Správnou ředitelku školy nezaskočí žádný problém, natož nápady mlsných a vybíravých školaček. Zavolá si náš tým, aby ukázal, jak si poradit s houfem malých strávníků (2008)
00:00:01 VYZVÁNĚNÍ TELEFONU
00:00:05 HOUKÁ SIRÉNA
00:00:10 A je to tady! Služba, na jakou jste dlouho čekali:
00:00:14 Kuchařská pohotovost.
00:00:16 Chystáte rodinnou oslavu nebo chcete připravit steak
00:00:20 jak se patří a nevíte si rady?
00:00:22 Obraťte se na Kuchařskou pohotovost.
00:00:25 Dokážeme splnit všechna vaše kulinářská přání.
00:00:28 Naše zásahy můžete sledovat každý týden nebo zavolejte
00:00:32 a náš tým špičkových odborníků pomůže právě vám.
00:00:36 Stačí nás kontaktovat a my přijedeme,
00:00:38 nakoupíme, poradíme, uvaříme.
00:00:50 A kdo se to o vás tak dokonale a nezištně postará?
00:00:54 Jako 1. je tu velký šéf, skutečný král v kuchyni,
00:00:57 chápající a velkorysý, ale když přijde na věc,
00:01:01 umí si prosadit svou.
00:01:03 Jiří, kapitán národního týmu kuchařů a cukrářů České republiky.
00:01:07 A tohle už je náš profesionální cukrář.
00:01:10 Chtěl být výtvarníkem, ale pak pochopil,
00:01:13 že obrazy se dají tvořit i jinak.
00:01:16 Vladimír, šéfcukrář velkého pražského hotelu.
00:01:18 Následuje jemný ženský prvek, ozdoba týmu,
00:01:22 která se ovšem i přes své mládí umí v kuchyni pěkně ohánět.
00:01:26 Svým šéfům je vždy k ruce, i když si o nich občas myslí své.
00:01:29 V našem týmu se Martina rozhodně neztratí.
00:01:31 A teď už rychle do práce, je tu nový naléhavý případ.
00:01:35 Začneme představením hlavních hrdinů. Tohle je jedna
00:01:38 brněnská základní škola a tohle její ředitelka.
00:01:41 Své žáky vede k samostatnosti,
00:01:43 a tak na její popud vznikl dokonce školní parlament.
00:01:46 ŤUKÁNÍ NA DVEŘE Dále.
00:01:47 Dobrý den. Dobrý den.
00:01:51 Co přejete?
00:01:53 My jsme měli v parlamentu takový návrh...
00:01:55 A tohle už je parlamentní delegace.
00:01:58 Přichází s odvážným nápadem: děti chtějí do školy pozvat
00:02:01 Kuchařskou pohotovost, aby jim uvařila něco dobrého.
00:02:04 Vy jste se chytli toho, že vám vytýkám,
00:02:07 že nemáte žádné návrhy, že? Hm.
00:02:10 Tak já něco zkusím.
00:02:13 Pozor! Blíží se příchod dalšího důležitého hrdiny.
00:02:16 Přijď, prosím tě, za mnou nahoru do ředitelny. Děkuji.
00:02:22 Co se děje?
00:02:24 Pan vedoucí školní kuchyně. Dobrák od kosti,
00:02:26 i když se občas tváří trochu nepřístupně.
00:02:29 Dětem vaří s láskou a tak není divu, že ho tenhle návrh
00:02:32 školního parlamentu poněkud zaskočil.
00:02:35 Vám u nás nechutná? Chutná, ale byla by to legrace.
00:02:39 Legrace, legrace... Ale já nesmím nikoho pustit do kuchyně
00:02:44 a musí se splnit spousta věcí - finanční požadavky,
00:02:47 nutriční hodnoty, spotřební koš... Navíc si myslím, jak jsem to viděl,
00:02:53 že by to asi nezvládli. Tohle jste neměl říkat,
00:02:57 pane vedoucí! Kuchařská pohotovost si přece vždycky poradí
00:03:01 a nějaké nutriční hodnoty a finanční limity
00:03:03 ji nemohou překvapit. To ví přece každé malé dítě,
00:03:07 natož pak tyhle školačky. Proto navrhují sázku:
00:03:09 zvládnou-li naši kuchaři uvařit tak, aby neporušili pravidla
00:03:13 školní kuchyně a všem bude chutnat, půjde se místo
00:03:16 odpoledního vyučování do kina. A když se jim to nepovede?
00:03:19 Tak uklidíme před školou. Dobře. Já tu vaši sázku beru,
00:03:23 ale je to sázka mezi paní ředitelkou a vámi.
00:03:26 Kopyto, jelito, platí to.
00:03:29 Sázka je tedy uzavřena. Teď už zbývá jen zavolat
00:03:31 Kuchařskou pohotovost. Atmosféra v ředitelně začíná houstnout,
00:03:35 sázka totiž nesmí být prozrazena.
00:03:37 ZVONÍ TELEFON Dobrý den,
00:03:39 tady Kuchařská pohotovost. Tady ředitelka základní školy
00:03:44 v Brně-Chrlicích... Prosba je vyřčena,
00:03:47 ale co když Kuchařská pohotovost pozvání nepřijme?
00:03:49 To zatím malé parlamentářky nenapadlo.
00:03:52 V tuhle chvíli už by šlo napětí v ředitelně krájet!
00:03:56 Co myslíte? No, přijedou. Hurá!
00:04:01 Jistě, že přijedou. Vařit pro tolik dětí,
00:04:05 to si přece tihle 3 nenechají ujít. A protože jídlo ve školní kuchyni
00:04:09 musí být nejen dobré, ale i zdravé, vybírají menu pečlivě,
00:04:12 nicméně rychle. To víte, školáci už čekají...
00:04:21 Vy jste Kuchařská pohotovost? To jsme.
00:04:25 Paní ředitelka volala. Je to tak? Ano.
00:04:28 A vystačí vám na to peníze? A kolik to má bílkovin?
00:04:30 Jaké to má nutriční hodnoty? No, to jsou otázky.
00:04:34 A co budeme vařit, to vás nezajímá? Zajímá.
00:04:38 A kde je kuchyně? Tam je vchod.
00:04:40 Ale neříkejte, že jsme se už viděli.
00:04:44 Jaké to má nutriční hodnoty? Kolik to bude mít bílkovin?
00:04:47 Nebude to příliš drahé? Takové otázky na přivítanou
00:04:50 Kuchařská pohotovost jistě nečekala.
00:04:52 Tak kdepak bude školní jídelna? Všimli jste si toho,
00:04:55 co měly ty holky za starosti? Nutriční hodnoty,
00:04:58 mě to jako dítě nikdy nezajímalo. Mě taky ne.
00:05:00 Nová doba. Hele, tady.-Super, jdeme.
00:05:06 Dobrý den, už na vás čekáme. Dobrý den.
00:05:08 Vítám vás. Já jsem vedoucí školní kuchyně.
00:05:12 Můžeme jít. Paní ředitelko,
00:05:17 tak vám je zrovna vedu. Dobrý den,
00:05:19 my jsme Kuchařská pohotovost. Těší mě, ale chybí nám děti.
00:05:22 Děti... jsou tady. To jsou děti,
00:05:26 které vám budou pomáhat vařit. To je dobře.
00:05:28 My už jsme se... Budeme vařit brokolicovou polévku.
00:05:32 To jde, ta je velmi zdravá, chutná. I děti ji mají rády.
00:05:35 Skvělý začátek. Tedy až na Martinu, která málem prozradila,
00:05:39 že už se s dětmi viděla. Ale brokolicová polévka
00:05:42 by mohla dětem sázku vyhrát.
00:05:44 A teď hlavní chod. Co máte tak rádi?
00:05:46 Třeba hranolky s kečupem. To je nezdravé.
00:05:49 A co třeba smažený sýr s bramborami?
00:05:51 To je všechno smažené. A co hamburger?
00:05:55 To už vůbec ne. Ale jo, s tím hamburgerem
00:05:58 by se dalo něco dělat. Dáme tam víc zeleniny,
00:06:01 nějakou housku se semínky... Pokud by bylo celozrnné pečivo,
00:06:04 to by šlo. Počkejte, ale není to moc drahé?
00:06:07 Ne, to by šlo. Super!
00:06:11 Vypadá to nadějně. Jiří sice nechápe,
00:06:14 proč se děti starají o peníze, ale důležité je, že hamburger,
00:06:17 který má lehkou příchuť zakázaného ovoce,
00:06:20 pan vedoucí schválil. Vysněné kino dostává ostřejší kontury.
00:06:23 A aby té radosti nebylo málo, tak já mám taky pro vás recept.
00:06:27 Uděláme si muffiny. Skvělé!
00:06:29 A navíc s nimi můžete běhat po škole.-No, to ne.
00:06:33 V žádném případě, to se musí sníst v jídelně.
00:06:36 Tentokrát se pan vedoucí nemusí obávat. Vladimírův muffin
00:06:40 školní chodbu neuvidí. Sázka je sázka
00:06:42 a dětem se do uklízení zrovna moc nechce.
00:06:45 Kdo nám bude pomáhat?
-Já!-Já chci taky.
00:06:47 To je paráda. To se ale nesmí, děvčata.
00:06:50 Ledaže by paní ředitelka... Budiž, ale pod dozorem a opatrně.
00:06:55 Super! Jó!
00:06:59 Pustíme se do zeleniny. Připravíme ji na hamburgery.
00:07:04 Cibuli a rajčata na kolečka, okurky taky,
00:07:07 salát oprat a natrhat do misky.
00:07:10 Děvčata se vrhla do práce s velkou vervou,
00:07:12 ale po chvíli se dostavily jisté pochybnosti...
00:07:15 Nebude ta zelenina moc drahá? Ale je to zdravé.
00:07:20 Zdravé to je. Co máte pořád s těmi penězi?
00:07:25 Nic... Kdepak, tohle Martina
00:07:28 nemůže pochopit. Ale to, co ji rozplakalo, byla cibule.
00:07:31 Stejně jako Karolínu, které navíc určitě přišlo líto,
00:07:34 že nemluví pravdu. A zatímco Martina přemýšlela
00:07:37 nad zeleninou o podivných otázkách,
00:07:40 Vladimír si přichystal suroviny na muffiny,
00:07:42 které se musejí upéct co nejdřív, aby stihly vychladnout.
00:07:48 Na muffiny budeme potřebovat: celá vejce, hladkou mouku,
00:07:52 krystalový cukr, rozpuštěné máslo, strouhanou čokoládu na pečení,
00:07:58 můžeme použít i čokoládu na vaření, skořici mletou,
00:08:02 semínka z vanilky, pojemnělé ořechy vlašské, sušené meruňky,
00:08:08 prášek do pečiva, citrónovou kůru a rozinky. A kdybyste nevěděli,
00:08:13 co jsou pojemnělé ořechy, tak to znamená,
00:08:16 že jsem je najemno nasekal.
00:08:19 Jako první začneme šlehat vejce spolu s krystalovým cukrem.
00:08:27 Martino, prosím tě, nakrájej mi meruňky na menší kostičky. Děkuji.
00:08:41 Vajíčka by měla být asi takto vyšlehaná, ne do příliš husté pěny.
00:08:48 Do vajíček si přidáme vanilková semínka,
00:08:53 zhruba asi tak z jednoho lusku.
00:08:57 Vyšleháme.
00:09:03 Jako další krok smícháme mouku s ostatními surovinami.
00:09:10 Prášek do pečiva. Děláme to proto, aby se nám rozinky, meruňky
00:09:18 a oříšky obalily v mouce a až budeme muffiny péct,
00:09:22 tak nám neklesnou na dno.
00:09:25 Tady máš meruňky. Děkuji.
00:09:29 Vladimír tedy k mouce s práškem do pečiva přimíchal
00:09:32 ještě rozinky, sušené meruňky, které Martina pěkně nadrobno
00:09:35 nakrájela, nasekané vlašské ořechy, nastrouhanou čokoládu, skořici
00:09:39 a trochu nastrouhané citrónové kůry. Všechno důkladně promíchal,
00:09:45 přisypal do mísy s našlehanými vajíčky
00:09:48 a do vzniklého těsta přilil na závěr rozpuštěné máslo.
00:09:52 Celou směs promíchal a hotovým těstem
00:09:57 postupně naplnil papírové formičky.
00:10:01 Pane vedoucí, mohl byste mi nastartovat váš konvektomat?
00:10:06 Dáme to třeba sem. Máte dobrou čepici.
00:10:10 To všichni o vás hned vědí, že jste velký šéf.
00:10:12 To musí vědět.
-Poslouchají?-Poslouchají.
00:10:16 Obyčejně bývá velkým šéfem Jiří, král v kuchyni,
00:10:18 ale tohle je školní kuchyně a ta má jiného vladaře...
00:10:22 Zavíráme a jedeme.
00:10:25 Vejce rozšleháme s cukrem a vanilkovými semínky,
00:10:29 do mouky postupně přimícháme kypřící prášek, rozinky,
00:10:32 kousky sušených meruněk, vlašských ořechů,
00:10:34 nastrouhanou čokoládu, skořici a trochu citrónové kůry.
00:10:38 Hotovou směs nasypeme do mísy s vajíčky, dokonale promícháme
00:10:41 a na závěr přidáme roztavené máslo. Formičky naplníme do 2/3
00:10:46 a pečeme na 180-200 stupňů dozlatova, dokud muffiny
00:10:49 na povrchu nepopraskají. Tuhle dobrotu můžeme ozdobit
00:10:53 šlehačkou, čerstvým ovocem a lístkem máty,
00:10:56 stejně jako náš pilný Vladimír.
00:10:59 Ale ani děvčata nezahálela a misky se začaly úspěšně plnit
00:11:04 nakrájenou zeleninou. Holky, to vypadá docela dobře
00:11:09 s tím kinem, ne? Jo.
00:11:11 A na co půjdeme? S jakým kinem?
00:11:13 Nic... Jak nic?
00:11:16 Co tady vymýšlíte? Mám to říct?
00:11:18 Jo.-My jsme se vsadily s paní ředitelkou,
00:11:22 že když nám navaříte tak, aby nám to chutnalo
00:11:25 a neporušíte pravidla, jak se smí vařit ve školní kuchyni,
00:11:28 tak nás místo odpoledního vyučování vezme do kina.
00:11:32 Jo, takhle, tak už je mi jasné, proč pořád ty otázky.
00:11:35 Nebojte, holky, to zvládneme. A je to venku. Od této chvíle
00:11:39 mají malé parlamentářky v Martině spojence.
00:11:44 To Jiří nemá o sázce ani potuchy, zato ví,
00:11:47 co budeme potřebovat na brokolicovou polévku.
00:11:51 Samozřejmě brokolici, může být čerstvá nebo mražená.
00:11:54 Mražená je možná i lepší na polévku,
00:11:57 protože už je zbavená košťálu. Dále potřebujeme: mléko, smetanu,
00:12:01 máslo, sůl, pepř
00:12:04 a trochu zelené cibulky. Když je zelená polévka,
00:12:07 tak zelenou cibulku. Potom použijeme krutony na závěr,
00:12:11 takže rohlíky. Na zahuštění mouku.
00:12:14 A nechcete raději jíšku? Jíšku místo mouky? Určitě.
00:12:18 Máte? Mám už hotovou.
00:12:21 Tak to rovnou vyměníme. Rozehřejeme kastrol.
00:12:25 Já nakrájím cibuli. Šéfe, mohl byste mi pomoct.
00:12:32 Rozpustíme máslo. Tak fajn.
00:12:38 Koukal jsem, že máte pěkný jídelní lístek.
00:12:40 Snažíme se, musí tam být všechno. A co děti nejedí?
00:12:47 Ryby v žádném případě. Dělám jen gordon blue z tresky
00:12:54 a na jídelní lístek napíšu jen gordon blue.
00:12:57 Já jim řeknu jen, že je to plněné maso, což je pravda
00:13:03 a než poznají, že je to ryba, tak mají půlku snězenou.
00:13:07 Aspoň to do nich dostanu.
00:13:09 Cibulku necháme jen lehce zavonět. Přidáme brokolici.
00:13:19 Přidáme mléko, trochu soli. Se solí to máte omezené, že?
00:13:28 Ano. Tak dáme jen trochu.
00:13:31 Smetanu. Trochu pepře ještě. To bychom taky neměli.
00:13:37 Vůbec nebo trochu můžeme? Trošičku můžeme.
00:13:42 Dáme to naplno. Je potřeba opravdu hodně rychle,
00:13:46 žádná dlouhá tepelná úprava, aby nám zůstala zelená barva.
00:13:50 S rohlíky by nám mohly pomoc děti.
00:13:54 Holky, vám to jde. My doděláváme polévku
00:13:58 a já bych potřeboval nakrájet rohlíky na krutony.
00:14:01 Doufám, že jsi tu polévku moc neosolil.
00:14:04 Normálně, jak bych ji osolil? Holkám trochu soli nevadí snad, ne?
00:14:09 Tak trochu.. To musí být podle norem.
00:14:13 Nemůže to být přesolené.
00:14:15 To je jasné. Podle norem.. No, dobře, já ji jdu dodělat.
00:14:20 Přesně tak, konec řečí a zpátky do práce. Polévka už čeká.
00:14:24 Brokolice je krásně vařená, měkká. Musíme rychle, abychom nepřišli
00:14:29 o tu zelenou barvu. Ještě trochu zahustíme.
00:14:34 Instantní jíška je bezvadná, opravdu v kuchyni pomůže.
00:14:40 Stačí provařit 3 minuty a můžeme mixovat.
00:14:49 Máte ponorný mixér? Máme.
00:14:54 On je trochu větší. Ten je pořádný.
00:14:58 To nám půjde samo.
00:15:06 Takový mixér doma asi nemáte, ale tady jsme
00:15:09 v trochu jiných objemech. Polévku máme hotovou,
00:15:14 zkontrolujeme krutony. Jenže žádná kontrola není potřeba.
00:15:19 Děvčata se činila a přestože malá Lotynka ujídala seč mohla,
00:15:24 než Jiří přišel, byla rohlíků nakrájených na krutony plná mísa.
00:15:29 Bezvadné, rohlíky si beru na opečení.
00:15:32 A rozkrájejte housky na hamburgery. No, bez práce nejsou koláče
00:15:37 ani vyhraná sázka, a tak zatímco se tady bude pokračovat v krájení,
00:15:41 zopakujeme si recept na brokolicovou polévku.
00:15:44 Na másle zlehka orestujeme zelenou cibulku,
00:15:46 přidáme růžičky brokolice, mléko a smetanu, osolíme, opepříme
00:15:50 a uvaříme doměkka. Na závěr zahustíme jíškou
00:15:53 a dohladka rozmixujeme. Brokolicovou polévku podáváme
00:15:58 s krutony, tedy plátky rohlíků, které zakápneme
00:16:02 roztaveným máslem a dáme do trouby zapéct dozlatova.
00:16:06 A teď už zpátky za našimi školačkami.
00:16:09 Housky máme rozpůlené, dáme je do konvektomatu prohřát
00:16:14 a necháme je takhle, aby zvenku byly křupavé
00:16:17 a uvnitř šťavnaté. Tyhle si odnesu a vás poprosím uklidit
00:16:21 nakrájenou zeleninu a pustíme se do masa.
00:16:24 Maso je syrové, tak abychom tu měli jen to maso,
00:16:28 všecko ostatní uklidíme. Musíme dodržovat ty normy.
00:16:30 Přesně tak, a hygienu. Správně, tam, kde se pracuje
00:16:34 se syrovým masem, nemá zelenina co dělat,
00:16:36 takže rychle uklidit, abychom mohli začít s přípravou hlavního chodu.
00:16:41 Budeme potřebovat: mleté hovězí a vepřové maso, rohlík na kostičky,
00:16:47 cibuli nadrobno, trochu sladké papriky, mléko, sůl, pepř.
00:16:56 Nejdřív si namočíme housku.
00:17:00 Mléka dáváme poměrně hodně,
00:17:03 aby se nám rohlíky rozmočily a hamburger byl šťavnatý.
00:17:07 Maso.
00:17:13 Přidáme cibuli.
00:17:19 Trochu papriky a soli. Se solí opatrně, podle tabulek.
00:17:26 A špetku pepře. To stačí.
00:17:32 Ještě přidáme housku. To je čvachtáníčko.
00:17:41 Teď nám to Martina krásně propracuje,
00:17:44 ona se v tom ráda mačká. Udělá z toho krásnou směs.
00:17:48 Má krásné nehty, tak si na to vzala raději rukavice.
00:17:50 Já jsem si je nevzala kvůli tomu, ale kvůli hygieně.
00:17:54 Musíme to všechno dodržovat.
00:17:56 Takhle zodpovědnou Martinu Jiří nezná. A jako šéfkuchař
00:18:00 je její uvědomělostí mile překvapen. Kdyby jen tušil...
00:18:04 Abychom ochutnali, jestli je všechno v pořádku,
00:18:07 uděláme si malou placičku a dáme si ji na chvíli do mikrovlnky.
00:18:11 Nemáte-li mikrovlnku, tak do kastrůlku s vodou
00:18:14 nebo rovnou do trouby. Je to lepší, než jíst syrové maso.
00:18:18 Jiří šel udělat malý testovací hamburger
00:18:21 a Martina popustila uzdu své fantazii.
00:18:27 Hezké. Jo?
00:18:30 Ochutnej. Vyfoukáš mi to, prosím tě?
00:18:35 Nezdržuj.
00:18:40 Já už bych to nesolila. Hm, je to dobré.
00:18:45 Zruš pašíka, dej to do ledničky. Přetáhneme fólií
00:18:49 a dáme na hodinku odležet. A my si zatím zopakujeme recept:
00:18:52 mleté hovězí i vepřové maso smícháme s najemno nakrájenou
00:18:56 cibulí, přidáme sladkou papriku, na kostky nakrájenou housku
00:18:59 namočenou v mléce, osolíme, opepříme a řádně promícháme.
00:19:03 Máme-li dost času, přidáme do směsi více mléka
00:19:06 a necháme ji zaležet aspoň 3 hodiny.
00:19:08 Maso mléko nasákne a hamburgery budou šťavnatější.
00:19:12 Bohužel, čas je přesně to, co našim kuchařům chybí...
00:19:19 Tam je nějaký rachot. Děti jsou tady,
00:19:22 takže budeme muset máknout. Vladimíre, šéfe, pojďte nám pomoct.
00:19:27 Vypadá to, že děti na hamburgery dlouho čekat nebudou.
00:19:30 Těmhle profesionálům navíc není třeba nic vysvětlovat,
00:19:35 ale pro nás má Jiří dobrou radu. Rozmáčknete v ruce
00:19:39 a pomalu povolujete stisk a pořád točíte.
00:19:44 Maso se musí roztočit jako větrník. Je tam vidět takový vějíř,
00:19:50 který vám drží svalová vlákna a potom s ním můžete pracovat.
00:19:56 Krásně se dá rozmáčknout bez nějakých viditelných prasklin.
00:20:10 Netrvalo dlouho a několik vymazaných plechů s hamburgery
00:20:13 bylo v konvektomatu. Tahle mašinka je rychlejší než běžná trouba,
00:20:17 ve které se hamburgery pečou asi 10 minut,
00:20:20 takže v žádném případě nesmíme zvolnit tempo.
00:20:23 Než Martina nachystala talíře, byly hamburgery hotové.
00:20:26 Teď ještě rozehřát housky, aby náš tým za vydatné pomoci
00:20:30 šéfa zdejší kuchyně mohl začít s jejich plněním.
00:20:32 Pohyb, pohyb! Šéf je rychlý.
00:20:35 Samozřejmě, praxi ve školní jídelně se nic nevyrovná. Trochu hořčice,
00:20:40 trochu kečupu, list ledového salátu, plátek okurky a rajčete,
00:20:48 kolečko cibule, nahoru šťavnatý hamburger,
00:20:53 nakonec zaklopit housku, a to všechno v ostrém tempu.
00:20:57 Náročné? V téhle sestavě úplná hračka!
00:21:06 Hotovo, šéfe, můžete vydávat.
00:21:10 Tak, a jednoho... Děkuji, to vypadá dobře.
00:21:15 Ano, dobře to vypadá, ale hlavní je, aby to všem chutnalo.
00:21:29 Zatím se zdá, že děti kolem školy uklízet nebudou,
00:21:32 a to ještě Vladimír nevytáhl svůj trumf.
00:21:35 Kde je zákusek? Pšt. To je překvapení.
00:21:40 Další, jedeme.
00:21:42 Žádný spěch, sladká tečka až na závěr.
00:21:50 Tak jak, děti? Jak vám chutná? To je bomba!
00:21:53 Dobré to je. Paní ředitelko, pojďte,
00:21:57 já vám nandám. Děkuji.
00:22:03 Přichází zkouška ohněm.
00:22:06 Musí chutnat všem, tedy i paní ředitelce.
00:22:20 No, bravo! Kuchařská pohotovost boduje na všech frontách,
00:22:24 ale teď pozor, je tu zlatý hřeb. Dezert na závěr.
00:22:36 Chutnalo vám?
00:22:37 VŠICHNI: Jo! To je ono.
00:22:40 My se musíme rozloučit, jedeme k dalšímu případu.
00:22:43 Jsme rádi, že vám chutnalo a kdyby něco, tak se zase ozvěte.
00:22:46 Dobře. Ahoj!
00:22:52 Paráda, kino už čeká. A než si Jiří, Martina a Vladimír
00:22:57 sbalili své nepostradatelné kufříky, byly muffiny snězené.
00:23:00 Jdu se s vámi rozloučit. Byla to pěkná akce.
00:23:03 My taky moc děkujeme za spolupráci.
00:23:06 Bylo to fajn. Máme pro vás dárky.
00:23:09 Děkujeme. Děkuji.
00:23:12 Nashledanou. Nashledanou.
00:23:23 Ať se vám líbí v kině! Děkujeme.
00:23:26 Jaké kino? Ale, prosím tě...
00:23:29 Jiří je sice velký šéf, ale teď nejsme v kuchyni.
00:23:32 Sázka zůstane tajemstvím mezi Martinou a dětmi,
00:23:36 a samozřejmě mezi paní ředitelkou a panem vedoucím školní kuchyně.
00:23:39 Tak jak to vidíš? No, vcelku splnili,
00:23:42 až na takovou maličkost, že dali dvojnásobnou porci masa.
00:23:46 Takže ve své podstatě...
00:23:48 Dětem to říkat nebudeme, ale do kina je vezmu.
00:23:56 Tak na co půjdeme?
00:24:00 Tak tomuhle se říká happy end. Paní ředitelka je formát
00:24:03 a nic na sobě nedala znát. Jenomže sázka je hra...
00:24:10 ...a hrát se má fair play. Podmínkou bylo,
00:24:14 že musí chutnat úplně všem, a tedy i Lotynce...
00:24:19 A kdo mohl tušit, že nejí rajčata?
00:24:23 Máte i vy nějaké speciální přání, nevíte si rady
00:24:26 s tradiční českou kuchyní nebo snad s přípravou
00:24:30 japonského sushi? Kontaktujte Kuchařskou pohotovost.
00:24:35 Přijedeme, nakoupíme, poradíme, uvaříme, opět za týden u vás doma.
00:25:16 Příště naše cesta povede až do daleké Francie,
00:25:20 tedy přesněji jen cesta pomyslná. Paní Nora tam sice prožila
00:25:24 několik let, ale na francouzskou specialitu suflé si netroufá.
00:25:28 Kuchařská pohotovost tuhle delikatesu připraví
00:25:31 ve slané i sladké variantě, a nejen to, budou i ústřice
00:25:34 a jako hlavní chod kohoutek na víně,
00:25:37 který je pro francouzskou kuchyni tím, čím je pro českou kuchyni
00:25:40 svíčková na smetaně. Prostě opět se máte na co těšit.
00:25:43 Skryté titulky: Dušková
S tím, co všechno možné i nemožné dokážou vymyslet děti, má každý dostatek svých zkušeností. Ale to, že něco vymyslí i pro tým Kuchařské pohotovosti, by čekal jen málokdo. Ale stalo se!
Skupinka podnikavých dívek ze základní školy dala dohromady opravdu velkolepý plán, a dokonce uzavřely tajnou sázku se samotnou ředitelkou školy. A tak se jim podařilo splnit si svoje přání, aby jim Kuchařská pohotovost připravila přímo ve školní kuchyni něco, co tu ještě nebylo! Všichni dohromady ale museli myslet na to, aby byla dodržena přísná pravidla, která pro takovou školní kuchyni platí.
Na náš tým se sesypala řada požadavků. Hlavně, aby dětem jídlo chutnalo, aby menu bylo barevné, pestré a lákavé, aby bylo jiné než kdykoliv předtím, ale taky, aby splnilo všechny požadavky, které stravování ve školních kuchyních předepisuje.
Jak si s takovou „zakázkou“ plnou podmínek naše Kuchařská pohotovost poradí, jak zvládne nebezpečné nástrahy školní kuchyně, jak dopadne sázka dětí s paní ředitelkou a co všechno neočekávaného se tu ještě přihodí, to necháme jako překvapení. Prozradíme jen, že tentokrát se ve školní jídelně budou podávat v pestrých barvách krémová brokolicová polévka, zdobená opečenou houskou a bylinkami, hamburger se zeleninou v celozrnné housce a jako dezert muffiny s lesním ovocem.