Na hradě Plumpuddingu se ztratilo strašidlo a naše trojice se ihned vydá do Anglie. Pátrání je složité, protože nikdo ze zámeckých obyvatel nedokáže podat přesný popis strašidla. Vyšetřování se dostává do slepé uličky, a tak se inspektor Fousek z dlouhé chvíle vypraví na chrtí závody. Vyhrává bílý chrt, na kterého Fousek vsadil, ale když hrdě ukazuje svým spolupracovníkům fotografii vítěze, místo něj visí ve vzduchu jen vavřínový věnec. Protože duchové a strašidla nejsou na fotografiích vidět, chrt bude jistě nadpřirozená bytost. Souvisí to nějak se zmizelým strašidlem? A pokud ano, jak bílého chrta dostat zpátky na zámek?

O večerníčku

V budově Ministerstva pro odhalování nevysvětlitelných záhad, úplně v nejnižším patře, má svou kancelář inspektor Fousek. Když si ministerstvo neví rady, Fousek je vždy připraven. Má ve své kanceláři boudu, protože Fousek je pes. Jeho spolupracovnicí je odvážná a parádivá kočka Micumiši a hlemýžď Herkules Maratón, který je přeborníkem ve zpomalování soudních jednání.

Ti tři řeší domácí i mezinárodní detektivní případy. Vyřeší je a nakonec si řeknou: je to v suchu, i když šnek nemá sucho rád. Přijdou například na kloub případu ztracených hodinek lorda Seconhanda. Hračkou je pro ně i případ zmizelého strašidla na hradě Plumpudingu, jakož i případ záhadných vesmírných signálů a ztraceného špekáčku. Samozřejmě že naši detektivové překonávají nejrůznější nepředvídané překážky.

Případy, které řeší, mají jednoduchou příběhovou linku, dobře srozumitelnou větším dětem, které se už dovedou soustředit na dějovou zápletku.

Autorkou vtipného animovaného seriálu je Hana Lamková, spoluautorka Káti a Škubánka, autorka Matyldy, jmenujeme-li seriály večerníčku z poslední doby. Režii Inspektora Fouska na stopě má Josef Lamka, který si jako výtvarnici vybral Evu Sýkorovou-Pekárkovou. Hudbu k detektivnímu večerníčku složil osvědčený hudebník Petr Skoumal. Dramaturgyní seriálu je Marie Kšajtová.

Tři hlavní postavičky namluvili Bára Hrzánová, Pavel Zedníček a Josef Dvořák. Animovaný třináctidílný seriál je natočen ploškovou technikou ve studiu Anima a. s. pro Centrum tvorby pro děti a mládež České televize.