještě mapu školy.
00:10:54 -Kámo, přírůstek o celejch 7!
00:10:57 -Skvělý.
00:11:00 -Výborně, kámo. No tak, ještě to chce pár cenťáků.
00:11:03 Snaž se pro strejdu Russe.
00:11:06 -Buď v klidu, je to krasavec. Zejtra dostaneš jedničku.
00:11:10 -Super!
00:11:14 Tak co bude dál?
-To je tělocvična.
00:11:17 A za chvíli se ukáže červená tečka.
00:11:20 GARTH:Chce to roky vůle, kámo, abys byl vymakanej jako já.
00:11:37 -Jste dobří, kluci.
-Hele, fanynka.
00:11:40 -Co tady děláš?
-Rozcvička před během. Máš problém?
00:11:45 -Nech ji bejt. Kdy mohla vidět takový exempláře, jako jsme my?
00:11:50 -Naposledy to bylo v zoo.
-Vodpal! Musíme se soustředit.
00:12:03 -Páni, netušila jsem, že je Garth tak silnej. Teda!
00:12:10 -Ujde.
00:12:12 -Je tak silnej.
00:12:15 To se mi na chlapech líbí.
00:12:19 -Fakt, jo?
-Hm!
00:12:24 To je úžasný! Jsi mnohem silnější než Garth.
00:12:28 To není!
00:12:40 -A je to! Teď budeme jenom sedět a čekat.
00:12:45 Garth nám ukáže, kde Elizabeth pobývá.
00:13:00 -Totál jsi vodpadnul!
00:13:08 -Chci vypátrat zdroj toho odběru, ale nedaří se.
00:13:12 -Proč?
-Je to někde v sektoru 13.
00:13:16 Ale tam by neměl být žádný odběr. Dejte mi 5 minut.
00:13:23 -Vypni to! Tesslar pátrá podle spotřeby elektřiny.
00:13:27 Je blízko.
00:13:32 Co budeme dělat?
00:13:34 -Čekat.
00:13:38 VYNEROVÁ:Co se děje?
-Zdroj odběru se vypnul.
00:13:41 Nemohu dokončit analýzu.
-Chcete čekat na další výpadek?
00:13:48 -Možná nevím, co hledám, ale víme, kde příště začít pátrat.
00:13:56 -Jsme v pohodě, ne?
-Můj kvantový manipulátor je pryč!
00:14:01 -Ale Tesslar nás nemůže najít.
-A co na tom?
00:14:05 Pochop, že dělám něco důležitého, a teď nemůžu,
00:14:08 protože učitel přírodních věd umí číst z elektrických hodin!
00:14:13 Takoví pitomci se musí držet mimo!
00:14:16 -Musím si někam odskočit.
-Tak zatím.
00:14:27 -Jde do té zóny, kde se ti ztratili.
00:14:30 Padáme!
00:14:39 Přestala se pohybovat. Je tady!
00:14:43 -Promiňte.
-Russi, ty jsi úplná pohroma.
00:14:46 -Ano, slečno.
-Omluvte nás.
00:14:49 -Počkat! Když máte tolik energie, mám něco, na čem si ji vybijete.
00:14:54 Nejnovější basketbalový trénink. Budete nadšení, pojďte. No tak!
00:14:59 Je moc dobrý. Začneme trénovat podle něj.
00:15:05 -Jak to jde? ALARM
00:15:08 -Nehýbej se.
-Co?
00:15:10 -Řekla jsem stůj tam, kde jsi!
-Co je to?-Zůstaň stát.
00:15:36 Ty tupoune! Dali ti štěnici!
00:15:39 -Ale kdo?
-Hádej!
00:15:41 Já si pracně postavím tajnou laboratoř,
00:15:44 a oni ji chtějí vyčenichat!
00:15:47 -Toby a Russ!
-Oni to vědí.
00:15:51 -Nevědí. Naštěstí štěnice nebyla poslední 3 minuty monitorována.
00:16:02 Asi jsem ji zneškodnila.
00:16:07 OLIVIA:Tím tréninkem podpoříme koncentraci. Jaké je motto?
00:16:12 OBA:Nechť útok začne obranou.
-Rozhlaste to, kluci.
00:16:25 -Štěnice se nehlásí!
00:16:27 -Kámo!
00:16:29 -Že by ji našli?
00:16:32 -Plán B?
00:16:34 -Jestli ji Elizabeth našla, bude mít oči všude.
00:16:39 -Myslíte, že jsem úplně blbej?
00:16:42 -Není to nějakej chyták?
-Mrkněte, kdo je hlupák.
00:16:55 -Ne! Jak tohle mohl někdo udělat?!
00:17:02 Co je tohle za lidi?!
00:17:05 -To je šílený!
00:17:07 -Teď už nemáme vůbec nic.
00:17:10 To byla moje jediná možná jednička za celej rok.
00:17:21 -Klídek, Russi, něco mám.
00:17:25 -Tak jsem to vyřídil. Dostanou známku za přípravu mulče.
00:17:29 -Měl jsi jim v tom vymáchat nosy.
-Proč jste vždy o krok zpátky?
00:17:33 Toby to bude pořád jen hledat. Skutečná hrozba je Tesslar.
00:17:37 -Nemůžeme stroj nahodit, spotřeba by ho dovedla až sem.
00:17:42 -Jsem ráda, že vidíš podstatu problému tak jasně.
00:17:46 -Hlavně, že jsem si to s těma melounama vyřídil.
00:17:49 -Proč nezabít dvě mouchy jednou ranou?
00:17:55 -Geneticky upravené.
-A to proč?
00:17:59 -Poroste rychleji.
00:18:01 Přes noc absorbuje vodu a živiny a zítra bude stejně velikej
00:18:06 jako ten, co Garth rozdupal.
-To jako budeme podvádět?
00:18:10 -Ne, jen sem dáme exemplář, který jsme už měli.
00:18:13 -Díky, Toby, věděl jsem, že to dáš.
00:18:16 Až se Garth zeptá, jestli myslíme, že je hloupej, nebudu odporovat.
00:18:28 -Polož to!-Ale myslel jsem...
-Nemysli! Něco si namůžeš.
00:18:34 Ano!
00:18:51 Teď pustíme všechno na plné obrátky.
00:18:55 Toč!
00:18:58 -To nechápu.
00:19:00 -Tesslar hledá žrouta elektřiny, a najde tohle.
00:19:04 Toby a Russ dostanou velkou tlustou kouli.
00:19:09 -Jasně!
00:19:44 -Ne, čím větší bude, tím líp.
00:19:53 Teda!
00:20:04 -Co jsi to udělal?
00:20:06 -Pozměnil jsem DNA toho melounu. Měl růst rychleji, ale ne tak moc.
00:20:13 -Kolik za něj dostaneme na trhu?
00:20:16 -To je teď jedno. Jak to vysvětlíte?
00:20:22 -Elizabeth.
-Co?
00:20:25 -Je to díky množství vody! Přenastavila čerpadlo.
00:20:29 -Já to vypnu.
-Ne, počkej. Třeba se bude hodit.
00:20:34 -Odkud že to přišlo?
-Z přístřešku na pozemcích.
00:20:43 -Ustupte!
00:20:53 -Toby, myslím, že to asi...
00:20:55 -Hm.
00:21:11 -To se ti povedlo, Toby!
00:21:22 Přestaň! Nejdřív jsem ohozená a teď promáčená!
00:21:28 -Co na to mám říct?
-Nic, protože se s tebou nebavím!
00:21:34 -Co?
00:21:37 -Co to má být?
-To byl náš hydroponický projekt.
00:21:41 -Pane Tesslare?
00:21:46 -Tato pumpa byla zdrojem všech těch výpadků proudu.
00:21:58 -Ale v tvém plánu je taková malá skulinka.
00:22:02 -Vážně?
-Tentokrát se to svedlo na Tobyho,
00:22:05 ale ve chvíli, kdy to zase spustíš, to bude jasné.
00:22:09 A Tesslar najde naše tajné místo.
00:22:12 -Verity, naznačuješ, že nevím, co dělám?
00:22:16 -Ne, Elizabeth.
00:22:19 -V každém vědeckém podniku je doktor Frankenstein,
00:22:23 ale také Igor. Tak ber v potaz, kdo jsi ty.
00:22:30 -Ale má pravdu.
-Nemá!
00:22:33 Nebudeme se spoléhat na jejich elektřinu.
00:22:36 Postavím alternativní zdroj. Vodíkový generátor.
00:22:40 Toby je ze hry, laboratoř zajištěná a energie jistá.
00:22:45 Už mě nic nezastaví. Vůbec nic.
00:22:52 Skryté titulky: Markéta Venclíková Česká televize, 2014
Donedávna byl Toby jen obyčejný kluk, který tak nějak prolézal školou. Většinu času trávil s kamarádem Russem a spíš se zajímal o věci mimo studium. Jenže tento školní rok bude jiný. Jednak do třídy přestoupila nová spolužačka Dina, která Tobymu od prvního okamžiku učaruje, ale ona sama ho bere jen jako kamaráda. Mnohem zásadnější událostí se stane malá nehoda v laboratorní učebně, která má za následek, že se z Tobyho stane vědecký génius schopný zkonstruovat, vyrobit, naklonovat či naprogramovat nevídané věci. Jenž to samé se stane i snaživce Elizabeth. Doposud odstrkovaná a přehlížená dívka, která si navíc na Tobyho myslela, začne nově nabyté schopnosti využívat k vymýšlení všemožných naschválů, které mají komplikovat život především její nové konkurentce Dině.
Populární australský seriál nápaditě spojuje mnohoznačnost vztahů v dospívání s dobrodružnými a fantaskními elementy vytvořenými za užití speciálních efektů.