Záznam 41. ročníku tradiční rally, která je součástí Mezinárodního mistrovství České republiky
Rally Bohemia 2014
Premiéra: Čtvrtek 17. 7. 2014 na ČT sport00:00:40 Hezký den, vítáme vás u sledování dalšího speciálního RALLY MAGAZÍNU.
00:00:49 Letošní Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky
00:00:53 pokračovalo svým už pátým podnikem, a tím byla slavná Rally Bohemia.
00:00:59 Jedné z nejtěžších soutěží u nás předcházel sice krátký,
00:01:02 ale o to výraznější déšť,
00:01:04 a to na obtížnosti letošní Bohemky samozřejmě jen a jen přidalo.
00:01:09 A fanoušci už před startem předpovídali další těsnou bitvu
00:01:13 mezi Janem Kopeckým a Václavem Pechem.
00:01:25 V roli testovacího pilota se na Bohemce prezentoval
00:01:29 Fin Esapekka Lappi, který zde představil vůz Škoda Fabia R5.
00:01:32 Jednalo se ale o prototyp,
00:01:34 který byl navíc ukrytý ve starší karoserii známého vozu S2000.
00:01:40 Řekl bych, že pocity z testování jsou pozitivní.
00:01:43 Tím myslím, že každé auto s turbomotorem se lépe ovládá
00:01:47 díky velkému kroutícímu momentu.
00:01:49 Prostě vám to sem tam dokáže odpustit chybu,
00:01:52 vytáhne vás to z průšvihu.
00:01:54 Na druhou stranu ten pocit je zvláštní kvůli zvuku.
00:01:57 S2000 je hlasitější a její zvuk zní jako opravdové závodní auto.
00:02:08 Lappi tedy na Bohemce nezávodil,
00:02:10 ale tento úkol čekal na jeho týmového kolegu Jana Kopeckého.
00:02:13 Ten měl na své nově zbarvené Fabii S2000 startovní číslo 1
00:02:17 a byl tedy nejvíc favorizovaným pilotem.
00:02:19 Jsme připraveni skvěle, hlavně máme krásný design,
00:02:24 protože se slaví 40 nového - nebo RS 200,
00:02:26 které tady sjelo tenkrát.
00:02:28 A myslím si, že ten design se opravdu povedl
00:02:31 a těšíme se tady na tu Bohemku.
00:02:33 Nebude to jednoduché, počasí je zase nevyzpytatelné,
00:02:36 takže uvidíme. Místy možná bude sucho a mokro, všelijaký mix.
00:02:39 Teď máte momentálně za sebou několik soutěží
00:02:42 na druhém konci světa. Těšil jste se domů?
00:02:44 Těšil jsem se vždycky domů, těším se pokaždé domů,
00:02:47 a hlavně na Bohemku, protože tady je spousta lidí,
00:02:50 kteří pracují ve Škodovce, je tady spousta kluků,
00:02:53 kteří dělali ve Škodě Motorsportu, takže všichni se přijdou podívat
00:02:57 a všichni chtějí vidět hezký sport, takže doufejme, že se nám to povede.
00:03:01 Konkurence tady je určitě veliká.
00:03:03 A když vám připomenu předchozí závod domácího mistráku,
00:03:06 který vám nevyšel v Krumlově, berete to -
00:03:09 nebo myslíte na to, nemyslíte, máte to za sebou, za hlavou hozeno?
00:03:12 Na to se nedá myslet, teď před námi je další nová soutěž,
00:03:15 mezitím už jsme další soutěž odjeli, takže člověk když udělá chybu,
00:03:19 to se může stát, tak to musí co nejrychleji zahodit za hlavu,
00:03:22 ale samozřejmě se z toho musí poučit,
00:03:24 takže doufám, že nám se to povedlo.
00:03:27 Nedarovat Janu Kopeckému ani metr tratě,
00:03:29 s takovým cílem sem přijel obhájce titulu
00:03:31 a vítěz všech čtyř předchozích podniků, Václav Pech.
00:03:36 Přesně tak jak říkáte, navíc nám do toho hodně promluvilo počasí,
00:03:40 tím jak to při tréninku strašně zmoklo,
00:03:43 jsou strašně rozmoklé kraje, hodně to klouže,
00:03:45 v lesích zůstává vlhko a tady na těch těžkých rychlovkách
00:03:49 z toho nejsem teď úplně nadšený. Jsem zvědavý na ten první průjezd,
00:03:52 abychom hlavně neudělali jezdeckou chybu
00:03:55 a takzvaně nesežrali nějaké klouzavé místo,
00:03:57 protože se tady střídá lesklý asfalt s normálním asfaltem,
00:04:00 kostky dlažební, je tu spousta obrubníků
00:04:03 a hlavně ty rozbředlé kraje, kde se bude vytahávat strašně nečistota,
00:04:07 bahno na cestu, a bude to hodně nevyzpytatelné.
00:04:09 Já vím, že se to asi nedá úplně přenést, ale kdybyste jel tempo,
00:04:13 jaké jste jel v Hustopečích,
00:04:15 kam byste se tady asi tak zařadil, Vašku, na Bohemce?
00:04:18 Rejpavý otázky dneska.
00:04:20 To neumím říct, Hustopeče byly Hustopeče,
00:04:23 prostě jeli jsme tempo, jaké jsme potřebovali na to,
00:04:26 abychom vyhráli.
00:04:28 Ani se mi nechtělo, přiznám se, v závěru moc zrychlovat,
00:04:31 v té soutěži to ani moc nešlo.
00:04:33 Tady budeme muset nastolit tempo od první rychlostní zkoušky
00:04:36 stejné jako od první zkoušky na Hustopečích,
00:04:39 ale potom už nepolevovat.
00:04:41 Letošní Bohemka byla o něco kratší než předchozí ročníky,
00:04:45 když měla jen 12 rychlostních zkoušek
00:04:47 o celkové délce 150 kilometrů.
00:04:50 A už k trati první městské RZ vyrazilo v pátek vpodvečer
00:04:53 veliké množství fanoušků.
00:04:56 Nedlouho před startem na Mladoboleslavsku sprchlo,
00:04:59 takže zkoušky byly hodně zrádné.
00:05:13 Přesvědčil se o tom i Jan Votava,
00:05:16 který po třech RZ uzavíral první desítku.
00:05:19 O něco lépe a hlavně hodně dravě do soutěže vstoupil
00:05:22 pilot dalšího Lanceru EVO IX, Richard Kirnig.
00:05:25 Posádka Kirnig - Hovorka okupovala místo deváté
00:05:28 a vedla kategorii produkčních aut.
00:05:34 Prakticky žádné zkušenosti s Rally Bohemia neměla dvojice
00:05:38 Martin Vlček a Richard Lasevič,
00:05:40 a posádka Škody Fabia S2000 tak raději začala opatrněji.
00:05:44 Vlček byl osmý a sedmá příčka patřila Miroslavu Jakešovi.
00:05:48 Od něj se čekalo trochu víc
00:05:49 a mladý pilot Citroënu DS3 R5 nezačal špatně,
00:05:53 ale už na konci první RZ trochu zaváhal.
00:05:57 Jakeš s Novákem nasadili vysoké tempo,
00:06:00 ale to se jim před cílem zkoušky vymstilo.
00:06:21 Tato chyba je stála drahocenný čas
00:06:23 a Jakeš ve stopce po třetí RZ štěstím zrovna nezářil.
00:06:27 Nic moc, na té první si myslím, že to bylo dobré,
00:06:32 a v poslední zatáčce v tom městě jsem udělal hodiny,
00:06:36 asi 25 vteřin jsem tam nechal.
00:06:37 A teď tu druhou jsem jel tak nějak opatrněji kvůli tomu,
00:06:41 ale bylo bylo mokro a tady binec, hrůza na tom mokru, katastrofa,
00:06:45 to nedrželo místy vůbec, takže to jsem projel opatrně.
00:06:48 Nevím, myslím si, že máme něco s motorem, ale nevím,
00:06:52 nechci to přivolat.
-Děkuju.
00:06:54 Miroslav Jakeš byl sedmý
00:06:56 a šestá příčka patřila Janu Sýkorovi a Martině Škardové.
00:06:59 Tato posádka se na startu velkého českého mistráku
00:07:02 objevila po dlouhé době
00:07:04 a na úvod na svou Fiestu R5 obula až příliš měkké pneumatiky.
00:07:08 Nebylo tak divu,
00:07:10 že ani Jan Sýkora nebyl ve stopce po třetí zkoušce spokojený.
00:07:14 Nebyla to dobrá volba, jsou úplně přetopené,
00:07:19 teď jsme tady dvě vesnice už byli hodně blízko obrubníků,
00:07:22 to bylo špatné, protože to bylo na suchém asfaltu,
00:07:26 už byly přetopené kompletně, takže se nejelo dobře.
00:07:29 Možná ta vlhká místa, ale je to takové,
00:07:32 jako že to není dobré, prostě dal jsem blbě gumy, no.
00:07:36 Podruhé v České republice a poprvé na Bohemce,
00:07:39 to byla situace, ve které se nacházela německá posádka
00:07:42 tovární Fabie S2000 ve složení Sepp Wiegand a Frank Christian.
00:07:51 Bylo tedy jasné, že Wiegand se nebude hrnout zbytečného rizika,
00:07:55 zvláště pak, když byly RZ chvíli suché a chvíli mokré.
00:08:01 Ano je to opravdu těžké. Necítím se dobře.
00:08:04 Nevím, ale ty RZ jsou vážně chvílemi strašně kluzké.
00:08:07 Navíc po tom dešti je někde mokro a někde sucho,
00:08:10 takže celkově z toho moc radost nemám.
00:08:13 Chvílemi mi přijde, že jedu jako moje babička,
00:08:16 a zatím jsem to nedokázal změnit.
00:08:18 Musím se zadaptovat na tyto podmínky a uvidíme,
00:08:21 jak to půjde dál. Ale teď sám se sebou nejsem spokojený.
00:08:25 Sepp Wiegand figuroval na páté příčce
00:08:27 a rovných 7 vteřin ztrácel na čtvrtého v pořadí,
00:08:31 kterým byl náš Roman Odložilík.
00:08:42 Dvojice Odložilík - Tureček
00:08:44 se v předchozím průběhu sezóny hodně trápila s technikou,
00:08:47 ale ta tentokrát držela,
00:08:49 a z toho měl především pilot velkou radost.
00:08:55 Zatím dobré, auto jede perfektně a dobře jsme zvolili gumy,
00:08:58 takže my jsme naprosto spokojení.
00:09:01 To, že auto jede perfektně, to slyšíme poprvé od vás.
00:09:04 No, už jsme měli problémy na shakedownu,
00:09:06 tak už jsem zase měl infarktové stavy,
00:09:09 ale teď je to fakt dobré.
00:09:10 Od prvních ostrých kilometrů pódiové umístění
00:09:13 okupovala italská posádka Umberto Scandola a Guido d'Amore,
00:09:17 a to přesto, že pilot Fabie S2000 vyrobil tuto chybu.
00:09:20 Tu ale jak vidíte rychle napravil a po třech rychlostních zkouškách
00:09:24 mu patřilo třetí místo průběžného pořadí.
00:09:31 Je to pro mě překvapení,
00:09:33 protože tyhle RZ se v ničem nepodobají těm italským,
00:09:37 a je to tím pádem velice těžké.
00:09:39 Ale v pohodě, jsme šťastní, že to jde tak dobře.
00:09:42 Musím si hlídat rozpis, ale je to dobré.
00:09:47 Scandola zajel v první zkoušce na desetinu stejný čas
00:09:51 jako Jan Kopecký, a byl to čas ze všech nejrychlejší.
00:10:14 Na dalších dvou RZ však bylo hodně vlhko
00:10:17 a s tímto povrchem si už Kopecký s Dreslerem
00:10:20 nejrychleji ze všech poradit nedokázali.
00:10:23 Ve druhé zkoušce ztratil tovární pilot Škodovky
00:10:26 6 vteřin a 2 desetiny a ani v té třetí nebyl nejrychlejší.
00:10:30 Místy je hodně vlhko a hodně bláta vytahaného,
00:10:35 tady ty vložky jsou strašně rychlé, jedeme pořád v omezovači,
00:10:38 tak uvidíme. Na tamté předchozí nám Venca dal docela dost,
00:10:42 tak uvidíme, jestli nám dá teď stejně nebo míň.
00:10:45 Nechme se překvapit,
00:10:47 dneska to musíme nějakým způsobem projet, samozřejmě co nejrychleji,
00:10:51 ale bezpečně.
00:10:53 A samozřejmě bude to teď mnohem obtížnější v noci,
00:10:56 protože toho bláta přibude.
00:10:58 A jestli nesprchne, tak to bude opravdu klouzat úplně všude.
00:11:01 Václav Pech s Petrem Uhlem ztratili se svým Mini S2000
00:11:05 během první sekce pouhou jednu jedinou desetinu vteřiny,
00:11:08 a to zde v centru Mladé Boleslavi, kde soutěž startovala.
00:11:39 Jak druhá, tak třetí rychlostní zkouška
00:11:42 se však staly zcela jednoznačnou záležitostí v podání obhájce titulu
00:11:46 a další překvapení bylo na světě.
00:11:50 Že bude Pech vést skoro o 13 vteřin po první sekci,
00:11:54 to asi nečekal nikdo, včetně pilota samotného,
00:11:57 který navíc nebyl spokojený se svou jízdou.
00:12:00 Já nevím, opravdu nevím, přijde mi to divné,
00:12:06 protože jedu strašně špatně, je to neurovnaná jízda,
00:12:09 nervózní, máme moc měkké auto na to, nelíbí se mi to,
00:12:13 nemůžu se trefit do jediné zatáčky.
00:12:15 Petr mě furt trošičku, slušně řečeno,
00:12:17 ale mě to nejde a divím se těm časům tedy upřímně.
00:12:21 Na to, že se nemůžete trefovat, tak ty časy jsou překvapivě dobré.
00:12:25 Divíme se tomu oba. Uvidíme, co Honza po servisu.
00:12:28 Že se budou Pech s Kopeckým opět přetahovat o desetinky,
00:12:32 to se všeobecně čekalo, ale tak výrazný rozdíl,
00:12:35 jako je 13 vteřin, to zaskočilo leckoho,
00:12:37 včetně obou hlavních aktérů.
00:12:39 Po první sekci následovala zastávka v servisní zóně
00:12:43 a poté posádky vyrazily znovu vstříc Z Lobeč a Vinec.
00:12:46 Diváky u tratí v tomto mezidobí bavili piloti
00:12:49 s legendárními soutěžními vozy minulosti
00:12:52 a byl mezi nimi i exmistr Evropy Miroslav Janota
00:12:55 s Oplem Kadett Coupé.
00:12:58 Pak už ale na tratě vyrazily posádky soudobých aut
00:13:01 a tuhý boj pokračoval dál.
00:13:13 Na RZ Lobeč byl Jan Kopecký znovu zhruba o půl vteřiny na kilometr
00:13:17 pomalejší než Václav Pech
00:13:19 a náskok pilota Mini S2000 tedy vzrostl na víc než 18 vteřin.
00:13:28 Pech Kopeckému podlehl až v úplně poslední RZ,
00:13:31 ale ztratil při tom jen 4 desetiny.
00:13:58 Do velkých potíží se ještě před servisem dostal Jan Sýkora,
00:14:02 z jehož Fiesty R5 se valil hustý dým,
00:14:05 a to samozřejmě nevěstilo nic dobrého.
00:14:08 Sýkora musel odstoupit.
00:14:10 Optimismus po etapě neztrácel Jan Kopecký,
00:14:12 i když jeho ztráta na Pecha nebyla malá.
00:14:17 Optimisticky, pořád jsme na druhém místě,
00:14:20 tak je to pořád lepší než skočit do lesa jako na Krumlově.
00:14:23 Ale samozřejmě je to k zamyšlení, Venca je hodně rychlý
00:14:26 a udělal obrovský krok s autem dopředu, i jezdecky.
00:14:30 A jak je vidět, tak takovéhle podmínky, jaké tady jsou dneska,
00:14:34 to znamená zase vlhko, bláto, tak mu strašně vyhovují,
00:14:37 a asi i jeho autu.
00:14:39 A tady na těch podmínkách mu nestačíme.
00:14:42 Teď poslední věnec byl relativně suchý skoro celý
00:14:45 a zajeli jsme aspoň stejný čas, stejně jako na suché superspeciálce,
00:14:49 takže těžko říct, kde to všechno je.
00:14:51 Samozřejmě budeme to muset pořádně zanalyzovat a vyhodnotit.
00:14:55 Zítra ale ten charakter těch vložek je techničtější.
00:14:58 Mělo by vám to víc sedět nebo ne?
00:15:00 Já si myslím, že pokud by bylo sucho,
00:15:03 tak by nám to mohlo hrát nějakým způsobem do karet
00:15:06 a mohli bychom zkusit něco s tím udělat.
00:15:09 Pokud budou takovéhle podmínky, tak uvidíme, jak ráno to půjde.
00:15:13 Teď je situace obrácená, Venca pojede před námi
00:15:16 a my ho budeme honit. Takže musíme si počkat na zítřek.
00:15:19 V zázemí týmu Škoda Motorsport nebyla po první etapě
00:15:22 zrovna nejlepší nálada a nebylo se čemu divit.
00:15:25 Posádky za sebou měly jen lehce přes 61 ostrých kilometrů
00:15:29 a favorizovaná dvojice Kopecký - Dresler
00:15:32 ztrácela na Pecha s Uhlem rovných 18 vteřin.
00:15:35 No a celkem logicky právě v Euroil Invelt týmu bylo hodně veselo.
00:15:39 Václav Pech přesvědčivě vyhrál první etapu
00:15:41 a se svým výkonem byl po právu spokojený.
00:15:44 Všechno se dělo, jak mělo, opravdu fungovalo auto,
00:15:50 my jsme neudělali jezdeckou chybu, to co jsme napsali v rozpisu,
00:15:55 tak to všechno sedělo úplně do nejmenšího detailu.
00:15:58 Měli jsme to perfektně opravené od špionů
00:16:00 vlastně před uzavřením trati,
00:16:02 kde se to změnilo po těch nočních deštích,
00:16:05 kde je vytaženo trošku víc bláta a kde ne,
00:16:08 takže jsme tomu opravdu jakoby věřili a prostě to šlo.
00:16:12 Dva a půl roku s Mini a zdá se,
00:16:14 že jste s tím autem našel tak společnou řeč,
00:16:17 jako tehdy s "mišákem".
-Tomu přikládám nejvíc váhu,
00:16:20 že opravdu jsme začali chápat ten podvozek,
00:16:23 celý tým jsme začali chápat podvozek,
00:16:26 já si k tomu jsem schopný říct, co potřebuju,
00:16:29 vím, na který typ trati jak auto potřebuju mít měkké, jak tvrdé.
00:16:33 Prostě jsme s tím sžití.
-18 vteřin, pěkný náskok,
00:16:36 ale pěkný náskok před sobotní etapou na Bohemce.
00:16:39 Takže s rezervou?
-S velkou rezervou, opravdu,
00:16:42 priorita moje je neublížit tady autu,
00:16:44 ty rychlovky zítra jsou strašně náročné,
00:16:47 jede se po úzkém, z kopce, do kopce.
00:16:49 Jsou tam všude takové ty betonové patníky, takže nic jednoduchého.
00:16:53 Nadmíru spokojení byli také Italové Umberto Scandola s Guido d'Amore,
00:16:58 posádka týmu Škoda Italia,
00:17:00 které i po nočních RZ patřilo pěkné třetí místo.
00:17:06 Stále je to pro mě a pro můj tým velké překvapení.
00:17:08 Protože tyhle zkoušky jsou opravdu velice těžké
00:17:11 a zcela jiné než v Itálii.
00:17:13 Možná že zítra to pro nás bude o něco lepší,
00:17:16 protože tratě mají techničtější ráz a jsou podobnější těm našim.
00:17:20 Co vaše auto, nějaký problém?
00:17:23 Ne, se škodovkou není nikdy problém.
00:17:25 Jen pouhých osm vteřin za Scandolou se nacházel
00:17:28 průběžně čtvrtý Roman Odložilík. A to byl výsledek,
00:17:31 který jezdci Fordu Fiesta R5 dělal velikou radost.
00:17:35 A čím byl takový posun vpřed zapříčiněn?
00:17:38 Poprvé letos nám funguje auto, a tak jsme spokojeni hrozně,
00:17:44 tuhle etapu jsme si fakt užili.
00:17:46 Udělali jste něco během té přestávky na autě speciálního
00:17:49 nebo byla aspoň nalezena nějaká příčina těch předchozích potíží?
00:17:54 Tak my jsme museli vyměnit spoustu dalších senzorů a asi je to tím.
00:17:58 Bohužel, jak jsem říkal, kupovali jsme staré auto,
00:18:01 takže ty součástky asi byly na limitu.
00:18:03 Takže jsme toho hodně vyměnili a dneska to jede bez problémů zatím.
00:18:08 V absolutním pořadí tady na Bohemce,
00:18:10 která samozřejmě je nabitější, co se konkurence týče,
00:18:14 vám patří čtvrté místo a nedaleko jste od třetího.
00:18:17 Tak s jakým cílem vstoupíte do toho zítřka.
00:18:20 Tak nám jde o české mistrovství a tady to,
00:18:23 že stíháme dvěma továrním jezdcům, mě docela překvapilo.
00:18:26 Samozřejmě Vašek Pech je někde jinde, ten jede neuvěřitelně,
00:18:30 ale my jsme s tím spokojeni.
00:18:32 A když to bude tak jak dneska zhruba,
00:18:35 tak budeme spokojeni.
00:18:37 Páteční servis končil až okolo půlnoci,
00:18:39 přesto zde panovala velice dobrá nálada.
00:18:42 Posádky za sebou měly něco přes třetinu celkové kilometráže.
00:18:47 Jsem rád, že jsem rád.
00:18:51 Nejspokojenějším ze všech pak mohl být Václav Pech,
00:18:54 který po pátku s přehledem vévodil průběžnému pořadí.
00:19:01 Rally Bohemia roku 2014 byla v plném proudu
00:19:04 a takto se po celkem pěti RZ seřadilo nejlepších osm.
00:19:19 V itineráři letošní Bohemky byly dvě městské rychlostní zkoušky
00:19:23 a na té druhé, která soutěž uzavírala,
00:19:26 se už během sobotního dne
00:19:28 představila řada nádherných aut minulosti.
00:19:31 Díky vydařenému počasí tak na hladký asfalt této RZ
00:19:34 směly z mladoboleslavského muzea vyjet opravdové skvosty
00:19:38 s šípem ve znaku.
00:19:40 Tak si přihlížející diváci vážně užili.
00:19:49 Byly zde k vidění jak okruhové speciály,
00:19:52 tak samozřejmě i rallyová auta,
00:19:54 včetně legendárních škodovek 130 RS.
00:19:57 Už dlouhých 40 let pak uplynulo od doby,
00:20:00 co světlo světa spatřil tento prototyp Škody 200 RS,
00:20:03 který se letos stal motivem pro design soudobých Fabií S2000.
00:20:13 Na Bohemce ale historická auta také závodila,
00:20:16 a to ta, která jela v Mistrovství České republiky.
00:20:19 Zde byl opět největším favoritem Jiří Kalista,
00:20:22 kterého však po dlouhé době pozlobilo jeho Subaru Legacy RS.
00:20:38 Jsem hrozně pomalý. Musím zrychlit.
00:20:41 Mě nefungovalo auto teď na konci.
00:20:48 Nefunguje. Nefunguje.
00:20:53 U vozu Jiřího Kalisty prasklo rameno
00:20:55 a lídr tabulky historiků musel odstoupit.
00:20:58 Na čele se pak dlouho neohřál ani Jiří Petrášek s Oplem Ascona,
00:21:02 kterého ze hry také vyřadila technika.
00:21:05 Velmi záhy musel ze soutěže odstoupit také Jiří Jírovec
00:21:09 s krásným BMW M3, a tak na bednu tentokrát dosáhli jiní.
00:21:13 Martin Knížek s Petrem Šimůnkem,
00:21:15 posádka startující s vozem Škoda Favorit 136 L
00:21:18 vybojovala v letošní Bohemce bronz.
00:21:20 Druhou příčku obsadila dvojice Pavel Karlík a Martin Fabián,
00:21:24 kteří závodí s touto Ladou VFTS.
00:21:26 A tuto posádku nakonec od vítězství dělilo jen pouhopouhých 7 vteřin,
00:21:31 takže jsme byli svědky velice vyrovnané bitvy o zlato.
00:21:37 Právě o 7 vteřin rychlejší byli na 12 rychlostních zkouškách
00:21:41 Jan Krejča s Pavlem Šárkou,
00:21:43 kteří už několikátým rokem soutěží se škodovkou 130 LR.
00:21:48 Krejča naplno využil výpadků soupeřů s mnohem silnějšími vozy
00:21:53 a vybojoval cenné vítězství s autem,
00:21:55 které speciálně v této rally psalo historii.
00:21:59 Mimo soutěž však se však na vybraných RZ
00:22:02 ukázaly také tzv. rally legendy,
00:22:04 což byly slavné rallyové vozy minulosti.
00:22:07 Velkou pozornost vždy poutá nezapomenutelný italský speciál
00:22:11 Lancia 037 Rally, a také tento vůz zde byl.
00:22:17 Tohle už je mladší, ale také veleúspěšný model
00:22:20 Lancia Delta HF Integrale,
00:22:22 který má na svém kontě hned několik rekordů v mistrovství světa.
00:22:27 Do skupiny B, která byla v polovině osmdesátých let zakázána,
00:22:31 spadá toto krásné a silné Audi S2.
00:22:33 A ještě starší datum narození má Opel Kadett Coupé.
00:22:37 S ním v okolí Mladé Boleslavi doslova řádil
00:22:39 dnes už jednou zmiňovaný Miroslav Janota,
00:22:42 ale s tímto autem se svezl také Petr Fulín,
00:22:45 mistr Evropy v cestovních vozech.
00:22:54 My ale rychle pojďme zpět do soutěže soudobých aut.
00:22:58 Pozice Václava Pecha byla po pátku víc než dobrá
00:23:01 a s náskokem 18 vteřin už mohl pracovat.
00:23:04 V sobotu na něj i jeho soupeře čekalo 7 RZ
00:23:07 a takto vyrazil do první z nich.
00:23:42 Pech s Uhlem nijak nezaspali
00:23:44 a do závěrečných bojů se pustili naplno.
00:23:47 Nic jiného pak nezbývalo ani Janu Kopeckému,
00:23:50 který vyrážel na trať minutu po Pechovi.
00:24:15 Pilot továrního týmu Škoda Motorsport
00:24:18 první sobotní RZ vyhrál,
00:24:20 ale na Pecha najel jen 1 vteřinu a 6 desetin.
00:24:24 Jako klíčová se ale ukázala hned následující rychlostní zkouška,
00:24:28 ve které plzeňský pilot Mini chyboval.
00:24:48 Ty krávo! Teď jsem to po... (písknutí)
00:24:52 Viděli jste, že Pech smolně poškodil zavěšení zadního kola
00:24:56 až při návratu zpět na trať.
00:24:57 A i když to s pochroumaným Mini zkoušel dál,
00:25:00 nebylo mu to nic platné.
00:25:05 -Ty krávo! Co to dělám, vole?
-Ne, ne, ne!
00:25:10 Asi jo.
00:25:33 Soutěž tedy přišla o svého lídra a jen zkoušku na to
00:25:37 se jezdecké chyby dopustil také Miroslav Jakeš.
00:25:42 První sobotní sekce byla tedy doslova pohromou
00:25:45 pro první dva muže průběžného pořadí velkého českého mistráku.
00:25:50 Miroslav Jakeš havaroval poprvé s novým autem
00:25:53 a stalo se to následovně.
00:26:07 Do této pravotočivé zatáčky se Jakeš nevešel
00:26:10 a po posekané louce se doklouzal až ke stromu,
00:26:14 o který urazil u svého Citroënu levé zadní kolo.
00:26:17 Na vedoucí příčku se tak po celkem sedmi rychlostních zkouškách
00:26:21 posunula posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler.
00:26:42 Kopecký vstupoval do etapy odhodlaný bojovat,
00:26:45 ale Pech mu život velice usnadnil.
00:26:52 My jsme s ním o celé situaci hovořili po RZ číslo 8.
00:26:56 Jestli jsem viděl dobře ty jeho stopy,
00:26:59 tak to bylo bláto, které tam bylo od tréninku,
00:27:05 takže asi se mu to sklouzlo na brzdách a něco poškodil na autě
00:27:09 nebo pak pokračoval možná dál,
00:27:11 protože až před cílem jsme cítili smrad z kola,
00:27:14 takže možná že mu to křuplo pozdějc.
00:27:16 Takhle to prostě je, někdy se to stává,
00:27:19 nám se to stalo v Krumlově, jemu se to stalo tady.
00:27:22 -A co vy?
-My v pohodě.
00:27:25 jak jsme se dozvěděli, že Venca nejede,
00:27:27 tak jsme trochu zvolnili.
00:27:29 Teď potřebujeme bezpečně dojet do cíle.
00:27:32 Janu Kopeckému se samozřejmě ulevilo,
00:27:34 na druhou stranu i on chtěl ukázat, že na Pecha má,
00:27:38 a v sobotu nezačal špatně.
00:27:40 Ať tak či tak, Pech svou vlastní chybou souboj o vítězství ukončil,
00:27:44 a díky tomu se měnilo kompletní pořadí.
00:27:47 Už na druhé místo se tak posunul
00:27:49 stále bezchybný a rychlý Ital Umberto Scandola.
00:27:53 Ano, je to čím dál tím lepší.
00:27:57 Je to překvápko, už jsem druhý, ale je to v pohodě,
00:28:00 máme radost z toho, jak dobré je naše auto. Je to OK.
00:28:04 Česká republika ani po Pechově odstoupení
00:28:07 nepřišla o dvojí zastoupení na provizorních stupních vítězů,
00:28:11 protože po sedmé RZ se na třetí příčku posunuli
00:28:14 Roman Odložilík a Martin Tureček.
00:28:25 Posádka Fordu Fiesta R5 ani ve druhé etapě
00:28:28 neměla se svým vozem žádné potíže
00:28:31 a netrefila se ideálně pouze do volby pneumatik.
00:28:38 I proto byl Odložilík v dobré náladě.
00:28:41 Určitě jede se nám dobře, sice jsme dali měkká kola,
00:28:47 což asi byla nevýhoda, protože celá špička jede dvacítky,
00:28:51 ale jede se nám pěkně, takže bez problémů.
00:28:53 -Auto drží?
-No, zatím úplně perfektně.-Díky.
00:28:56 K Odložilíkovi se však zezadu začal přibližovat Sepp Wiegand.
00:29:16 Stále mladý německý pilot se v první etapě trošku hledal,
00:29:20 ale jak už u něj bývá zvykem,
00:29:22 jeho tempo se v průběhu soutěží kousek po kousku zvyšuje.
00:29:26 A ta samá situace se konala i tady v Rally Bohemia.
00:29:30 Wiegand s Christianem byli už čtvrtí,
00:29:33 za sebou široko daleko nikoho
00:29:35 a pouhých 11 vteřin před sebou Odložilíka s Turečkem.
00:29:43 Je to v pohodě, ale RZ jsou nadále hodně těžké.
00:29:46 Byla tam spousta míst, které nás překvapila tím,
00:29:49 jak moc to tam klouzalo.
00:29:51 Stále je co se učit, ale snažím se o to nejlepší, co umím.
00:29:56 Trpělivost růže přináší,
00:29:58 a přesně tímto heslem se na letošní Bohemce řídili
00:30:01 Martin Vlček s Richardem Lasevičem.
00:30:19 Po 8 RZ z 12 byl Martin Vlček už pátý,
00:30:22 což znamenalo třetí místo v domácím mistráku.
00:30:28 Po známých RZ Chloudov, Šumburk a Sychrov
00:30:31 zamířily posádky zpět do Mladé Boleslavi,
00:30:34 kde na ně čekali jejich mechanici
00:30:37 a samozřejmě i velká spousta fanoušků.
00:30:41 A zatímco někteří se chystali na poslední sekci,
00:30:44 jiní mohli předčasně balit.
00:30:49 Na seznamu odstoupivších posádek se nakonec objevila
00:30:52 i dvojice Václav Dunovský a Jiří Štros,
00:30:55 která do té doby vládla své třídě
00:30:57 a v rámci všech dvoukolek byla čtvrtá.
00:31:06 -Co je? -Asi pneumatika. Nebo nevím, něco se stalo.
00:31:09 -Motor asi.
-Asi motor.
00:31:12 -Dobře, dobře, jeď ještě, jestli to půjde,
00:31:15 a odstav to někde tady úplně vlevo.
00:31:20 Tento problém potkal minule Josefa Petáka,
00:31:23 který tady na Bohemce tentokrát cíl spatřil,
00:31:25 a to na 3. místě ve dvoukolkách a 11 absolutně.
00:31:31 Pěknou bitvu o vítězství pak znovu svedli
00:31:34 Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou,
00:31:36 proti kterým opět stáli Adam Kobliha a Karel Žáček.
00:31:39 A byla to znovu posádka tohoto Renaultu Clio R3,
00:31:43 která se v cíli radovala z vítězství.
00:31:58 Adam Kobliha porazil Egona Smékala o necelých 11 vteřin
00:32:02 a v absolutním pořadí obsadil 8. místo.
00:32:05 Porazil tak například Richarda Kirniga,
00:32:08 který společně s Jiřím Hovorkou
00:32:10 uzavřel první desítku absolutního pořadí.
00:32:13 V rámci své třídy pak tato dvojice brala bronz.
00:32:16 Stříbrní ve třídě a sedmí absolutně,
00:32:18 tak dobrých výsledků zde dosáhli Miloš Vágner s Ladislavem Kučerou,
00:32:23 tedy další posádka produkčního Lanceru.
00:32:27 A do třetice Mitsubishi, v tomto případě v rukou Jana Votavy,
00:32:31 který potvrdil svou roli favorita produkčních aut a zvítězil.
00:32:37 Jan Votava a František Synáč si tak připsali letošní nejlepší výsledek
00:32:42 a dostali se tím pádem do hry o titul ve třídě 3.
00:32:46 Votava byl 6. absolutně a první pětku nakonec uzavřel Martin Vlček.
00:32:53 Pilot Škody Fabia S2000 se v sobotní etapě výrazně zlepšil,
00:32:57 a i když to na ty nejrychlejší ještě zdaleka nestačí,
00:33:00 je to posun vpřed.
00:33:07 Vlček s Lasevičem navíc jeli Bohemku poprvé,
00:33:10 takže i hodně hlavou.
00:33:12 Bohužel třetí příčku absolutního pořadí během závěrečné sekce
00:33:16 tří rychlostních zkoušek opustili
00:33:18 Roman Odložilík s Martinem Turečkem.
00:33:34 Ti se opět netrefili do správné volby pneumatik,
00:33:37 a to je stálo propad na místo čtvrté.
00:33:42 Naopak si polepšili Němci Sepp Wiegand a Frank Christian,
00:33:46 kteří svou tovární škodovku posunuli na bronzový stupínek.
00:34:03 V závěrečné sekci zajel Wiegand ve všech třech případech
00:34:07 druhý nejrychlejší čas,
00:34:09 a posun pořadím vzhůru si tedy opravdu vybojoval.
00:34:13 A také Umberto Scandola se stále udržoval ve vysokém tempu.
00:34:19 Italský pilot si nakonec připsal i dílčí vítězství,
00:34:23 když zajel nejrychlejší čas
00:34:25 ve druhém průjezdu zkouškou Šumburk.
00:34:27 Scandola byl tedy bezpečně druhý
00:34:30 a jet na jistotu si už mohl dovolit Jan Kopecký.
00:34:53 To hlavní totiž měli všichni za sebou.
00:35:01 A jak bylo v pátek před půlnocí v zázemí továrního týmu smutno,
00:35:06 tak bylo v sobotu odpoledne naopak najednou hodně veselo.
00:35:10 Zatím nikdo nic neoslavoval, protože do cíle zbývalo odjet
00:35:14 ještě jednu krátkou městskou superspeciálku,
00:35:17 a i na té se může leccos přihodit.
00:35:20 Na druhou stranu všechny tři posádky
00:35:22 figurující na provizorních stupních vítězů jsou hodně zkušené,
00:35:26 takže žádný velký stres to nebyl.
00:35:29 Mechanici už jen zkontrolovali soutěžní speciály
00:35:32 a také je nablýskali,
00:35:34 protože už za pár minut měly projíždět cílovou rampou.
00:35:38 Závěr letošní Bohemky byl na dohled.
00:35:40 A jak se předpokládalo, tak se také stalo.
00:35:43 Nikdo z první dvacítky průběžného pořad chybu neudělal,
00:35:47 a nepřišel tím o své umístění.
00:35:49 A o to víc si daly pozor posádky továrních vozů Škoda Fabia S2000,
00:35:54 které okupovaly první tři příčky.
00:35:56 Městská RZ jménem Bondy byla obsypána fanoušky,
00:35:59 z nichž velká spousta samozřejmě fandila domácím škodovkám.
00:36:03 Kopecký, Scandola a Wiegand jim tak udělali velkou radost.
00:36:09 Tu však měli i v cíli čtvrtí, respektive pátí
00:36:11 Odložilík s Turečkem a Vlček s Lasevičem.
00:36:14 Ti sice nepokořili zahraniční konkurenty,
00:36:17 kteří z toho mimochodem měli velkou radost,
00:36:19 ale v rámci českého mistrovství naši na bednu dosáhli
00:36:22 a navíc nasbírali cenné zkušenosti.
00:36:24 My jsme hlavně se závěrem docela spokojeni,
00:36:27 protože se nám podařilo trošku přenastavit auto
00:36:33 a dokázali jsme protahovat brzdové body
00:36:35 a s tou poslední etapou jsme docela spokojeni.
00:36:37 Včera jsme trošku bojovali a hlavně musím říct,
00:36:40 že Bohemka je pro nás úplně cizí závod,
00:36:42 já jsem tady možná před 4 lety
00:36:44 snad jenom natrénoval a odjel dvě vložky.
00:36:47 Všechno tady pro mě bylo nové. Bohemka je opravdu těžká.
00:36:50 Těžká. A jaká, líbí se vám?
00:36:52 Určitě ano, já se těším na další ročník,
00:36:55 protože informace a zkušenosti, které jsem nasbíral,
00:36:58 mně nikdo nedokázal dát, poskytnout, a musel jsem si je nasbírat sám,
00:37:02 takže příště to bude zase o něco lepší.
00:37:07 -Byl jsem velice rád, že jsme jeli třeba i s Wiegandem.
00:37:10 Bohužel jsem nezvolil na poslední tři vložky dobré gumy,
00:37:13 tak jsme to prohráli, no ale to se stává.
00:37:15 Každopádně Sepp Wiegand vás moc netrápí v mistráku domácím,
00:37:18 a v tom máte pozici skvělou, protože to bylo druhé místo.
00:37:22 Jo, určitě, samozřejmě důležitější jsou ty body do českého mistráku,
00:37:26 i když samozřejmě ta bedna mě mrzí. Jako nedá se.
00:37:29 A jaké pocity převládaly u zahraničních pilotů
00:37:32 krátce po dojezdu do cíle?
00:37:37 Včera to bylo opravdu hodně těžké, a to i proto,
00:37:40 že před soutěží hodně pršelo.
00:37:42 Moc to klouzalo a každá zatáčka měla jiný grip,
00:37:44 ale dneska vyšlo sluníčko a tratě byly mnohem sušší.
00:37:47 Zvláště pak ve druhé sekci, kde jsme se snažili trochu zatáhnout
00:37:51 a ono to fungovalo.
00:37:53 Dostali jsme se na třetí místo a myslím,
00:37:56 že jsme měli dobrou rychlost.
00:37:58 Také jsem si to konečně užíval a samozřejmě že mám radost,
00:38:02 že jsou tři škodovky na stupních vítězů.
00:38:07 -Máme opravdu velikánskou radost.
00:38:10 Pro nás je to, jako bychom vyhráli.
00:38:12 Být tu druhý hned na první pokus, to není špatné a jsme moc šťastní.
00:38:17 A jak se cítil vítěz letošní Bohemky?
00:38:20 Nakonec to pro nás proběhlo samozřejmě dobře,
00:38:23 protože jsme na prvním místě,
00:38:25 dokázali jsme obhájit naši pozici z loňského roku.
00:38:28 Ale musím říct, že letošní Bohemka byla mnohem těžší,
00:38:31 protože Venca nám zase ujížděl, a především na vlhku, na mokru,
00:38:35 na kluzku, na blátě.
00:38:37 Ale dneska ten charakter byl malinko lepší,
00:38:39 byl trochu techničtější, nedalo se jet tak hodně v omezovači.
00:38:43 Já jsem říkal, že včera ty čtyři vložky jsme jeli
00:38:46 asi minutu dvacet s omezovačí, něco jsme tím ztratili,
00:38:49 ale rozhodně ne těch 18 vteřin.
00:38:51 A dneska jsme říkali, zkusíme znova ještě zabojovat,
00:38:54 a na první vložce jsme byli rychlejší,
00:38:56 na druhé Venca udělal chybu.
00:38:58 Takže tak to je, jsme si jedna jedna a doufám,
00:39:01 že se ještě s ním potkáme letos někdy.
00:39:03 V to pochopitelně nedoufá jenom Jan Kopecký,
00:39:06 ale prakticky všichni fanoušci českého rallysportu,
00:39:10 protože vzájemné bitvy této dvojice jsou ozdobou každých závodů.
00:39:14 Kromě předních pilotů stojí za pozornost
00:39:16 cenné 8. místo Adama Koblihy, pilota malého Renaultu Clio R3,
00:39:20 který se i v dobře obsazené soutěži prosadil do první desítky.
00:39:24 K žádné změně pak nedošlo na čele průběžného pořadí
00:39:27 a velkému českému mistráku i nadále kraluje Václav Pech.
00:39:31 41. Rally Bohemia je tedy minulostí a jak už bývá dlouhá léta zvykem,
00:39:35 vše se teď začne upínat k následujícímu podniku,
00:39:38 a tím je srpnová Barum Czech Rally Zlín.
00:39:41 Letošní Bohemka byla bezesporu moc pěknou soutěží,
00:39:44 která prověřila všechny zúčastněné,
00:39:46 a tento ročník lze zařadit mezi ty úspěšné.
00:39:49 I my vám děkujeme za pozornost
00:39:51 a s Mediasport Mezinárodním mistrovstvím České republiky
00:39:55 se brzy těšíme nashledanou.
-Na shledanou.
00:40:00 Skryté titulky: Alena Kardová, Česká televize 2014