Jak se bojuje se zločinem ve městě nad Seinou. Francouzský televizní seriál (2007). Hrají: P. Caroit, P.-L. Rajot, S. Metzger, A. Bargemeová, B. Cabritaová a další. Režie Christophe Barbier
00:00:12 -Děkuji.
00:00:14 Na šťastných 40 let.
-A na roky, co budou následovat.
00:00:23 HUDBA
00:00:42 ZPĚV
00:01:20 -Skvělé!
00:01:22 -Bravo!
00:01:24 -Dobrý večer! Dobrý večer všem a vítejte v Ráji.
00:01:27 Za malý okamžik se setkáme s andělem. Eve!
00:01:43 -Vzpomínáš, takovéhle kousky jsem dělala i já tobě.
00:01:51 -Oh.
00:01:55 -René! René, co je? René, co je ti? René, co se děje?
00:02:02 Áááá!!!
00:02:07 Česká televize uvádí epizodu z francouzského seriálu
00:02:50 Kriminálka Paříž
00:02:56 Ve stínu Ráje
00:03:00 Zřejmě vražedná zbraň.
00:03:03 Jehla s kuličkou, někdo ji vystřelil jako šipku.
00:03:07 Vypadá to na rychlou otravu, ne? Ano.
00:03:15 Příznaky jsou charakteristické.
00:03:18 Suché rty, bledost, rozšířené zorničky.
00:03:24 Jako způsob zabití je to dost originální.
00:03:27 -Objednali si jen láhev šampaňského.
00:03:32 -Myslím si, že vám můžu říct název jedu.
00:03:36 Jde o strychnin, účinnou látku někdejších deratizantů.
00:03:40 Působí na míchu a vyvolává křeče. Podívejte se sami.
00:03:43 Tato poloha je příznačná.
00:03:47 -A zřejmě tady tento druh deratizantů ještě používají.
00:03:53 -Oh.
00:03:57 Vrah měl vše po ruce. Návod na použití. Věděl, co dělá.
00:04:12 Našel jsem ji, když jsem otevřel skejtpark.
00:04:16 V noci sem občas někdo vleze, když to tady nikdo nehlídá.
00:04:19 Jednou k tomu asi dojít muselo. Promiňte.
00:04:26 Ne! Ne! Počkejte prosím, nechoďte tam,
00:04:28 tam nesmíte. Uklidněte se! Poručík Forestová.
00:04:31 Mrzí mě to. Ale co dělala tady?
00:04:34 Nevěděla jste, že dcera šla v noci ven?
00:04:37 Noemi už s námi nebydlela, pronajali jsme jí byt u školy,
00:04:41 aby lépe skloubila práci a studium. Tak to bylo lepší.
00:04:52 -Zvláštní, má dva typy odlišného oblečení.
00:04:56 Jako kdyby vedla dva životy.
00:05:01 Copak je tohle?
00:05:07 -Ahoj, Julie!
-Ahoj, Hugo.
00:05:11 -Co to vyvádí?
00:05:16 Poslyš, jsem rád, že se staráš o důkazy, ale co pak budu dělat já,
00:05:19 na pitvu jsem krátkej.
00:05:22 -Pomůžu ti. Příčina smrti: Tady ta zlomenina.
00:05:26 Stalo se to v noci, kolem druhý, třetí.
00:05:28 Ale rozhodně to nemá nic společnýho se skejtem.
00:05:31 Byla v pozici goofy. A to mi s tou rampou nesedí.
00:05:35 -V pozici goofy? Co je to?
-Postoj. Pravá noha při jízdě
00:05:39 směřuje dopředu. Má odřenou botu.
00:05:42 Kdyby udělala chybu během slydeu, což je obrat, takhle,
00:05:47 spadla by na pravou stranu, ne na levou.
00:05:53 Nekoukejte, do skejtu mě zasvětili moji kluci.
00:05:57 -Takže proto jsme tady nenašli žádnou krev.
00:06:01 -K té tragédii došlo někde jinde.
00:06:03 Když se někomu stane nehoda, obvykle tělo nikdo nepřenáší.
00:06:06 -Jo. Na.
-Ne, ne. Nemám rukavice.
00:06:16 -Je to tam vevnitř?
-Ano.
00:06:19 -Poslyšte, nemáte právo zadržovat tu moje hosty!
00:06:22 Není to pro kabaret dobrá reklama. Copak si to neuvědomujete?!
00:06:25 -Nezlobte se, pane, ale všichni musí k výslechu.
00:06:29 -No to snad nemyslíte vážně!
-Podezřelí jsou všichni.
00:06:33 -Počkejte, slečny! Počkejte, prosím vás, slečny! Vás se to týká taky.
00:06:38 -Nás? Děláte si legraci? Byly jsme přece na scéně.
00:06:42 -Jenže já mám svý příkazy, takže tu zůstanete taky, ano?
00:06:46 Je mi to líto, kolega má pravdu. Budeme se to snažit brzy vyřešit.
00:06:49 Díky za trpělivost.
00:06:53 Pierree?
00:06:55 Brzy za tebou přijdu. Nekomplikuj to.
00:07:02 Musím běžet. Zatím ahoj. Díky, Alexandro.
00:07:05 Na!
00:07:08 Podle úhlu vpichu přiletěla jehla z koše balonu.
00:07:13 Podle jeho ženy se do něho zapíchla v okamžiku,
00:07:16 když se nahnul pro lahev. Tanečnice to nebyla,
00:07:19 všichni by ji viděli, měli oči jen pro ni.
00:07:24 Maliku! Maliku, na ni, tam nahoru. Támhle!
00:07:29 Nahoře, jo.
00:07:32 Tak jehlu někdo vystřelil odjinud, ta se pak odrazila od koše
00:07:35 a zabodla se do pana Ginonda. Přesně tak.
00:07:38 Dotyčný mířil na někoho jiného. Moment. Pozor.
00:07:45 Balkon. Jdu tam.
00:07:48 Odsud vrah vystřelil a visutá hrazda potom dráhu odklonila.
00:08:04 -Nathalie, teď ty!
-Mám!
00:08:08 Dobře. Můžete to zvednout, prosím?
00:08:25 Pan Amado.
00:08:27 Tak na něho vrah mířil.
00:08:30 Amado, Amado, Amado, ne, toho na seznamu nemám.
00:08:35 Evidentně ani neodjel na stanici k výslechu. Využil paniky a utekl.
00:08:40 KŘIK
00:08:51 A sakra!
00:08:54 To je pan Amado!
00:09:15 No, čekala jsem s ostatními tanečnicemi na výslech,
00:09:18 jenže jsem potřebovala na toaletu. A tak jsem se vytratila
00:09:22 a našla ho tady. Proto jsem vykřikla, víte?
00:09:26 Tohle nám řekne o vražedné zbrani víc.
00:09:30 Fialové zbarvení obličeje, pěna u úst, udusil se.
00:09:33 Co je tohle? Vrah se s ním moc nemazal.
00:09:37 Zatáhl smyčku natolik, že vznikla stopa po škrcení.
00:09:40 Stále mi vrtá hlavou, co dělal Amado v zákulisí.
00:09:44 Já toho chlapa dobře znám. Vymejšlel kdeco,
00:09:47 aby se za holkama dostal. Konkrétně?
00:09:49 Byl to štamgast, trávil čas balením tanečnic.
00:09:52 Asi musel využít zmatku v davu a vklouzl do zákulisí.
00:09:56 Slyšel jsem, že studoval dějiny a pídil se po historii kabaretů.
00:10:00 Už ho vidím. Před dvěma měsíci sledoval Dafne až k ní domů.
00:10:04 Když sem zase přišel, trochu jsem ho srovnal.
00:10:08 Pak se zaměřil na Helene a potom na Monicu Veronovou,
00:10:11 hvězdu naší revue. Potvrdí vám to. Kde je Monica? Kde je Monica?!
00:10:18 -Volal jste mě?
-Jo.
00:10:21 -Dobrý den. Pane kapitáne Morande.
00:10:24 -Před dvěma dny obtěžoval Monicu až do šaten.
00:10:29 -Bože, nechte mě na pokoji! To by stačilo! Stefane!
00:10:34 Trvalo to obtěžování dlouho? Několik týdnů.
00:10:38 V našem řemesle nemáme o vlezlý týpky nouzi, zvykly jsme si.
00:10:42 Vypadá to, že někdo se s tím nechtěl smířit.
00:10:49 Až do odvolání nám všichni zůstanou k dispozici. Můžu?
00:10:55 To se mi jenom zdá! Řekněte, že to nemyslíte vážně! Ježiši!
00:11:02 Že by Amada zabila nějaká tanečnice? Jen kvůli obtěžování?
00:11:06 To je silný kafe. Jde o hypotézu.
00:11:09 Já nic netvrdím, kapitáne, jen poslouchám
00:11:12 a čekám na výsledky rozborů. No jo.
00:11:15 Ta tanečnice je pěkná. Prosím?
00:11:18 Monica Veronová, hvězda revue. Jo, není špatná, tak jako ostatní.
00:11:23 Viděl jsem váš pohled, neumíte lhát. To mě u poldy překvapuje.
00:11:29 Musel mít nervy, když se odhodlal zabíjet uprostřed přestavení.
00:11:32 -To si piš! Frede, spadl jsi z měsíce?
00:11:37 -To ne, makal jsem na vzorcích. Je mi to velice líto,
00:11:40 ale musím vám oznámit, že z těch slin získat DNA nelze.
00:11:45 Ale vím, z čeho pochází vlákno, co jste mu našli v nose.
00:11:53 -Z buvolí kůže?
-Ta se používá na výrobu podrážek.
00:11:57 Že by někdo někoho uškrtil tanečním střevíčkem?
00:12:00 -Střevíčkem ne.
00:12:03 Ale co třeba sáčkem, ve kterým je nosí?
00:12:06 To by vysvětlovalo ty červený fleky.
00:12:10 -Ale v tom případě může být na tom sáčku Amadova DNA.
00:12:14 Nezbývá, než ho najít.
00:12:16 -Připravena na flám v Ráji?
-Hele, já byl taky připravenej.
00:12:24 -Takže, k té naší skejťařce.
00:12:27 Pokud jde o to zranění na hlavě, všechno už jsem řekl.
00:12:30 Uvnitř není nic, rána nemá specifický tvar,
00:12:33 vlastně nic neukazuje na místo, kde se zranila.
00:12:36 Ovšem, a nevím, jestli to má přímou souvislost,
00:12:40 přišla o panenství, chvíli před smrtí.
00:12:44 -Stopy po násilí?
00:12:48 -Ne, žádný. Zřejmě s tím musela souhlasit.
00:12:51 Dokonce použil prezervativ.
00:12:56 -Byla zamilovaná. Další věc, kterou rodiče nevěděli.
00:13:00 Měli ji prý pod kontrolou.
00:13:03 -Myslím, že čím jsou děti starší, tím míň o nich víme.
00:13:08 -To záleží na rodičích.
-Hm. A taky na dětech.
00:13:52 -Maliku? Monika Veronová, anděl z Ráje.
00:13:56 Na její tašce byla Amadova DNA.
00:14:13 Paní Veronová, nejenže oběť byla uškrcena vaším sáčkem,
00:14:17 našli jsme u vás i zbytky jedu na krysy.
00:14:21 Ten zabil Ginonda, když jste se netrefila do Amada.
00:14:25 Našly se stopy ve výlevce.
00:14:35 Pane Sagnacu, je to správně? Ano.
00:14:38 Ten sáček mohl vzít kdokoliv. A pokud jde o jed na krysy,
00:14:43 prostě jsem nedávno objevila v bytě myši.
00:14:47 A to je v pařížských bytech obvyklá věc.
00:14:50 Samozřejmě. Jenže na jejich vyhubení jste si nekoupila
00:14:54 klasické preparáty, ale někde jste si sehnala dávky
00:14:58 s tímhle velice účinným jedem.
00:15:01 To máte pravdu, vypůjčila jsem si to tady v kabaretu.
00:15:04 Nevím, proč by to měl být zločin? Vypůjčila.
00:15:15 No, a co ty telefonáty k Amadovi domů? Vysvětlíte nám to?
00:15:22 Žádný hovor nepřesáhl minutu.
00:15:24 Čili šlo spíš o vyřizování vzkazů než o konverzaci.
00:15:29 Nebo o výhrůžky, je to tak? Aby vám dal pokoj?
00:15:39 No. Když nechcete vypovídat, chvíli si vás tady necháme.
00:15:50 Nenáviděla jsem ho za to, co dělal, ale nikdy bych ho nezabila.
00:15:55 Takový úchyly vídám v práci denně. Nakonec, i kdybych to udělala ,
00:16:00 nebyla bych tak pitomá. Z domova bych mu nevolala.
00:16:04 Aniž bych chtěl urazit vaši inteligenci, vězení jsou plná
00:16:07 vrahů, kteří za sebou zanechali spoustu důkazů.
00:16:25 Spletl jsem se, kapitáne. Myslel jsem si, že Monica Veronová
00:16:30 vám jen padla do oka, ale tady jde o něco jiného.
00:16:34 Co se děje? Není vám podobné, že při výslechu jen mlčíte.
00:16:40 Máte s tou ženou nějaký problém?
00:16:43 Setkal jsem se s ní při vyšetřování, před 10 lety.
00:16:47 Tehdy měla jiný zaměstnání.
00:16:55 Chápu.
00:16:57 Byla to síla. Zmlátil ji pasák. Hodně to přehnal.
00:17:04 Byla na tom špatně.
00:17:06 Volejte sanitku!
00:17:09 Když se probrala, chtěla začít znovu. Podala trestní oznámení.
00:17:15 Díky ní jsme pochytali všechny.
00:17:18 Jsem rád, že se z toho dostala, a štve mě, že jsme ji zadrželi.
00:17:34 Mohla Monica Amada zabít? Ne, v žádném případě!
00:17:38 Takových otrapů už viděla.
00:17:42 Ne, spravedlnost do svých rukou nevzala.
00:17:47 Fred se na ten sáček na střevíčky podívá znovu.
00:17:51 Snad se nám podaří najít u Amada ty telefonické vzkazy.
00:17:55 Máme 2 dny na to, abychom prokázali její nevinu nebo ji obvinili.
00:18:07 Vydala už taška skejťařky tajemství?
00:18:11 -Je to něco jako dopravní značky, ale nevím co.
00:18:15 Ahoj. Vrátila jsem se od Noemi, našla jsem u ní deníček a mobil.
00:18:19 Bezpochyby byla přímo bláznivě zamilovaná.
00:18:23 Ovšem do koho, je záhada. Volala mu desetkrát denně.
00:18:26 Na dobíjecí kartu. A její esemesky jsou víc než stručný.
00:18:30 Chtěla se s ním v den vraždy sejít? Ano. A prožít s ním svou první noc.
00:18:35 Na zbytek večera plánovala pokračování programu, kde mu ukáže,
00:18:39 co může zajistit. Víc se nerozepisuje.
00:18:43 Říká vám to něco?
00:18:46 Zřejmě jde o taggy, ty používají party zlodějů. Souvisí to s tím?
00:18:49 Možná jo, všechny tvary jsme obkreslili ze dna její tašky.
00:18:54 Třeba je to šablona.
00:18:56 Holka ze 16. obvodu patří do party zlodějů?
00:19:00 Pravděpodobně chtěla dokázat svýmu klukovi, že může něco zajistit.
00:19:03 Směla bych? Jistě.
00:19:06 Jestli došlo blízko skejtparku k loupeži, bude o tom záznam
00:19:09 v centrální databázi. Řekněme, možná v okruhu 100, 150 metrů.
00:19:15 Slušná vzdálenost, aby člověk vláčel tělo, a nikdo ho neviděl.
00:19:19 Tak! Vidíte? Vloupačka na Avenue de ĺa Malmaison, 45.
00:19:25 "Jsou tu peníze, Volná cesta."
00:19:29 Skutečně to vypadá, že Noemi zlodějům tipovala místa.
00:19:32 Jak může hezká, inteligentní holka, s dobrým zázemím,
00:19:35 takhle sklouznout z cesty?
-Asi z nudy.
00:19:38 Chtěla se vymanit z měšťáckýho života a nabrat zkušenosti.
00:19:42 -Poslyš, zdá se, že víš, o čem mluvíš!
00:19:46 -Jestli jsi neměl chuť riskovat v osmnácti, tak v kolika?
00:19:50 -Uvidíte, vevnitř je pořádný binec. A ještě něco.
00:19:53 Tyhle dveře jsou zamčený zevnitř.
00:19:56 Zámečník se zdržel, ale čekáme, má dorazit každou chvíli.
00:19:59 Dobrý den.
-Dobrý den.
00:20:15 -Noemi a toho kluka někdo vyrušil.
00:20:24 Viděl jsi ty škrábance?
00:20:27 Podle této zprávy si sousedka odvedla domů psa.
00:20:30 No, a právě jeho štěkání sousedy upozornilo.
00:20:33 Žádnou ceduli, že tu má být pes, jsem nikde neviděla.
00:20:36 Určitě o něm nevěděla.
-Takže je překvapil pes.
00:20:41 ŠTĚKOT
00:20:43 Pojď! Padáme pryč, rychle!
00:20:50 -Tak se mohli schovat v obýváku. A pak?
00:21:02 -Ten náš dotěra měl pěkný byteček, nezdá se ti?
00:21:05 -Co je tohle za předsudky? Maniaci a úchylové se vyskytují všude.
00:21:09 -Nechceš se svěřit?
00:21:11 -Já ne, ale Amado měl možná svoje tajemství.
00:21:26 -Nic! Musel postupně všechno smazat.
00:21:29 -Počkej.
00:21:35 -Kapitola 3: oblek neboli společenská prezentace těla.
00:21:39 Podtitul: Scénický oděv 20. století.
00:21:43 Vývoj od puritánské ideologie k ideologii libertinské.
00:21:48 Je notoricky známé, že podle pohledu,
00:21:51 který daná společnost má, či který má v úmyslu mít
00:21:55 na tělo ženy - TELEFON
00:21:57 Ano, prosím?
-Kdy už to bude, jsem nervózní.
00:22:01 -Mělo by to být na konci měsíce.
-To doufám. Domluva platí.
00:22:05 -Jistě.
-Snažte se.
00:22:07 -Ano. Dobře. Ještě se ozvu.
00:22:10 -Ale!
00:22:12 -To je něco! Nepřestal nahrávat, i když mu někdo volal.
00:22:18 -Tady to je: 7. březen.
00:22:20 Monica Veronová mu volala to ráno v 8:12.
00:22:24 -A nakonec, chronologicky, móda z ulice ovlivňuje
00:22:28 také tendence scénického ošacení - TELEFON
00:22:32 Haló?
00:22:34 -Už se víc k Monice nepřibližuj! Nikdo na ni nemá právo!
00:22:38 Jestli ještě vlezeš do Ráje, zabiju tě!
00:22:41 -Tak dost, běž se vycpat, pitomče!
00:22:47 -Tak prosím, tady to máte.
00:22:50 MÁLO SROZUMITELNÁ NAHRÁVKA
00:22:52 -Trochu ho vyčistím.
00:22:56 -Ještě musím přidat jeden filtr.
00:22:59 -Jestli ještě vlezeš do Ráje, zabiju tě!
00:23:01 -Vida, to není hlas Monicy.
00:23:04 -Kdyby sis pohrála s hlasem na počítači, mohla bys ženský hlas
00:23:07 změnit v hlas mužský?
-To je málo pravděpodobný.
00:23:10 Rozdíl mezi hlasem ženy a muže není jen ve výšce, ale i v intonaci.
00:23:14 -Takže?
00:23:15 -I ženy s hlubokým hlasem mají daleko výraznější přízvuk,
00:23:18 muži mají spíš jednotvárný hlas.
00:23:20 Přístroj se nemýlí, je to mužský hlas.
00:23:22 A podle toho vzkazu jde o žárlivce. Je zamilovaný,chce Moniku pro sebe.
00:23:39 Dobrý den. Dobrý den.
00:23:52 Pierree! Musíš mě odsud dostat!
00:23:57 Počkej. Přestaň, Monico. Přestaň s tím divadlem!
00:24:01 Co je to s tebou?
00:24:03 Jak jsi to mohla udělat? A co?
00:24:07 Máš jinýho chlapa, vím to.
00:24:16 Už se víc k Monice nepřibližuj! Nikdo na ni nemá právo!
00:24:19 Jestli ještě vlezeš do Ráje, zabiju tě!
00:24:22 Celou dobu tě chráním. Všechny přesvědčuju,
00:24:24 že jsi nevinná. Myslíš si, že jsem blbej?
00:24:27 Takhle to není, věř mi, takhle ne! Jasně! Máš jiný vysvětlení?
00:24:31 A co ten telefonát od tebe v 8 ráno, kdo to byl? Domovník, co?
00:24:36 Nemůžu ti to říct. Nemůžu to vysvětlit, teď ne.
00:24:40 Přísahám, že jsem nic neprovedla. Tak mi důvěřuj.
00:24:44 Neopouštěj mě!
00:25:10 Prosím!
00:25:24 -Něco se zvrtlo, Noemi se musela s někým porvat.
00:25:29 -Ty jsi o něm nevěděla?! Proč se tahám s tak pitomou káčou?
00:25:35 A pak tudy vytáhl tělo ven.
00:25:42 Nechal ho ve skejtparku a chtěl, abychom to považovali za nehodu.
00:25:47 Ale přemístil ji sám, její kluk nebude žádná sušinka.
00:25:54 Tady je krev.
00:26:00 Dál ji musel táhnout tudy. Stopy po kolečkách.
00:26:03 Přece nepřevezl její tělo na skejtu?
00:26:06 Ne, vzdálenost mezi kolečky je užší než u skejtu.
00:26:09 Vypadá to na stopy po kolečkových bruslích, podobných,
00:26:12 jako jsme mívali za mlada.
-Jo? Mluv za sebe.
00:26:16 Vyloupili barák na bruslích? To myslíte vážně?
00:26:19 Jsou takový, na který nasadíš kolečka pomocí jedinýho cvaknutí.
00:26:23 Je to praktický a moderní!
00:26:29 Jsou tu dvoje stopy po různých kolečkách,
00:26:32 s Noemi byli určitě další 2 lidi.
00:26:39 Nehledáme jen jejího kluka, ale i jeho komplice.
00:26:43 U těchto typů bruslí můžeš regulovat vzdálenost koleček
00:26:46 podle toho, jak jsi velká a jak rychle jedeš.
00:26:49 To nám při hledání pachatelů pomůže.
00:27:25 Tímhle můžeme Moničina milence dostat.
00:27:30 Já nevím, pozítří? Potom se dohodneme.
00:27:36 Zdravím, Morande. Tak jo, dál už nehledejte.
00:27:42 Já jsem ten milenec.
00:27:48 Zavolám ti. Posledně jsem vám neřekl pravdu.
00:27:53 Táhneme to spolu 10 let.
00:28:03 V manželství mi to neklapalo.
00:28:06 Vlastně jsem zjistil, že už svou ženu nemiluju. Tečka.
00:28:12 Jste v šoku?
00:28:14 Nejsem ten, kdo může poučovat o manželství.
00:28:18 Ale uvítal bych, kdybyste to řekl na začátku.
00:28:22 Nikdy jsem o tom nechtěl mluvit. Sám jsem z toho nebyl odvázaný.
00:28:26 Policista a bývalá prostitutka, to je jak ze špatnýho filmu.
00:28:38 Jsem její milenec, ale -
00:28:40 Já vím, vrahem nejste, v den zločinu jste byli tady.
00:28:43 Promluvím s Malikem a Nathalií.
00:28:46 Ovšem totožnost druhého muže, toho, co nahrál vzkaz, neznáme.
00:28:55 Byli jste si s Monicou, byli jste si -
00:28:59 Věrní? Ano. Jiné muže neměla. Pokud jde o ten telefonát,
00:29:03 odpověď nemám. Jsem si jistý jediným: že je Monika nevinná.
00:29:09 To doufám.
00:29:16 Frede? Co ten provázek, kterým uškrtili Amada?
00:29:19 Našel jsi výstelkové buňky? Jo. A měl jste pravdu!
00:29:23 Skutečně zůstaly na tom provázku a mám i pár skvrn od krve.
00:29:27 Vrah škrtil jako posedlý. Co ta DNA?
00:29:32 Je v záznamu. Ale nepatří Monice, jak jste si původně myslel.
00:29:36 A ani žádnýmu muži. To znamená, že jsou dva.
00:29:41 Muž, který Amadovi vyhrožoval, a žena, která ho zabila.
00:29:47 Díky, Frede.
00:29:52 Díky.
00:29:54 To znamená, že vás mám nechat o samotě?
00:29:56 Jo, přesně tak.
00:30:02 Lena Lavergnová, 18 let. Pustili ji z děcáku.
00:30:05 Záznam za fyzické napadení. Lena? Lena a vrah?
00:30:13 To je Moničina dcera. Byla u toho, když jsem zachránil její matku.
00:30:21 Leno?
00:30:23 Leno! Maminka musí do nemocnice. Ty teď musíš jít se mnou.
00:30:29 Leno, poslechni ji. Postarají se o tebe. Maminka by si to přála.
00:30:37 No tak.
00:30:43 Mami! Mami! Mami!
00:30:59 Monica bojovala jako lev, aby jí dceru vrátili.
00:31:04 Jenomže s její minulostí jí soudce nedal žádnou šanci.
00:31:11 Věděl jste, že už ji pustili?
00:31:15 Nedávno jí bylo 18, a mohla se k matce vrátit.
00:31:20 Už jsem je neviděl.
00:31:22 Tak to Monika chtěla, respektoval jsem to.
00:31:25 Jenomže Lena zabila dva lidi, a proto její matka teď lže,
00:31:28 aby ji kryla. To není možný, musí existovat
00:31:31 jiný vysvětlení! Tomu nevěřím! Promluvím s ní.
00:31:34 Je mi líto, vyšetřování převezme Martine. Musíte zůstat mimo hru,
00:31:38 a vy to víte.
00:32:00 Tak. Všechno ostatní se týká Morandova soukromého života.
00:32:06 Je to případ jako každý jiný. Jenom to povede Martine.
00:32:11 Ale všechny analýzy budeš provádět ty sám. Co si od toho slibuješ?
00:32:15 Prozatím udělám rozbor Leniny krve. Když ji pustili z děcáku,
00:32:20 vzala práci v krejčovské dílně v kabaretu Ráj.
00:32:23 Jenže ji tam od těch vražd nikdo neviděl.
00:32:26 Matka neví, kde je? Ne.
00:32:29 Možná, že ví, kde se schovává, ale odmítá nám to říct.
00:32:33 Dostaneme se k ní pomocí toho, co jsme zjistili.
00:32:36 Máme jenom tu krev.
-V záznamech zmiňují psychické
00:32:39 problémy. Nemůže to mít souvislost s těmi zločiny?
00:32:43 Přítomnost Clonidrinu, Naltrexonu a anticholinergik.
00:32:51 Abych odpověděl na otázku: ano, souvisí to.
00:32:54 Tahle kombinace se používá při léčbě těžkých psychóz,
00:32:57 u disociačních poruch identity. Poslouchejte.
00:33:00 "Porucha je charakterizovaná přítomností dvou různých identit,
00:33:04 které se v působení na člověka střídají." To je fakt možný?
00:33:08 Popisují tady různé případy. Někdy k tomu dochází
00:33:11 při silném traumatu. To odpovídá. "Je běžné, že jednou z osobností
00:33:17 je žena a druhou muž. Přechod mezi pohlavími je doprovázený
00:33:20 změnami jak fyzické podoby, tak i změnou hlasu!"
00:33:26 Žádný muž neexistuje. Ano, to Lena ovládaná mužskou
00:33:30 osobností Amadovi telefonovala, změnila hlas a pak ho uškrtila!
00:33:36 Spojila si Amadovo obtěžování s útokem na matku před deseti lety.
00:33:40 A chtěla ji chránit, tenkrát to totiž udělat nemohla.
00:33:44 Když se někdo přiblíží k její matce, je ochotná ho uškrtit?!
00:33:47 To ještě nevím, riskovat nemůžeme. Musíme ji rychle najít.
00:33:50 Než se stane něco dalšího.
00:34:04 Chcete, abych ji nespouštěl z očí a zneužil její důvěry?
00:34:10 Až Monicu pustíme, bude chtít jít za dcerou.
00:34:14 Jste jediný, kdo ji může doprovázet, kapitáne.
00:34:17 Když jste mě stáhnul z případu, byl jsem v tu chvíli naštvaný.
00:34:22 Ale potom se mi ulevilo. A víte proč?
00:34:26 Protože jste se nemusel podílet na zatčení.
00:34:30 Nikdy by vám to neodpustila. Ano, přesně. Chci zůstat mimo hru.
00:34:40 Sagnacu, už jste někdy miloval? Tím myslím z celého srdce?
00:34:51 Kapitáne, čím dřív Lenu najdeme, tím větší je šance,
00:34:55 že to nezopakuje. A tím dřív bude Monica na svobodě.
00:35:14 Díky.
00:35:21 Už je konec. Víc tě držet nemůžou, jsi volná.
00:35:26 A co dál? Mají další stopu? Ani ne, pokud vím.
00:35:32 Ještě jsem ti to neřekl, stáhli mě z toho.
00:35:37 No, když je to tak, nezajdeme někam, kde je to hezčí?
00:35:43 Hm. Musím si na chvíli odpočinout. Přijdeš za mnou před představením?
00:35:51 Chtěl bych odpočívat s tebou. Teď bys neměla být sama.
00:36:35 Podívej!
00:36:39 Ověříme si vzdálenost koleček.
00:36:52 Patrick Lefranc a Maxim Grange. Odsouzení za kapesní krádeže
00:36:57 a jiné prohřešky. Skvělá parta. Kdo z vás dvou chodil s Noemi?
00:37:07 Tak to vyklop! Nebo to mám prásknout?
00:37:10 Je to na tobě. Byl to tvůj nápad.
00:37:12 -Dobrá, dobrá. Co? Byla do mě udělaná.
00:37:16 Chtěla si hrát na spodinu, jako v nějakým filmu.
00:37:20 Bylo mi jí líto.
00:37:25 Jo!
00:37:29 Když ti jí bylo tak líto, proč jsi s ní chodil?
00:37:32 -Nebylo to žádný střevo, vlastně ušla.
00:37:38 Brali jste ji s sebou a zasvěcovali ji do těch svých čachrů.
00:37:41 Ne. Vůbec ne, chtěla sama. Asi aby mi tím dokázala,
00:37:45 že není žádnej přizdisráč. Nepřitahovala pozornost.
00:37:50 S tím, jak vypadala. Víte?
00:37:53 -Byl jsi blbej, že jsi jí věřil. Kvůli ní nás ten čokl málem sežral.
00:37:57 -Proč bychom vám měli věřit?
00:37:59 -My jsme nikoho nezabili!
00:38:04 Nechte toho divadla.
00:38:09 Lena se zranila sama.
00:38:12 -Dělej, dělej! Debilní pes.
00:38:19 -Co jsem měl dělat?
00:38:21 -Nezavolat pomoc, abys ji zachránil.
00:38:23 A rychle ji někam šoupnout, aby sis zachránil ten svůj ksicht!
00:38:29 -Přesvědčit nás o nehodě ve skejtparku nebylo tak riskantní
00:38:31 jako podezřelá smrt při vloupačce. Vypadalo to jako výbornej nápad.
00:38:36 Ale nebyl. Protože nás to přivedlo rovnou za vámi.
00:39:03 Cítíš se na to, abys mohla na scénu?
00:39:07 Však to dobře znáš. Když chceš překonat těžký chvíle,
00:39:11 práce je na to nejlepší.
00:39:17 Uleví se ti, když se svěříš. Svěřím s čím?
00:39:21 Nechceš si promluvit? Jsi nějak nervózní. Kvůli Leně?
00:39:27 Bylo to na začátku těžký? Ne, vůbec ne. Chce to čas.
00:39:32 To je normální.
00:39:34 No, promiň, musím jít.
00:39:38 Monico. Mám tě rád.
00:40:31 TELEFON
00:40:33 Ano, slyším. Od chvíle, co odešla, jsem ji nespustil z očí.
00:40:38 Nechtěla se mi s ničím svěřit, ale nevěřím, že by tu Lena byla.
00:40:43 Sledujeme pohyb na její kartě. Odpoledne si koupila přes telefon
00:40:46 jízdenky. Dvě do Švýcarska a letenky do Latinský Ameriky.
00:40:51 Je mi to líto, ale Monica chce dneska v noci s Lenou uprchnout.
00:40:55 Musíte být pořád s ní.
00:41:05 Byla na scéně, pak šla dolů s ostatními. Sem se nevrátila.
00:41:08 Je tu jiný východ? Ne, byl jsem všude: v lóžích,
00:41:11 na toaletách, nikde nic.
00:41:13 Dobře. Nebyl nadšený, že jsem vlezl do archivu.
00:41:15 Ale našel jsem původní plány.
-Ne! Dávejte na ně pozor!
00:41:19 Tyhle plány jsou v podstatě muzeální kousky.
00:41:22 Kreslil je Güstave Eiffel, jsou z roku 1902.
00:41:26 -Monika zmizela na tomhle patře.
00:41:29 A mezi patry není žádná odbočka. Žádný východ.
00:41:35 Nezdá se vám divný to vedení tepla, co směřuje do podzemí?
00:41:41 Podíváme se. Pardon.
00:41:45 Takže, tudy.
00:41:50 Je tam místnost.
00:41:52 Ano, starý úkryt, ve kterém se prý během války zachránilo pár lidí.
00:41:56 Léta tam nikdo nebyl!
00:42:07 Tady je to.
00:42:23 Martine!
00:42:26 Počkej! Kapitáne.
00:42:28 Sagnacu, vy jste mě o něco žádal. Dotáhnu to do konce.
00:42:44 Jak jsi to mohl udělat? Chtěl jsem ti pomoct.
00:42:50 I tvojí dceři. Je nemocná, kam bys ní šla?
00:42:54 Nepostarala by ses o ni.
00:43:02 Paní Veronová, musíte jít s námi. Nedotýkejte se jí!
00:43:09 MUŽSKÝ HLAS: Ách! Pusťte mě!
00:43:18 Klid, Maliku. To nic. Leno, uklidni se. Klid, Leno.
00:43:24 Nic tvý mamince neuděláme. Vím, že je to krutý, ale musíš s námi.
00:43:29 Věř mi, prosím tě, postaráme se o tebe, ano? Věříš mi? Ano?
00:43:41 Lena potřebuje odbornou péči. Odvezeme ji na léčení.
00:43:44 Ne! Ne, ne, ne, potřebuje mě. Potřebuje mámu! Nic víc!
00:43:48 Potřebuje mámu!
00:43:52 Martine!
00:43:57 Monico, já -
00:43:59 Když mi dceru sebrali poprvý, nemohl jsi za to.
00:44:04 Teď je to jinak. Teď je to tvoje vina!
00:44:07 Už tě nechci nikdy vidět, Pierree! Skončila jsem s tebou.
00:44:21 Nesnažte se mě utěšit tím, že jsem dělal to, co bylo správný.
00:44:55 Skryté titulky: Jana Hrušková Česká televize 2011