Magazín z domácího i evropského autokrosu a rallyekrosu
ME v autocrosu 2014
Premiéra: Čtvrtek 29. 5. 2014 na ČT sport00:00:33 Krásný den, vítejte u sledování dalšího vydání Auto-rallye-crossu!
00:00:37 Během uplynulých čtyř týdnů
00:00:39 se toho především na mezinárodní autokrosové scéně hodně událo
00:00:42 a momentálně jsou odjety už dva závody mistrovství Evropy.
00:00:47 Tento seriál letos znovu obnáší celkem 9 podniků
00:00:51 a evropský šampionát opět dvakrát během sezony zavítá
00:00:54 k nám do České republiky.
00:00:58 A v posledních několika letech se v tomto sportu
00:01:01 o titul mistra Evropy perou piloti čtyř divizí.
00:01:07 S jakými ambicemi tak do nové sezony vstupují naši borci?
00:01:14 Vyhrát.
00:01:17 Určitě na bedně, a jak vysoko, to se uvidí.
00:01:22 Cíle? Spíš se vozit. Tady na to nemáme.
00:01:26 Letos do šestého místa by byla spokojenost.
00:01:29 Účastnit se a odjet ji celou.
00:01:31 To je asi všechno, jaké máme letos cíle.
00:01:33 Kdybychom se umístili jako loni, byli bychom spokojeni.
00:01:37 Jako vždycky vyhrát všechno.
00:01:40 Samozřejmě co nejvíc, ale dnes asi bude velký problém.
00:01:44 Určitě se pokusíme o to,
00:01:46 abychom se umístili v první osmičce,
00:01:48 což znamená další účast v české reprezentaci.
00:01:51 Jsme tady proto, abychom závodili,
00:01:53 abychom podávali ty nejlepší výkony.
00:01:56 Myslím, že dokážu zaručit, že tohle bude.
00:01:58 Budeme se snažit tlačit vždycky co nejvíc dopředu.
00:02:02 Já si žádné cíle nedávám ani pro mistrák, ani pro Evropu,
00:02:04 prostě vždycky jedu na závody s tím, udělat co nejlepší výsledek,
00:02:07 a jak se to povede, to je vždycky až po finále.
00:02:12 Chtěli bychom zopakovat umístění, co jsme měli loni,
00:02:15 což je čtvrté páté místo nebo aspoň já.
00:02:18 Samozřejmě odjet co nejvýše, ale Evropa je takový vabank.
00:02:21 Budu se snažit, aby to bylo co nejlepší.
00:02:25 Na co budou peníze, to pojedeme,
00:02:28 a co se nám bude chtít, to pojedeme.
00:02:31 Být první na trati, bylo by to pěkné,
00:02:34 ale uvidíme, co se ukáže,
00:02:36 jestli je tady hodně rychlých jezdců, soupeřů,
00:02:39 a uvidíme, jak to půjde.
00:02:41 To byli tedy ti nejlepší čeští autokrosaři
00:02:43 a především pravidelní účastníci mistrovství Evropy,
00:02:46 do kterého už plnohodnotně spadá také divize Junior buggy.
00:02:49 Teď už sledujeme první velké finále letošní Evropy
00:02:52 a o něj se postarali právě junioři.
00:02:55 Na 1. místě se po nejlepším startu udržel Adam Prokop,
00:02:58 na kterého to zkraje hodně zkoušel Václav Tříska.
00:03:03 Tříska byl mírným favoritem,
00:03:06 nicméně pneumatiky zvané hrabalky obul na svou buginu Prokop
00:03:09 a díky tomu do finále lépe vyrazil.
00:03:12 V průběhu jízdy pak navíc Václava Třísku postihl problém s řízením,
00:03:16 a to Prokopovi hrálo do karet.
00:03:19 Před Třísku se následně dostal také Filip Šmíd
00:03:21 a loňský vicemistr Evropy se nakonec propadl až na 4. místo.
00:03:30 Zbytku pole mezitím poodjel Adam Prokop,
00:03:33 pro kterého byl závod v Seelow zatím jednoznačným vrcholem
00:03:36 jeho tříletého působení v divizi Junior buggy.
00:03:40 Druhý dojel Filip Šmíd
00:03:42 a na třetí příčku se prokousal domácí Marvin Holzleitner.
00:03:45 Premiérové vítězství Adama Prokopa se však nezrodilo lehce.
00:03:53 Museli jsme měnit motor,
00:03:55 jelikož nám odešlo dvojkové kolo v převodovce,
00:03:57 ale tam se to podařilo,
00:03:59 jako jediný jsem byl na hrabalkách, takže je to dobrý.
00:04:02 To byli junioři a my pojďme dál.
00:04:04 V divizi Touring autocross
00:04:06 se objevilo několik nových, ale také staronových tváří.
00:04:09 Například s Fordem Focus se představil Martin Chott,
00:04:12 který má v plánu kompletní seriál mistrovství Evropy.
00:04:15 Mladý pilot musí samozřejmě dostat svůj vůz tzv. do ruky,
00:04:17 protože Evropa, to je velká mela.
00:04:28 Připravili jsme nové auto, připravovali jsme to celkem dlouho,
00:04:31 tak uvidíme, jak to bude fungovat.
00:04:33 Moc otestované to nemáme, tak uvidíme.
00:04:36 Pojedete celou Evropu?
00:04:38 Chceme jet celou Evropu, takže pojedeme určitě.
00:04:41 Už loni v tomto šampionátu zazářil Otakar Výborný
00:04:43 a třetí muž tabulky je na startu i letos.
00:04:46 Už na první pohled pak bylo zřejmé,
00:04:48 že pilot černého Mitsubishi Colt
00:04:51 přes zimu zapracoval především sám na sobě.
00:04:56 Tým mechaniků usilovně pracoval celou zimu na autě.
00:04:58 já jsem díky tomu měl čas pracovat sám na sobě.
00:05:01 Když začnu autem, máme čtyřkapkové sání,
00:05:04 trochu novou koncepci motoru, sekvenční převodovku,
00:05:06 víceméně karoserie, podvozek je to samé,
00:05:09 co jsme měli minulou sezonu.
00:05:11 Zatím, zdá se, auto funguje pěkně, zatím jsme spokojeni.
00:05:15 Už na začátku mistrovství Evropy
00:05:17 se v divizi Touring autocross sešla velice slušná konkurence
00:05:20 a nemalou měrou se o to postarali čeští piloti,
00:05:23 kterých bylo na startu hned šest.
00:05:26 Nešťastný vstup do sezony však zažil Václav Fejfar,
00:05:29 který se už v první rozjížďce dostal takto do kontaktu
00:05:32 hned s několika soupeři.
00:05:34 I tak ale vicemistr Evropy z loňska do finále postoupil.
00:05:40 Nejlepším z našich byl po rozjížďkách Jan Brožek,
00:05:43 který do finále startoval z první řady.
00:05:46 S bílou Fabií vyrážel z prostřední pozice a vidíte,
00:05:49 že z vnitřku ho přestartoval Maďar Tamás Kárai.
00:05:52 V tu chvíli však už Brožkův vůz neřadil,
00:05:55 takže pro mladého pilota velice brzký a hořký konec.
00:06:00 Na 3. příčku se podařilo prosadit Miroslavu Neumannovi,
00:06:04 který se s Mitsubishi Lancer vyhnul mele v první zatáčce.
00:06:11 Čelo závodu opanoval úřadující mistr Evropy Tamáš Kárai
00:06:14 a druhý jel Ital Ottoboni.
00:06:18 Mikéle Ottoboni ale začal dělat chyby, a toto byla první z nich.
00:06:22 Pilot exmistrovské Fabie po Václavu Fejfarovi
00:06:25 jel výborný závod,
00:06:27 ale finálovou jízdu a především nečekané druhé místo neunesl.
00:06:31 Miroslav Neumann navíc na Ottoboniho neustále dorážel
00:06:34 a tím ho v podstatě donutil udělat další chybu.
00:06:37 Ta však pro italského autokrosaře znamenala
00:06:40 konec nadějí na dobrý výsledek.
00:06:42 Po této boudě byla jízda zastavena
00:06:45 a Mikéle Ottoboni byl naštěstí zcela v pořádku.
00:06:48 Kromě Ottoboniho byl ze hry venku také Jan Brožek,
00:06:51 kterému ani zastavení jízdy nepomohlo
00:06:53 a do dalších bojů vinou poškozené převodovky už nezasáhl.
00:06:56 Finále se tedy opakovalo,
00:06:59 a protože se takto nešťastně ulil náš Václav Fejfar,
00:07:02 i pro něj všechno skončilo bohužel předčasně.
00:07:05 Václav Fejfar musel opustit startovní rošt
00:07:07 a v pořadí třetí startovní proceduru
00:07:10 už absolvovalo pouze 7 autokrosařů.
00:07:12 Tím, kdo naopak ani tentokrát nezaváhal, byl Tamás Kárai,
00:07:16 který šel znovu do čela, a to s velkým přehledem.
00:07:19 Na 2. místo se dostal Litevec Paulius Pleskovas
00:07:22 a opět na 3. příčku se protáhl náš Miroslav Neumann.
00:07:25 Čtvrtý jel Rus Ashot Ervandian, pátý byl Rakušan Popp
00:07:29 a šestá příčka patřila Ladislavu Brožkovi,
00:07:32 který se svým bílým Focusem postoupil z B finále.
00:07:35 U tohoto auta však pro změnu nevydržel kloub poloosy
00:07:38 a dopadlo to špatně.
00:07:41 Finále jasně vyhrál Tamás Kárai z Maďarska,
00:07:43 druhý byl Paulius Pleskovas z Litvy
00:07:45 a třetí po velmi dobrém výkonu dojel náš Miroslav Neumann.
00:07:50 Start finále byl hektický,
00:07:52 ale už první start se mi hodně dobře povedl,
00:07:55 hezdil jsem třetí za Káraiem a Ottobonim,
00:07:58 ten bohužel potom havaroval docela ošklivě,
00:08:01 závod byl zastaven a opět jsme obsadili 3. místo
00:08:04 za Káraiem, Pleskovasem, a to jsme udrželi až do cíle
00:08:07 a jsme velmi šťastni za tento výsledek.
00:08:11 Ze soboty na neděli v Seelow docela dost pršelo,
00:08:14 a tak existovaly obavy o sjízdnost tratě.
00:08:17 První rozjížďky sice byly hodně o blátě,
00:08:20 ale protože v neděli už nepršelo, všechno bylo v pořádku.
00:08:22 Komu se však v Německu moc nedařilo,
00:08:25 byl náš Marek Sekanina.
00:08:30 Přes zimu jsme stavěli nový rám,
00:08:32 do kterého jsme chtěli původně přeskládat
00:08:35 jenom věci ze starého auta, které jsme měli minulý rok,
00:08:38 bohužel některé věci na tom autě jsou jinak,
00:08:40 než jsme si představovali,
00:08:43 takže musíme ty věci dochytat do konce,
00:08:45 což se nám zatím nepovedlo,
00:08:48 takže jedeme takovou nějakou nouzi,
00:08:50 co se týče třeba podvozku,
00:08:53 a po Brusce bychom to chtěli dodělat.
00:08:55 Rozhovor s Markem Sekaninou nás zavedl
00:08:58 do světa autokrosových šestnáctistovek
00:09:00 nebo chcete-li do divize Buggy 1600.
00:09:03 Tady byla jako vždy velice nabitá konkurence
00:09:06 a v ní se neztratil ani jeden z pouhé trojice našich pilotů.
00:09:08 Takto pěkně si se svým soupeřem poradil Radek Jordák,
00:09:11 který jako jediný z našich přímo postoupil do A finále.
00:09:14 Teď ale sledujte čtvrtou řadu B finále
00:09:17 a z ní jako raketa vyrážející žlutou buginu Marka Sekaniny.
00:09:19 Z první řady jistil vedoucí post náš Vít Nosálek,
00:09:22 ale až za něj se dokázal v první zatáčce dostat
00:09:25 zmiňovaný Marek Sekanina.
00:09:27 Opravdu neuvěřitelný skok dopředu předvedl tento dravec,
00:09:30 jenže veškerá euforie velice brzy vyprchala.
00:09:32 Béčko jasně vedl Nosálek,
00:09:35 ale druhou nádherně vybojovanou postupovou příčku
00:09:38 musel opustit Marek Sekanina,
00:09:40 jehož bugina bohužel přestala řadit.
00:09:44 Z pole position do A finále startoval obhájce titulu
00:09:47 Maďar Krisztián Szabó,
00:09:50 který vstup do letošní sezony vůbec nepodcenil.
00:09:54 Vedle Szabóa stál domácí borec Michael Buddelmayer,
00:09:57 ale nás zajímalo,
00:09:59 jak se bude dařit dvojici českých autokrosařů.
00:10:04 Radek Jordák startoval ze třetí řady
00:10:07 a s oranžovou buginou až ze čtvrté vyrážel Vít Nosálek.
00:10:10 Tomu se pak povedl podobný kousek jako Sekaninovi v béčku,
00:10:13 protože z první zatáčky prvního kola odjížděl na medailové pozici.
00:10:18 Vedení se bez větších potíží ujal Krisztián Szabó,
00:10:21 druhý jel Buddelmayer a třetí byl Vít Nosálek.
00:10:28 Na něj však stále velmi tvrdě dotíral
00:10:31 další německý autokrosař René Mandel
00:10:33 a Nosálek měl od začátku plné ruce práce
00:10:36 udržet dravého domácího borce za sebou.
00:10:40 V současném mistrovství Evropy aktivně a pravidelně závodí
00:10:43 jen tři maďarští závodníci,
00:10:46 ale dva z nich jsou úřadujícími šampiony
00:10:48 a oba tito borci, tedy Kárai se Szabóem
00:10:51 vstoupili do letošní sezony tou správnou nohou.
00:10:54 Ani jeden z nich nezaváhal
00:10:56 a své divize oba zcela přesvědčivě ovládli.
00:11:00 V tomto finále ale stále hořel souboj o zelený věnec,
00:11:02 který sváděli Nosálek s Mandlem.
00:11:05 Ti navíc dojeli druhého Buddelmayera
00:11:08 a aby toho nebylo málo,
00:11:10 přidal se k nim i v tu chvíli pátý Andre Folker Lange.
00:11:13 Finále šestnáctistovek bylo parádní a velice napínavé
00:11:17 a další zajímavý moment přišel vzápětí.
00:11:21 Při nájezdu do sedmého, tedy předposledního kola finálové jízdy
00:11:24 vyšlehl z motorového prostoru Buddelmayerovy buginy velký oheň
00:11:28 a domácí pilot musel odstoupit.
00:11:31 Na druhé místo za vedoucího Krisztiána Szabóa
00:11:34 se tak posunul Vít Nosálek,
00:11:36 kterého však nepřestával atakovat René Mandel.
00:11:40 Do toho se přidal zmiňovaný Andre Folker Lange,
00:11:43 ale to už se přiblížil cíl finále, které vyhrál Krisztián Szabó
00:11:46 a velmi dobře z něj nakonec vyšel i druhý Vít Nosálek.
00:11:56 Po startu jsem využil dobrý rozjezd,
00:11:59 protože tam bylo relativně sucho a měl jsem velkou rychlost,
00:12:03 zařadil jsem se na vnitřek zatáčky
00:12:07 a pohlídal jsem si to, když jsem jel třetí.
00:12:10 Potom nevím, v kolikátém kole
00:12:13 Buddelmeyerovi začal hořet motor,
00:12:16 pak jsem se dokonce dotáhl na Szabóa,
00:12:19 a to jsem měl chuť ještě si na něj nějak vyšlápnout,
00:12:22 ale za mnou to strašně vřelo.
00:12:25 A vřelo to také ve čtyřlitrech.
00:12:28 Velmi dobře si na úvod sezony počínal náš Jakub Kubíček,
00:12:31 který všechny své rozjížďky vyhrál,
00:12:34 a vybojoval si tak pole position na startu A finále.
00:12:43 Spokojeností však zářil také Jaroslav Hošek,
00:12:46 který si taktéž vyjel post v první řadě v áčku.
00:12:51 Naopak příliš se nedařilo Romanu Keřkovi,
00:12:54 ale ani Tomáši Pospíšilíkovi,
00:12:57 který šel ve druhé jízdě takto přes střechu.
00:13:03 O velký rozruch se potom postaral Francouz Olivier Dufour,
00:13:07 který se zcela nesmyslně rozhodl přejet
00:13:09 přes stojící buginu Nizozemce Alberse.
00:13:15 Dufour si v první řadě počínal hodně nebezpečně
00:13:18 a samozřejmě že to bylo i dosti hloupé řešení,
00:13:21 za které byl z jízdy okamžitě vyloučen.
00:13:24 Francouzský autokrosař navíc rozzlobil Wielyho Alberse
00:13:28 a v tomto ohledu si tedy nevybral zrovna nejlépe.
00:13:31 Naštěstí to všichni přežili ve zdraví a jelo se dál.
00:13:34 Tohle už je start B finále divize Superbuggy,
00:13:38 kde jsme měli tři české jezdce.
00:13:40 Třetí, respektive čtvrté místo po první zatáčce zaujali
00:13:43 Roman Keřka a Petr Turek.
00:13:46 Keřka se však brzy posunul na druhou, postupovou příčku,
00:13:49 ale ani jemu nebylo souzeno podívat se do A finále.
00:14:01 Mohlo za to ulomené zavěšení levého zadního kola,
00:14:04 které definitivně upadlo v této zatáčce.
00:14:10 Roman Keřka tedy obsadil v Německu až 17. místo.
00:14:14 Neuspěli ani čtrnáctý Petr Turek a třináctý Jaromír Štětina.
00:14:19 Turkovi závod v Seelow nevyšel a byl z toho hodně rozmrzelý.
00:14:25 To už se připravovalo hlavní finále celého víkendu
00:14:29 a do něj z první řady startovali dva naši.
00:14:32 Nejlépe vyrazil z prostředku startující Andre Hinnenkamp
00:14:35 a na melu v první zatáčce bohužel nejvíc doplatil náš Jakub Kubíček.
00:14:43 U Kubíčkovy buginy došlo k poškození řízení
00:14:46 a nadějně rozjetý závod skončil
00:14:49 pro nadějného pilota už v první zatáčce.
00:14:52 Jak jste viděli,
00:14:54 do potíží se dostal i domácí favorit Bernd Stubbe,
00:14:57 který musel couvat z meze dolů a hodně tím ztratil.
00:15:00 Vedl domácí Andre Hinnenkamp
00:15:03 před Nizozemcem Johanem De Jongem
00:15:06 a krásné třetí místo patřilo našemu Jaroslavu Hoškovi.
00:15:08 Čtvrtý jel Nizozemec Bartelen
00:15:11 a pátý byl Francouz Olivier Dufour.
00:15:16 O velkou stíhací jízdu se pokoušel
00:15:19 mistr Evropy a domácí pilot Bernd Stubbe,
00:15:21 ale přemíra jeho snahy a místy až nesmyslná rychlost
00:15:24 byly spíše na škodu.
00:15:41 Stubbe předjel několik soupeřů
00:15:43 a jako v rukavičkách si tedy zrovna nepočínal.
00:15:46 Nicméně klasifikován byl až na místě šestém.
00:15:50 Svůj první závod mistrovství Evropy v kariéře
00:15:53 naopak vyhrál Andre Hinnenkamp,
00:15:56 který odjel skvělé finále a zvítězil zaslouženě.
00:15:59 Druhý byl Nizozemec De Jong
00:16:01 a parádní třetí příčku obsadil Jaroslav Hošek.
00:16:05 Na bedně tak logicky panovala velice dobrá nálada.
00:16:11 Z první řady je jiná jízda, navíc se mi dokonce povedl start,
00:16:14 volil jsem třetí a já bez kolize.
00:16:18 Fajnový. Kéž by to nebylo naposledy.
00:16:22 Z Německa se evropská autokrosová rodina přesunula do Lotyšska,
00:16:26 protože už týden nato se jelo na známém závodišti v Bausce.
00:16:30 I sem zavítala početná skupina českých reprezentantů
00:16:33 a na startu nechyběl ani třetí muž loňské tabulky Ladislav Hanák.
00:16:38 Poměřit se znovu s evropskou konkurencí přijel
00:16:41 Slovák Igor Vlasatý a v dobré náladě byl náš Otakar Výborný.
00:16:46 Jako obvykle začínáme divizí Junior Buggy,
00:16:49 ve které se tentokrát velmi dařilo Filipu Šmídovi.
00:16:53 A viděli jste, jak dobrý start měl tento jezdec i do finálové jízdy.
00:16:56 Hned v první zatáčce se však před Šmída snažil natlačit
00:17:00 Václav Tříska.
00:17:08 To se mu však nepovedlo a 1. místo si pohlídal Filip Šmíd.
00:17:12 Musel si ho ale hlídat dál,
00:17:14 protože Václav Tříska byl při chuti
00:17:17 a s dalším atakem dlouho neotálel.
00:17:20 Třetí jel Radek Franc a čtvrtý byl Marek Novák.
00:17:33 První trojice ve složení Šmíd, Tříska a Franc
00:17:36 v průběhu finále docela výrazně ujela,
00:17:39 ale její pořadí se neměnilo.
00:17:42 Filip Šmíd zažil v Lotyšsku opravdu dobrý víkend
00:17:45 a všechno, včetně finálové jízdy,
00:17:48 mu tady v Bausce vyšlo na jedničku.
00:17:52 Václav Tříska se sice nevzdával,
00:17:55 ale na předjetí Filipa Šmída to nestačilo
00:17:58 a stejně tak třetí Radek Franc
00:18:00 nedokázal nic vymyslet na soupeře před sebou.
00:18:13 Filip Šmíd obsadil v prvním evropském závodě druhé místo
00:18:17 a teď tedy mířil ještě výš.
00:18:20 To Václavu Třískovi v Německu utekly stupně vítězů jen o fous,
00:18:23 takže i on si ve srovnání s předchozím závodem polepšil.
00:18:28 Tříska je ale velký bojovník,
00:18:31 a tak to na svého soupeře neustále zkoušel.
00:18:34 Ten se ale nedal a cílovou šachovnici viděl jako první.
00:18:39 A jak viděl finálovou jízdu její vítěz?
00:18:47 Zvítězil jsem systémem start - cíl.
00:18:51 Nejdřív mě tam pár kol Venca obtěžoval,
00:18:54 ustál jsem to a jsem za to moc rád.
00:18:56 Technika fungovala bez problémů?
00:18:59 Jak vidíte, každou rundu je měřák, všechno jsem dojel v pořádku,
00:19:03 nemám žádnou připomínku, kterou bych mohl říct.
00:19:08 Auto fungovalo, tým fungoval, všechno fungovalo podle plánu.
00:19:12 Na jedničku.
00:19:14 Na jedničku to zatím pro Filipa Šmída vypadá
00:19:18 i v tabulce průběžného pořadí,
00:19:20 kde vede o 7 bodů před Václavem Třískou
00:19:23 a další tři body shodně ztrácejí Franc s Prokopem.
00:19:26 Teď už ale cestovní vozy, tedy divize Touring autocross.
00:19:29 Tady v obrat k lepšímu pevně doufal náš Václav Fejfar,
00:19:32 v Seelow vyloučený za předčasný start.
00:19:35 A Fejfarovi se dařilo,
00:19:37 stejně jako Otakaru Výbornému s černooranžovým Mitsubishi.
00:19:45 Že bedna v Německu nebyla žádná náhoda,
00:19:48 to i zde v Bausce dokazoval Miroslav Neumann
00:19:51 s modrým Lancerem.
00:19:55 Do A finále se probojovali také syn a otec Brožkovi.
00:20:05 V desetičlenném finálovém poli měla tedy Česká republika
00:20:08 pětičlenné zastoupení, a to je opravdu parádní bilance.
00:20:12 Do finále se nedostal nováček Martin Chott,
00:20:15 a to vinou nefunkční převodovky.
00:20:18 Závody v Bausce jsou pro místní lidi
00:20:21 vždy velkou událostí a letos tomu nebylo jinak.
00:20:24 Přímo raketový start měl do finálové jízdy Tamás Kárai,
00:20:27 a jak vidíte, jeho Škoda Fabia
00:20:29 odjela i z první zatáčky neskutečně.
00:20:37 Vítěz prvního závodu sezony
00:20:39 a už dvojnásobný mistr Evropy Tamás Kárai z Maďarska
00:20:42 evidentně ještě víc poladil svou závodní techniku
00:20:45 a zřetelně vidět je to i z těchto obrázků.
00:20:48 Za nedostižným Káraiem jel druhý Václav Fejfar
00:20:52 a třetí příčka patřila italskému autokrosaři Ottobonimu,
00:20:55 který, jak známo, pilotuje bývalou Fabii Václava Fejfara.
00:21:06 Čtvrtý jel Miroslav Neumann
00:21:08 a na něj se snažil útočit pátý Otakar Výborný.
00:21:12 Čelo závodu stále patřilo Tamási Káraiovi,
00:21:15 který zatím působí nejjistějším dojmem ze všech autokrosařů,
00:21:19 a to napříč všemi divizemi.
00:21:22 Václav Fejfar se Káraiovi i přes velkou snahu nedokázal přiblížit
00:21:25 a rozestup mezi nimi se zvětšoval.
00:21:31 Z chyb v Německu se dokázal poučit Mikéle Ottoboni,
00:21:34 za kterým jel opět Miroslav Neumann,
00:21:36 ale tentokrát se pořadí na těchto místech neměnilo.
00:21:40 Trať v Bausce Ottobonimu vyhovovala mnohem víc
00:21:43 než ta německá v Seelow,
00:21:46 a i když se Miroslav Neumann hodně snažil,
00:21:48 Ottoboniho třetí místo neohrozil.
00:21:51 Stále pátý jezdil Otakar Výborný,
00:21:54 který na tomto postu finále dokončil.
00:21:56 Osmý dojel Jan Brožek a desátý byl jeho otec Ladislav.
00:21:59 Tamás Kárai si na čele vytvořil bezpečný náskok
00:22:02 a mířil pro druhé vítězství v řadě za sebou.
00:22:05 Na stupních vítězů ho doplnili druhý Václav Fejfar
00:22:08 a třetí byl Mikéle Ottoboni.
00:22:11 A jak viděl finále náš pilot?
00:22:18 Té práce o víkendu bylo podstatně míň,
00:22:21 auto fungovalo, v trénincích jsem jezdil docela rychle,
00:22:25 dokonce Tomáš byl za mnou, takže jsem si trošku věřil.
00:22:29 Třetí jízdu jsme nejeli, nechal jsem tam starší gumy,
00:22:32 zcela záměrně, na start na asfaltu.
00:22:35 Na startu jsem si pro jistotu popojel trošku dozadu,
00:22:39 obával jsem se toho,
00:22:41 co jsem předvedl minulý týden v Seelow,
00:22:44 ale start se mi trošku nepovedl,
00:22:47 protože tam jsem si malinko "ňafnul",
00:22:50 ale poněvadž jsme byli s Tomášem vedle sebe, takže dobrý,
00:22:53 a pak jsem se snažil jet s ním, ale jemu to jede hrozně,
00:22:56 nasadil lařku dost vysoko.
00:22:59 Tamás Kárai je jediným autokrosařem
00:23:02 současného mistrovství Evropy,
00:23:04 který vyhrál oba úvodní závody seriálu.
00:23:07 Pěkná druhá příčka patří Miroslavu Neumannovi.
00:23:10 Znovu velmi nabité pole pilotů se představilo v divizi Buggy 1600
00:23:13 a na rozdíl od německého klání
00:23:16 tady byl hodně vpředu vidět Marek Sekanina.
00:23:20 Naopak se nedařilo Krisztiánu Szabóovi,
00:23:23 vítězi předchozího podniku a mistru Evropy.
00:23:26 Do A finále z našich kromě Sekaniny postoupili ještě
00:23:29 Radek Jordák a také Vít Nosálek.
00:23:34 Nosálkovi už třetím rokem po sobě
00:23:37 nadmíru dobře vychází úvod evropské sezony,
00:23:40 tak jen aby se mu tak pěkně dařilo i v dalším průběhu roku.
00:23:43 Vedení ve finálové jízdě
00:23:46 se po startu ujal Němec René Mandel
00:23:49 a za něj se v průběhu prvního kola zařadil Marek Sekanina.
00:23:53 A jak vidíte, tato dvojka zbytku startovního pole ujela.
00:23:56 Jako třetí jel zkušený Lucemburčan John Lagodny
00:23:59 a čtvrté místo patřilo Andremu Langemu z Německa.
00:24:02 Pátý byl Vít Nosálek.
00:24:05 Marek Sekanina jezdí hodně dravým stylem
00:24:08 a i tady v Bausce to bylo dobře vidět.
00:24:11 Pilot této buginy si dokázal až na jednu výjimku poradit
00:24:14 s veškerou konkurencí
00:24:16 a nikoho před sebe ve zbytku finálové jízdy nepustil.
00:24:26 Vít Nosálek nakonec dojel pátý
00:24:28 a Radek Jordák byl klasifikován jako osmý.
00:24:32 Nejlepším z našich byl Marek Sekanina,
00:24:35 který nestačil pouze na Reného Mandla.
00:24:43 Německý autokrosař je hodně při chuti,
00:24:46 což bylo vidět už v Seelow,
00:24:48 kde skončil jen těsně pod stupni vítězů.
00:24:50 Tady si tak vše vynahradil
00:24:53 a vystoupal rovnou na stupínek nejvyšší.
00:24:57 I s René Mandlem se tedy letos bude muset počítat,
00:25:00 ale tato skutečnost platí prakticky
00:25:02 na prvních patnáct autokrosařů této divize,
00:25:05 která je letos zase o něco vyrovnanější.
00:25:08 Tohle je Vít Nosálek,
00:25:10 který je na tom po dvou závodech z českých autokrosařů nejlépe.
00:25:14 Bojovat však letos o bednu v Evropě,
00:25:16 to bude vskutku tvrdý oříšek.
00:25:19 Druhý závod kalendáře tedy vyhrál René Mandel z Německa,
00:25:22 stříbrný věnec je první letošním dobrým počinem Marka Sekaniny
00:25:25 a třetí příčku v Lotyšsku obsadil John Lagodny.
00:25:38 Na jednu stranu jsem spokojený,
00:25:40 na druhou stranu jsem zklamaný.
00:25:42 V první rozjížďce nám to fungovalo, vyhrál jsem,
00:25:45 byl jsem celkově první,
00:25:47 v druhé rozjížďce se vyskytly problémy s převodovkou,
00:25:50 já jsem se přetočil
00:25:52 a potom mě pan Speer vyloučil za nějakou věc,
00:25:55 kterou máme v elektronice, ale kterou tady mají všichni,
00:25:57 tak to jsem docela nepochopil.
00:26:00 Třetí rozjížďka mi vyšla, dojel jsem druhý,
00:26:02 to stačilo na druhou řadu ve finále,
00:26:05 protáhl jsem se, byl jsem druhý a jsem spokojený.
00:26:07 Na konci finále už to hodně hřálo.
00:26:12 René Mandel se po druhém závodě roku ujal vedení v tabulce
00:26:15 a moc pěkné druhé místo zatím okupuje náš Vít Nosálek.
00:26:18 Tohle už je ale Ladislav Hanák,
00:26:21 mimochodem bývalý mistr Evropy v šestnáctistovkách,
00:26:24 který ale už nějaký ten pátek závodí mezi elitou.
00:26:28 Já jsem v Seelow nemohl startovat z rodinných důvodů,
00:26:31 ale to jsem věděl už dlouhou dobu předem,
00:26:33 takže už od začátku jsem avizoval,
00:26:36 že letošní sezona pro nás začne až v Brusce.
00:26:38 Jaké jsou vaše letošní plány?
00:26:40 V plánu máme zúčastnit se
00:26:43 kompletního seriálu mistrovství Evropy
00:26:45 a samozřejmě skončit co nejlépe.
00:26:48 Tímto jsme se plynule dostali ke královské divizi Superbuggy,
00:26:51 ve které naši jezdci rozhodně nehrají žádné druhé housle.
00:26:54 Do finálových bojů nakonec zasáhlo sedm českých autokrosařů
00:26:58 a čtyři z nich postoupili do A finále.
00:27:01 Byl mezi nimi i Ladislav Hanák.
00:27:06 Postoupit do áčka se povedlo i Petru Turkovi,
00:27:09 který tak dal zapomenout na nezdar v prvním závodě sezony.
00:27:16 Postup z rozjížděk si vyjel také Roman Keřka,
00:27:19 což byl i v jeho případě posun směrem vpřed
00:27:22 ve srovnání se závodem v Seelow.
00:27:25 Naopak před branami A finále tentokrát zůstal Jaroslav Hošek,
00:27:29 ale také Nizozemec Johan de Jong, tedy dva medailisté z Německa.
00:27:33 Jen těsně postup do áčka unikl Tomáši Pospíšilíkovi,
00:27:37 který jel B finále a v něm byl druhý.
00:27:39 Jenže to jen do této chvíle,
00:27:42 kdy za skokem nesmyslně zabrzdil Wiely Albers
00:27:45 a Pospíšilík do něj naletěl.
00:27:47 S Albersem tak postoupil jeho krajan Terry Calaghan
00:27:50 a Pospíšilík skončil celkově jedenáctý.
00:28:01 První příčku po startu A finále zaujal Němec Bernd Stubbe
00:28:05 a za něj se zařadil náš Jakub Kubíček.
00:28:08 Třetí jel Andre Hinnenkamp
00:28:10 a čtvrtá příčka patřila Ladislavu Hanákovi.
00:28:13 Pátý jel Francouz Dufour.
00:28:29 Bernd Stubbe, ale i Jakub Kubíček své pozice bezpečně jistili,
00:28:33 zato třetí Hinnenkamp musel odolávat útokům
00:28:36 našeho Ladislava Hanáka.
00:28:39 Ani Stubbemu, ani Kubíčkovi první závody sezony nevyšly,
00:28:42 ale už tady v Lotyšsku si oba borci spravili chuť,
00:28:45 protože hlavní A finále ovládli.
00:28:49 Jako pátý nakonec dojel Petr Turek
00:28:51 a šestý skončil Roman Keřka.
00:28:57 Na čelních pozicích se už do cíle nic nezměnilo,
00:29:00 a to ani přes velkou snahu Ladislava Hanáka,
00:29:02 který usiloval o třetí příčku.
00:29:08 Andre Hinnenkamp se ale nedal a jako jediný z divize Superbuggy
00:29:12 byl v obou odjetých závodech na bedně.
00:29:19 Finále v Bausce jasně vyhrál Bernd Stubbe
00:29:22 a měl z toho, jak vidíte, velkou radost.
00:29:25 Tu měl i druhý Jakub Kubíček,
00:29:27 který si po nešťastném úvodu sezony náležitě spravil chuť.
00:29:34 Já jsem spokojený za tento víkend,
00:29:37 všechny tři rozjížďky jsem vyhrál bez problémů,
00:29:40 takže v pohodě.
00:29:42 Ve finále mi vyšel start,
00:29:44 v první zatáčce jsme byli všichni tři vedle sebe,
00:29:47 takže tam byla jen otázka toho, kdo to podrží,
00:29:50 Já jsem byl v takovém "sendviči",
00:29:53 takže jsem, dá se říct, nemohl nic dělat,
00:29:56 ale Bernd se uvolnil jako první a vyhrál start - cíl
00:29:58 a já jsem se dovezl za ním, takže v pohodě.
00:30:01 Závod v Bausce katapultoval
00:30:04 jak Stubbeho, tak Kubíčka tabulkou vzhůru,
00:30:06 ale ve vedení je po zásluze Andre Hinnenkamp.
00:30:09 A to je z tohoto vydání Auto-rally-crossu všechno.
00:30:12 Další podnik mistrovství Evropy
00:30:15 se jede na konci června v německém Matschenbergu,
00:30:18 ale už příští týden pokračuje domácí autokrosový mistrák,
00:30:21 a to na trati v Přerově.
00:30:23 Už tuto neděli můžete zavítat do Sedlčan,
00:30:26 kde se jede mistrovský rallykros.
00:30:28 My se s naším pořadem přihlásíme o slovo zase za měsíc.
00:30:31 Do té doby na shledanou.
00:30:38 Skryté titulky Blažena Stráníková Česká televize 2014