Jak se bojuje se zločinem ve městě nad Seinou. Francouzský televizní seriál (2007). Hrají: P. Caroit, P.-L. Rajot, S. Metzger, A. Bargemeová, B. Cabritaová a další. Režie Gilles Béhat
00:00:02 Česká televize uvádí epizodu z francouzského seriálu
00:00:45 Kriminálka Paříž
00:00:49 Poslední soud
00:01:54 Ne! Smilování! VÝSTŘEL
00:02:00 Vůbec nevím, kdo to je. Tady na stavbě nedělal.
00:02:03 Dnes ráno ho našli dělníci, když přišli na stavbu.
00:02:07 Byl jen tak, úplně nahej.
00:02:17 Co jeho šaty? Nikde nic. Vrah ho svlíknul,
00:02:20 abychom ho nemohli identifikovat. Aby ho ponížil.
00:02:24 Déšť všechny stopy zahladil.
00:02:27 To bude zábava, v tom sajrajtu něco hledat.
00:02:33 Zaměř se na něj, určitě ještě něco řekne.
00:02:40 Tak co?
00:02:42 Dvě střelné rány, jedna zblízka přímo do čela.
00:02:45 A druhá?
00:02:47 Roztřepené okraje rány, průstřel dlaně. Hodně zblízka.
00:02:53 V jakým pořadí byly? První rána do čela, odhadem,
00:02:56 podle krvácení. Druhá šla do ruky, ale to už byl mrtvý.
00:03:00 Z rány vytrysklo málo krve.
00:03:07 -Že by nějaký rituál nebo podpis? Možná. Nebo to souviselo s tím,
00:03:12 co dělal, než umřel.
00:03:15 -Ach! Dobrý úlovek!
00:03:19 -Má tetování.
00:03:23 6 čísel a písmeno, vězeňský číslo. Ten chlap byl zavřenej.
00:03:30 Gillesi, podívej.
00:03:32 Papírky, kterých se chtěl zbavit? Ne, to by je určitě spolknul.
00:03:38 Ale on si je nechal za mandlemi.
-Chtěl, abychom je našli?
00:03:42 Jo. Musíme je dešifrovat.
00:04:22 Zbytky písmen, nedá se to přečíst. Kdoví, jestli to patří vrahovi
00:04:26 nebo oběti.
00:04:30 Analyzuj papír a zkus zjistit, kdo ho vyrobil.
00:04:45 Znáš toho zavražděnýho zpěváka? Jo, Sebastien Cochoya, frontman
00:04:50 Babylonu. Vražda se stala v nahrávacím studiu 5.
00:04:54 -Babylon, to mi něco říká.
-Ty posloucháš tuhle muziku?
00:04:57 -Jestli je to rock, tak jo, to jsem určitě někde slyšel.
00:05:00 -Je to funk metal, Hugo.
00:05:03 Směsice riffů a rytmů hip hopu s bass linkami.
00:05:06 Konec vinylu, kup si MP3.
-A ty si ze mě nedělej srandu!
00:05:11 -Všichni jste studio opustili ve 23:30 a nechali jste oběť,
00:05:15 Sebastiena Cochoya, samotnýho s jeho bratrem Thierrym,
00:05:18 -Jo. Ale kde je Thierry teď?
-To zjistíme. Tak co se stalo
00:05:22 při tom vašem natáčení?
-Nic, byla to jen trochu pruda.
00:05:26 -Co to je? Pruda?
00:05:28 -Sebastien a Thierry se během zkoušky porafali
00:05:31 kvůli Charlottě, naší zpěvačce.
-Nech toho, o nic nešlo.
00:05:34 Už 2 roky žiju s Thierrym, ale teď to mezi náma neklape.
00:05:38 A včera večer to bouchlo.
00:06:06 -Stop! Co to děláš? Co to máš s hlasem?
00:06:11 -Uklidni se, jo?!
00:06:12 -No jo, musíš míň řvát, když s někým šukáš!
00:06:15 To se druhej den projeví!
-Takhle se mnou nemluv, jo!
00:06:18 -Budu s tebou mluvit, jak budu chtít!
00:06:20 -Hele, uklidni se!
-S tebou nemluvím, tak drž hubu!
00:06:23 Nech mě bejt, já mluvím s tou krávou!
00:06:26 -Už nikdy mi neříkej krávo!
-Hele, neser mě!
00:06:30 -Kašlu na vás na oba!
00:06:32 A ty mi za to pěkně zaplatíš! To si piš!
00:06:39 Bylo to komplikovaný. Navíc jsem se Sebastienem dvakrát spala.
00:06:46 -No jo, to se nepočítá. Kde máme tělo?
00:06:50 -Alexandra na vás čeká.
-Zlom vaz.
00:06:54 -Tak od začátku.
00:07:10 -Takže bráchové se trochu pohádali.
-A pak prý, že hudba uklidňuje.
00:07:15 -Odhad doby smrti?
00:07:18 -Má 28 stupňů, když odečteme stupeň za hodinu, tak kolem jedné ráno.
00:07:22 Smrtelný úder byl jasně veden nějakým tupým předmětem.
00:07:26 -Třeba hudebním nástrojem?
-Proč ne, ale malým!
00:07:32 -Co tímhle?
-Dobrá trefa!
00:07:36 -Agogo, perkusní nástroj používaný především v africký hudbě.
00:07:40 Nevím, jestli ho máš na MP3.
00:07:43 Fajn, rekapitulace. O půl dvanáctý odcházejí hudebníci, Charlotta
00:07:49 i zvukař a zůstanou tu jen bratři Cochoyové.
00:07:58 -Ty jseš blbej! Musel jsi s ní chrápat?
00:08:01 Mohl sis vybrat jinou, ne?
-Já za to nemůžu, přišla sama.
00:08:32 -Vaše hypotéza sedí, ale stopy po úderech do břicha nemá.
00:08:36 Nevidím žádné hematomy, ani pohmožděniny.
00:08:40 -Když se schoulil do týhle pozice, před něčím se bránil.
00:08:43 -Ale před čím?
00:08:59 -2 milimetry 70.
00:09:08 Tak co?
00:09:10 Mac vzor 50. Měla ji armáda v alžírský válce.
00:09:14 Registrovaná? Nejspíš ne, program ji nenašel.
00:09:19 Identifikovali jsme tělo ze stavby. Bejvalej vězeň Paul Privat.
00:09:23 Seděl za dvojnásobný znásilnění. Byl venku 48 hodin,
00:09:27 moc si to neužil. Prověříme jeho oběti.
00:09:31 Mám je. Privat napadl jenom 2 turistky, Japonku a Dánku.
00:09:35 Obě ženy teď žijí ve svých zemích. Ověřil jsem to.
00:09:38 Privat chtěl pokračovat a padl na někoho silnějšího.
00:09:42 Několik hodin po propuštění? Musíme zmapovat jeho pohyb
00:09:45 od chvíle, co opustil vězení.
00:09:50 Privat byl vzorný vězeň, trávil čas v knihovně
00:09:53 a studoval dějiny umění.
00:09:56 Jenže znásilňování a čtení knih k sobě moc nejde.
00:09:59 On se změnil. Nemohl v tom pokračovat, podrobil se léčbě
00:10:03 cyproteron acetátem. Droga, která utlumuje pohlavní pud.
00:10:06 Pro násilníky, kteří s tím chtějí skončit.
00:10:09 Měl Privat návštěvy? Přátele, příbuzný nebo darebáky,
00:10:13 se kterejma se stýkal venku? Ne, nikoho, byl samotářský typ.
00:10:17 Rozhodl se udělat tlustou čáru, chtěl začít nový život.
00:10:21 -A někdo mu nedal příležitost.
00:10:24 -Díky.
00:10:26 -Tohle byla Privatova postel.
00:10:37 Byl věřící? Ve vězení se dal na katolickou víru
00:10:41 -Milujte své nepřátele, konejte dobro těm, kdo vás nenávidí,
00:10:45 modlete se za ty, kdo vás pomlouvají. To nefunguje.
00:10:51 Madona s dítětem, Leonardo da Vinci.
00:10:54 Pane řediteli, odkdy si můžou vězni zdobit cely?
00:10:59 To je součást malých výsad pro ty, kteří sekají dobrotu.
00:11:06 Když Privat sekal dobrotu, proč byl připoutanej k posteli?
00:11:12 Ano. To byl Buquet. Buquet?
00:11:17 Dozorce, se kterým měl Privat před měsícem problém.
00:11:22 Buquetovi pár dní předtím spáchal v cele vězeň sebevraždu,
00:11:26 měl strach, že Privat bude svědčit proti němu.
00:11:37 A svědčil? Ano.
00:11:39 Můžeme s ním mluvit? Není tu, propustili jsme ho.
00:11:48 Ne, to není možný, já to nemohl udělat. Sebastien je můj bratr.
00:11:56 -Měl jste dobrý důvod. Třeba kvůli vaší přítelkyni Charlotte.
00:12:01 -No jo, poprali jsme se, ale -
-Je to spíš ubití k smrti.
00:12:05 -Dobře. Používáte ve svý hudbě taky tenhle druh nástroje?
00:12:10 -Jo, někdy.
00:12:13 -Našli jsme na něm vaše otisky a krev vašeho bratra.
00:12:18 -Já jsem se jen bránil.
00:12:33 -Sakra, krev. Máš padáka.
-Jo? A co budeš beze mě dělat?
00:12:38 -Padej!
-Nesložíš ani pár tónů!
00:12:43 -A co ten hit, co nás 2 roky živí? Kdo ho složil, ty nebo já?
00:12:48 -A co jsi udělal od tý doby?! No co? Nic!
00:12:52 -Tak vypadni!
-Ještě s brekotem přilezeš.
00:12:56 -No jasně!
00:12:59 -V kolik jste odešel ze studia?
-Nevím, nevím. Asi kolem půlnoci.
00:13:07 Ale když jsem odcházel, Sebastien ještě žil.
00:13:10 -Úder do hlavy vyvolal subdurální hematom
00:13:13 a váš bratr několik minut po vašem odchodu zemřel.
00:13:17 -To není možný. Já to neudělal, je to bratr!
00:13:24 -Je 15 hodin 10 minut a já vám oznamuji prodloužení vaší vazby.
00:13:28 Hlídka.
00:13:45 -Výborně. Máš tam Buquetta? Dobře, vezmu si s sebou soupravu. To byl -
00:13:52 -Byl to on.
-Ale! Vždycky jsem říkal,
00:13:56 že mi jejich hudba leze na nervy.
-Jo, ty jsi sto let za opicema.
00:14:00 -Fakt, jo? Ale jak v čem.
00:14:07 Puška ráže 12, karabiny, kolt 45. Na bachaře máš trochu divný krámy.
00:14:13 Lovím, to se nesmí? A co lovíš s koltem 45? Mukly?
00:14:19 Je to znehodnocená zbraň. Ověřte si to.
00:14:23 To taky uděláme. S dovolením.
-Óh, co to děláte?!
00:14:28 -Jenom klid.
00:14:32 A teď ruce, prosím. Druhou. Díky.
00:14:42 Je to pozitivní.
-Co to znamená?
00:14:45 Že jsi ze zbraně střílel, a ještě se nám směješ!
00:14:48 Byl jsem na lovu, říkal jsem to! Sezona už dávno skončila!
00:14:51 Máš další výmluvy? Pytlačím.
00:14:56 -Pierre?
00:15:01 Dělníci na stavbě našli další mrtvolu.
00:15:06 -Fakt, přísahám, pytlačím!
00:15:25 Jak dlouho tu je?
00:15:27 Sarcophaga carnaria. Řekla bych dva týdny.
00:15:30 To byl Buquet u rodičů v Aveyronu. Viděl jsi ruku?
00:15:35 Hodně zblízka, jako u minulé oběti. A kulka do hlavy, zřejmě jde
00:15:39 o stejného vraha. Dva zločiny za dva týdny.
00:15:43 Je metodický, ale pudový, potřebuje zabíjet.
00:15:47 Ten se nezastaví.
00:15:51 Gillesi, podívej. Křestní medailonek. Svatý Gabriel.
00:15:58 Svlékl oběť, na medailon zapomněl? Divné, ne?
00:16:01 Nezapomněl. Nechal mu ho schválně. Ale proč by to dělal?
00:16:08 Je věřící.
00:16:09 Gillesi! Pojď sem!
00:16:19 Koukej!
00:16:23 Pálili tu něco dělníci? Ne, tři týdny tu nikdo nebyl.
00:16:27 Zajisti ty ohořelý papíry.
00:16:30 Ach, ach! Pozor, ještě je všechny zničíš!
00:16:34 Počkej, jeden už skoro mám. Uhni, pusť mě k tomu.
00:16:38 Co je, snažím se, ne? Je v hrozným stavu.
00:16:58 Promiň, že tě honím, vím, že ti dal Sagnac dost těžký případ.
00:17:02 -Krátkou schůzku s frontmanem skupiny Babylon si ujít nenechám.
00:17:05 -Ty ho taky znáš?
-Jako všichni. Podívejme,
00:17:09 jak je mozek rockera těžký!
-Je to funk metal,
00:17:12 potrpím si na přesnost.
-V každém případě ale zemřel
00:17:16 na následky epidurálního hematomu v parietálním laloku.
00:17:19 -Takže ho zabil úder do hlavy.
-To jsem si "a priori"
00:17:23 myslela taky. Co myslíš tím "a priori"?
00:17:26 Sraženina se nevytvořila přímo v místě úderu,
00:17:29 ani na protilehlé straně, ale několik centimetrů vlevo.
00:17:32 Podívej. Tady je místo úderu, a tady hematom. A ještě jedna věc.
00:17:38 Těsně před smrtí mu praskly bubínky.
00:17:42 -Jinými slovy rána od bratra nebyla příčinou smrti.
00:17:46 Tak na co teda umřel?
-To tedy nevím.
00:17:50 -A co ty ušní bubínky?
-Předávkování funk metalem?
00:17:53 -Hm.
00:18:06 Když tomu chudákovi praskly bubínky, musel být tady v místnosti
00:18:10 vystavenej hlukovýmu traumatu.
00:18:15 -Můžeš sundat tu mřížku?
-Rozkaz!
00:18:23 -Nebyl sám, reproduktory praskly taky.
00:18:26 -K tomu už je zapotřebí pořádná síla.
00:18:29 Zvuk musí přesáhnout hranici 135 decibelů.
00:18:32 -Z toho by mohly prasknout i ušní bubínky.
00:18:35 Ale určitě by to nikoho nezabilo. Muselo by to být přes 170.
00:18:39 Takovej randál tady neuděláš. To jsou 2 velký letadla při startu.
00:18:43 -Bohužel nemám jiný vysvětlení.
-Dobře. Zůstaneme u té hypotézy.
00:18:49 Když byl vražednou zbraní zvuk, musel být vrah vedle v místnosti,
00:18:55 zatímco oběť tu zůstala zavřená.
-Asi jo.
00:19:00 -Tak jo.
-Kam jdeš?
00:19:03 -Něco si ověřit.
00:19:37 Zásah! Možná jsme nenašli vražednou zbraň, ale na stojanu od mikrofonu
00:19:43 bude určitě vrahův otisk.
00:19:48 -Identifikovali jsme druhou oběť. Jistý Pierre Yves Lesueur, 35,
00:19:52 seděl 4 roky za sexuální napadení. Byl propuštěn z vězení
00:19:56 Fleury Mérogis.
00:19:58 Při propuštění si vybral k bydlení "Dům u muzikantů".
00:20:01 Podle ředitelky tam byl sotva 24 hodin a beze slova zmizel.
00:20:05 Jde o jednoho vraha, to je jistý, střela v Lesueurově hlavě,
00:20:08 vyšla ze stejnýho Maca 50 jako u Paula Privata.
00:20:12 Dostali jste něco z papíru, co měl Privat v ústech?
00:20:16 Papír na bázi bavlny, pokrytý kaolínem.
00:20:18 Vyrábí firma Comar, dodá seznam papírnictví, kam je rozváží.
00:20:22 Kapitáne, co může spojovat Privata s Lesueurem?
00:20:26 Byli odsouzeni za sexuální zločiny, ale byly to různý případy,
00:20:29 a příbuzní taky nejsou.
00:20:33 Oba vykonávali trest ve Fleury Mérogis.
00:20:35 Souvislost najdeme jedině tam.
00:20:40 Privat a Lesueur se znali? Myslím, že ne. Byli umístěni
00:20:43 ve dvou vzdálených odděleních. Doba jídla a procházek je různá,
00:20:48 neměli šanci se seznámit.
00:21:00 Lesueur byl věřící? Jako Privat? Ano. Obrácení na víru je dílem
00:21:04 otce Lafarguea, našeho kněze. Dělá skvělou práci, především
00:21:08 s pachateli sexuálního násilí. Ano? A proč se věnuje právě tomu?
00:21:13 Nejspíš se tak rozhodl sám.
00:21:16 Můžeme s otcem Lafarguem mluvit? Dnes tu není, ale najdete ho
00:21:19 v kostele Svatého Gabriela ve 20. obvodě.
00:21:22 Gabriela?
00:21:26 Otec Lafargue by nám měl říct něco o svých farnících.
00:22:09 Poslouchej: "Kdo kleká před šelmou, kdo přijímá její cejch na čelo
00:22:13 či na ruku, bude pít víno Božího rozhorlení, a bude mučen
00:22:18 ohněm a sírou před svatými anděly." Co ti to připomíná?
00:22:22 Ruce obětí? Přesně. Vrah zná perfektně Bibli.
00:22:28 Tím, že označí své oběti, označí i jejich zločiny
00:22:31 a odvolává se na Apokalypsu. Vykoná vlastní "Poslední soud".
00:22:36 Promiňte, jsem otec Lafargue. Chcete se mnou mluvit?
00:22:41 Pojďte dál, otče. Posaďte se.
00:22:56 Znáte ten medailon? To je památka na křest?
00:23:01 Archanděl Gabriel. Našli jsme ho na krku Pierra Yvese Lesueura.
00:23:06 Věnoval jsem mu ho. Pokřtil jsem Pierra, když opouštěl vězení.
00:23:10 Tedy několik hodin předtím, než byl zavražděn. Svěřil se vám,
00:23:15 že mu někdo vyhrožuje? Že by na něj venku někdo čekal?
00:23:22 Pierre nebyl příliš hovorný, moc mi toho neřekl.
00:23:25 Občas se musel vyzpovídat. Ano, ale -
00:23:28 Otče, ušetřete mě tý písničky o zpovědním tajemství.
00:23:32 Pane Sagnacu, je obtížné získat důvěru lidí ve vězení.
00:23:37 Jeho už nezískáte, je mrtvý. A respektování zpovědního tajemství
00:23:41 je prvním pilířem, kterým buduji jejich důvěru.
00:23:47 Otče Lafargueu, vyšetřuji případ, ve kterém došlo ke dvěma vraždám.
00:23:52 A může to pokračovat dál. Věřte mi, to, s čím se mi svěřil,
00:23:57 by vám k ničemu nebylo. To si dovolím posoudit sám.
00:24:03 Jak chcete.
00:24:10 Jste levák nebo pravák, otče? Pravák.
00:24:15 Ukažte mi ruce, prosím. Z druhé strany. Děkuji.
00:24:22 -Stal jsem se ve vašich očích podezřelým?
00:24:26 Jste jeden z posledních, kdo viděl oběť naživu.
00:24:34 Negativní. Pro dnešek je to vše, otče.
00:24:45 Pane Sagnacu, vaše práce je viníky zatýkat, já je zachraňuji.
00:24:53 Promiňte, nemohu vám pomoci.
00:24:59 Ty nemáš rád kněze? Řídím se podle důkazů.
00:25:03 Žádná sláva, prachovej test negativní, křestní medailon
00:25:06 a ta pasáž z Bible. Tomu říkáš důkazy?
00:25:09 Jdeme po všem. Promiň, Gillesi, s tím knězem
00:25:13 jsi mluvil, jako by byl pachatel. Zatím podezřelý.
00:25:20 Foto. Otisky.
00:25:31 Foto, otisky.
00:25:37 Foto. Další.
00:25:41 Ty vlasy, ty vlasy. Foto. Brýle.
00:25:48 Nedělej chytráka! Otisky. Čepici. Další.
00:26:00 -Nepřipadám ti trochu banální vedle všech těch lidí?
00:26:03 -Ty?
-Ne, jsi velmi zajímavá osobnost.
00:26:13 -Vidíš ty otisky?
-Zvukař skupiny! Tak vrah bude on!
00:26:40 Áá! Dopis od ženy, která mu psala do vězení.
00:26:46 Se spoustou odkazů na víru. Ve jméně je chyba, ne?
00:26:51 "Diane" se dvěma "n". V angličtině se tak psát může.
00:26:56 Takže Lesueur si psal se ženou. A to, co Privat schovával v ústech,
00:27:00 byl určitě taky dopis od té Diany. Doufal, že nám ji pomůže odhalit.
00:27:07 Myslíš, že by ta žena mohla vraždit?
00:27:09 Uděláme rozbor písma.
00:27:14 Písmo je zakulacené, zřejmě to psala žena.
00:27:17 Jenže tahy nejsou plynulé, autorku někdo kontroloval.
00:27:21 Nebo opisovala nějaký koncept.
00:27:30 Podle proměnné 14 jde o člověka, který ztratil kontrolu
00:27:34 nad svým chováním. Proměnná 14?
00:27:37 Komparativní grafometrie, to je - Asi bych ti neměla rukou
00:27:40 už nic psát. Ještě něco? Zvětši mi text.
00:27:49 Ještě. Už nic neuvidíš.
00:27:52 Uvidím tah. Ten ti někdy řekne víc než písmo.
00:27:56 Je to rozhodný tah, ostrý jako břitva.
00:27:59 To svědčí o emotivní osobnosti se sklony k násilí.
00:28:02 Ideální profil, jen přejít k činu. Je to ona?
00:28:17 Vaše otisky jsme našli na stojanu od mikrofonu, který blokoval dveře.
00:28:21 -Žertujete? Můj klient pracuje ve studiu už přes rok.
00:28:25 Toho vašeho stojanu se mohl dotknout tisíckrát.
00:28:29 -Členové skupiny potvrdili, že váš klient měl při natáčení
00:28:32 předchozího alba s obětí konflikt. Takže máme důvod si myslet, že -
00:28:35 -Konflikt, ke kterému došlo před rokem? Nemáte nic,
00:28:39 co by ho s tím zločinem spojovalo, motiv, vražednou zbraň, ani svědky.
00:28:44 Nemáte nic a vy to víte.
-Stejně bych -
00:28:47 -Ne, nic neříkejte, nemůžou vás tu držet.
00:28:50 -Hugo, můžeš na chvilku?
00:28:56 Má pravdu, bez dalších důkazů ho musíme pustit.
00:28:59 Najdi vražednou zbraň.
-Fajn, můžeš zajistit prohlídku?
00:29:03 -U něho doma? A co budeme hledat?
-Něco, co se jakkoli týká zvuku.
00:29:08 -Zvuku?
00:29:12 -Privat si psal s jednou ženskou. A pořád nám tvrdil, že je svatá.
00:29:16 A že ho zachrání. Víte, jak se jmenuje?
00:29:20 Asi Diana. A byla to teda kočka. Vy jste ji viděl?
00:29:25 Ji ne, jen její fotku.
-Sestavíte nám portrét?
00:29:29 -To je zbytečný. To je ona.
00:29:33 Máme od Nathalie seznam papírnictví, a s tímhle
00:29:36 ji najdeme hned. Děkuju vám.
00:29:42 Dobrý den! Dobrý den.
00:29:44 Kriminálka. Říká vám něco ten obličej?
00:29:47 Ne, vůbec.
00:29:52 Dobrý den, pane, kriminálka. Znáte tuhle dívku?
00:29:59 Ne, je mi líto.
00:30:01 Na shledanou. Nashle.
00:30:07 Říká vám něco ten obličej? Ne.
00:30:12 Dobrý den.
00:30:15 Ne. Určitě?
00:30:17 Ano.
00:30:25 Řekněte, jak je možný, že Privatova a Lesueurova
00:30:28 korespondence tady nevzbudila žádnou pozornost?
00:30:32 Čteme pouze poštu vězňů zapletených do choulostivých případů,
00:30:35 třeba do případů terorismu, a u toho zbytku se otevírají
00:30:39 jen obálky. Máte dopis od paní Zidamové?
00:30:46 Stejné písmo a stejný papír jako u Lesueura i Privata.
00:30:51 Nicolas Delhomme. 7 let za znásilnění, zbývají mu 3.
00:30:55 Můžeme ho vidět? Ano, jistě.
00:31:03 To jsou dopisy od Dianny.
00:31:07 Jak dlouho už si spolu píšete, pane Delhommee?
00:31:11 2 roky. Máte její fotku?
00:31:23 Dovolíte? Vrátíme vám ji. Sem prosím.
00:31:32 Paul Privat a Pierre-Yves Lesueur. Znal jste je?
00:31:36 Ze mše. Lesueura jsem potkal na mši.
00:31:40 Já myslel z venku. Ne.
00:31:43 Jak jste získal kontakt na Dianu? Přes asociaci Lafarguea,
00:31:47 místního kněze. Co to je?
00:31:50 Asociace, která hledá lidi, co by si psali s vězni.
00:31:55 Na jakou adresu píšete?
00:32:05 To je adresa stavby, kde jsme našli těla.
00:32:27 Jsou poničené, jen těžko z nich něco dostaneme.
00:32:31 Vím, že Privat, Lesueur i Delhomme se neznali.
00:32:35 Ale v různé době tady v okolí všichni bydleli. Nedaleko odsud.
00:32:39 Ověříme seznam bývalých majitelů, kteří na té parcele bydleli.
00:32:55 Ta fotka je z laserové tiskárny. Mám složení polymeru
00:32:59 a inkoustových barev. Takže s tím se můžeme dostat
00:33:03 až k toneru, a tím pádem také k typu tiskárny!
00:33:10 -Á, prima. Laserová tiskárna značky Kuji.
00:33:14 Zkusím najít instituce, co si ty tiskárny koupily.
00:33:21 -Díky.
00:33:24 -Radši to vemte, je to na mě moc těžký.
00:33:35 A máme to.
00:33:44 -To je všechno z bytu našeho zvukaře. Slušný nádobíčko.
00:33:48 -A nic se nepodobá vražedný zbrani.
-To není jistý.
00:33:53 -Ale to je frekvenční generátor.
-Já vím. Sledujte.
00:34:03 ZVUK
00:34:07 -Co je to za hukot?
-Infrazvuk. Frekvence, při níž může
00:34:11 dojít k rezonanci hmoty. A k rozbití.
00:34:21 -Takže Cochoya nezabil akustický tlak, ale zvuková frekvence.
00:34:25 -Vysvětlíš mi to?
00:34:27 -Každý předmět na Zemi produkuje při vibraci zvukovou frekvenci,
00:34:33 kterou nazýváme rezonanční. Když vyvoláš stejnou frekvenci
00:34:37 nedaleko nějakého předmětu, začne vibrovat.
00:34:40 -A když vibruje příliš silně, objeví se praskliny
00:34:42 a dojde k explozi.
-To se stalo s lebkou
00:34:45 Sebastiena Cochoya.
00:34:51 Otče Lafargueu, proč jste před námi tajil existenci asociace?
00:34:55 Kdybych jen na chvilku tušil, že váš vrah patřil mezi její členy,
00:34:59 tak bych vám o ní řekl. Prosím, tady je seznam, je nás asi stovka.
00:35:07 Řekl vám Lesueur o svém kontaktu? Šlo o jistou Dianu.
00:35:11 Ano, měl se s ní setkat po propuštění.
00:35:15 Chtěl jí poděkovat za to, že ho podporovala.
00:35:18 Žádná Diana tu není.
00:35:21 Porovnal jsem seznam majitelů tiskáren a papírnictví.
00:35:25 Na obou je jméno: Mille Feuilles. To je u kostela svatýho Gabriela.
00:35:29 Dobrý den, kriminálka. Znáte tuhle dívku?
00:35:35 Ne, je mi líto.
00:35:38 Kdo je majitel obchodu? Theodore Brunel.
00:35:41 Teodor? Toho znám, před pár lety byl členem asociace.
00:35:44 Je na tom seznamu? Ne, ale je tu Nadine Brunelová,
00:35:48 majitelku domku v ulici Pabla Picassa.
00:35:53 Diana. "Dianna" se dvěma "n". Nadine je anagram.
00:35:57 Zavolám lidem, sejdeme se na místě za 20 minut.
00:36:06 Chcete mi říct ještě něco? Ano. Možná to nějak souvisí.
00:36:13 Tak prosím. Lesueur mi při zpovědi vyprávěl
00:36:17 o znásilnění, z něhož ho podezřívali.
00:36:20 Ale byl očištěn. Chtěl ulehčit svému svědomí.
00:36:24 Takže byl tím pachatelem? Ne, vždyť ho přece pustili.
00:36:28 Ačkoliv měli dlouho za to, že to udělal.
00:36:32 Chtěl mě ujistit, že v tom prsty neměl, bylo to pro něj důležité.
00:36:36 Chtěl být čistý i před Bohem. Jak to souvisí s naším případem?
00:36:40 Tou znásilněnou dívkou. Lesueur mi řekl její jméno.
00:36:45 Byla to Nadine. Děkuju vám.
00:37:06 Máme odlitou kopii lebky Sebastiena Cochoya.
00:37:10 Použitá pryskyřice má tutéž odolnost jako kalcium-fosfát
00:37:14 neboli apatit, který tvoří základ lidské kosti.
00:37:18 -Skvělé.Ale proč jsme vlastně tady?
-Chtěli jste důkazy? Budete je mít.
00:37:22 -Podle mých výpočtů osciluje resonanční frekvence lebky
00:37:25 Sebastiena Cochoya kolem 10,5 hertzů.
00:37:28 Souhlasíte se mnou, pane Godarde?
-Neodpovídejte.
00:37:32 -10,5 Hz, to je infrazvuk. Pro člověka neslyšitelný.
00:37:37 Nemusíte si chránit uši.
00:38:07 -A tady je náš důkaz.
00:38:11 -Pane Godarde, proč jste zavraždil Sebastiena Cochoya?
00:38:17 -Ukradl mi píseň.
00:38:22 Stala se pak hitem, jediným hitem, co kdy Babylon měl.
00:38:27 Když jsem chtěl, aby se se mnou vyrovnal, řekl, že kecám
00:38:31 a pomluvil mě po celý Paříži. Už jsem si ani neškrtl.
00:38:36 Až nedávno mi zavolal a navrhl, abychom udělali za minulostí čáru.
00:38:41 Angažoval mě pro nový album.
-To byla příležitost.
00:38:45 Tak jste souhlasil a plánoval pomstu.
00:38:48 -Po Thierryho odchodu jste se vrátil do studia
00:38:52 a Sebastiena tam zavřel.
00:39:14 -Marcu, otevři mi.
-Je čas platit, Sebastiene.
00:39:18 -Neblbni, prosím tě, otevři.
00:39:26 Nech toho!
00:39:28 Přestaň!
00:39:31 Už dost, sakra!
00:39:36 Přestaň! Ááh!
00:39:53 -Bohužel jste vypnul frekvenční generátor dřív než zesilovač.
00:39:57 To vyvolalo zvukový efekt, který zničil membrány reproduktorů
00:40:01 i bubínky Sebastiena Cochoya.
-Ten hajzl zničil, na co sáhnul.
00:40:40 Pan Brunel? To jsem já.
00:40:43 Dobrý den, máme pár otázek. A k čemu?
00:40:47 -Maliku!
00:40:52 -Laser Pro 400D Kuji.
00:41:02 -Stůjte!
00:41:04 Policie! Stůjte! Stát, ani hnout!
00:41:13 Pusťte mě, hergot! Měli byste zavřít jinýho!
00:41:17 Kde bydlíte, pane Bruneli? Ať mě nechá!
00:42:17 Diana, manekýnka z časopisů a Nadine, jeho skutečná žena.
00:42:23 Neuvěřitelná podoba.
00:42:27 "Odcházím, už dál nemůžu, stydím se. Dohnali mě k tomu.
00:42:32 Promiň, miláčku."
00:42:36 Rok 1995. Nadine spáchala sebevraždu?
00:42:41 Její muž se s tím nesmířil, chtěl ji pomstít.
00:42:46 Anagramem jména a napodobením písma ji udržoval při životě.
00:42:50 Mac 50.
00:42:54 Pane Bruneli, v roce 1995 podala vaše žena žalobu
00:42:58 na neznámé pachatele ve věci znásilnění v ulici Pabla Picassa.
00:43:02 Musel jsem ji k tomu přemluvit, ona se styděla.
00:43:06 Řekl jsem jí, že policie ty pachatele najde. Ale nenašla.
00:43:15 Jak jste věděl, že Lesueur, Privat a Delhomme byli vyšetřováni?
00:43:20 Jeden soukromý detektiv pro mě udělal kopii spisu.
00:43:26 Z toho jsem pochopil, že bydleli někde blízko.
00:43:30 Ale vaši kolegové případ odložili. Pustili je pro nedostatek důkazů.
00:43:44 -Já nevím. Já nevím, Theo.
-Byli to oni, určitě ano!
00:43:50 Zkus si vzpomenout! Nemůžou se z toho dostat!
00:43:54 -Ano, možná možná to byli ti tři.
00:44:14 -Pár dní nato spáchala sebevraždu. Nezachránil jsem ji.
00:44:21 Pomstil jste se na nevinných.
00:44:26 "A mrtví byli souzeni podle svých činů zapsaných v těch knihách."
00:44:32 Jenže policie prokázala, že v té době na místě činu
00:44:36 být nemohli. Ale měli nálepku sexuálních zločinců
00:44:41 a bydleli tady poblíž.
00:44:46 Chtěl jste napravit nespravedlnost, a spáchal jste další.
00:45:35 Brunela jsme zatkli.
00:45:38 Každému, co jeho jest, četl jsem to v novinách.
00:45:45 Prokuratura znovu otevře případ znásilnění jeho ženy.
00:45:49 Kdyby tenkrát policie dělala dobrou práci -
00:45:54 Nikdy by se tohle nestalo. Ano.
00:45:59 Ale kvůli tomu jste za mnou určitě cestu nevážil, nemýlím se?
00:46:05 Ne.
00:46:09 Ne, chtěl jsem se omluvit.
00:46:16 Neměl jsme se k vám tak chovat.
00:46:19 Chvíli jsem dumal o tom, na koho se zlobíte.
00:46:22 Na Boha nebo jeho zástupce?
00:46:30 Před lety jsem během vyšetřování pustil jednoho člověka.
00:46:35 Byl to kněz, a pak spáchal dvě vraždy.
00:46:47 Skryté titulky: Jana Hrušková Česká televize 2010