Když ve škole zazvoní, začíná legrace. Animovaný seriál z produkce Walta Disneyho
00:01:01 Takže když celý výraz vynásobím x, výsledek podělím pí a dostanu...
00:01:07 Ne, ne!
00:01:09 -Máš nějaký problém?
-Mám, paní učitelko, velký.
00:01:12 Mám galimatyáš v diferenciální rovnici.
00:01:15 Když to napíšeš na tabuli, snad ti s tím pomohu.
00:01:19 Zpočátku je to jednoduché, obyčejná kvadratická rovnice.
00:01:24 Ale pak je tu ten zvrat. Tady. Chápete to?
00:01:28 No, možná někdo ve třídě tuší, jak na to.
00:01:32 Jistě, paní učitelko, dobrej fór.
00:01:37 -Ten náš problém musí mít řešení.
-Oprava, tvůj problém.
00:01:41 Jo, já mám problém, jak dostanu tenhle míč do rukou někoho,
00:01:45 koho dokážu zmydlit. Že by...
00:01:48 Problém vyřešen.
00:01:56 Můj problém je vyřešený.
00:02:00 Podívejme, někdo našel řešení tvého příkladu.
00:02:04 Paní učitelko, to já vyřešil ten příklad.
00:02:08 Phill. Můžeš před tabuli? Ukážeš nám, jak jsi to dělal?
00:02:12 Víte co, lhal jsem vám.
00:02:15 Ale když ten příklad nevyřešil Phill, tak kdopak ho vyřešil?
00:02:22 Gretchen, znáš ten zvonek? Znamená, že smíš jít.
00:02:26 Já vím, ale když ten příklad je spočítaný tak perfektně.
00:02:31 Někdo v této škole je má matematická spřízněná duše.
00:02:35 Jenže z nějakého důvodu se přede mnou skrývá.
00:02:39 Když chceš chytit matemyš, nastražíš kus matesýra.
00:02:42 Tak, když to nadané individum nenaláká tohle, tak nic jiného.
00:02:47 Někdo jde!
00:02:50 To je Randall.
00:02:53 Kdo by hádal, že v tom šupáckém zevnějšku může přebývat mozek génia
00:03:01 Tak co tu máme? Vince má v lavici žvejkačky.
00:03:05 O tom paní Finsterová jistě ráda uslyší.
00:03:09 To je ale všivák! To zmáknem, Vinci.
00:03:12 Zítra u vybíjený. Ošklivě to schytá.
00:03:17 Matika, fuj! Kde asi sedí ten LaSalle?
00:03:21 U něj se obvykle najde něco sladkýho na zub.
00:03:25 Nic? Sakra! Zas musím zbytečně strkat prachy do automatů.
00:03:30 Je to na nic, T.J. Obávám se, že takto nikoho neodhalíme.
00:03:34 To je jen Hank.
00:03:37 Myslím, že tu tvoji spřízněnou duši nikdy nenajdeme.
00:03:41 Možná bych měla dát inzerát, nebo vzkaz na email.
00:03:45 Alt.teoreticka.matematika. Nebo na matiku prostě zapomenout.
00:03:50 Koukněte!
00:03:53 Ty bláho, má to správně! Školník Hank je génius.
00:03:59 -Děti, co tady děláte?
-Vyřešil jste rovnici za 5 vteřin!
00:04:05 Jo, školník zběhlej v matice. Jak je to možný?Jste špión?
00:04:10 -Kápněte božskou!
-Špión? Ne, to já.
00:04:13 Občas zůstanou příklady na tabuli, tak je vyřeším jen tak pro zábavu.
00:04:17 Matika je zábava?
00:04:19 Nic mě tak nepobaví, jako těžkej příklad z matiky.
00:04:23 Mějte se hezky, děti. Tak, případ vyřešen.
00:04:27 Kdo jde se mnou na limošku ke Kelsovi? Zvu vás.Já jdu.
00:04:30 Jděte napřed, já si tu ještě něco vyřídím.
00:04:35 Hanku, vím, že máte moc práce, ale mohla bych s vámi mluvit?
00:04:39 -Jistě, k vytírání uši nepotřebuju.
-Nevstoupil byste do mého klubu?
00:04:43 -Do jakého klubu?
-Matematického.
00:04:46 Má sloužit k diskuzi o algebraických vzorcích a tak.
00:04:50 To je bezvadnej nápad. Můžeme se scházet u mě v kotelně.
00:04:55 -Mám tam tabuli a křídu.
-Skvělé, řeknu to ostatním.
00:04:59 Zázračný dítě. Člověk žasne.
00:05:03 Říkáte, že vzorec A vychází z definice plochy,
00:05:07 jak ji stanoví R integrál?
00:05:09 A vzorec C vychází z definice délky oblouku,
00:05:13 odpovídající průměrně proměnlivé křivce.
00:05:17 Přátelé, že je to úžasné?
00:05:20 Páni, to bylo něco.
00:05:23 Nerad spím přes den. Večer se potom zmítám v posteli.
00:05:26 Skvělá zpráva!
00:05:28 Hank říká, že se my mat-leti můžeme scházet po škole každý den.
00:05:33 Ne! Nevydržím už ani minutu v tom chladném světě čísel!
00:05:37 Gretchen, pomohli jsme ti najít tvýho génia
00:05:40 a teoreticky jsme vstoupili do tvýho klubu.
00:05:43 Ale jsme děti, patříme ven, na čerstvej vzduch.
00:05:47 Nemám v povaze nutit své přátele k něčemu, co se jim příčí.
00:05:51 Jo, takže to chápeš.
00:05:53 Doufám, že nebudete dotčeni, když se vrhnu mezi mat-lety.
00:05:57 To ne, ale budeš nám chybět. Běž si počítat, my to zvládneme.
00:06:01 Díky, T.J., jsi skvělý. Abstraktní fraktály, jsem vaše!
00:06:17 Vůbec netušíte, oč přicházíte. Bezva si s Hankem užíváme!
00:06:22 Poslyš, utíral jsem rozlitou barvu
00:06:25 a ten flek vypadal jako Mandelbrotův vzorek.
00:06:29 To je věc!
00:06:31 Já jsem to dokázal! Snědl jsem deset pudinků!
00:06:35 Jsem pudinkový král! Já myslím, že budu zvracet.
00:06:40 (PÍPÁNÍ)
00:06:43 Já tušil, co přijde. Musím jít uklidit chodbu.
00:06:47 Nejde mi to do hlavy. Hank je ten nejchytřejší člověk,
00:06:51 co znám, a přesto se živí jako školník.
00:06:55 Jsem smutná z pomyšlení,
00:06:57 že se svět nikdy nedozví o géniovi, jakým je Hank.
00:07:01 Omluvte mě, chci být sama.
00:07:03 Má pravdu. S tím mozkem by měl Hank vydělávat těžký prachy.
00:07:08 Ale aby mohl vydělávat prachy, musel by mít patřičnou práci.
00:07:11 Jak může získat patřičnou práci, když nikdo neví, že je génius?
00:07:15 Lidi, mám skvělej nápad! Můj bratranec má webovou stránku.
00:07:19 Zveřejníme Hankovy výpočty
00:07:21 a zjistíme, jestli po něm někdo skočí.
00:07:25 Vidíš tu křivku, co v pohybu opisují copy Netopýrky?
00:07:29 (KLAKSON)
00:07:32 -Vy jste Hank, ten génius? -Ano.
-Jsem profesor Rudelstein.
00:07:37 Viděl jsem vaši webovou stránku a jste-li tak talentovaný,
00:07:41 myslím, že patříte na naši katedru matematiky.
00:07:45 -Katedra matematiky? Nechápu.
-Nabízí vám místo.
00:07:49 Bude to pro vás hra. A vaší hračkou bude náš superpočítač,
00:07:53 který má k dispozici svou vlastní budovu.
00:07:57 -Říkám mu Bibi. -Superpočítač? Páni, na tom se dají dělat divy.
00:08:06 72! Tunelovací podhrabávač!
00:08:09 -Jste Hank génius? -Jo, jsem.
-Pane, vaše vlast vás potřebuje.
00:08:14 -Ale já jsem jen obyčejný školník.
-Ale génius.
00:08:18 A pokud vás baví luštění šifer, je vaše místo v armádě.
00:08:22 -To se mi snad zdá.
-Nelekejte se, my jsme z NASA.
00:08:26 Měl byste jít k nám, Hanku.
00:08:29 S vaším talentem a našimi fondy na výzkum vesmíru
00:08:32 se mezigalaktický dopravní systém stane skutečností pro celou rodinu!
00:08:36 Ne, jen v armádě je to pravé vzrušení.
00:08:39 -Hanku, potěšte Bibiho.
-Já nevím, co říct.
00:08:42 Jděte s těma z NASA, jsou nejsuprovější.
00:08:45 Ne, nastupte do tunelovacího stroje.
00:08:49 Ne, vyšší vzdělání je dobré. Co? Jsi trhlej?
00:08:52 Ticho! Já vím, že všichni chcete jen moje dobro,
00:08:56 ale tohle je něco, co si musím rozhodnout sám.
00:09:03 Hanku, zvěst o vašich schopnostech se nějak roznesla.
00:09:07 Jo, superpočítač, mezigalaktické cesty.
00:09:11 O tom my cifršpióni jen sníme. Ale co z toho zvolit?
00:09:15 -Chcete znát můj názor?
-Aby ne. Jsi jediná, na koho dám.
00:09:19 Hanku, k dosažení štěstí vede jenom jedna cesta.
00:09:23 Jděte za hlasem srdce. To si myslím já.
00:09:26 Ať se rozhodnete jakkoli, Hanku, hodně štěstí.
00:09:31 A sbohem.
00:09:34 Tak co říkal? Bere palební sílu nebo výzkum?
00:09:38 Ať se Hank rozhodne jakkoli, měli bychom mu to přát.
00:09:43 Tak se chová skutečný přítel.
00:09:46 Žádné přemlouvání a ani upadání do hlubokého smutku.
00:09:49 No tak, Gretchen, nemáš důvod být smutná.
00:09:52 -Hanku, jak jste se rozhodl?
-Ven s tím a hned můžeme jet.
00:09:56 Probíral jsem to dlouho.
00:09:58 A faktem je, že bych rád dělal vše, co mi tu nabízíte.
00:10:02 Ale protože to nejde, poslechnu hlas svého srdce.
00:10:06 -Takže zůstanu tady.
-A co ty báječné příležitosti?
00:10:09 Copak nemilujete matiku? Ano, a právě proto zůstanu tady.
00:10:14 Kdybych šel dělat pro některýho z nich,
00:10:17 z matiky by se stalo zaměstnání. A čím bych se potom bavil?
00:10:21 -Ale co luštění šifer?
-A Bibi?
00:10:24 Pánové, je hodně takových, co po tom všem skočí.
00:10:27 Ale pokud jde o mě, mám svou práci a za nic na světě se jí nevzdám.
00:10:32 To je směšné. Hned bych vás hnal před odvodní komisi.
00:10:37 Děláte obrovskou chybu, Hanku!
00:10:40 Fajn, zametejte. Těch 18.000 dostane někdo jiný.
00:10:48 Hanku, pojďme to oslavit. Můžeme se zakousnout
00:10:52 do lineární nezávislosti exponenciálních funkcí.
00:10:55 Gretchen, to je ta nejlepší nabídka za celý den.
00:11:07 Paní učitelko, někdo nám ukradl naši Ashleyskou vlajku
00:11:11 a nahradil ji něčím jako stan.
00:11:15 Cože? Mé bombarďáky! Copak to ponižování neskončí?
00:11:23 Zabili jsme pět much jednou ranou. To je hlína!
00:11:28 Vraťme jim tu vlajku poštou kus po kusu.
00:11:33 Jak se vede, kámo? Super žertík.
00:11:38 Kdo byl ten kluk?Nevím, ale neprásknul nás Finsterce.
00:11:42 Víte, co jsem právě slyšel?
00:11:45 Příští týden má přijít na velkou kontrolu inspektor Skinner!
00:11:49 Výborně, můžeme ušít tu největší boudu všech dob.
00:11:52 Jsi na hlavu? V takový čas je lepší nedělat nic.Dobře.
00:11:56 Vyřadíme se v příštích pár dnech, abychom potom přežili to sucho.
00:12:01 A dodneška se lidem, kteří zrazují své blízké,
00:12:05 rodinu či vlast, říká Benedict Arnold.
00:12:08 Zvláštní, já myslel, že Randall.
00:12:11 Hele, to je zas ten kluk.
00:12:14 -Chtěl jsi něco?
-Ano, zařadili mě do vaší třídy.
00:12:17 Jak milé. Děti představuji vám nového spolužáka...
00:12:21 -James Stone.
-Stone, hezké.
00:12:24 Tak sebou někde plácni. Učení čeká.
00:12:28 Smím si sednout tamhle? Můj kožař říká, ať se vždy držím u okna.
00:12:33 Kamkoli, kde to tvé pleti vyhovuje, Jamesi.
00:12:36 T.J., mohu se spolehnout, že nového žáka do všeho zasvětíš?
00:12:40 S potěšením, paní učitelko.
00:12:44 -Dík, že jste mě mezi sebe přijali.
-Jo, já vím, jaké to je být novej.
00:12:48 Jo, city, city. A cítíte se na nějakou hru?
00:12:52 Já bych se cítil na baseballový karty, ale žádný nemám.
00:12:55 -Kšeftmanovi došly.
-Možná bych pro vás něco měl.
00:12:59 Táta dělá u firmy, která je vyrábí. Je jich dost pro všechny.Skvělý.
00:13:03 Představ si to těch žvejkaček.
00:13:05 Díky, některý mají velkou sběratelskou cenu.
00:13:09 A ta žvejka, jak se zdá, vydrží celej den.
00:13:12 Jo, žvejkačka, sportovní hvězdy a poflakování.
00:13:16 Co víc si ještě o přestávce přát.
00:13:18 Má to jenom jednu chybu, přestávka je moc krátká.
00:13:22 Kdyby ji tak bylo možné nějak prodloužit.
00:13:25 Hele, šikovnej si poradí.
00:13:28 Panstvo neví, že o tom víme. Ale my víme o všem.
00:13:32 Říkám, že pyramida se dá postavit už ze šesti dětí.
00:13:36 Myslíš, že ten kluk něco tuší? Ano, ale to nevadí.
00:13:40 Randall je sice bonzák, ale moc rozumu nemá.
00:13:44 Můžeš sebou hodit. T.J.? Teď sleduj ty hodiny, kamaráde.
00:13:56 Ty brďo, ty se ale vyznáš. To ještě nic není, Jamesi.
00:14:00 Sleduj, jak Mikey omámí řečmi kuchařku, aby mu dala víc jídla.
00:14:05 Mikey dostává neuvěřitelný porce.
00:14:08 Začne tím, že tajně natrhá kytky v Pricklyho zahradě, potom...
00:14:13 Práskač před námi. Díky, Jamesi, to bylo o chlup.
00:14:17 Mikey natrhá kytky. A co pak? Koukej a uč se.
00:14:21 Zdravím, paní kuchařko. Dnes ten oběd krásně voní.
00:14:26 Díky, Mikey. Chceš hrášek nebo karotku?
00:14:30 To je těžké rozhodování. Od vás chutná všechno.
00:14:34 Proto jsem vám musel přinést kytičku.
00:14:37 Azalky! Jsou krásný a ladí mi se síťkou na vlasy.
00:14:41 Ale ne, že mě prozradíš, Mikey.
00:14:45 Chytré, velmi chytré.
00:14:48 Tak co říkáš, Jamesi? Je to hlína, nebo není?
00:14:52 Jo, jasně. Jste rozhodně jedničky.
00:14:56 Jé, zvoní!
00:14:58 -Nespěchej tak s plným žaludkem.
-Přijdeme pozdě na vyučování.
00:15:03 Žádnej strach. Víš, my se totiž neradi strkáme u dveří.
00:15:07 Jo, ale nechci dostat poznámku.
00:15:10 Jamesi, nadechni se, uklidni se a pojď za námi.
00:15:15 Tohle malý tajemství nás chrání před ušlapáním i poznámkami.
00:15:19 Mikey, smím tě poprosit? Bude mi ctí.
00:15:33 Jamesi, jdeme se k Vincovi dívat na televizi. Chceš s námi?
00:15:38 Nemůžu, ale uvidíme se pak. Pojď, Vincova máma má fůru chipsů.
00:15:42 Paráda, ale fakt nemůžu. Čekáme návštěvu a musím...
00:15:46 Umýt uši? Už nic neříkej. To známe, všichni máme rodiče.
00:15:51 Přišel jsi o hodně. Viděli jsme 3 hodiny animáčů.
00:15:55 Ten pes byl hroznej. Ale roztomilej. Líbil se mi.
00:15:59 Co je to?
00:16:02 Možná je ten Randall chytřejší, než si myslíte.
00:16:06 Cítím báječnou koprovku. Omluvte mě, musím pro kytky.
00:16:12 Ne! Co to znamená? Jsem odsouzen k jedné porci.
00:16:17 Kdo to udělal? Kdo ohradil ty krásné květy ostnatým drátem?
00:16:23 Nezdá se mi víc věcí. Promyslím to při hodině.
00:16:28 Pojďte, jdeme dovnitř.
00:16:32 Chcete dolů?
00:16:36 -Já po škole?
-Tohle je děsný.
00:16:39 Chudák James, musel to zavolat rodičům sám, protože je novej.
00:16:43 A za všechno může Randall.
00:16:46 Jo, věčně někde šmíruje. Nešmíruju!
00:16:54 Ten grázl se schoval na záchod! Dostanem ho. Jdeme, kluci!
00:17:03 Co je to za zvuk?Nevím. Ale poslouchám to tady už 3 dny.
00:17:07 Pšš! Jde to z tamhletý kabinky.
00:17:11 Inspektor Skinner? Tady Stone. Vymysleli jste to s Pricklym dobře.
00:17:15 Zatím jsem dal pod zámek ovládání hodin, ohradil zahradu
00:17:19 a poslal Finsterovou k bočnímu vchodu.
00:17:22 Ne, ty hloupý děcka nic netuší.
00:17:24 Dokonce jsme byli společně potrestaní.
00:17:27 Odhalím další jejich triky, aby byl klid.
00:17:30 Není to špatná práce pro 42 letýho chlapa.
00:17:34 Jo, další zprávu předám zítra. Nashle.
00:17:38 -Brali jsme ho jako kamaráda.
-Přijali jsme ho mezi sebe.
00:17:43 A přitom byl od začátku obyčejný Benedict Arnold.
00:17:47 Je čas, aby si s břichem pana Stona promluvily naše pěsti!
00:17:51 Mám lepší nápad. James neví, že jsme ho odhalili jako práskače.
00:17:55 Dáme mu ochutnat jeho vlastní medicínu.Ale jak?
00:17:59 Randalle, promiň, jen pro slušňáky. Nevěříte mi? To chápu.
00:18:04 Za používání nepovolených způsobů vstupu
00:18:08 tu zůstanete celou přestávku! Přijdu si vás zkontrolovat.
00:18:13 Pěkně s námi vyhupsali. Tohle Pricklymu oplatíme.
00:18:16 Ale jak, T.J.?
00:18:19 Víte, jak jsme nechtěli narušit tu zítřejší návštěvu inspektora?
00:18:23 Nechtěli jsme provokovat. Teď už ne!
00:18:26 Až bude zítra Prickly vítat Skinnera před školou,
00:18:30 postříkáme ho ze střechy hadicí. Ano, zlejeme ho hadicí.
00:18:35 Každýho z nás čeká důležitej úkol. T.J., já nevím.
00:18:39 -Už beztoho jsem v průšvihu.
-Jo, nech ho bejt, je novej.
00:18:43 Dobře, Jamesi, dám ti něco, co potom můžeš zapřít.
00:18:47 Uděláme to takhle.
00:18:52 Uklidni se, inspektor Skinner tu nemá být dřív než za 2 minuty.
00:18:56 To já vím!
00:18:59 Pane inspektore, tady Stone.
00:19:01 Ve škole je podvratná buňka a plánuje útok na váš oděv.
00:19:05 Pošlete ochranku na střechu. Jsi připravenej, kamaráde?
00:19:09 Jo, připravenej. Skvělý.
00:19:11 Na signál od Spinelli vytáhneš vlajku a odlákáš tím pozornost.
00:19:16 Pak Skinnera pokropíme. A někdo bude pořádně namočenej.
00:19:20 Ale vlajka jde nahoru pomalu, jak odlákám pozornost?
00:19:23 Od toho je právě tenhle elektrický rumpál 400 BHP.
00:19:27 Stačí, když zapneš tento vypínač, vlajka vystřelí nahoru,
00:19:31 všichni se otočí a náš cíl bude dosažen.
00:19:35 Jasně, to bude bezvadný.
00:19:37 Těšte se, Detweilere, čeká vás dětství strávené po škole.
00:19:48 Pane inspektore, jsme šťastni, že vás máme na naší škole.
00:19:53 Ano, Prickly, to jistě jste.
00:19:56 Zdravím vás, žáci a učitelé základní školy na 3. ulici.
00:20:01 Je příjemné být dnes tady.
00:20:04 Když mě sem pan ředitel zval, slíbil mi ještě větší zážitek,
00:20:09 než jakým byla jeho tištěná pozvánka.
00:20:12 Doufám, že to tak bude, protože úroveň vaší školy
00:20:16 letos poněkud pokulhává za úrovní zbytku obvodu.
00:20:24 Mít tak foťák, to by byla fotka.
00:20:27 Prickly, vy idiote, sundejte mě dolů!
00:20:31 Nesmějte se, konec hihňání! Kdo tohle udělal?
00:20:35 Randalle. On to byl! To on!
00:20:38 -Stone!
-Ano, pane inspektore?
00:20:41 -Máte padáka!
-Pane, já za to nemůžu.
00:20:45 -To ty děti, ušily to na mě!
-Vymlouváte se na děti? Je vám 42!
00:20:53 Za to tě dostanu! To těžko.
00:20:57 Tak ho máme z krku, ale uzavřel nám všechny cestičky.
00:21:01 V tom je krása 4. třídy. Stihneme si najít nový.
00:21:17 Titulky: Veronika Červínová, Česká televize 2012
Seriál je o partě šesti spolužáků, kteří zažívají nejrůznější příhody se svými ostatními spolužáky a učiteli. Již název sám napovídá, že většina se odehrává v době během školního dne, kdy žáci nejsou ve vyučování a mohou trávit čas spolu s ostatními kamarády venku. Partička se snaží vytvořit si svá vlastní pravidla a strukturu a tím si zpestřit normální výuku.