Magazín o vizuálním umění a jeho tvůrcích se tentokrát zabývá vlivem čínského uměleckého prostředí na české výtvarníky a naopak. Současná výstava Federica Díaze v Pekingu nás inspirovala k zamyšlení, čím je české umění pro Čínu zajímavé. Ptáme se těch, kteří v posledních letech v této zemi vystavovali – M. Grygara, T. Císařovského, J. Černického a dalších

Obsah dílu

Přehrát vše
Federico Díaz, tvůrce obří zlaté slzy, která se stala jedním z nejsledovanějších exponátů českého pavilonu na Expu 2010 v Šanghaji, vystavuje znovu v Číně. Pozveme vás tedy na jeho současnou expozici do Pekingu a zaměříme na otázku, zda má čínské prostředí vliv na tvorbu českých umělců, kteří v této zemi vystavují a naopak. K tématu přizveme i další umělce, kteří touto zkušeností prošli – Tomáše Císařovského, Antonína Střížka, Vladimíra Kokoliu či uměleckého fotografa Tona Stana. Z mladých umělců jsme oslovili Davida Krňanského, studenta Ateliéru malby na UMPRUM, který se zabývá současnou společností, internetem, globalizací a plochostí světa a jeho tvorba se pohybuje mezi malbou, sochou a instalací. Jak on vnímal kulturní atmosféru současné Číny?