Aleš Háma a Jakub Wehrenberg vás provedou zábavným pořadem, ve kterém byl vyhlášen vítěz divácké ankety o nejlepší scénku (2013). Hosty pořadu byli: J. Bohdalová, G. Oplustil, L. Sobota, M. Dejdar a další. Režie D. Slabý

Litujeme, ale video není dostupné
Litujeme, ale video není dostupné

Zábavný pořad, ve kterém byl vyhlášen vítěz ankety o nejlepší komediální scénku. Diváci měli na výběr z třiceti pečlivě vybraných scének, které všechny patří k tomu nejlepšímu ze zlatého fondu televizní zábavy. Takže výběr té nejoblíbenější, nejzábavnější a celkově nejlepší nebyl vůbec snadný. Moderátoři Aleš Háma a Jakub Wehrenberg do své show pozvali i řadu významných hostů, jejichž jména jsou s oblastí televizní zábavy a humoru nerozlučně spjata. Mezi nimi i takové legendy jako Jiřinu Bohdalovou, Jiřího Lábuse, Luďka Sobotu, Martina Dejdara nebo Josefa Náhlovského. Takže si můžete být jisti, že mimo samotného vítěze divácké ankety se dozvíte i celou řadu zajímavých informací o svých oblíbených pořadech, veselé historky z jejich zákulisí a čeká vás i celá řada hudebních překvapení.

Videoukázky


Felix Holzmann, Iva Janžurová
(režie: Josef Vondráček; 1985)

Není radno postavit se do fronty před pokladnou kina za Felixe Holzmanna! A už vůbec ne tehdy, když názvy filmů jsou pro něj řekněme lehce zavádějící. Jak se má někdo jako Felix Holzmann rozhodnout, na co jít do kina, když zatím jediná informace, kterou od zoufalé pokladní Ivy Janžurové dostává, je den promítání?


Oldřich Kaiser, Jiří Lábus
(režie: Zdeněk Podskalský; 1988)

Referent, ten těžký život má. Celý týden čeká referent Jiří Lábus na gumičky, které ne a ne dorazit. A tak dennodenně vylévá litry nálevu a jeho pokleslou a chmurnou náladu mu dokáže zlepšit jen a jen jeho Staník s vozembouchem, Donaldem, šotkem apod.


Martin Dejdar
(režie: František Polák; 1992)

Když se chce, všechno jde. A o tom, že jde udělat z velké ruské výpravné pohádky malou půvabnou a navíc neuvěřitelně vtipnou skeč, přesvědčil Martin Dejdar. A vystačil si úplně sám!


Jiřina Bohdalová, Vladimír Dvořák, Vlastimil Bedrna a další
(režie: Petr Soukup; 1988)

Učitelka Anežka Lídlová by ráda před celým národem vyzdvihla přednosti nejen své, ale především své milované třídy. A jak už to tak bývá, nervozita, kamera a režisér se svými připomínkami vykonali své. Doma před zrcadlem jistě vzorně a pečlivě natrénovaný příspěvek vzal za své, a tak se na konci příspěvku dozvídáme, co všechno vykonala třída Antonína Mlčocha a jaké má plány do budoucna.


Oldřich Kaiser, Jiří Lábus, Jiřina Bohdalová
(režie: František Polák; 2002)

V parodii na kdysi populární vědomostní pořad se u soutěžních stolků sešli dva. Téměř vševědoucí Jiří Lábus, kterého ani ty nejsložitější otázky nedokážou zaskočit, a Jiřina Bohdalová, která naopak tápe i při sebejednodušší otázce. O tom, kdo se stane nakonec vítězem, rozhodují nejen otázky, ale i Oldřich Kaiser jako nekompromisní průvodce pořadu.


Laďka Kozderková, Jiří Lír
(režie: Alexej Nosek; 1980)

Laďka Kozderková je počestná, dvacet let vdaná žena, která ovšem po návratu z lázní řeší zásadní problém. Během svého pobytu se seznámila s někým, s kým má techtle. Ale mechtlím se zatím brání. Už jen proto, že ji před nimi rodiče varovali. Co poradí své pacientce odborník a sexuolog Jiří Lír?


Oldřich Kaiser, Jiří Lábus
(režie: Zdeněk Podskalský; 1991)

Dnes již všichni ví, že na procházku lesem spojenou třeba se sběrem hub je potřeba se důkladně připravit a chránit se před jeho případnými nežádoucími obyvateli, například před klíšťaty. Toho se ale nedržel Jiří Lábus, a tak se stalo, že si z lesa donesl nejen košík plný hub, ale i jedno velmi zákeřné klíště – Oldřicha Kaisera.


Oldřich Kaiser, Jiří Lábus
(režie: Zdeněk Podskalský; 1986)

Lůďa je ve vývinu a trochu to s ním mlátí. Zřejmě nastala doba, kdy je dobré navštívit odborného lékaře. Nebohý Lůďa se vydá společně se svojí přítelkyní Ivetkou k psychologovi Oldřichu Kaiserovi, který se snaží přijít na to, jak nejlépe nevyzrálému puberťákovi z jeho trablů pomoci.


Jiřina Bohdalová, Vladimír Menšík
(režie: Ivo Paukert; 1973)

Jiřina Bohdalová, jako půvabná manželka se vrací domů později, než obvykle, neboť řeší se svojí přítelkyní nevěru jejího manžela. Vladimír Menšík ovšem pro samaritánské chování své manželky příliš velké pochopení nemá. Zejména proto, že některé problémy se s prázdným žaludkem špatně chápou.


Bolek Polívka, Karel Šíp
(režie: Rudolf Chudoba; 1999)

O tom, že Tour de France je náročný cyklistický závod, není pochyb. Také se na startu objevují jen výborní cyklisté a do cíle dojedou jen ti opravdu nejlepší. Jak to na závodech asi vypadá, čím vším si musí závodníci projít, jaké nástrahy a svízele je během závodu čekají, to vše se Bolek Polívka snažil ve své Manéži předvést „závodníkovi a českému reprezentantovi“ Karlu Šípovi.


Jiří Wimmer, Karel Černoch
(režie: Alexej Nosek; 1982)

Maďarština je velmi náročný a pro většinu lidí velmi nesrozumitelný jazyk. A odborníků na ni je velmi málo, a tak když Karel Černoch dostane za úkol naučit lidi zpívat maďarsky, požádá o pomoc jednoho z mála renomovaných překladatelů Jiřího Wimmera.


Felix Holzmann, František Budín
(režie: Zdeněk Podskalský; 1974)

Restauraci „U nudle“ neodhadnutelné cenové skupiny vládne vrchní Felix Holzmann. A ten se kvůli příchozímu hostu – Františku Budínovi – rozhodně nehodlá přetrhnout. Už od příchodu do restaurace provází hosta samé nepříjemnosti – jídelní lístek slouží jako podložka pod viklajícím se stolem, nabídka je zoufalá a prakticky jediný pokrm k objednání je studený a navíc tuhý řízek, který je možné zapít kalným pivem nevalné chuti.


Jiří Krampol, Miloslav Šimek
(režie: Eduard Sedlář; 1989)

Maškarní bál v národním podniku Špuntana vrcholí, a tak si reportér může vybírat z množství komických masek a převleků. Ovšem Surio Mario není vůbec pro smích, naopak, je vycvičen pro boj ve vysoké trávě!


Luděk Sobota, Miloslav Šimek
(režie: Jiří Adamec; 1981)

Hlavní šéfredaktor pro televizní přestávky doktor Lumír Práskal odpovídá, nebo spíš díky své specifické dikci neodpovídá, na otázky zvídavého redaktora. Dozvíme se také, že televizní diváci v přestávkách obdivují „hrající si kaťata“, aneb „Deset, dvacet,třicet – narodil se prcek!“


Felix Holzmann, František Budín
(režie: Alexej Nosek; 1974)

Odborník na rozprašování lesní vůně Felix Holzmann se nečekaně a neplánovaně stane součástí zábavné hry o ceny – kvízu. Přílišnými znalostmi zrovna nevládne a na otázky typu „Kde je Zanzibar?“ nebo „Kde leží Addis Abeba?“ odpovídá svým typicky prostým způsobem. Na druhou stranu ale i on dokáže tazatele, průvodce soutěží Františka Budína svými „otázkami na zkoušku“ dostat do úzkých. Ani on totiž nedokáže správně odpovědět Felixi Holzmannovi na to, kdo mu včera vypil ve špajzce rum.


Oldřich Kaiser, Jiří Lábus
(režie: Zdeněk Podskalský; 1986)

Olda má problém. Chce se totiž stát Kaiserem, kterému je až nápadně podobný. Jeho otec, Jiří Lábus stojí před problémem, jak synovi tuhle lehce pubertální představu vymluvit. A tak se za svým synem vydá k telátku, aby si s ním promluvil jako chlap s chlapem.


Ivan Mládek
(režie: Ján Roháč; 1978)

Proč nedat starým věcem novou tvář? Možná takhle nějak přemýšlel Ivan Mládek, když vyprávěl dospělému publiku, navíc v silvestrovském pořadu, tradiční a všemi oblíbenou pohádku o Sněhurce a sedmi trpaslících. A tak se diváci dozvěděli, že Sněhurka nebyla zpočátku příliš hezká, vypadala spíš jako krokodýl, že byla barvoslepá a chudáci trpaslíci skončili v ZOO.


Vladimír Menšík
(režie: Ivo Paukert; 1972)

Po tolika dcerách pochopitelně chce každý otec konečně nějakého toho mužského následovníka rodu. Ale jak to udělat, když se proti němu spikli i porodník se sestrou? A jak si zařídit chlapečka bez protekce? Řešením můžou být dvojčátka.


Otakar Brousek
(režie: Zdeněk Podskalský; 1985)

Fenomenální recitátor a sólista činohry Vinohradského divadla, který na divadelních prknech ztvárnil nejednu charakterní roli, nás seznámí s pohádkou, která svou pointou šokovala celou kulturní frontu.


Jiřina Bohdalová, Vladimír Dvořák, Jiří Lír
(režie: Pavel Háša; 1982)

Byl jednou jeden vtip. A ten vtip se svému hostu rozhodnou vyprávět hned dva – tedy manželská dvojice v podání Jiřiny Bohdalové a Vladimíra Dvořáka. Po nějaké době je nejen těžké se v samotném vyprávění vtipu vyznat a zorientovat, ale navíc dochází mezi manželi k bouřlivé výměně názorů. A pointa? Té se host Jiří Lír nedočkal.


Miloslav Šimek, Jiří Grossmann
(režie: Ján Roháč; 1971)

Jiří Grossmann má problém. Neumí totiž zvolit správný druh květiny pro svoji milou. S pohřebním věncem, který kupoval posledně, příliš úspěchů neměl, a tak požádá svého přítele Miloslava Šimka o radu. Ten se s grácií zhostí role italské prodavačky květin a pomáhá Jiřímu Grossmannovi problém s květinami vyřešit.


Jiřina Bohdalová, Karel Šíp, Karel Gott
(režie: Viktor Polesný; 2005)

Součástí Muzea Karla Gotta je „robot“ Karel, který je od skutečného Karla Gotta doslova k nerozeznání. A co víc, za mírnou úplatu si ho lze vzít domů. Je mnoho slečen a dam, které by daly kdoví co za čas prožitý ve společnosti Mistra. Odolá této lákavé nabídce Jiřina Bohdalová a stráví s Karlem Gottem nezapomenutelný víkend?


Jiří Wimmer
(režie: František Polák; 1996)

V orchestru se nikdo nesmí ulejvat. Ani flétnista, který má v symfonii zahrát jen pár not. Nepřípustné je též nosit si s sebou svačinu a tajně ji ukrývat mezi partiturou. Démonický dirigent Wimmer ale vidí všechno, a tak flétnistu Wimmera zasloužený trest nemine.


Miloslav Šimek, Luděk Sobota, Petr Nárožný
(režie: Ján Roháč; 1973)

Klasiky není nikdy dost, proto je dobře, že se Petr Nárožný ujal iniciativy a pomáhá paní kněžně i mlynáři s nastudováním touho nelehkého úkolu. Nelehkého nejen proto, že kněžnu hraje Miloslav Šimek a mlynáře Luděk Sobota. Navíc má paní kněžna všude nejen kamení a mokřinu, ale i modřinu.


Josef Náhlovský, Josef Mladý
(režie: Jiří Adamec; 1986)

Přednáška, která je spojena nejen s výpravou do dějin chrabrého národa z okolí dnešních Teplic, ale i s názornými ukázkami tradičního kroje a bájesloví.


Jiřina Bohdalová, Vladimír Dvořák
(režie: Pavel Háša; 1977)

Návštěva zubaře není pro nikoho zrovna příjemnou záležitostí. Je to o to horší, že se svým zubařem si člověk ani moc nepopovídá. Jsou ovšem tací dentisté, kteří si na prapodivné huhňání svých pacientů se vždy otevřenou pusou už natolik zvykli, že v okamžiku, kdy na ně promluvíte hezky česky, jsou úplně mimo.


Ivan Mládek
(režie: Zdeněk Podskalský; 1988)

Ivan Mládek nemá problém s ničím. Rád převezme cenu Za přibližování české kultury jiným národům a ještě pohovoří s předávající v jejím rodném jazyce. Co na tom, že Ivan Mládek německy neumí, hlavně, že má dáma pěkné nohy.


Vladimír Dvořák, Jiřina Bohdalová, Laďka Kozderková
(režie: Pavel Háša; 1984)

Vladimír Dvořák je ředitel Výzkumného ústavu chůze, jeho sekretářkou je Laďka Kozderková. Jiřina Bohdalová vědecká kolegyně z Ústavu normalizace kroků ohlásila návštěvu, aby jim předvedla něco, co ještě nikdo nikdy neviděl.


Miloslav Šimek, Luděk Sobota, Petr Nárožný
(režie: Zdeněk Podskalský; 1974)

Když se chce člověk zbavit bytu, je třeba některé skutečnosti zamlčet nebo alespoň pozměnit. Fakt, že má někdo vlhký byt, přijde zajímavé snad jen potenciálnímu pěstiteli žampiónů. Trojice Šimek, Sobota a Nárožný si ve známé scénce mění role manželů a manželek s takovou rychlostí a vehemencí, že nad tím rozum zůstává stát.


Lubomír Lipský, Miroslav Homola
(režie: Ivo Paukert; 1965)

Legendární postava estrád šedesátých i sedmdesátých let se jde zeptat, jaké jsou aktuální podmínky při vykonávání základní vojenské služby a zda vojna udělá chlapa i z Máni. Pokud ovšem Máňa už dávno není chlap!