aneb o roli Kamila Pixy, který stanul v čele Krátkého filmu a zcela ovlivnil jeho produkci. Na kterých „dokumentech“ se podílela Státní bezpečnost a proč? Tomáš Hanák na další odvážné výpravě do hlubin normalizační a normalizované kinematografie, tentokrát s dokumentaristou a pedagogem Vítem Janečkem

Dvanáctidílný seriál o principech a podmínkách tvorby v různých oblastech československé kinematografie v období tzv. normalizace (1969–1989). V osmém díle se upne pozornost cyklu k oblasti dokumentární tvorby. A to jak v umělecké, tak ideologicky služebné formě. Jaké filmy vznikaly v produkci Krátkého filmu pod vedením jednoho ze zakladatelů Státní bezpečnosti Kamila Pixy? Dostali někteří tvůrci Nové vlny příležitost natáčet dokumenty pro své profesní kvality nebo z důvodu mocenských her filmových studií? Jak ovlivnil dokumentární tvorbu této doby kameraman a režisér Jan Špáta? A co vnesli do dokumentu 80. let noví absolventi katedry dokumentární tvorby? Měla Státní bezpečnost zájem spolupracovat s Československou televizí? A jaké propagandistické dokumenty divákům podsouvala? Co znamenal pro tuto oblast filmové tvorby nástup videa? Na tyto a mnohé další otázky odpoví osmá část cyklu Těžká léta československého filmu, kterou vás provede herec Tomáš Hanák. Jeho hostem ve studiu bude dokumentarista a pedagog Vít Janeček.