Magazín z domácího i evropského autokrosu a rallyekrosu
Reportáže z jednotlivých divizí v rámci závodů mistrovství Evropy v Německu, Nové Pace a Francii
Premiéra: Čtvrtek 24. 7. 2014 na ČT sport00:00:30 Dobrý den, opět po čtyřech týdnech
00:00:32 vás vítáme u sledování magazínu Auto-rallye-cross.
00:00:35 Dnes se ohlédneme za třemi podniky
00:00:37 mistrovství Evropy v autokrosu
00:00:39 a začneme v německém Matschenbergu.
00:00:41 Z Nové Paky jste viděli skoro hodinový pořad,
00:00:44 takže tu prolétneme jen letem světem
00:00:46 a více se zaměříme na podnik ve Francii,
00:00:48 který se jel minulý týden. Tak se hezky bavte!
00:00:56 O problematickém závodišti v německém Matschenbergu
00:00:59 už toho v posledních týdnech bylo řečeno dost a dost,
00:01:02 ale faktem zůstává, že kritiku si tento podnik opět zasloužil.
00:01:06 Navíc závodům na nebezpečné trati ani nepřálo počasí,
00:01:10 takže prostě a jednoduše nic moc.
00:01:14 Teď už sledujeme finálovou jízdu divize Junior buggy,
00:01:17 ve které se po startu dostal do čela
00:01:19 domácí jezdec Kevin Munkler.
00:01:24 Na 2. místo se zařadil Filip Šmíd a třetí jel Petr Nikodém.
00:01:42 Vedl Munkler před Šmídem a Nikodémem,
00:01:45 ale na něj se tlačili Milan Vaněk, Václav Tříska,
00:01:48 Adam Prokop a Radek Franc,
00:01:50 tedy stará známá parta českých juniorů.
00:01:55 A přesto, že má Česká republika
00:01:58 početní převahu v evropském šampionátu,
00:02:00 úřadujícím mistrem Evropy je Němec
00:02:03 a je jím právě Kevin Munkler.
00:02:05 Ten všem našim ujel,
00:02:07 a to i proto, že hned pět z nich vzájemně tvrdě bojovalo.
00:02:14 Pilot této malé buginy neměl štěstí v úvodním závodě sezony,
00:02:18 který se jel také v Německu.
00:02:20 V Lotyšsku pak Munkler nestartoval vůbec
00:02:23 a tady v Matschenbergu si tedy spravil chuť.
00:02:25 Na bedně ho doplnili naši, Filip Šmíd a Petr Nikodém.
00:02:31 Určitě spokojenost.
00:02:34 Na problémy, které jsme tady měli, tak 2. místo je suprové.
00:02:37 Osobně jsem to ani nečekal,
00:02:39 když jsem viděl ten start plný bahna.
00:02:41 Celkem 15 autokrosařů se v Německu představilo
00:02:44 v divizi Touring autocross
00:02:46 a deset z nich se probojovalo do A finále,
00:02:49 do kterého nejlépe vystartoval Maďar Tamás Kárai.
00:02:53 Na druhou příčku se dostal Otakar Výborný
00:02:55 a třetí jel Václav Fejfar, tedy dva naši,
00:02:58 a také čtvrté místo patřilo českému jezdci, Janu Brožkovi.
00:03:17 Kárai si okamžitě začal vytvářet náskok na druhého Výborného
00:03:21 a na pilota černého Mitsubishi tlačil Václav Fejfar.
00:03:27 Čtvrté místo patřilo stále Janu Brožkovi s bílou Fabií
00:03:31 a pátý jel Litevec Paulius Pleskovas s Fordem Focus.
00:03:34 I oni se museli vyhýbat dvojici dalších Čechů,
00:03:37 jmenovitě Ladislavu Brožkovi a Ivoši Mahrovi,
00:03:39 který si nepočínal už po startu zrovna nejlépe.
00:03:49 Vinou prasklé spojovačky
00:03:51 musel bohužel z medailové pozice odstoupit Otakar Výborný
00:03:54 a pro další zlatý věnec si velice přesvědčivě dojel
00:03:57 mistr Evropy Tamás Kárai.
00:04:01 Jako druhý protnul cílovou fotobuňku Václav Fejfar
00:04:04 a na třetí místo se nakonec posunul Jan Brožek.
00:04:13 Měli jsme problém s převodovou skříní,
00:04:15 dávali jsme tam "háčko"
00:04:17 a samozřejmě tím jsme ztráceli od startu,
00:04:19 protože tam je pomalejší řazení,
00:04:22 ale zaplaťpánbůh, že to takhle dopadlo,
00:04:25 protože jsme opravdu tady v Matschenbergu
00:04:27 měli hodně problémy asi jako každý.
00:04:30 Neskutečně vyrovnanou kategorií
00:04:32 jsou evropské šestnáctistovky, tedy divize Buggy 1600,
00:04:34 a celkem logicky se tak na této nebezpečné trati
00:04:37 v této třídě hodně bourá.
00:04:39 Ani letos tomu na tomto bláznivém horizontu do zatáčky
00:04:43 nebylo jinak a v tomto případě to nejvíc odnesl John Lagodny
00:04:46 a také mistr Evropy Krisztián Szabó.
00:04:51 Čím dál méně početná je v šestnáctistovkách
00:04:53 skupina našich pilotů a dva z nich,
00:04:55 jmenovitě Marek Sekanina a Radek Jordák,
00:04:58 po sobě v jedné z rozjížděk takto doslova lezli.
00:05:06 Ani jednomu z nich to samozřejmě nijak nepomohlo,
00:05:09 i když i přes tuto patálii
00:05:11 se oba zmiňovaní do A finále protlačili.
00:05:15 Na startu hlavní jízdy víkendu nechyběl ani třetí z Čechů,
00:05:18 Vít Nosálek, ale všichni naši startovali až ze zadních pozic,
00:05:22 takže skoro bez šance na dobrý výsledek.
00:05:32 Ve finále byli také dva domácí piloti,
00:05:35 ti se naopak vyhřívali na čelních pozicích,
00:05:37 když vedl René Mandel před Michaelem Buddelmeyerem.
00:05:46 Mandel v Matschenbergu opravdu letěl
00:05:48 a na druhého a zkušenějšího Buddelmeyera
00:05:51 si začal vyjíždět drobný náskok.
00:05:53 Třetí jel obhájce titulu Krisztián Szabó z Maďarska
00:05:56 a finálovou desítku uzavírala trojice našich
00:05:59 ve složení Marek Sekanina, Vít Nosálek a Radek Jordák.
00:06:04 René Mandel se s tím vážně nemazal
00:06:07 a v tuto chvíli to vypadalo na jasnou záležitost,
00:06:10 jenže německý autokrosař nakonec daleko nedojel.
00:06:16 Ani jeho buggina totiž nevydrží všechno
00:06:19 a vidíte, že v tomto konkrétním případě se jednalo
00:06:21 o ulomené zavěšení předního kola,
00:06:24 které Reného Mandela vyřadilo ze hry.
00:06:26 Vedení v tomto finále tak převzal Michael Buddelmeyer
00:06:30 a na 2. místo se posunul Krisztián Szabó,
00:06:32 kterému však nedával vydechnout Kevin Peters z Lucemburska.
00:06:37 Tohle je však smutný René Mandel.
00:06:40 Michael Buddelmeyer patří mezi nejzkušenější autokrosaře
00:06:43 a v jednu dobu už závodil v divizi Superbuggy,
00:06:46 takže bylo jasné, že pokud jej teď nezradí technika,
00:06:49 dojede si pro 20 bodů za vítězství.
00:06:55 Krisztián Szabó nepředstavoval pro Buddelmeyera žádné nebezpečí,
00:06:59 protože jeho hlavním cílem bylo udržení druhé příčky.
00:07:07 Do cíle se už nic nezměnilo a na bednu tak vystoupali
00:07:11 domácí Michael Buddelmeyer, Maďar Krisztián Szabó
00:07:14 a Lucemburčan Kevin Peters.
00:07:20 Ano, jsem velice spokojený, protože to pro mě osobně
00:07:22 byl první závod, ve kterém se mi dařilo.
00:07:25 V Seelow mi shořel motor, ani v Bausce to nebylo ono,
00:07:27 ale tady to klaplo a jsem šťastný.
00:07:30 Velké věci se však děly v královské kategorii Superbuggy
00:07:33 nebo chcete-li postaru ve čtyřlitrech.
00:07:37 Podnik v Německu provázelo jako na potvoru ošklivé počasí,
00:07:41 a to pochopitelně průběhu závodu vůbec nepomohlo.
00:07:48 Nejlépe z našich se během rozjížděk dařilo
00:07:51 Ladislavu Hanákovi,
00:07:53 který si vybojoval možnost stát v A finále v první řadě na roštu,
00:07:56 což je právě zde v Matschenbergu hodně podstatná věc.
00:08:01 Autokrosaři nemají příliš ve zvyku dávat nohu z plynu,
00:08:04 a tak z toho plynou kolizní a nebezpečné situace.
00:08:11 Takto tvrdě narazil do svodidel náš Tomáš Pospíšilík,
00:08:14 a naštěstí to odnesla jen technika.
00:08:16 Tohle už je B finále,
00:08:19 do kterého z první řady startoval náš Vladislav Štětina,
00:08:22 ale tomu se start nepovedl
00:08:24 a jak Wiely Albers, tak Olivier Dufour šli před něj.
00:08:26 Štětina byl se svou modrou buginou třetí,
00:08:29 ale tlačili se na něj Adrian Boelle,
00:08:32 náš Jiří Formánek a také Rus Zolotar.
00:08:35 Nejlépe měl béčko rozjeté Wiely Albers,
00:08:38 ale to trvalo jen necelé jedno kolo.
00:08:41 Alberse zradila technika a musel odstoupit.
00:08:44 Do čela se tak dostal Francouz Dufour
00:08:46 a na druhé postupové místo poskočil Vladislav Štětina,
00:08:49 který však o Alberse zavadil a smolně o možný postup přišel.
00:08:54 Před úplně poslední jízdou víkendu
00:08:57 se z mraků nad Matschenbergem začala voda doslova valit,
00:09:01 a finále se tedy jelo za příšerných podmínek.
00:09:06 Jako první na toto blátivé peklo doplatil náš Jakub Kubíček,
00:09:10 který navíc utrpěl bolestivou ránu do zad,
00:09:13 a toho si neuvěřitelná dvě kola
00:09:15 nikdo z traťových komisařů nevšiml.
00:09:18 Finále tedy pokračovalo
00:09:21 a na 1. místě jel náš Ladislav Hanák.
00:09:23 Na trať se, jak vidíte, valily provazy vody
00:09:26 a za vedoucím Hanákem
00:09:28 jel domácí pilot a mistr Evropy Bernd Stubbe.
00:09:31 Za těchto šílených podmínek
00:09:33 samozřejmě většina autokrosařů téměř nic neviděla
00:09:36 a jako by i němečtí pořadatelé měli blátem zaházený výhled,
00:09:39 protože jak jinak si vysvětlit, že jízda nebyla zastavena dříve.
00:09:42 Jakub Kubíček byl tedy ze hry venku
00:09:45 a my se pojďme podívat na start finále ještě jednou,
00:09:48 a to hned z několika pohledů.
00:09:52 Od druhé řady dál nemohlo být vidět vůbec nic
00:09:56 a že došlo ke kolizi, to se opravdu není čemu divit.
00:10:00 A tím se dostáváme k dalšímu velkému otazníku.
00:10:02 Mělo se totiž toto finále vůbec jet?
00:10:05 Nestačilo vyhlásit výsledky po třech sériích rozjížděk?
00:10:09 Počasí se nedá poručit,
00:10:11 ale závodit za každou cenu nutné není
00:10:14 a zrušené závody nebo jen jejich část historie také pamatuje.
00:10:18 Tady se však finále jelo
00:10:20 a do opakované jízdy už tak dobrý start neměl Ladislav Hanák
00:10:24 a jeho bílá bugina se i proto během několika vteřin
00:10:26 proměnila na hnědou.
00:10:29 Tentokrát se vedení ujal Bernd Stubbe,
00:10:32 druhý jel Terry Calaghan z Nizozemska
00:10:34 a Ladislav Hanák byl třetí.
00:10:36 Za Hanákem jel další Nizozemec Bartelen
00:10:39 a 5. místo patřilo našemu Romanu Keřkovi.
00:10:42 Starou pravdu o mistru tesařovi, který se občas utne,
00:10:45 naplnil do puntíku i domácí Bernd Stubbe,
00:10:48 který v bahenní matschenbergské lázni chyboval
00:10:51 a přetočil se, což ho ve výsledku stálo propad o několik příček níž.
00:10:55 Jak jste ale viděli, namále měl i Ladislav Hanák
00:10:58 a chvilku nato i Nizozemec Mike Bartelen.
00:11:04 Do čela se tak dostal Terry Calaghan
00:11:07 a na druhou příčku se posunul právě Ladislav Hanák.
00:11:10 A vidíte, v jak šílených podmínkách se finále jelo.
00:11:15 Osm finálových kol nakonec absolvovalo
00:11:18 všech devět autokrosařů,
00:11:20 ale pro každého z nich to byl doslova očistec
00:11:23 a takto náročnou jízdu mnoho z nich nikdy v životě nejelo.
00:11:34 Všichni účastníci této bláznivé finálové jízdy
00:11:37 si museli v průběhu zcela sundat ochranné brýle
00:11:40 a i na tom se ukázalo, jak tvrdí chlapi to jsou.
00:11:45 Ani v takových podmínkách však nezapomněl závodit Bernd Stubbe,
00:11:49 který se takto dostal před Mika Bartelena na 3. místo.
00:11:54 Do krizové situace se chviličku před cílem dostal
00:11:57 vedoucí Terry Callaghan, který už opravdu téměř nic neviděl
00:12:00 a do očí ho bodalo tisíce malých jehliček.
00:12:05 Přesto to Callaghan ustál a cílem projel jako vítěz.
00:12:08 Tohle je Ladislav Hanák,
00:12:10 který tady vybojoval cenné 2. místo,
00:12:13 což krátce po projetí cílem ani nevěděl.
00:12:15 Velké problémy měl už zmiňovaný vítěz Callaghan,
00:12:18 kterého na stupně vítězů museli v podstatě dovést,
00:12:21 protože oči tohoto Nizozemce byly plné písku.
00:12:25 Ani Bernd Stubbe neměl z takového závodu
00:12:27 pražádnou radost, a to neměl vlastně nikdo,
00:12:30 ani náš Ladislav Hanák.
00:12:32 Pohled na trio nejlepších nepotřebuje žádný komentář.
00:12:42 Jsem moc spokojený s druhým místem,
00:12:44 každopádně to finále bylo asi nejstrašnější finále
00:12:47 v mistrovství Evropy, které jsem za svou kariéru zažil.
00:12:50 Spíš bych to nazval bojem o přežití,
00:12:52 takže myslím, že musíme být vděční za 17 bodů.
00:12:55 Ani letošní ročník závodů v Matschenbergu
00:12:57 se bohužel nepovedl,
00:13:00 a to je vlastně tak trochu tradice.
00:13:02 Volání z autokrosového tábora po změně je stále silnější,
00:13:05 tak se nechme překvapit,
00:13:08 jak bude vypadat kalendář mistrovství Evropy roku 2015.
00:13:12 Pojede se Matschenberg, nebo nepojede?
00:13:15 Na co byste si vsadili vy?
00:13:24 Naštěstí jen pár dní
00:13:26 po nevydařených závodech v Německu
00:13:28 přišel balzám na každou autokrosovou duši,
00:13:31 a tím byl závod v novopacké Štikovské rokli.
00:13:34 Krásné počasí, fantasticky připravená trať
00:13:36 a přímo neuvěřitelná divácká kulisa,
00:13:39 to jsou závody v Nové Pace,
00:13:41 které letos v divizi Junior buggy vyhrál Filip Šmíd.
00:13:44 Druhou příčku obsadil Petr Nikodém
00:13:47 a jako třetí nakonec dojel Václav Tříska,
00:13:49 tedy kompletní stupně vítězů okupovali naši jezdci.
00:13:54 A českým autokrosařům se dařilo také v divizi Touring autocross.
00:13:57 Nejlépe vystartoval Václav Fejfar,
00:14:00 kterého následoval Otakar Výborný
00:14:02 a naopak do hloubi pole se propadl Maďar Kárai.
00:14:05 Ten tam však dlouho nezůstal
00:14:07 a velice rychle se probil až na druhou příčku.
00:14:16 Během jediné chvilky tak Kárai překonal jak Jana Bartoše,
00:14:19 tak Otakara Výborného.
00:14:21 Finále však vyhrál domácí borec Václav Fejfar.
00:14:25 Velmi horké želízko v ohni
00:14:28 jsme měli také v divizi Buggy 1600.
00:14:30 Představoval jej Marek Sekanina,
00:14:33 kterému se podařilo nejlépe ze všech odstartovat,
00:14:35 a to byl samozřejmě největší klíč k úspěchu.
00:14:38 Marek Sekanina celé finále ani jednou nezaváhal
00:14:41 a po zásluze tak vystoupal
00:14:43 v nejslavnějším autokrosovém závodě na stupínek nejvyšší.
00:14:50 Skvělé starty po celý novopacký víkend zdobily
00:14:53 našeho Vladislava Štětinu
00:14:55 a pilot modré buginy vyrazil výborně i do finálové jízdy.
00:15:00 Už od začátku však Štětinovi na paty šlapal
00:15:03 obhájce titulu Němec Bernd Stubbe
00:15:06 a bylo jen otázkou času, kdy to na našeho autokrosaře zkusí.
00:15:10 Tento moment přišel v zatáčce na cíl,
00:15:13 a Stubbe tak potvrdil, že je největším dravcem
00:15:16 startovního pole divize Superbuggy.
00:15:18 I stříbrný věnec je však
00:15:21 pro Vladislava Štětinu obrovským úspěchem.
00:15:23 Jako třetí dojel Nizozemec Terry Calaghan.
00:15:26 Závody v Nové Pace byly opravdu parádní
00:15:29 a zdejším pořadatelům tentokrát patří zasloužený dík
00:15:31 za skvěle připravený areál.
00:15:34 A kdyby se tak v příštím roce podařilo
00:15:36 takto dokonale připravit trať i na domácí mistrák,
00:15:39 nemělo by to chybu.
00:15:53 Zatím poslední závod seriálu mistrovství Evropy
00:15:56 se jel ve francouzském Saint Georges de Montaigu,
00:15:59 což je závodiště vzdálené 1 450 km od naší republiky.
00:16:05 A asi i proto sem nepřijelo tolik českých autokrosařů,
00:16:08 na kolik jsme zvyklí z ostatních evropských klání.
00:16:12 Početní převahu jsme tak měli pouze v juniorech,
00:16:15 ale to platí ve všech závodech mistrovství Evropy.
00:16:18 Zatím nejlépe rozjetou sezonu má Filip Šmíd,
00:16:21 kterému se i tady ve Francii hodně dařilo.
00:16:24 Šmíd odjel bezvadně rozjížďky,
00:16:26 ve kterých si vybojoval post v první řadě na startu A finále.
00:16:30 Že však nakonec do finále ani nezasáhne,
00:16:33 to samozřejmě nečekal.
00:16:35 Před závěrečnou jízdou začalo vydatně pršet
00:16:37 a Filip Šmíd dostal povolení vyměnit si ochranné brýle,
00:16:40 jenže zpátky na rošt už ho nikdo nepustil.
00:16:43 Hloupé rozhodnutí, ale bohužel finále se jelo bez Filipa Šmída.
00:16:47 Úvod této jízdy se nejlépe vydařil našemu Milanu Vaňkovi.
00:16:50 Před něj se však po několika stech metrech dostal
00:16:53 další z našich, Petr Nikodém.
00:16:58 Už při tomto finále se na francouzské závodiště snášel
00:17:01 vydatný déšť, ale trať ještě nebyla vodou tak zasažená,
00:17:04 takže piloti divize Junior buggy na tom nebyli tak hrozně
00:17:08 jako ti, kteří startovali až po nich.
00:17:14 Petr Nikodém svedl s Milanem Vaňkem
00:17:17 několik soubojů, ale pokaždé z nich vyšel lépe než jeho soupeř,
00:17:20 a tak to byl právě on, kdo vévodil finálové jízdě.
00:17:24 Nikodém měl v první půlce sezony nemalé trable s technikou,
00:17:28 která ho často vyřadila ze hry,
00:17:30 ale teď už se zdá, že je vše v pořádku,
00:17:33 a nejlépe to dokazují jeho stále lepší a lepší výsledky.
00:17:36 Za vedoucím Petrem Nikodémem jel druhý Milan Vaněk
00:17:39 a na třetí příčce se pohyboval ruský autokrosař Matvey Furaškin.
00:17:44 Čtvrtý jel další z našich Václav Tříska.
00:17:50 Silný déšť neustával
00:17:52 a Petr Nikodém měl nespornou výhodu vedoucího jezdce
00:17:55 a tu také dokázal beze zbytku využívat.
00:17:58 Chyby se následně dopustil Milan Vaněk,
00:18:01 takže Nikodém se mohl uklidnit
00:18:03 a dopředu pořadím se tím pádem posunul Václav Tříska.
00:18:06 Ten nakonec francouzské finále dokončil na třetí příčce.
00:18:15 Tohle je zasloužený vítěz Petr Nikodém.
00:18:23 Spokojenost veliká,
00:18:25 už narostla morálka, takže už to jede líp,
00:18:28 je to tři, dva, jedna, tak jsme zvědaví, co přijde teď.
00:18:32 I po kontroverzním rozhodnutí
00:18:34 o nevpuštění Filipa Šmída do finále
00:18:37 vede tento kladenský junior i nadále tabulku,
00:18:39 ale Petr Nikodém se k němu hodně přiblížil.
00:18:43 Po juniorech vždy následuje divize cestovních aut,
00:18:45 tedy divize Touring autocross,
00:18:48 a ani ve Francii tomu nebylo jinak.
00:18:50 Stále sebevědoměji za dalším, už třetím titulem mistra Evropy
00:18:53 kráčí Maďar Tamás Kárai
00:18:56 a naši borci se až na jednu výjimku zatím marně snaží
00:18:59 pilotu červenočerné Fabie stačit.
00:19:02 Stejné to pak bylo i tady ve Francii.
00:19:09 Finálová jízda cestovních aut se jela jako druhá v pořadí
00:19:13 a bylo tedy jasné,
00:19:15 že sílící déšť ještě zhorší už tak špatné podmínky.
00:19:17 Vedení se ujal obhájce titulu Maďar Tamás Kárai
00:19:20 a na 2. místo se zařadil náš Václav Fejfar.
00:19:23 Třetí byl Otakar Výborný
00:19:26 a čtvrtý jel Paulius Pleskovas z Litvy,
00:19:28 který se znovu představil s novým Fordem Focus.
00:19:36 Tamás Kárai měl mnohem lepší výhled na trať
00:19:39 než zbytek desetičlenného finále
00:19:42 a o vítězství se mohl připravit jen on sám.
00:19:45 Za Káraiem jeli Fejfar, Výborný, Pleskovas
00:19:48 a pátý byl další z našich, Miroslav Neumann.
00:19:55 Tamás Kárai kráčí za svým už třetím titulem mistra Evropy
00:19:59 a tady ve Francii udělal další důležitý krok k této metě.
00:20:04 Václav Fejfar se sice snažil něco na svého velkého rivala vymyslet,
00:20:07 ale v těchto podmínkách to opravdu nešlo,
00:20:10 a tak se Fejfar spokojil s místem druhým.
00:20:19 Nakonec až na pěkné a cenné 3. místo to dotáhl
00:20:22 Miroslav Neumann startující s tímto modrým Mitsubishi Lancer,
00:20:26 a to pro něj znamenalo
00:20:28 už druhé stupně vítězů v letošní sezoně.
00:20:31 Třetí příčka patří Neumannovi i v tabulce průběžného pořadí.
00:20:39 Mnohem méně se dařilo dalšímu z našich Martinu Chottovi.
00:20:46 Technika znovu nevydržela Pauliusi Pleskovasovi
00:20:50 a velké potíže měli i další,
00:20:52 mezi nimi například náš Ladislav Brožek.
00:20:59 Druhé místo v letošním mistrovství Evropy
00:21:01 hájí Václav Fejfar
00:21:04 a na stejném postu jel pilot Škody Fabia
00:21:07 i v tomto francouzském finále. Ale jak vidíte,
00:21:09 chvílemi to byl opravdu boj jen o to, zůstat na trati.
00:21:15 Už čtvrtý závod z pěti odjetých však dokázal vyhrát Tamás Kárai.
00:21:22 Start se mi povedl,
00:21:24 jel jsem za Tomášem asi 3 kola, byl jsem s ním v kontaktu,
00:21:27 ale pak jsem to vzdal,
00:21:29 říkám, nemá cenu, abychom rozbili auta,
00:21:31 výsledek je důležitější na celkové bodování.
00:21:34 Na Tomáše prostě nebylo.
00:21:38 Tento stav bohužel platí v celé letošní sezoně
00:21:40 a bylo by hodně s podivem,
00:21:43 kdyby se Kárai letos znovu nestal mistrem Evropy.
00:21:48 Teď už ale pojďme na šestnáctistovky.
00:21:51 Těch bylo tradičně nejvíc
00:21:53 a v 45členném startovním poli
00:21:55 byli bohužel pouze dva čeští jezdci.
00:21:59 V prvních dvou rozjížďkách se dařilo Marku Sekaninovi,
00:22:01 vítězi předchozího novopackého závodu,
00:22:04 ale v té třetí už cíl neviděl,
00:22:06 takže do finále sice postoupil, ale až ze zadních pozic.
00:22:11 Druhým českým zástupcem v poli byl Radek Jordák,
00:22:15 ale pro něj byl francouzský závod opravdu velice nevydařený.
00:22:19 Zásluhu na tom měl i Lucemburčan Lagodny,
00:22:22 který neunesl předjetí od našeho jezdce
00:22:24 a takto nefér mu najel na buginu,
00:22:27 čímž u ní vylomil kolo.
00:22:29 Teď už sledujeme finálovou jízdu divize Buggy 1600.
00:22:33 V té šel po startu do vedení domácí borec David Anacleto,
00:22:35 kterého následoval Němec René Mandel
00:22:38 a na třetí příčku se dostal
00:22:40 další domácí jezdec Johny Feuillade.
00:22:44 V dosavadním průběhu sezony
00:22:46 ještě ani jeden z pilotů šestnáctistovek
00:22:49 nedokázal vyhrát víc než jednou
00:22:51 a v tomto trendu se pokračovalo i tady ve Francii,
00:22:54 kde byl na čele David Anacleto.
00:23:06 Pět závodů a pět vítězů,
00:23:08 tak vyrovnaná je momentálně divize Buggy 1600.
00:23:12 Lídrem tabulky je zatím Němec René Mandel,
00:23:15 který měl v hlubokých loužích namále
00:23:17 a skoro přišel o druhou příčku.
00:23:19 Finále bohužel nevyšlo Marku Sekaninovi,
00:23:22 protože náš autokrosař musel velmi brzy sundat ochranné brýle,
00:23:25 které přestaly fungovat
00:23:27 a s tímto handicapem závodit prostě a jednoduše nešlo.
00:23:35 Marek Sekanina tak ve finále obsadil
00:23:38 až předposlední, tedy devátou příčku.
00:23:43 K žádné změně nedošlo na předních pozicích
00:23:46 a stále vedl domácí David Anacleto
00:23:49 před Němcem Mandelem
00:23:51 a dalším domácím borcem Johnym Feuilladem.
00:23:56 David Anacleto si dával velký pozor,
00:23:59 aby se nedopustil nějaké hloupé chyby,
00:24:01 a mířil pro svůj první letošní zlatý věnec.
00:24:11 Toto pořadí pak vydrželo až do cíle
00:24:14 a David Anacleto tedy zvítězil na domácí půdě,
00:24:17 z čehož měl samozřejmě obrovskou radost.
00:24:19 Díky tomu se posunul v tabulce na 2. místo
00:24:22 za vedoucího Mandela, který zde dojel druhý.
00:24:28 Tentokrát si s námi hodně pohrálo počasí a viděli jste,
00:24:31 jak šílené podmínky na trati panovaly.
00:24:33 Ale ustál jsem to a naštěstí se mi podařilo vyhrát.
00:24:39 Po pěti odjetých závodech vede tabulku šestnáctistovek
00:24:42 René Mandel, ale šanci na titul má hned několik jeho soupeřů,
00:24:47 včetně našeho Marka Sekaniny.
00:24:51 Tohle už je zázemí nejzkušenějšího autokrosaře
00:24:54 napříč všemi divizemi, tedy našeho Jaroslava Hoška.
00:24:56 Ten však na tento závod nebude vzpomínat v dobrém,
00:24:59 protože už v tréninku u jeho buginy zkolaboval motor.
00:25:03 Ve startovní listině divize Superbuggy
00:25:06 byli tentokrát jen čtyři čeští autokrosaři
00:25:08 a bohužel ani Ladislavu Hanákovi se v rozjížďkách moc nedařilo.
00:25:14 Hanák se znovu dostal do kolize
00:25:16 a při ní dosti výrazně poničil svou buginu,
00:25:19 a tím pádem ani přímo nepostoupil do A finále.
00:25:22 To se pak nepovedlo ani Romanu Keřkovi,
00:25:25 a ten stejně jako Ladislav Hanák zamířil do B finále.
00:25:32 Jediným z našich, kdo postoupil přímo do áčka,
00:25:35 byl ten nejmladší ze všech, tedy Jakub Kubíček.
00:25:40 A tohle je zmiňované B finále,
00:25:42 do kterého z první řady startoval Ladislav Hanák.
00:25:45 Pilot bílé buginy se po startu zařadil na 2. místo
00:25:48 a do čela šel domácí Sébastien Dindeleux.
00:25:52 Tento autokrosař ale nakonec odjel jen pouhá dvě kola
00:25:55 a pak vinou technické závady musel odstoupit,
00:25:58 což samozřejmě hrálo do karet Ladislavu Hanákovi.
00:26:07 Na nepostupových pozicích se bohužel pohyboval Roman Keřka,
00:26:11 kterému se nakonec nepodařilo probít mezi desítku nejlepších
00:26:14 a klasifikován byl jako třináctý.
00:26:20 Ladislav Hanák si po odstoupení domácího borce vytvořil na čele
00:26:24 bezpečný náskok a postoupil do A finále.
00:26:28 Divize Superbuggy vždycky uzavírá celý závodní víkend,
00:26:32 a tak bylo jasné,
00:26:34 že právě čtyřlitry pojedou na nejvíc rozblácené trati.
00:26:37 Do čela šel po startu velice přesvědčivě
00:26:40 Nizozemec Wiely Albers a za ním se odehrávalo blátivé peklo.
00:26:44 Takto ostře se pod své soupeře pustil další Nizozemec,
00:26:48 Adrian Boelle, a doplatil na to Němec Hinnenkamp.
00:26:51 Wiely Albers ve své kariéře vyhrál
00:26:53 zatím jen jeden závod mistrovství Evropy,
00:26:56 takže motivaci měl samozřejmě obrovskou.
00:27:00 Až z poslední řady vyrážel do finále náš Ladislav Hanák,
00:27:03 a ten zvolil zcela jinou taktiku než všichni ostatní.
00:27:06 Hanák totiž nechal v klidu všechny odjet
00:27:09 a vyrazil na trať s velkým odstupem.
00:27:16 Bylo jasné, že na přední příčky stejně nemá šanci se probít,
00:27:20 ale ve hře byla i jiná,
00:27:22 bodově slušně ohodnocená umístění, a o to Hanákovi šlo.
00:27:36 Za Albersem už jel druhý Andre Hinnenkamp
00:27:39 a třetí místo patřilo dalšímu z Nizozemců, Johanu De Jongovi.
00:27:45 A jak už víme, finále jeli dva Češi
00:27:47 a kromě Ladislava Hanáka to byl ještě Jakub Kubíček.
00:27:50 Ten však přišel o ochranné brýle,
00:27:53 a tak nakonec skončil se ztrátou jednoho kola jako osmý.
00:27:58 Taktika Ladislava Hanáka
00:28:01 se nakonec ukázala jako velice chytrá a správná,
00:28:04 protože náš reprezentant si neznečistil brýle
00:28:06 a mohl se posouvat pořadím vzhůru.
00:28:10 Nakonec z toho pro Hanáka byly cenné body za čtvrtou příčku,
00:28:13 takže si dokázal poradit se šesti svými soupeři.
00:28:20 Vinou nulové viditelnosti musel zastavit Jakub Kubíček.
00:28:25 Tady však můžete sledovat posun Ladislava Hanáka už na 4. místo,
00:28:29 protože takto Hanák za svá záda na pátou příčku odsunul
00:28:33 Nizozemce Adriana Boeleho.
00:28:46 Podruhé závod mistrovství Evropy do vítězného konce
00:28:49 dokázal dotáhnout další z Holanďanů, Wiely Albers.
00:28:52 Druhý byl Hinnenkamp a třetí De Jong.
00:28:56 Technika nevydržela Berndu Stubbemu
00:28:59 a vidíte, jak byl obhájce titulu rudý vzteky.
00:29:06 Trošku se nám lepí smůla na paty.
00:29:08 Nedá se nic dělat, jsou to závody.
00:29:10 Jsou dobré roky, jsou špatné roky, uvidíme.
00:29:13 Třeba už Francie udělala tečku za našimi bouračkami.
00:29:15 Takže cíle pro sezonu jsou nadále být top?
00:29:19 Uvidíme, ještě pát závodů zbývá,
00:29:21 samozřejmě bychom chtěli skončit co nejlíp,
00:29:24 ale myslím si, že pojedeme víc v klidu,
00:29:27 protože zbytečně se hnát za nějakým výsledkem se občas nevyplácí.
00:29:31 Po pěti odjetých závodech vede tabulku i nadále Bernd Stubbe,
00:29:34 ale jeho soupeři se na něj
00:29:36 po tomto bláznivém podniku docela dotáhli.
00:29:41 A to je pro dnešek všechno.
00:29:44 Příští Auto-rally-cross
00:29:46 se o slovo znovu přihlásí přesně za čtyři týdny.
00:29:49 Pro tuto chvíli tedy díky za pozornost
00:29:52 a za měsíc na shledanou.
00:30:09 Skryté titulky Blažena Stráníková Česká televize 2014