Záznam 10. ročníku rally, která je součástí Mezinárodního mistrovství České republiky
AGROTEC Petronas Syntium rally Hustopeče 2014
Premiéra: Pátek 27. 6. 2014 na ČT sport00:00:38 Krásný den.
00:00:40 Vítejte u sledování dalšího speciálního vydání RALLY MAGAZÍNU.
00:00:44 Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky pokračovalo
00:00:49 svým už čtvrtým podnikem a tentokrát byla na programu
00:00:52 jihomoravská Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče.
00:00:56 Tato soutěž patří ve velkém českém mistráku k těm nejmladším,
00:01:00 ale přesto už v něm má své stálé místo.
00:01:03 A protože se jedná o zcela specifickou rally,
00:01:06 je to pro domácí seriál jen a jen dobře.
00:01:10 Specifika hustopečské rally
00:01:12 spočívají především v měnícím se povrchu
00:01:15 a posádky tak závodí jak na asfaltu, tak na šotolině.
00:01:21 Až do loňska pak tuto rally
00:01:23 prakticky pokaždé provázelo veliké vedro,
00:01:26 ale letos takový hic nebyl, což nikomu zas tak moc nevadilo.
00:01:34 Největším favoritem byl i na jihu Moravy
00:01:36 úřadující mistr republiky Václav Pech.
00:01:39 -Těším se moc, Hustopeče jsou ještě taková ta pravá soutěž
00:01:43 se vším všudy, protože se střídá asfalt se šotolinovými úseky.
00:01:48 A navíc jak se jede mezi vinicemi,
00:01:51 tak i ty asfalty jsou hodně zaprášené vlastně takovým prachem
00:01:54 nebo bahýnkem z těch vinic, takže to dost klouže.
00:01:57 A navíc jsou to strašně uzoučké cesty technické,
00:02:00 protože považuju to za soutěž se vším všudy a těším se.
00:02:04 -Nicméně ty RZ se trochu měnily. Jak se díváte na tohle?
00:02:07 -To se stane, pořadatel to vyřešil strašně operativně
00:02:10 a ke spokojenosti všech,
00:02:12 takže na to vůbec nekoukám a normálně jedeme.
00:02:15 -Při vší úctě soupeřům, vy byste měl vyhrát tuto soutěž.
00:02:19 Anebo nejste až tak přesvědčený o tom?
00:02:21 -Rally je krásná v tom, že před soutěží nikdo není favorit
00:02:25 a prostě výsledek se počítá v cíli na rampě.
00:02:28 Moc si dobře uvědomuju,
00:02:31 že projet takovouhle soutěž bez technické závady
00:02:34 nebo jezdecké chyby je strašně náročné,
00:02:37 o to víc se na to musíme koncentrovat
00:02:39 a určitě se nepasuju do nějaké role favoritů,
00:02:42 že bychom to museli vyhrát, to určitě ne.
00:02:45 -Podívejme se ještě trochu na malé srovnání,
00:02:48 jsme tady v Hustopečích, tady jste v roce 2009 vyhrál
00:02:51 po dá se říct hodně velkém souboji.
00:02:53 A podobné to bylo, aspoň z diváckého pohledu,
00:02:56 i v Českém Krumlově.
00:02:58 Jsou stejná ta vítězství nebo si nějakého ceníte víc,
00:03:01 byly jiné pocity třeba?
00:03:03 -Tak teď momentálně hlavně to krumlovské,
00:03:06 opravdu to je asi jedno z nejlepších, co jsme zažili,
00:03:09 v takovém přímém souboji s Honzou Kopeckým a proti továrnímu týmu.
00:03:13 Ale tady zase v Hustopečích když jsme zvítězili,
00:03:15 tak jsme jeli s Mitsubishi proti S200,
00:03:18 takže toho si cením taky hodně,
00:03:20 že s tím velkým autem se nám tady podařilo zvítězit.
00:03:23 Takže každé vítězství má své
00:03:25 a vždycky ten aktuální závod je v paměti nejvíc,
00:03:28 takže ten poslední si ceníme nejvíc.
00:03:30 -Znepříjemnit život Pechovi přijel do Hustopečí
00:03:33 stále rychlejší Miroslav Jakeš.
00:03:35 Otázkou tedy bylo, zda už nyní pošilhával po metě nejvyšší.
00:03:40 -Já si myslím, že na to je ještě dost času a my to nějak neřešíme,
00:03:44 ten boj o druhé místo.
00:03:46 My se chceme přibližovat Vaškovi a třetí místo nás moc nezajímá,
00:03:50 takže uvidíme, jak to bude fungovat.
00:03:52 -Vy se letos prezentujete hodně solidně.
00:03:55 Co je tedy cílem? Je to, jak jste říkal,
00:03:58 přiblížit se Vaškovi a možná zajet i nějaké dílčí vítězství?
00:04:01 -Tak určitě, to už se nám podařilo na Šumavě
00:04:04 a budeme se chtít Vaškovi přibližovat závod od závodu,
00:04:07 to znamená i vyhrát nějaké vložky, aby ta ztráta na něj byla nižší,
00:04:11 takže budeme se snažit o to.
00:04:13 -Opět s Fordem Fiesta R5 přijel o body zabojovat Roman Odložilík,
00:04:16 kterému před soutěží patřilo třetí místo v tabulce.
00:04:22 -Tak na Hustopeče se těšíme, tuhle soutěž mám rád,
00:04:25 protože je specifická oproti těm ostatním.
00:04:28 A vypadá to, že vyjde letos počasí, takže těšíme se.
00:04:31 -Když se podíváme na šampionát,
00:04:33 tak tam je to na druhém místě hodně těsné, je tam rozdíl jednoho bodu.
00:04:37 Co je cílem? Myslíte, že tato soutěž
00:04:39 by mohla být dílčí a rozhodující v celkovém hodnocení.
00:04:43 -Tak asi nebude úplně rozhodující,
00:04:45 ale budeme se určitě snažit tentokrát Míru Jakeše porazit
00:04:49 a uvidíme jak s Vaškem Pechem. Ale to se těžko...
00:04:52 My jsme auto vylepšili, takže nedokážu teď přesně říct,
00:04:55 jak daleko budeme schopni být rychlí, nevím ještě.
00:04:58 -A s čím byste byl tedy po této soutěži spokojený?
00:05:01 -Kdybych byl druhý.
00:05:03 -To byli tedy největší favorité letošního ročníku
00:05:06 Agrotec Rally Hustopeče a vidíte, že mezi touto trojicí posádek
00:05:10 panovala před startem velice dobrá a přátelská nálada.
00:05:14 Startovní číslo 1 měli na svém voze obhájci titulu
00:05:17 Václav Pech a Petr Uhel.
00:05:19 A posádka tohoto vozu Mini S2000 tedy jako první
00:05:22 vyrazila vstříc rychlostním zkouškám první etapy.
00:05:33 A zatímco na náměstí v Hustopečích příliš fanoušků nebylo,
00:05:37 k rychlostním zkouškám už jich zavítalo podstatně víc.
00:05:41 V pátek byly na programu celkem 4 RZ
00:05:43 a už po dvou z nich atakovali první desítku
00:05:46 mladí Adam Kobliha s Karlem Žáčkem.
00:05:49 Posádka Renaultu Clio R3 se pustila do boje už od prvních metrů.
00:06:02 A Kobliha při svém teprve třetím startu s Cliem
00:06:05 okupoval čelní příčku mezi dvoukolkami.
00:06:08 Jen necelé dvě vteřiny na něj měl k dobru Jan Votava,
00:06:11 tedy pilot produkčního Mitsubishi Lancer EVO IX.
00:06:35 Votava se Synáčem v předchozí soutěži havarovali,
00:06:38 a tak se čekalo, v jakém tempu se tato posádka vrátí zpět.
00:06:42 Po dvou zkouškách z toho bylo průběžné deváté místo
00:06:46 a ztráta necelých sedmi vteřin
00:06:48 na posádku Vojtěch Štajf a František Rajnoha.
00:06:53 Dvojice startující tradičně s vozem Subaru
00:06:56 takto zaváhala v úplně první zatáčce první RZ,
00:06:59 čímž pochopitelně nabrala hned na úvod několikavteřinovou ztrátu.
00:07:05 Další chyby už ale Štajf nedělal
00:07:08 a kromě osmého místa v absolutním pořadí mu patřila i třetí příčka
00:07:12 v rámci kategorie produkčních aut.
00:07:15 -My jsme hned úplně v té první zatáčce na první zkoušce
00:07:18 nedobrzdili a v pomalé rychlosti mi to chcíplo,
00:07:23 protože jsme jeli přímo proti nějakému plotu,
00:07:26 takže než jsem nastartoval, než jsem vycouval,
00:07:29 tak jsme tam odhadem nechali 10 vteřin, ale jinak jako dobrý.
00:07:33 Tohle byla taková chyba možná z přílišné nadrženosti
00:07:37 na dobrý výsledek tady, takže jsem se trošku uklidnil.
00:07:41 -Sedmé místo po dvou zkouškách patřilo další posádce Imprezy STI,
00:07:45 v tomto případě šlo však o Poláky Frycze se Špurkem.
00:07:56 Sebastian Frycz vstoupil do soutěže velmi dobře
00:07:59 a zkraje vedl produkční auta, ale po druhé rychlostní zkoušce
00:08:03 ho na čele této klasifikace vystřídal Petr Hozák.
00:08:06 Pilot Mitsubishi tedy potvrzoval své kvality
00:08:09 a na šotolině se i hodně bavil.
00:08:26 Hozákovi s Radinou náležela šestá příčka v absolutním pořadí
00:08:30 a jen zlomek času ztráceli na páté,
00:08:32 kterými byli Jan Jelínek a Petr Machů.
00:08:35 Posádka Škody Fabia S2000
00:08:37 má za sebou dvě hodně nevydařené soutěže,
00:08:40 takže tentokrát už opravdu bylo potřeba dojet do cíle.
00:09:00 Jan Jelínek uzavíral po úvodní sekci první pětku
00:09:04 a na soupeře před sebou neztrácel mnoho, takže nebyl důvod,
00:09:08 aby byl pilot škodovky nějak zásadně nespokojený.
00:09:14 -Zatím dobrý, chybu jsme neudělali,
00:09:18 zvolili jsme slabší tempo asi na první RZ,
00:09:20 ale jsme spokojení.
00:09:22 -Čím dál rychlejší je za volantem další Fabie S2000 Martin Vlček,
00:09:26 který letos s tímto autem absolvuje svou první sezónu.
00:09:32 Vlček s Lasevičem byli zkraje hustopečské rally čtvrtí.
00:09:36 -Zatím jsme spokojení, daří se nám jezdit čtvrté časy,
00:09:40 auto funguje, na pneumatiky si zvykáme, takže dobré.
00:09:45 -Hodně jezdců říká, že to klouže. Jaký z toho máte pocit vy?
00:09:48 -Bohužel, to je osud evropské pneumatiky,
00:09:51 nedá se s tím nic dělat.
00:09:53 -V tom nelze s Martinem Vlčkem nesouhlasit.
00:09:56 Teď už ale průběžně třetí posádka hustopečské rally,
00:10:00 kterou tvořili Roman Odložilík s Martinem Turečkem.
00:10:03 A tato dvojice letos nezažívá jednoduchou sezónu.
00:10:21 Úřadující rallysprintové mistry totiž od začátku roku
00:10:25 velmi výrazně zlobí technika a držet krok s českou špičkou
00:10:29 s problémovým vozem opravdu při vší snaze nejde.
00:10:34 Odložilík nezačal špatně, i když po první sekci
00:10:37 nebyl spokojený s nastavením své Fiesty R5.
00:10:40 -Závod je pěkný, ale my musíme přestavit podvozek auta,
00:10:45 protože ten setup je špatný, takže ty časy nebyly dobré teď.
00:10:53 -Odložilík byl sice nespokojený, ale na druhou stranu neztratil moc
00:10:57 a na druhého v pořadí to byly konkrétně 3 vteřiny a 6 desetin
00:11:01 během dvou rychlostních zkoušek.
00:11:03 Jen tolik ho dělilo od Miroslava Jakeše a Jaroslava Nováka,
00:11:07 tedy od posádky tohoto Citroënu DS3 R5.
00:11:10 Jakeš byl tedy průběžně stříbrný.
00:11:18 -Zatím dobré, na té šotolině to byly začátky,
00:11:22 tam jsem jel úplně poprvé, takže tam jsme byli chvilku venku
00:11:26 nebo po příkopě, od té doby jsem jel trochu vlažněji,
00:11:29 abych to dojel. A teď dobré, ale musíme přidat trošku.
00:11:33 -Po první RZ z toho bylo druhé místo.
00:11:35 Je to tedy úspěch zatím? Jste spokojený?
00:11:38 -Tak standard, si myslím, my se musíme přibližovat Vaškovi,
00:11:42 a to musíme zlepšit prostě.
00:11:44 -Žádným velkým překvapením pak nebylo,
00:11:47 že se vedení ujali Václav Pech s Petrem Uhlem
00:11:50 a s vozem Mini S2000.
00:12:10 Pech ale i přes velkou snahu vyhrál jen jednu ze dvou úvodních zkoušek
00:12:15 a už teď bylo jasné,
00:12:17 že Miroslav Jakeš bude tentokrát zlobit zase o něco víc.
00:12:30 A jak viděl úvod soutěže její lídr?
00:12:33 -Strašně to klouže, jsou tady nové šotoliny, které jsou nově nasypané.
00:12:37 Malinko jsem si myslel, že to bude držet víc,
00:12:42 ale víc se kloužeme, jezdíme ze smyku do smyku.
00:12:45 Takže ta první vložka mi opravdu jakoby nechutnala
00:12:48 a byl to velký boj.
00:12:51 Teď už jsme se svezli trošku líp, ale jedeme dost opatrně zatím.
00:12:54 -Nicméně i po té první vložce jste měl docela velký náskok.
00:12:58 Spokojenost tedy?
00:13:01 -No s časem jo, ale s jízdou zatím ne, ale dobrý.
00:13:04 -První dvě RZ se jely ještě za světla,
00:13:07 ale druhé průjezdy už byly na programu v noci.
00:13:10 A společně s tmou přišly i další a jak se zdá nikdy nekončící
00:13:14 technické problémy Fordu Fiesta R5 Romana Odložilíka.
00:13:26 -Řízení, řízení, musím to zdechnout.
00:13:35 -Odložilík tedy musel znovu smolně odstoupit,
00:13:38 a i díky tomu se v první pětce po páteční etapě
00:13:41 objevili Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou.
00:13:45 Mezitím už se zároveň rozhořel souboj o třetí místo,
00:13:48 ve kterém byli především dva piloti vozů Škoda Fabia S2000.
00:14:01 Tuto chybu vyrobil Martin Vlček,
00:14:04 a i proto se před něj v závěrečné RZ dne posunul Jan Jelínek.
00:14:08 Tomu však už na rozdíl více než 40 vteřin
00:14:11 odskočil druhý Miroslav Jakeš,
00:14:13 který zároveň ztrácel necelou půlminutu na vedoucího pilota.
00:14:18 A tím byl podle očekávání Václav Pech.
00:14:42 Pech s Uhlem získali většinu svého náskoku
00:14:45 na té delší z obou pátečních RZ, která měřila víc než 17 kilometrů.
00:14:52 Václav Pech sice vyhrál obě dvě noční zkoušky,
00:14:55 ale tu druhou kratší jen o jednu desetinu vteřiny.
00:14:58 A nás v servisu po etapě zajímalo,
00:15:00 jak se mistru republiky jelo za tmy.
00:15:03 -Dneska paradoxně ta noc byla malinko jednodušší než ten den,
00:15:08 protože vlastně ty cesty se trošku vyprášily,
00:15:11 vyjezdila se tam stopa v těch šotolinách a drželo to víc.
00:15:15 Takže v noci jsme jeli trochu rychlejší časy než ve dne
00:15:19 a bylo to malinko bezpečnější, ale jsme spokojení.
00:15:22 -Jste tedy se soutěží spokojení?
00:15:24 Nebo respektive jak pojedete zítra, protože máte docela velký náskok?
00:15:28 -Tak za etapu ano,
00:15:30 ale každá etapa je bodovaná ještě zvlášť do celkového hodnocení,
00:15:34 takže budeme muset zítra bojovat zase ještě o to etapové vítězství.
00:15:39 A to samozřejmě teď bude naše priorita, a dojet do cíle.
00:15:42 -Když se podíváme na ty RZ nebo na ty krátké RZ,
00:15:45 tak tam vám poměrně se zdálo, že Miroslav Jakeš stačil.
00:15:49 Jak ho vidíte jako soupeře?
00:15:51 -Samozřejmě ho beru jako soupeře jako všechny ostatní.
00:15:54 Je mladý, má úplně nové auto, myslím si, že hodně dobré auto,
00:15:58 hodně dobrý tým,
00:16:00 takže počítáme s ním na každé rychlostní zkoušce
00:16:03 a snažíme se, aby byl za námi.
00:16:05 -A to se zatím Pechovi daří.
00:16:07 Jenomže Miroslav Jakeš je hodně cílevědomý závodník
00:16:10 a ztrátu na zkušeného Pecha soutěž od soutěže snižuje.
00:16:13 A ve stejném trendu pokračoval Jakeš i tady v Hustopečích.
00:16:18 -Jak jsme předpokládali, je to těžké.
00:16:20 Tady v noci hlavně kvůli té šotolině je zvířený prach,
00:16:23 takže tam jsme trochu ztratili, ale musím říct,
00:16:26 že Venca jede moc rychle, na té delší nám vždycky ujel,
00:16:30 na té druhé jsme jeli stejně,
00:16:31 takže to bude asi tou šotolinou hodně,
00:16:34 že jsem na tom ještě nejel s tímhle autem, uvidíme zítra,
00:16:37 za světla snad budeme rychlejší trošku.
00:16:40 -Jan Jelínek a Petr Machů,
00:16:41 posádka Škody Fabia S2000 měla už potřetí za sebou dobře nakročeno
00:16:45 ke kvalitnímu výsledku
00:16:47 a tady v Hustopečích to zatím vypadalo vůbec nejlépe.
00:16:50 Jaký měl tedy Jelínek den?
00:16:53 -Pro nás úspěšný, protože jsme zakončili na třetím místě,
00:16:57 a to nám maximálně vyhovuje,
00:16:58 protože ty závody předtím jsme celkem pokazili.
00:17:01 Takže konečně jsme na nějakém bodovaném pořádném umístění.
00:17:05 -Ono o to třetí místo je velký souboj,
00:17:07 v posledních třech RZ se na něm vystřídali tři jezdci.
00:17:11 Jaká je ta bitva?
-No bitva.
00:17:13 Samozřejmě Roman Odložilík měl smůlu,
00:17:15 protože odstoupil pro technickou závadu.
00:17:18 A jinak ta bitva byla taková, že myslím, že Vlček udělal chybu,
00:17:22 někde vyjel na chvilku ven, takže nám to spadlo do klína,
00:17:25 dá se říct.
-Jaké jsou ambice do zítra?
00:17:28 Je to udržet ten bronz anebo se budete snažit
00:17:31 zaútočit i na lepší výsledek, na druhé místo?
00:17:34 -Nevím. My co jsme zkoušeli proti těm prvním dvěma,
00:17:37 nebo když jel Roman, zaútočit, tak já si myslím,
00:17:40 že ta auta jsou rychlejší než to naše a nedaří se nám.
00:17:43 Takže spíš budeme rádi -
00:17:45 kdybychom to udrželi, tak budeme moc rádi.
00:17:48 -První etapa jubilejního 10. ročníku
00:17:51 Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče
00:17:54 skončila až po půlnoci, a to tímto výsledkem.
00:17:57 Ta hlavní porce ostrých kilometrů
00:18:00 však na všechny čekala až druhý den soutěže, tedy v sobotu.
00:18:04 To bylo na programu ještě 6 rychlostních zkoušek
00:18:07 o celkové délce bezmála 100 ostrých kilometrů.
00:18:11 Do boje v sobotu znovu zasáhli
00:18:14 Roman Odložilík s Martinem Turečkem,
00:18:16 které v pátek vytrestala benzínová pumpa,
00:18:19 a ta nakonec zaúřadovala i v sobotu.
00:18:49 Roman Odložilík letos nemá štěstí,
00:18:52 které se naopak znovu začalo usmívat na Jana Votavu.
00:18:55 Pilot Mitsubishi na Šumavě divoce havaroval,
00:18:58 ale vrátil se do hry prakticky okamžitě.
00:19:04 Posádka Jan Votava a František Synáč
00:19:07 byla po celkem sedmi rychlostních zkouškách
00:19:10 stále na osmém místě absolutního pořadí
00:19:13 a ve své třídě už sahala po bronzu.
00:19:15 Takto divoce si v sobotní etapě počínal Tomáš Kurka
00:19:19 se Škodou Fabia S2000, kterého navigoval zkušený Karel Vajík.
00:19:23 Kurkovi se nevydařil úvod soutěže, ale pak zrychlil
00:19:26 a v této fázi už okupoval 7. příčku průběžného pořadí.
00:19:30 6. byli Poláci ve službách českého týmu,
00:19:33 tedy Sebastian Frycz a Tomasz Szpurek
00:19:35 se Subaru týmu Roto Plzeň.
00:19:38 Ani Frycz si ale neodpustil několik chybiček,
00:19:41 za které zaplatil drahocennými vteřinami.
00:19:46 Lehce přes 10 jich ztratil na průběžně 5. Vojtěcha Štajfa.
00:20:12 Štajf s Rajnohou kromě toho vedli svou třídu produkčních aut.
00:20:19 Stále moc pěkný a vyrovnaný souboj však probíhal o celkový bronz,
00:20:23 a to mezi dvěma piloty Fabií S2000.
00:20:30 Tuto pilotoval Martin Vlček,
00:20:32 kterému i po sedmi RZ patřilo místo čtvrté.
00:20:39 Vlček s Lasevičem však na třetí příčku ztráceli
00:20:42 jen jednu vteřinu a dvě desetiny, tedy naprosto zanedbatelný rozdíl,
00:20:47 který je dělil od této posádky.
00:21:12 Jan Jelínek tedy hájil třetí příčku, ale byl to boj.
00:21:18 Ve velmi dobrém tempu vstoupili do druhé etapy
00:21:21 Miroslav Jakeš s Jaroslavem Novákem,
00:21:24 tedy posádka stále hodně nového Citroënu DS3 R5.
00:21:46 Jakeš sice v první ranní RZ ztratil necelé tři vteřiny,
00:21:50 ale v následujících dvou zkouškách
00:21:53 více než 10 vteřin ze své ztráty smazal.
00:21:58 Václav Pech sice stále bezpečně vedl,
00:22:01 ale dvě prohrané RZ v řadě za sebou
00:22:03 byly pro zkušeného soutěžáka jistým varováním.
00:22:23 Václav Pech měl z pátku vypracovaný
00:22:26 dostačující náskok bezmála půl minuty,
00:22:29 takže se o svou vedoucí příčku obávat nemusel,
00:22:32 nicméně v následující zastávce v servisní zóně
00:22:35 měl o čem přemýšlet.
00:22:37 Miroslav Jakeš prostě a jednoduše zase o kousek zrychlil
00:22:40 a počítáno pouze optikou druhé etapy,
00:22:43 prohrával Václav Pech tuto bitvu o 7 vteřin.
00:22:46 Pech s Uhlem kralují domácí soutěžácké scéně,
00:22:49 ale i oni jsou rádi, když mají vyrovnaného soupeře,
00:22:52 a ten Pechovi v osobě Miroslava Jakeše jednoznačně roste.
00:22:56 A jak tedy viděl vedoucí jezdec dopolední sekci druhé etapy?
00:23:01 -Ty vložky jsou malinko delší, o to víc těžší.
00:23:03 Teďko, jak jedeme vepředu, tak byly víc ještě zaprášené.
00:23:09 Bylo tam víc vytaháno nečistot, takových uschlých,
00:23:11 takže to klouzalo, musel jsem dávat pozor,
00:23:14 protože jsem tam vlastně neměl namalovanou žádnou stopu,
00:23:17 kde se to klouzne víc nebo míň.
00:23:20 Ale myslím si, že všecko je v pohodě.
00:23:22 Snažíme se jet docela rychle, ale jsou místa,
00:23:24 kde to prostě klouzne víc.
00:23:26 -Podíváme-li se na výsledky, tak ze tří RZ, co se dnes jely,
00:23:30 jste vyhrál jednu. O čem to svědčí? Už jenom udržujete tempo
00:23:33 anebo myslíte, že bude konec soutěže ještě trochu dramatický?
00:23:37 -My jsme nechtěli dopustit samozřejmě dramatičnost,
00:23:40 ale Mirek Jakeš asi se s tím nebude chtít smířit,
00:23:42 takže pojedeme pořád naplno do konce.
00:23:45 -Bylo tedy jasné, že Pech nemůže zbytek soutěže nijak vypustit,
00:23:48 protože Miroslav Jakeš nebyl nijak daleko vzdálený
00:23:51 a oba borce dělilo jen 23 vteřin. Co se změnilo ve srovnání s pátkem?
00:23:56 -Já si myslím, že nic. Trošku míň šotoliny ubylo
00:24:01 anebo prostě jsme si na ni zvykli, tak jedeme trochu rychleji.
00:24:05 Ale i na té první, tam nám to chcíplo, dvakrát jsme to startovali,
00:24:08 takže škoda toho. Ale jinak dobrý, jsme spokojení.
00:24:11 -Na tom konci jste zrychlil,
00:24:13 vidíte ještě nějakou šanci na útok na celkové vítězství
00:24:16 anebo je cílem hlavně udržet pozici a dojet druhý?
00:24:19 -Já si myslím, že ne. Ta ztráta je velká,
00:24:21 ale my se budeme snažit jet tak, jak jedeme teď,
00:24:24 možná vyhrát pár RZ ještě a dojet to do cíle.
00:24:27 Já si myslím, že na Vaška už to stačit nebude.
00:24:29 -To byli tedy první dva,
00:24:31 ale my pojďme za další bojující dvojicí, v tomto případě o bronz.
00:24:35 O trošku lépe na tom byl průběžně třetí Jan Jelínek.
00:24:40 -Bylo to dobrý, ale pak jsem si to trochu zkomplikoval na okruhu,
00:24:44 když jsem probrzdil zatáčku, musel jsem se otočit.
00:24:47 Tam mi to zdechlo, znovu jsem startoval.
00:24:49 Takže teď je to tak vyrovnané a začíná to od nuly.
00:24:52 -Jaký je plán do zbytku soutěže? Bude to snaha o udržení bronzu
00:24:55 anebo když skončíte čtvrtý, tak se zas tak moc neděje?
00:24:58 -Tak každopádně bedna je bedna, že?
00:25:00 Takže o to se budeme snažit, si myslím, oba.
00:25:03 Takže asi do toho půjdeme,
00:25:04 nicméně každopádně ten cíl potřebujeme vidět.
00:25:07 Takže to je zas věc druhá. Takže nevím, ale dáme do toho všechno.
00:25:10 -Jen vteřinka a dvě desetiny, tak malý rozdíl dělil Martina Vlčka
00:25:14 od první bedny ve velkém českém mistráku,
00:25:16 a to byla samozřejmě pro tohoto dravého jezdce výzva.
00:25:19 Na druhou stranu z jeho slov byl cítit i respekt.
00:25:22 -Z jezdeckého hlediska se nic zásadně nezměnilo.
00:25:27 My si jedeme pořád svoje,
00:25:29 akorát pravděpodobně budeme měnit pneumatiky,
00:25:32 protože nejsme úplně spokojení. Takže uvidíme v té další rundě.
00:25:36 -Je to velký souboj o bronz. Co je cílem?
00:25:38 Je to tedy třetí místo?
00:25:40 -Tak vždycky je cílem nejvyšší příčka,
00:25:43 to bych lhal, kdybych říkal, že nebudu útočit na třetí místo.
00:25:46 Nicméně je lepší být čtvrtý, než mít body jenom za pátek.
00:25:50 -Jaký je tedy plán do toho zbytku soutěže?
00:25:52 Bude to útok anebo udržet pozici?
00:25:54 -Ne, pojedeme si svoje určitě, nebudeme nijak zásadně útočit.
00:25:58 Budeme si hlídat lidi za sebou
00:26:00 a kdyby to náhodou šlo, tak třeba zkusíme přidat.
00:26:04 -Smolařem letošní sezóny se pomalu, ale jistě stává Roman Odložilík,
00:26:08 kterého neustále trápí technické problémy Fordu Fiesta R5.
00:26:12 Odložilík s Turečkem odstoupili během jedné soutěže hned dvakrát.
00:26:16 A je jasné, že to pro oba bylo velké zklamání.
00:26:20 -Včera jsme museli kvůli benzínové pumpě.
00:26:23 A dneska se ten, vlastně ta závada opakovala.
00:26:26 My jsme neměli původní, měli jsme náhradní,
00:26:29 a prostě to nefunguje.
00:26:31 Auto když docílí nějakých otáček, tak přestane jet,
00:26:34 takže abychom nepoškodili motor, tak jsme odstoupili.
00:26:38 -Jak to vidíte po těchto problémech s technikou?
00:26:41 Zůstanete u té stávající
00:26:43 anebo se poohlížíte třeba nebo přemýšlíte o něčem jiném?
00:26:47 -Tak musím říct, že už mě mrzí, že jsem prodal Fabii.
00:26:50 Ale co se dá dělat. Už to stálo hodně peněz, ten Ford.
00:26:54 Takže asi určitě tenhle rok dojedeme s Fordem.
00:26:57 -Do cíle hustopečské rally
00:26:59 zbývaly odjet už jen tři rychlostní zkoušky,
00:27:03 takže nějakých 50 ostrých kilometrů.
00:27:05 Úplně poslední RZ měřila téměř 23 kilometrů
00:27:08 a její cíl, stejně tak, jako cíl celé soutěže,
00:27:11 bohužel nespatřili Josef Peták s Alenou Benešovou.
00:27:14 Po devíti RZ Peták figuroval na čtvrtém místě ve dvoukolkách,
00:27:18 ale vinou zkolabovaného motoru ani na tento výsledek nedosáhl.
00:27:33 Po jisté odmlce
00:27:35 za volant soutěžního auta opět usedl Emil Triner,
00:27:38 a bylo to do této Škody Fabia R2.
00:27:45 Trinera tentokrát navigoval Václav Vorel,
00:27:47 a tato posádka dokončila soutěž na 16. místě absolutně
00:27:51 a jako 5. byla ve dvoukolkách.
00:27:56 O dvě příčky výš v absolutním pořadí
00:27:58 skončili Ondřej Bisaha s Petrem Pížou,
00:28:01 tedy posádka, kterou letos vídáme závodit s vozem Citroën C2R2 Max.
00:28:25 Bisaha byl 14. celkově, ve své třídě skončil druhý
00:28:28 a v rámci všech vozů poháněných jednou nápravou čtvrtý.
00:28:34 Od bronzu ho pak dělilo tři čtvrtě minuty,
00:28:37 a na ten dosáhl pilot tohoto Peugeotu 208 R2, Václav Dunovský.
00:29:05 Jak jste viděli i slyšeli,
00:29:07 Dunovského už nenavigoval Adam Eliáš, ale Jiří Stross,
00:29:11 a tato staronově složená dvojice kromě jiného vyhrála svou třídu.
00:29:15 V rámci všech dvoukolek jí to ale stačilo na třetí místo
00:29:19 a na tom druhém byl klasifikován jeden z největších favoritů,
00:29:23 Egon Smékal se Citroënem DS3 R3T.
00:29:45 Smékal s Hýbnerovou však tentokrát na vítězství neměli
00:29:49 a museli se spokojit se stříbrem, a to jak ve třídě,
00:29:53 tak v celých dvoukolkách.
00:29:55 Za jasným triumfem totiž od prvních kilometrů
00:29:58 cílevědomě kráčel Adam Kobliha.
00:30:21 Kobliha se Žáčkem dvoukolky jasně vyhráli.
00:30:28 Že rally končí až na cílové rampě,
00:30:31 o tom se náležitě přesvědčil Sebastian Frycz,
00:30:34 který se svým Subaru havaroval
00:30:36 několik kilometrů před cílem poslední rychlostní zkoušky.
00:30:40 A tento polský jezdec tím docela výrazně ovlivnil
00:30:43 souboj o medailové posty. Ale k tomu se ještě dostaneme.
00:30:47 Netradičně s vozem Mitsubishi
00:30:49 startoval v Hustopečích Tomáš Růžička,
00:30:52 a tomu se v samotném závěru podařilo proniknout do top ten,
00:30:56 tedy jinými slovy
00:30:58 posádka Růžička - Strnad uzavřela první desítku.
00:31:01 Začali na 15. místě a skončili na devátém,
00:31:04 takový progres zažila ve čtvrté soutěži seriálu
00:31:07 posádka Robert Adolf a Petr Gross.
00:31:19 Adolf minulou soutěž na Šumavě nedokončil,
00:31:22 a tady si tedy alespoň trochu spravil chuť.
00:31:27 A ještě jednou Adam Kobliha s Karlem Žáčkem.
00:31:30 Posádka Renaultu Clio R3
00:31:32 nejenže zcela jasně ovládla klasifikaci dvoukolek,
00:31:35 ale zároveň vybojovala body
00:31:37 za cenné 8. místo v absolutním pořadí.
00:31:39 Už třetí Koblihův start s Cliem tak skončil vítězně.
00:31:43 Jan Votava a František Synáč
00:31:45 potřebovali co nejdřív zapomenout na nevydařenou Šumavu
00:31:49 a tady v Hustopečích se jim to povedlo výborně.
00:32:07 Posádka staršího Mitsubishi Lancer EVO IX
00:32:10 obsadila 7. místo v celkovém pořadí a jako velký bonus k tomu přidala
00:32:14 body za druhé místo v produkčních autech.
00:32:19 Až na 6. příčku to nakonec dotáhli Tomáš Kurka s Karlem Vajíkem,
00:32:24 tedy posádka této Fabie S2000.
00:32:30 Kurka dlouhá léta závodil s Lancerem
00:32:32 a s Fabií toho mnoho odjetého nemá,
00:32:35 každopádně jeho výkon ve druhé etapě byl docela slibný.
00:32:42 A jsme u první pětky. Tu nakonec uzavřeli
00:32:44 úřadující mistři České republiky v produkčních vozech,
00:32:48 tedy Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou.
00:32:57 Vojtěch Štajf sice nezačal nejšťastněji,
00:33:00 ale poté už nechyboval
00:33:02 a dojel si pro maximum bodů za vítězství ve své třídě.
00:33:10 -Pro nás druhý start v domácím mistráku
00:33:13 a druhé vítězství v produkční třídě, takže spokojenost.
00:33:16 Já myslím, že potvrzujeme,
00:33:19 že jsme si asi loni ten titul zasloužili.
00:33:21 -O průběžné třetí místo
00:33:24 v předposlední rychlostní zkoušce přišli Jan Jelínek s Petrem Machů.
00:33:50 Do poslední RZ tak Jelínek vstupoval
00:33:53 se ztrátou jedné vteřiny a 7 desetin na třetího v pořadí,
00:33:57 jenže v důsledku havárie polského jezdce Frycze
00:34:00 ze závěrečné bitvy o bronz bohužel sešlo.
00:34:03 Jan Jelínek tedy nakonec skončil jako čtvrtý.
00:34:06 -Pro nás to bylo jednoduché,
00:34:09 nám v posledním kole vyvěsili žlutou vlajku,
00:34:12 tak bylo po závodech.
00:34:14 -Když se podíváme na tu soutěž jako celek,
00:34:16 zatím tedy nevíme, jak jste dojeli, jaká byla?
00:34:19 -Já si myslím, že pěkná, počasí vyšlo.
00:34:22 Tady je to vždycky pěkné, je to rychlé.
00:34:24 Já si myslím, že se nám i dařilo.
00:34:27 A říkám, škoda, že jsme nemohli zabojovat na té poslední RZ
00:34:30 kvůli té vyvěšené vlajce, tak těžko říct.
00:34:33 -Martin Vlček s Richardem Lasevičem se tedy na třetí příčku probili
00:34:38 v poslední možné chvíli,
00:34:40 protože závěrečná RZ v důsledku přidělených časů
00:34:43 už o ničem nerozhodovala.
00:34:45 A i když si tím jezdec ještě v tu chvíli nebyl jistý,
00:34:49 dnes už víme, že tady v Hustopečích se mu povedlo poprvé v kariéře
00:34:53 vystoupat na bednu v absolutním pořadí velkého českého mistráku.
00:35:00 Vlček podal zase o něco lepší výkon než naposledy
00:35:04 a bude zajímavé sledovat,
00:35:06 kam až se dokáže prosadit v dalším průběhu sezóny.
00:35:11 -My si asi zatím ještě nejsme úplně jistí tím třetím místem,
00:35:14 protože se budou přidělovat časy a stát se ještě může cokoliv.
00:35:18 Ale vzhledem k tomu, že jsme byli průběžně třetí,
00:35:21 tak bychom na tom místě měli zůstat, takže doufám,
00:35:24 že jsme třetí.
00:35:26 -Jak byste zhodnotil soutěž jako celek?
00:35:28 -Já si myslím, že je velice dobře zorganizovaná,
00:35:31 že Martin Rada jakožto závodník ví přesně, co dělá,
00:35:34 takže myslím, že jsme mu všichni velice vděční,
00:35:37 protože je to jediná soutěž,
00:35:39 která má v podstatě více ostrých kilometrů než přejezdových.
00:35:42 A vzhledem k těm nepříjemnostem, které potkaly pořadatele v pátek,
00:35:46 si myslím, že se k tomu postavili chlapsky.
00:35:59 -Právě jste viděli zaváhání Miroslava Jakeše,
00:36:02 který to zkraje odpolední sekce ještě zkusil,
00:36:05 ale nevyšlo to, a tak bylo jasné,
00:36:07 že i tentokrát dosáhne tento mladý jezdec na stříbro.
00:36:11 Ani předchozí chyba ho ale nepřipravila o vedoucí pozici
00:36:14 ve zvlášť bodované druhé etapě.
00:36:21 Miroslav Jakeš podal v sobotu opravdu hodně dobrý výkon
00:36:25 a byl za to bodově oceněn.
00:36:27 V celkovém pořadí soutěže obsadila posádka Jakeš - Novák druhé místo,
00:36:32 a to se jí povedlo už potřetí v řadě za sebou.
00:36:35 -Ve druhé zatáčce jsem šel ven, dělal jsem hodiny,
00:36:40 musel jsem couvat,
00:36:43 asi 10 až 12 vteřin jsem tam nechal.
00:36:45 Takže v pohodě, autu se nic naštěstí nestalo a teď super.
00:36:49 My jsme chtěli, abychom vyhráli alespoň tuhle etapu,
00:36:52 to se povedlo, takže spokojenost.
00:36:55 -Jaká tedy byla soutěž jako celek, jak ji hodnotíte?
00:36:58 -Já si myslím, že výborná,
00:37:00 ta ztráta na Vaška je teď úplně suprová.
00:37:03 A hurá do dalšího závodu, musíme zrychlit ještě v noci trošku,
00:37:07 ale bude to super.
00:37:09 -V této RZ jste Vaškovi dal 10 sekund.
00:37:11 Jak jste spokojený s tímto výsledkem?
00:37:14 -Určitě jo. Tak tohle je takový okruh, já nevím,
00:37:17 jestli to Vašek už vypustil, ale snažili jsme se,
00:37:20 protože jsme vyhrát tu etapu,
00:37:22 takže s tím časem určitě spokojenost.
00:37:25 -Václav Pech většinou souboje příliš nevypouští
00:37:28 a je nepravděpodobné se domnívat, že by se dobrovolně
00:37:31 nechal připravit o body za vítězství v etapě.
00:37:42 Pech jel ve velkém nasazení
00:37:44 a vlastně jedinou drobnou vadou na kráse z jeho pohledu
00:37:48 byla už zmíněná prohraná druhá etapa.
00:37:52 Mnohem cennější je ale samozřejmě výsledek celkový
00:37:56 a plzeňská posádka v tomto ohledu nenašla přemožitele.
00:38:11 Pech s Uhlem tak vyhráli další soutěž a nás zajímalo,
00:38:15 jaká byla z jejich pohledu.
00:38:17 -Byla těžká, věděli jsme, že těžká bude.
00:38:21 Hustopeče prostě charakterem těch rychlostních zkoušek
00:38:24 jsou strašně náročné, jede se mezi vinicemi,
00:38:27 je tu spousta takového prachu naplaveného z těch vinic,
00:38:31 takže to pořád klouže, nejsou to klasické asfalty,
00:38:34 ale to strašně máme rádi a líbí se nám to.
00:38:37 -Byl na trati nějaký vyloženě problém,
00:38:39 anebo byl pouze ten charakter?
00:38:41 -Nebyl. Snažili jsme se hlavně neudělat jezdeckou chybu,
00:38:45 a to se nám povedlo.
00:38:47 -Václav Pech ještě letos nebyl v českém mistráku pokořen
00:38:51 a zaznamenal čtvrté vítězství v řadě za sebou.
00:38:54 Vidíte však, že tentokrát to nebylo o moc
00:38:57 a v Miroslavu Jakešovi roste Pechův nový velký soupeř.
00:39:00 Že by však zkušený matador letos neobhájil svůj titul z loňska,
00:39:05 tomu už věří málokdo.
00:39:10 Až doteď Pech letošnímu domácímu mistráku dominoval,
00:39:14 otázkou ale je, zdali tomu tak bude i v následujících dvou soutěžích.
00:39:18 Co nevidět je tady totiž první z vrcholů sezóny, Rally Bohemia,
00:39:23 a po ní následuje další klasika, Barum Czech Rally Zlín,
00:39:26 takže tady o nabitou konkurenci nebude nouze.
00:39:29 Z velice vydařené Agrotec Rally Hustopeče
00:39:32 je to už ale opravdu všechno, takže díky za pozornost
00:39:36 a brzy na shledanou.
00:39:40 Skryté titulky: Alena Kardová, Česká televize 2014