Záznam pátého závodu letošní sezóny mezinárodního šampionátu Česka, který je součástí Mistrovství Evropy
MM ČR v závodě automobilů do vrchu 2014 Dobšiná
Premiéra: Pátek 25. 7. 2014 na ČT sport00:00:22 O víkendu se odjel další závod
00:00:24 Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech do vrchů.
00:00:28 Protože Ústecká 21, která měla následovat po podniku Ecce Homo,
00:00:32 byla zrušena, přesunuli se jezdci
00:00:34 závodící v rámci mistrovství republiky ze Šternberka
00:00:38 až do Slovenské Dobšiné.
00:00:40 Tento podnik byl součástí evropského šampionátu
00:00:43 a znovu zde nechyběl tým Martina Jermana.
00:00:46 I když on sám byl při tomto závodě zdravotně indisponován.
00:00:51 Před týdnem jsem hrál tenis, dobíhal jsem kraťas
00:00:54 a nadvakrát mi rupnul lýtkový sval.
-Budete tedy závodit?
00:00:58 Jo, jedu, už jsem měl tréninky, tak bohužel jsem takový limitovaný,
00:01:02 musím brzdit levou nohou, občas teda zabrzdím i pravou,
00:01:05 protože si to spletu, a to mě jako docela zabolí.
00:01:08 Šampionát se nám dostává do své poloviny,
00:01:10 tak pojďme trochu bilancovat.
00:01:12 Jak jste zatím spokojený s vašimi výkony?
00:01:15 Tak co se mě týče, já mám docela takovou smolnou sezónu,
00:01:19 protože v Rakousku jsem dojel pomalejší vozidlo,
00:01:22 ve Šternberku mi došlo turbo, akorát Itálie se mi povedla trošku.
00:01:26 Teď mi zase prasknul ten sval,
00:01:28 takže já tu sezónu mám takovou jako špatně rozjetou.
00:01:32 S čím byste byl tedy na konci spokojený po těchto lapáliích?
00:01:36 No tak já bych byl spokojený, já obhajuji titul mistra republiky
00:01:40 a trošku výš v Evropě bych chtěl být, ale jak to vypadá,
00:01:43 tak se mi to moc nedaří.
00:01:45 Martin Jerman byl i přes zdravotní problémy
00:01:48 nejlepším závodníkem svého týmu a v Dobšiné vyjel 7. místo.
00:01:52 Technické problémy s autem měl minulý závod Oskar Beneš.
00:01:55 Své EVO ale dal do pořádku, a tak se mohl utkat o body na trati,
00:01:59 která se mu docela líbila.
00:02:03 Trať je tady nádherná, já tu Dobšinou mám rád.
00:02:06 Je pravda, že Bratislavu - Babu jsem měl asi radši,
00:02:09 možná to bylo i tím, že jsme to měli blíž,
00:02:12 ale organizace je tady hezká, starají se o všechno,
00:02:14 starají se o nás, trať krásná, nový asfalt,
00:02:17 nemám co říct víc, nádherné.
00:02:19 Neuvažujete třeba o změně techniky?
00:02:22 No, to jste trefil, to docela uvažuju,
00:02:24 uvažuju jít do kategorie E1, nebo teda E2-SH anebo co to je,
00:02:28 co vypsali třídu na Evropu. Pořídit si něco silnějšího,
00:02:32 co vlastně nepodléhá žádným předpisům,
00:02:35 jenom bezpečnostním.
00:02:37 V těch N je to takové všelijaké, furt někdo někoho napadá,
00:02:41 že tam nemá něco dobře a někdo má něco dobře.
00:02:44 A tam je to prostě bez diskuzí, kdo co má, s tím jede,
00:02:48 a kdo co umí, to umí.
00:02:51 Oskar Beneš nakonec zajel dvě poměrně vyrovnané jízdy,
00:02:55 což vyústilo v šestou pozici ve skupině N.
00:02:58 Jiří Los je minulý rok v Dobšiné velice pěkně,
00:03:01 ale závod měl nakonec dohru u traťových komisařů,
00:03:04 kdy byl diskvalifikován.
00:03:06 Bral tedy tentokrát výhru jako povinnost?
00:03:11 Mstít se rozhodně nechci nebo takhle nějakým způsobem,
00:03:14 byla to moje chyba, bohužel na ni upozornili,
00:03:17 my jsme o ní nevěděli.
00:03:19 No a letos bych chtěl vyhrát samozřejmě, líbilo by se mi to.
00:03:22 Jaká je trať tady v Dobšiné?
00:03:24 Skvělá organizace, všechno super, musím říct,
00:03:27 že pořadatelé to zmákli letos, rok od roku je to tady lepší.
00:03:30 Sezóna se dostává do své poloviny, vy jezdíte doma, jezdíte v Evropě.
00:03:34 Mohl byste tedy své působení nějak krátce shrnout a říci,
00:03:37 jak jste spokojený?
-Teď jsme momentálně na třetí pozici
00:03:41 a chtěli bychom se dostat na tu druhou, aspoň na tu druhou,
00:03:44 samozřejmě první by byla úžasná.
00:03:46 Jiří Los byl nakonec nejlepším českým reprezentantem
00:03:49 v této skupině. Celkově byl čtvrtý
00:03:51 a od stupňů vítězů ho dělila zhruba půlsekunda.
00:03:54 Právě o tolik byl lepší Makedonec Igor Štefanovski.
00:03:58 V obou jízdách byl vždy o kousíček lepší než Jiří Los,
00:04:01 a tak to byl právě on, kdo uzavřel stupně vítězů.
00:04:04 Druhé místo vyjel domácí závodník Vlastimil Majerčák.
00:04:07 Stejně jako všichni ostatní z nejlepší čtveřice,
00:04:11 také on pilotoval Lancer EVO IX.
00:04:13 No a také vítězství zůstalo, jak se říká, doma.
00:04:16 Peter Jureňa byl o 3 desetiny rychlejší než Majerčák,
00:04:19 a tak v N zvítězil.
00:04:21 Teď už se ale dostáváme ke skupině A,
00:04:23 kde byl asi největší českou medailovou nadějí Jaromír Malý.
00:04:27 Sezónu má totiž rozjetou velice dobře.
00:04:31 Sezóna zatím je, bych řekl, docela dobrá,
00:04:33 protože, ač je to k neuvěření, zatím všechny závody,
00:04:36 které jsem absolvoval, jsem vyhrál. Takže to je docela dobré,
00:04:40 akorát samozřejmě problém je s evropským bodováním,
00:04:43 kdy bylo několik závodů, kdy jsme jeli prostě -
00:04:46 ač jsem vyhrál, tak jsem měl poloviční počet bodů,
00:04:49 takže sice jsem druhý v Evropě,
00:04:51 ale mám ztrátu asi 40 bodů na prvního
00:04:54 a těch vítězství máme podobně, takže to je takové trošku smutné.
00:04:58 Nicméně auto celkem drží, protože ho neustále spravujeme,
00:05:01 repasujeme a vyměňujeme spoustu věcí na něm,
00:05:04 což jsme teď dělali před Dobšinou. Dneska jsme de facto udělali
00:05:08 takový jakoby funkční test toho vozidla po dost velké opravě.
00:05:12 A vypadá to dobře, tak uvidíme zítra, jaké bude počasí,
00:05:15 a zkusíme se do toho opřít a zajet nějaký dobrý výsledek.
00:05:19 Jaromír Malý v Dobšiné porazil konkurenci rozdílem třídy.
00:05:22 Jako jediný v A zdolal hranici 3 minut, a to v každé jízdě.
00:05:30 Tohle už je Rakušan Christian Schweiger,
00:05:32 který byl v této skupině druhý.
00:05:35 Na Malého ale ztratil více než 13 sekund.
00:05:40 Také bronzová pozice na stupních vítězů
00:05:43 patřila českým barvám. Postaral se o to Lukáš Vojáček.
00:05:49 V Dobšiné samozřejmě ani tentokrát nechyběl jeho otec Petr,
00:05:53 který ale závodí v jiné skupině, konkrétně GT.
00:05:56 Tradičně jsme zvyklí vídat ho s Nissanem,
00:05:59 ale tentokrát měl techniku zcela novou.
00:06:01 Jedná se o Ferrari 430, je to challengové auto,
00:06:07 no a my jsme strašně moc rádi, nebo hlavně já jsem strašně moc rád,
00:06:11 že tady jsem dostal příležitost vlastně jako první letos
00:06:15 se v tomhle autě svézt na kopcích.
00:06:17 Takže docela to je po dvou tréninkových jízdách zážitek.
00:06:21 Musím říct, že ta první tréninková jízda v mém podání
00:06:24 byla úplně ukrutná, kdy jsem se sžíval s autem,
00:06:27 i když mám otestovaná nějaká kola na okruhu.
00:06:30 Zapomněl jsem tam pár věci spustit.
00:06:32 Ale druhá tréninková jízda už byla lepší,
00:06:35 zlepšil jsem se zhruba o 20 vteřin, takže jsem se přiblížil časem tam,
00:06:40 kde jsme chtěli být.
00:06:41 -Jaký je to rozdíl oproti Nissanu?
-No strašidelný.
00:06:45 Tohle auto má homologaci přímo pro GT3, má to 540 koní,
00:06:48 má to pádla, má to teda řazení pod volantem formulové
00:06:52 jako Formule 1, má to strašně moc věcí,
00:06:55 kontrola trakce, kontrola veškerých brzd,
00:06:58 má to karbonové brzdy,
00:07:00 takže já zhruba teď brzdím o 50 metrů dřív, než bych měl.
00:07:04 Doufám, že zítra to bude lepší, dostal jsem vynadáno od člověka,
00:07:08 který nám to tady servisuje, podtáčel jsem motor,
00:07:12 má to telemetry, takže ihned se ty chyby objeví,
00:07:16 ale já doufám, že přece jenom - teď jsem odjel dvě tréninkové jízdy,
00:07:21 zítra bude závodní, že se nám podaří minimálně ještě 10 vteřin sundat.
00:07:28 Petr Vojáček skupinu GT vyhrával i se svým Nissanem,
00:07:32 a tak se není čemu divit,
00:07:34 že s vozem Ferrari 430 to dopadlo úplně stejně.
00:07:37 Druhého Františka Chaloupku porazil o více než půl minuty.
00:07:43 I když se v tomto pořadu věnujeme převážně evropskému hodnocení,
00:07:47 odskočíme se na chvíli podívat do šampionátu domácího,
00:07:51 kde závodí Richard Meixner.
00:07:53 Trať v Dobšiné je super, je hodně rychlá,
00:07:58 řekl bych, že i asfalt odpovídá spíš okruhovému,
00:08:01 takže velice příjemné.
00:08:03 Šampionát se dostává do své poloviny,
00:08:06 tak pojďme trochu bilancovat.
00:08:08 Jak jste zatím spokojený s vaší premiérovou
00:08:11 plně soutěžní sezónou?
00:08:13 Tak samozřejmě nastoupil jsem do E1, do volných formulí,
00:08:17 kde ve své podstatě v současné době vedu, jako bodování,
00:08:20 ve skupině 2 jsem vlastně na třetím místě,
00:08:22 za Karlem momentálně, což je taky velice příjemné.
00:08:25 Takže hodnotím, že to, co jsem si předsevzal, se dneska plní.
00:08:29 Ve skupině E1 jste vyhrál, to co šlo.
00:08:31 Je to vlastně cílem, ta skupina E1, anebo jsou nějaké i jiné ambice?
00:08:35 Samozřejmě ambice jsou určitě i vyšší.
00:08:38 Otázka je jenom samozřejmě peněz, otázka auta, techniky.
00:08:41 Samozřejmě Evropa, v příštím roce nějaké kopce i v Evropě.
00:08:45 Meixner je v českém šampionátu ve skupině E1 opravdu rychlý
00:08:48 a také suverénní.
00:08:50 Bude tedy zajímavé sledovat, zda si udrží formu i příští rok,
00:08:54 kdy by chtěl startoval na Evropě.
00:08:56 Teď už jsme ve skupině E2-SH.
00:08:58 Tam se v minulém závodě příliš nedařilo Vladimíru Vitverovi.
00:09:01 Zatímco první jízdu měl výbornou, o druhé už se to říct nedalo.
00:09:05 Co se stalo?
00:09:07 Byla to moje chyba jezdecká, protože jsme věděli,
00:09:12 že Dan nejede, že má mínus převodovku.
00:09:14 Obhlížel jsem Marka Rybníčka. Víceméně minulý rok mě auto trápilo
00:09:18 a přestal jsem být závodník a rozsekalo mě to trošku,
00:09:21 takže my nezávodíme už jakoby s konkurencí,
00:09:24 ale víceméně se sebou.
00:09:26 A byl tam cíl je za 10, hloupě, a hrklo mi auto
00:09:29 a blbě jsem se uřadil, dal jsem to o dva dolů,
00:09:31 nedodržel jsem stopu, malinko jsem vyjel z čisté stopy,
00:09:35 nabral jsem si něco na gumy a pak už to bylo rychlé.
00:09:38 Malinko jsem si narazil splitter a myslel jsem si,
00:09:40 že se nic neděje, tak jsem pokračoval dál.
00:09:43 No ale jak mě podfoukla kapota, tak jste to viděli,
00:09:46 bylo to takové docela veselé pro lidi.
00:09:48 Vy jste právě v minulém závodě říkal,
00:09:50 že jste se zas tak úplně stoprocentně nesoustředil na výkon.
00:09:53 Co teď, už jste koncentrovaný, už je vše v pořádku?
00:09:56 Mám trošku spánkový deficit z důvodu toho,
00:09:58 že jsem měl o víkendu svatbu,
00:10:00 tak jsme to tady ještě s klukama probírali.
00:10:03 Ne, soustředíme se na jízdu, auto funguje úžasně,
00:10:06 jsem z něho úplně nadšený.
00:10:07 Teď už to je jenom o rukách a o mozku, v hlavě si to srovnat
00:10:11 a vrátit se zpátky tam,
00:10:13 kde mě to auto minulý rok rozsekávalo.
00:10:15 Vitver v Dobšiné klasifikován nakonec nebyl
00:10:17 a ani tento závod tedy nemůže označit jako úspěšný.
00:10:20 Naopak Karel Stehlík minule zajel na výbornou.
00:10:25 Je to hrozně těžké, ten Šternberk byl hodně i souhra náhod,
00:10:28 kdy spousta hlavních favoritů a té velké konkurence odpadla,
00:10:31 a tady to bude velmi velmi těžké.
00:10:33 Ve skupině E2-SH celkově jste na výborné pozici.
00:10:36 Je to tlak teď, nebo je to naopak pozitivní?
00:10:39 Pro mě to ani tlak není, my si to užíváme,
00:10:41 jedeme tu skupinu první rok
00:10:43 a auto vlastně testujeme taky pořádně první rok.
00:10:46 Takže my jsme si to dali jako takovou testovací nultou sezónu
00:10:50 a pro mě to zatím tlak není, užívám si to.
00:10:52 Mluvil jste o autě, jsme v polovině sezóny,
00:10:55 tak pojďme trochu bilancovat. Jaký je zatím vůz?
00:10:57 Říkáte, že tedy s ním jedete premiérově.
00:11:00 Splňuje vaše očekávání?
00:11:02 Vůz jsme první dva tři závody hodně ladili,
00:11:05 dlouho jsme nemohli najít to optimální nastavení.
00:11:08 Dneska ty největší "muchy", které tam byly, jsme vychytali
00:11:11 a přes zimu bychom to všechno chtěli doladit,
00:11:14 tak aby příští rok mohl konečně splnit moje očekávání.
00:11:17 Ani tentokrát nemohl být Karel Stehlík nespokojený.
00:11:20 Ve skupině E2-SH totiž bral medaili, konkrétně bronz.
00:11:31 Když se ještě naposledy vrátíme k minulému závodu ve Šternberku,
00:11:35 onen podnik nebyl dobrý ani pro Marka Rybníčka,
00:11:37 který jede jinak letos výborně.
00:11:40 V druhé jízdě mně bohužel praskla vačka v motoru,
00:11:45 takže jsem asi po dvou kilometrech odstoupil ze závodu.
00:11:48 Mrzí nás to všechny, ale bohužel to jsou závody,
00:11:52 je to technika, stane se, že to nevydrží,
00:11:54 takže jedeme dál a uvidíme, co tady.
00:11:57 Co tedy tady, jaké jsou ambice, jaké jsou plány?
00:12:00 Tak první jízdu tréninkovou jsem jel samozřejmě tak nějak v klidu,
00:12:04 v té druhé jsem se snažil zajet nějaký čas,
00:12:07 abychom věděli, jestli nastavení auta je dobré,
00:12:10 jestli motor funguje a tak dále.
00:12:12 No a podle času, co vidím, vlastně že jsme dneska na druhém místě,
00:12:16 tak jsem velice spokojený, jsem spokojený s časem,
00:12:19 takže uděláme nějaké drobné úpravy na autě na zítřek
00:12:23 a uvidíme, jaké bude počasí a jak se nám zadaří zítřejší závod.
00:12:27 Je cílem vítězství?
00:12:29 Vítězství je tady na tom kopci trošku utopie,
00:12:33 protože samozřejmě tady ta charakteristika je taková,
00:12:36 že to určitě bude svědčit více autům,
00:12:39 které mají poháněnou jednu nápravu, pokud nezaprší.
00:12:42 A není tohle ideální trať na můj vůz s pohonem 4x4,
00:12:45 ale samozřejmě že se budeme snažit. Mým cílem je - nebo byl bych rád,
00:12:49 kdybych do jel do třetího místa, absolutně.
00:12:52 Marek Rybníček vyjel v Dobšiné druhé místo
00:12:55 a zejména jeho druhá jízda byla hodně rychlá.
00:12:58 Ani jednou však nepokořil Dana Michla,
00:13:00 který skupinu E2-SH na Slovensku vyhrál.
00:13:03 Novu techniku i jezdce měla o víkendu stáj Václava Janíka.
00:13:07 Oním závodníkem byl Jan Čermák. Ten závodil ve skupině E2-SC.
00:13:10 A s jakýmže strojem?
00:13:12 Tohle je francouzský Speciál Norma M20 FC,
00:13:16 je v tom dvoulitrový motor Honda Mugen,
00:13:19 má to výkon zhruba nějakých 250 až 260 koní,
00:13:21 je to vlastně okruhový speciál,
00:13:23 který náš tým učí vlastně poslouchat na kopcích,
00:13:26 takže pořád máme co dělat a zrychlujeme, pracujeme na tom
00:13:30 a baví nás to.
00:13:32 Říkáte, že speciál učíte pracovat na kopci.
00:13:34 Jak to zatím jde?
00:13:36 Zatím to jde dobře, tak jsou tam relativně "nové" věci
00:13:39 a jde o to to jenom prostě všechno sladit,
00:13:42 ponastavit, přenastavit a sladit to,
00:13:44 aby to fungovalo jako komplet.
00:13:46 Jak to jde zatím tady v Dobšiné, jaké jsou plány, jaké jsou ambice?
00:13:50 Tak víceméně já jsem měl časový plán takový,
00:13:53 že jsem si ho splnil v prvním tréninku,
00:13:55 takže teďka už bude všechno jenom bonus.
00:13:57 A vlastně jakoby paradoxně i díky výkonu, váze
00:14:00 jsem udržel krok s klukama a uvidíme,
00:14:02 kolik si nechali na zítřek rezervu.
00:14:04 Ale já určitě tam mám ještě nějakou taky,
00:14:07 která je v mých rukách,
00:14:08 takže teď to půjdu analyzovat nějakým způsobem
00:14:11 a budu na tom pracovat, abych zítra zrychlil hodně.
00:14:14 Jan Čermák byl nakonec osmý ve skupině E2-SC
00:14:16 a absolutně vyjel 17. místo.
00:14:18 Ve stejné skupině také závodí Jiří Špalek.
00:14:21 Je otázkou, zda jeho sezónu můžeme nazývat smolnou.
00:14:24 Sice nezávodí se zamýšlenou technikou,
00:14:26 ale i tak je velice rychlý.
00:14:30 Mitsubishi vlastně už máme skoro hotový,
00:14:32 čekáme na naladění motoru.
00:14:34 Takže určitě třeba poslední závod si chci zajet se svým autem.
00:14:38 Myslím si, že by to mělo vyjít, tak určitě se na něj už těším.
00:14:41 Závodíte ve skupině E2-SC, kde jste na pátém místě z deseti.
00:14:44 Jste spokojený s tímto výsledkem dosavadním?
00:14:47 Tak na rovinu, ještě se s tím autem stále učím,
00:14:50 protože toho ježdění není moc. Teď jsme měli třeba měsíc pauzu.
00:14:53 A je potřeba s tím autem jezdit, jezdit, je to hodně rychlé,
00:14:57 všechno je tam ve velké rychlosti, takže určitě se učím.
00:15:00 Sezóna se nám dostává do své poloviny,
00:15:02 můžeme tedy trochu bilancovat.
00:15:04 Jste tedy prozatím spokojený anebo je ještě kde přidávat?
00:15:08 Určitě je kde přidat.
00:15:09 Jak říkám, pořád se s tím autem učím,
00:15:12 takže doufejme, že na konci sezóny už to bude lepší.
00:15:15 Ve skupině E2-SC, kterou mimochodem vyhrál Simone Faggioli,
00:15:18 dojel Špalek pátý. Absolutně byl dvanáctý.
00:15:21 Stáj Václava Janíka už jsme zmiňovali.
00:15:24 Kromě toho, že má momentálně v týmu čtyři auta,
00:15:27 se tento jezdec samozřejmě také věnuje závodění
00:15:31 a sezónu nám shrnul.
00:15:33 Tak dosavadní pocity?
00:15:37 Zatím je to všechno v pořádku, protože vedeme republiku,
00:15:40 vedeme i vlastně Cup teď, takže všechno, co jedeme, vedeme.
00:15:44 Uvidíme, jestli se nám to podaří udržet jakoby i ke konci sezóny.
00:15:48 V Cupu to vidím nadějně, tam by se to snad mohlo podařit.
00:15:52 V republice to bude určitě těžké,
00:15:55 protože jak jsem už několikrát říkal,
00:15:57 Miloš Beneš, pokud nebude mít technický problém,
00:16:01 tak je k neporažení. Takže uvidíme, jak to dopadne.
00:16:04 Jak jste spokojený vy osobně s vašimi výkony?
00:16:07 Je to dobré anebo třeba ještě chcete někde nabrat rychlost?
00:16:11 Dá se ještě někde zrychlit?
-Já myslím, že určitě se dá,
00:16:15 že určitě nejedu ještě na nějaké hranici nebo na tom,
00:16:18 na co to auto má, takže určitě je tam ještě co zlepšovat.
00:16:22 Tým se vám rozrostl. Povězte nám o tom něco.
00:16:25 Tak ono furt nějakým způsobem ten tým je skoro dá se říct stejný.
00:16:29 Jediný, kdo k nám přibyl, tak je Honza Čermák,
00:16:32 který jede vlastně s Normou.
00:16:34 Jinak stabilně vlastně jede s námi Jirka Svobodů
00:16:37 a občas Karel Hubáčků.
00:16:40 Janík se nakonec vešel do absolutní elitní desítky.
00:16:43 První jízdu zajel za 2 minuty a 36 sekund
00:16:46 a v té další skoro sekundu stáhl.
00:16:49 V Dobšiné se umístil na celkovém 8. místě.
00:16:52 V absolutním hodnocení českého mistráku pak byl pátý.
00:16:55 Asi není příliš pochyb o tom,
00:16:57 že nejrychlejším českým vrchařem je Miloš Beneš.
00:17:01 V Dobšiné se tedy nejlepší český výsledek čekal od něj,
00:17:04 tím spíš, že se mu povedlo vyhrát závod mistrovství Evropy v Polsku.
00:17:09 V Polsku byla velmi kluzká trať, mně to sedlo, autu to sedlo.
00:17:15 Navíc jsme byli rozježdění ze Šternberku,
00:17:18 podařilo se nám tam optimálně nastavit auto,
00:17:20 takže v podstatě tam nebyl žádný velký problém,
00:17:23 tam to všechno fungovalo, jak mělo, a nebyl problém.
00:17:27 V součtu jste Bormoliniho porazil zhruba o 15 sekund.
00:17:31 Bylo to těmi podmínkami, že vám opravdu sedly
00:17:34 a povedlo se nastavit auto?
00:17:37 Anebo toho budete schopen už i dá se říct na kterékoli trati?
00:17:41 Asi na kterékoli trati ne,
00:17:43 protože ta trať byla specifická v tom,
00:17:46 že byla hrozně kluzká.
00:17:48 Ten asfalt klouzal, jako kdyby bylo mokro.
00:17:50 A byly tam táhlé dlouhé rádiusy, zatáčky,
00:17:54 takže tam jsem získával proti těm formulím hrozně moc,
00:17:58 protože ta Osella funguje s velkým přítlakem.
00:18:01 Díky tomu, že to bylo kluzké, tak se nedalo jet zas tak rychle,
00:18:05 nicméně v těch táhlých zatáčkách se ty vlastnosti dají využít naplno.
00:18:10 Takže v podstatě to nebude všude, to jako byla zcela výjimka jenom.
00:18:14 Ale budeme se snažit zrychlovat stále, no.
00:18:17 Beneš zajel výbornou první jízdu,
00:18:20 kde nadělil Bormolinimu zhruba dvě a půl sekundy.
00:18:23 V té druhé měl ale bohužel technické problémy,
00:18:26 o 5 sekund si pohoršil a nakonec byl celkově bronzový.
00:18:33 Tohle už je Fausto Bormolini,
00:18:35 který využil zaváhání techniky českého závodníka
00:18:38 a v celkovém součtu ho zhruba o 2 desetiny sekundy porazil.
00:18:42 Skončil tedy v absolutním hodnocení na druhém místě.
00:18:52 Pokud Simone Faggioli přijede na závod,
00:18:55 je prakticky jisté, že zvítězí. To se potvrdilo i v Dobšiné,
00:18:58 kde zajel fantastický nejrychlejší čas 2 minuty, 20 sekund a 6 desetin
00:19:02 na jízdu, čemuž se nemohl nikdo ani vzdáleně rovnat
00:19:06 a neporazitelný Ital tedy opět zvítězil.
00:19:08 Takový byl tedy závod v Dobšiné. U dalšího na viděnou.
00:19:16 Skryté titulky: Alena Kardová, Česká televize 2014