To nejlepší z rodinného alba ČT. Série zajímavých reportáží o televizních programech

Obsah dílu

Přehrát vše

Abeceda ČT je cyklus zajímavých reportáží o oblíbených pořadech, který se věnuje 60. výročí zahájení televizního vysílání v Česku. Od roku 1953 Československá a po té Česká televize natočila a přinesla na obrazovky desetitisíce formátů. Některé z těchto projektů zůstávají v živé paměti i po letech, jiné se vracejí s železnou pravidelností znovu a znovu. Díky své kvalitě i emocionální síle se staly základem a vzorem pro zcela nové programy. Abeceda ČT k televizní šedesátce přináší celkem šedesát reportáží o pořadech, na které se nezapomíná nebo by se zapomenout nemělo. Dvacet vydání – v každém tři reportáže, každá o programu, o kterém stojí za to mluvit, s lidmi, kteří mají co říct.

Abeceda ČT – rodinné album plné zajímavostí ve svém třetím díle s literou „C“ připomene seriál Cirkus Humberto, pořad Co týden dal a Cestománii.

Co týden dal

Pořad Co týden dal vznikl naprosto spontánně. My jsme byli pozváni s Jozefem Hübelem, bylo nám řečeno, že budeme dělat pořad v neděli v poledne, který vydrží tři neděle. Pak že to skončí, na to nikdo nemůže koukat, během oběda, to je nesmysl mít politiku. Po roce 1989 to byl první nezávislý pořad, který opravdu dával prostor lidem, kteří měli co říct a nebáli se to říct. My jsme se neinspirovali ničím, protože já jsem nic podobného do té doby neviděl, na Slovensku jsme měli v té době možnost sledovat rakouskou televizi Ö3, a tam byl takzvaný Klub Zwei, kde chodily takovéhle debaty, ale kde byl jenom jeden moderátor a byli dva až tři hosté.

Cestománie

Cestománie byla první cyklus v historii Febia, který začal používat komentář. Komentář v tomto případě jednak dokázal věci překládat z ciziny, jednak komentář je jediným způsobem vedle znělky, jakým způsobem se dají jednotlivé díly sjednotit. Je to určitá značka toho pořadu. CESTOMÁNIE patřila ve své době k jedněm z nejúspěšnějších pořadů, natočilo se skoro 190 dílů a objelo se zhruba 120 zemí světa.

Cirkus Humberto

V seriálu Cirkus Humberto se vystřídaly čtyři generace, které se musely se narodit, zestárnout, úplně zestárnout, a ještě mít potomky. Cirkus Humberto byl tak drahý, že ho musely koprodukovat tři země, aby to vůbec finančně obsáhli. Francouzi, Němci, Rakušani a samozřejmě Československá televize. Téměř všechny interiéry, včetně těch šapitó a všeho byly postaveny. Nepostaveno bylo pouze pražské Varieté.