00:00:56 Důvod, proč člověka...
00:00:59 člověk něco tvoří
se nachází někde, řekl bych,
00:01:36 Prostě, prostě je to nějaká
jakási nezbytnost.
00:01:54 měl plnicím perem
hákovej kříž na zádech.
00:02:06 Takže já jsem hodně času
trávil doma
00:02:39 Mně to přišlo
úplně jako přirozený,
00:03:55 čekání na pátek
00:03:58 žádná cesta tam
00:04:03 žádná cesta nazpátek
00:04:12 Já jsem byl žák dost strašnej
z toho prostýho důvodu,
00:05:43 že jsem tady prožil vlastně mládí
velmi privilegovaný,
00:05:56 a todle místo
bylo vždycky nesmírně společenský.
00:06:14 a ty komunity
z dnešního mýho pohledu
00:06:19 Ta pospolitost těch
lidí byla neuvěřitelná.
00:07:21 Samozřejmě to pak
bolševik utnul.
00:08:34 Svým způsobem jsem se
proti tomu vymezil tím,
00:09:10 a tím jsem samozřejmě
jakýmsi způsobem musel vyjádřit,
00:10:30 Říká se, že svobodnej člověk
může bejt i v kriminále,
00:11:30 Todle všechno samozřejmě
mělo svůj prapůvod v tomhle období,
00:11:44 píseň skupiny Precedens
DÍVČÍ VÁLKA
00:13:01 Já jsem měl vždycky rád umění,
který bylo přízračný a fantaskní
00:14:09 Jak říká můj spolužák z akademie
Richard Konvička,
00:14:25 že už se nedělaly státnice
z marxismu-leninismu,
00:15:07 protože ještě jsem měl
to štěstí nebo smůlu,
00:15:28 Hodně jsem se stýkal
s Egonem Bondym
00:16:42 ale samozřejmě
během asi roku se zjistilo,
00:19:39 Jsem začal dělat scénickou muziku
a se Ctiborem Turbou.
00:20:12 tak jsem si napsal
scénář s názvem Tma,
00:20:42 ale takovýho jako,
nebál bych se říct,
00:22:14 který třeba si člověk
s nima nemůže ztotožňovat.
00:22:44 co se pak nazývalo pojmem
druhá kultura.
00:23:27 protože já jsem dělal
hodně všelijakejch znělek,
00:23:53 a dá se říct,
že díky tomu,
00:24:53 protože najít v sobě
podobnej poměr nějakejch sil,
00:25:27 a ten obraz jsem do dvou dnů
namaloval potřetí.SMÍCH
00:25:40 Kamarádi si ze mě dělali legraci,
že patrně začínám
00:26:39 Kůň cválá v nás
00:26:43 Vzácnou krev má
00:26:48 Tráví svůj hřích...
00:26:51 To je naše Mařenka
a to je naše Jana.
00:28:33 A ten je teda
až takovej neracionální.
00:30:13 Náměstí přes míru.
Prosíme, vystupte.
00:31:10 protože mám rád typ muziky
i takový taneční,
00:31:57 Takže samozřejmě potom,
když jsem to viděl poprvé,
00:33:36 která by byla na tom kopci
tý šlehačky tý radostě.
00:33:48 tak už je člověk
takovej jako skeptickej.
00:36:19 a Juraj je zas
tak výrazná autorita,
00:37:24 (Precedens
vokální skladba)
00:41:28 že taky to má
docela velkej ohlas v zahraničí.
00:41:37 kterej je stylotvornej
a kterej je opravdu v žánru.
00:42:24 Je tam...
velká dávka řemesla,
00:42:43 Kdysi jsem tvrdil jednoznačně,
že moje malování
00:43:10 že dokončujeme zrovna
desku Lili Marlene
00:43:47 píseň skupiny Precedens
BOSSA NOVA
00:43:58 Základní rituál je,
že nemůžu spát,
00:44:08 tak se mi samozřejmě
nechce ráno vstávat.
00:44:53 Pak asi jedna věc,
která je pro mě příznačná,
00:46:01 k nějaký specifický fázi
surrealismu bych asi řekl.
00:47:54 ale vždycky jsem z toho takovej
jako trošku maličko vosypanej.
00:49:52 a tato vnitřní svoboda a integrita,
bych řekl,
00:50:17 A svým způsobem se osvobodit
i od názoru vlastního.
00:50:59 Je to docela těžký
si to formulovat,
00:51:22 svýho něčeho,
00:51:24 o čem přesně se nedá říct,
co to konkrétně je.
00:51:49 a tím strašně lezu na nervy
spolupracovníkům.
00:51:56 jak bude vypadat
ten lístek do toho kina, jo...
00:52:10 Ve mně neustále zápasej
takový jako dva...
00:52:50 křídla se stávaj z dlaní
00:52:54 do nebe pro tebe zpívám
00:52:58 návod k lítání
00:53:03 návod k lítání
00:53:08 za prvý
mít okno v podkroví
00:53:30 Samozřejmě těch pohledů na to,
jak bejt svobodnej,
00:53:51 a kdo si na tu avantgardu hraje
a prodává ji.
00:54:04 bohužel hudbu k polévkám Knorr,
taky udělal.SMÍCH
00:54:36 a rozdrobit je
a rozměnit na drobné peníze
00:55:35 píseň skupiny Precedens
NEMŮŽU NA TEBE ZAPOMENOUT
00:55:41 kráčíš nikam
bez pozvání sám
00:55:58 věci důležitý
jsou skrytý
00:57:13 oddělit jako ten balast
od toho, co je dobrý,
00:58:15 Mit dir Lili Marleen.
00:58:20 Já si myslím,
že ta práce je
00:59:10 že člověk buduje
nějakou svoji představu