Informace ze světového i domácího rallye sportu
Rallye magazín
Premiéra: Čtvrtek 22. 11. 2012 na ČT sport00:00:00 Ke sledování pořadu vás zvou:
00:00:03 Učíme auta česky, www.autacesky.cz.
00:00:07 WTec, výrobce přileb a oblečení pro motorkáře.
00:00:10 Mediasport.cz, motoristický videoserver.
00:00:15 Timeseal, výrobce těsnicích a hydraulických systémů.
00:00:51 Dobrý den, vítejte u listopadového vydání Rally magazínu!
00:00:56 Český rallysport v současnosti zažívá ty nejsmutnější chvíle
00:01:00 v celé jeho dlouhé historii, to je bohužel holý fakt.
00:01:05 Zdaleka nejvíc se na tom podepsala
00:01:07 nedávná Rallyshow v Uherském Brodě,
00:01:10 která měla být, stejně jako v předchozích třech letech,
00:01:13 rozloučením s uplynulou sezonou.
00:01:17 Jak nešťastně to nakonec dopadlo, to v tuto chvíli ví každý z nás.
00:01:21 A ještě jednou je třeba zopakovat, že ztráta čtyř mladých životů
00:01:24 je opravdu nesmírně bolestivá a smutná.
00:01:28 Co však stále nevíme, je příčina tragické nehody,
00:01:31 proto se nebudeme pouštět do žádných předčasných závěrů.
00:01:37 Opakování je matka moudrosti,
00:01:40 a proto dnes jako první uvidíte bezpečnostní klip,
00:01:43 který poměrně jasně sděluje,
00:01:46 jak se chovat při automobilové soutěži.
00:01:50 Hned poté vás čeká velice zajímavé povídání
00:01:54 s legendárním Skotem Jimmym McRaem.
00:01:58 Pak zavítáme na Kypr,
00:02:00 kde se jela poslední soutěž nejen letošního IRC.
00:02:05 Dozvíte se také, jaké to je, když se splní soutěžácký sen.
00:02:11 A na závěr se krátce ohlédneme
00:02:14 za posledními dvěma podniky světového šampionátu.
00:02:17 Tak se hezky bavte!
00:02:29 Rally je překrásný
00:02:32 a jeden z nejnáročnějších motoristických sportů
00:02:34 a jako takový poutá odpovídající pozornost.
00:02:43 Posádky výkonných a velice rychlých vozů
00:02:47 svádějí na rychlostních zkouškách souboj s časem.
00:02:50 A v touze dosáhnout nejlepšího výsledku
00:02:52 jedou na hraně možností.
00:03:01 To platí jak pro soutěžní techniku, tak pro posádku.
00:03:17 Jsou však situace, a ne nijak neobvyklé,
00:03:21 kdy se zmíněná hrana prostě překročí.
00:03:34 Je běžné, že pilot soutěžního auta přežene svou snahu
00:03:38 nebo jeho vůz postihne nějaký technický problém.
00:03:41 A v kratičkém okamžiku se dějí naprosto nepředvídatelné věci.
00:04:14 Pokud vůz opustí trať, stává se ihned prakticky neovladatelným.
00:04:19 Členové posádky jsou v tu chvíli pouze v roli pasažérů.
00:04:52 havárie k rallysportu prostě patří
00:04:55 a je třeba říci, že všichni soutěžáci s tímto faktem počítají.
00:05:09 Nejen oni však musí možnou nehodu soutěžního auta předpokládat.
00:05:30 Prosíme, poslouchejte pokyny pořadatele.
00:05:33 Tato výzva je určena divákům
00:05:36 a všem fanouškům automobilových soutěží.
00:05:41 V České republice je rallye
00:05:44 nejsledovanější motoristickou disciplínou
00:05:47 a fanoušci tvoří neodmyslitelnou součást tohoto sportu.
00:06:00 Rallye bez diváků není rallye. O tom není pochyb.
00:06:04 Ale je třeba si uvědomit, že sledování soutěžních aut v akci
00:06:07 vyžaduje od příznivců rallysportu velkou zodpovědnost.
00:06:14 Každý, kdo se vydá ke tratím rychlostních zkoušek,
00:06:18 si musí uvědomit riziko, kterému se vystavuje v případě,
00:06:21 že neuposlechne pořadatele a postaví se na nebezpečné místo.
00:06:27 Zde máme několik konkrétních ukázek,
00:06:30 jak má sledování rallye vypadat v praxi.
00:06:37 Pořadatel jakékoli soutěže má detailní bezpečnostní plán
00:06:41 každé rychlostní zkoušky,
00:06:44 ve kterém jsou vyznačena jak divácká místa,
00:06:47 tak naopak veškeré zakázané prostory,
00:06:49 a to diváci v plném rozsahu musí respektovat.
00:06:59 Rallyová auta jsou v současnosti velice rychlá.
00:07:02 Do krizové situace se posádka může dostat v každém okamžiku.
00:07:37 Může tak být přímo životu nebezpečné sledovat závody z míst,
00:07:41 která k tomu nejsou určena.
00:07:47 Naopak optimální a nejjednodušší je
00:07:50 vyhledat si v programu divácké místo
00:07:53 a odsud dění na trati pozorovat.
00:07:57 Předem vybrané divácké zóny mají své nesporné klady.
00:08:00 Mezi ně patří například dobrá dostupnost,
00:08:03 ale také atmosféra panující na místě s množstvím fanoušků
00:08:06 V neposlední řadě samozřejmě bezpečnost při sledování závodu.
00:08:35 Pojďme si ukázat, kde diváci rozhodně být nesmějí.
00:08:56 Rallye je překrásný sport, ale zůstat jím může jen tehdy,
00:09:00 když nebude docházet ke zbytečným tragickým nehodám.
00:09:05 Mějte to tedy na mysli pokaždé,
00:09:08 když budete stát u tratě rychlostní zkoušky.
00:09:15 Představovat fanouškům rallysportu jméno McRae,
00:09:18 to je opravdu zbytečné.
00:09:21 Z této rodiny se nejvíc prosadil nejstarší ze synů, Colin McRae,
00:09:25 kterému se podařilo zastínit i vlastního otce Jimmyho.
00:09:29 Tento neméně slavný skotský soutěžák
00:09:32 navštívil v létě Českou republiku
00:09:35 a při této příležitosti ho vyzpovídal kolega Petr Eliáš.
00:09:46 Aktivní rallysport jsem začal provozovat v roce 1974.
00:09:49 Do té doby jsem byl motokrosovým jezdcem.
00:09:52 S rallye jsem začal v roce 1974 a bylo to s vozem Lotus Cortina.
00:09:59 Od té doby jsem pilotoval spoustu jiných soutěžních aut,
00:10:03 jako byly Opel, Ford, také různé typy Vauxhallů.
00:10:08 Jak vzpomínáte na slavná léta s Opelem?
00:10:12 To byly krásné časy.
00:10:15 Jednalo se o Opel Ascona 400
00:10:18 a s tímto autem se mi poprvé podařilo vyhrát britský šampionát.
00:10:21 Na to auto nelze vzpomínat jinak než v dobrém.
00:10:25 Byli jsme společně velice úspěšní,
00:10:28 a to v letech 1981 až 1984 a také v roce 1985.
00:10:36 Čeho nejcennějšího jste podle vás dosáhl ve své kariéře?
00:10:41 Víte, jezdit rallye, to vás naučí dodržovat povinnosti.
00:10:45 Je to velice těžký sport a jezdec se musí naučit
00:10:48 velice technicky náročné jízdě na všech možných površích.
00:10:52 Uměním v tomto sportu je
00:10:55 rychle se adaptovat na dané podmínky.
00:10:58 Není to jako na okruhu,
00:11:01 tam má jezdec mnoho možností vyzkoušet si projetí zatáčkou.
00:11:05 V rallye máte jen jednu šanci, a když to neuděláte správně,
00:11:08 ztratíte v lepším případě jen čas, ale také můžete vyletět z tratě.
00:11:12 Rallye je velice technický sport.
00:11:16 Jak se podle vás rallye změnila od dob, kdy jste závodil vy?
00:11:22 Samozřejmě se podstatně změnila, a to k lepšímu.
00:11:26 Dnešní auta jsou skvělá a kromě toho, že jsou rychlá,
00:11:29 jsou také mnohem bezpečnější.
00:11:33 Ale je moc pěkné znovu usednout do nějakého historického auta
00:11:38 a připomenout si tu dobu.
00:11:44 Na jakou akci ve Velké Británii byste pozval české fanoušky?
00:11:50 Jednou z možností je festival rychlosti v Goodwoodu.
00:11:54 To je hrabství, jehož majitel řadu let pořádá tento festival.
00:11:58 A je to opravdu paráda.
00:12:01 Jsou tam speciální rychlostní zkoušky,
00:12:04 z nichž jedna je do vrchu a je asfaltová
00:12:07 a pak je tam šotolinová rychlostní zkouška.
00:12:10 Goodwood je o všeobecném motorsportu
00:12:13 a jsou tam k vidění opravdové skvosty
00:12:16 včetně starých i soudobých formulí 1,
00:12:19 snad všechna rallyová auta, co kdy jezdila, vážně moc pěkné.
00:12:22 Jinak se u nás samozřejmě jezdí spousta soutěží,
00:12:26 v čele s Britskou rally.
00:12:28 Krásné jsou také rallye ve Skotsku a v Irsku.
00:12:33 V letošní Rally Bohemia došlo bohužel k tragické nehodě
00:12:36 se smutným koncem.
00:12:39 Jak vy vnímáte vývoj rallysportu v tomto ohledu?
00:12:42 Posunula se úroveň zabezpečení dopředu?
00:12:49 Samozřejmě že v otázce bezpečnosti
00:12:53 došlo v rallysportu k obrovským změnám k lepšímu.
00:12:56 Jednak jsou současná auta mnohem bezpečnější než dříve
00:12:59 a také se víc dbá na bezpečnost diváků.
00:13:02 Ale je třeba si uvědomit, že pokud vyletíte z tratě
00:13:05 v rychlosti 140 km a něco trefíte,
00:13:09 musel byste mít hodně zvláštní auto,
00:13:12 aby se vám přitom nic nestalo.
00:13:15 Bohužel se někdy tyto ošklivé nehody stávají,
00:13:19 ale naštěstí to není moc často.
00:13:22 Vždycky je to i o troše štěstí,
00:13:25 protože stačí být o metr vedle, a nemusí se vůbec nic stát.
00:13:29 Motorsport je nebezpečný,
00:13:32 ale naštěstí k tragédiím nedochází tak často.
00:13:38 Děkujeme, že jste si na nás udělal čas,
00:13:41 mějte se dobře a zase někdy přijeďte.
00:13:44 Já děkuji za pozvání a těším se, až se sem zase vrátím.
00:13:48 My se také těšíme,
00:13:50 a to i na to, že zde bude Jimmy McRae závodit.
00:14:03 Stejně jako loni i letos byla Kyperská rally
00:14:07 posledním podnikem šampionátu IRC,
00:14:10 pouze s tím rozdílem, že letos zde nekončil jen jeden ročník,
00:14:13 ale psala se tady i poslední kapitola celého IRC.
00:14:20 Tento atraktivní seriál se jel šest let
00:14:23 a velice výraznou roli v něm sehrála i naše značka Škoda.
00:14:42 Jak určitě víte, škodovka doslova ovládla poslední tři ročníky IRC,
00:14:46 a to jak na poli konstruktérů, tak v hodnocení jezdců.
00:14:50 S Fabií S2000 letos závodil také německý talent Sepp Wiegand,
00:14:55 a ten na Kypru obsadil konečné páté místo.
00:14:59 Wiegand by usiloval i stupně vítězů,
00:15:03 ale přibrzdila ho nedokončená poslední erzeta první etapy.
00:15:06 I díky tomu se před ním umístili dva borci
00:15:09 s téměř produkčními vozy.
00:15:12 Čtvrtým v pořadí byl Fin Jarrko Nikara.
00:15:16 Pilot Subaru Impreza STi R4 patří k velikým talentům,
00:15:19 a to dokázal v poslední soutěži mistrovství světa,
00:15:22 kterou jel s vozem Mini WRC.
00:15:27 Naopak mezi nejzkušenější patří Japonec Toshi Arai,
00:15:31 který byl v IRC týmovým kolegou Nikary.
00:15:49 Arai podal na Kypru opravdu vyzrálý výkon,
00:15:52 a bral za to zasloužený bronz.
00:15:55 Tohle už je Andreas Mikkelsen.
00:15:59 Norský 22letý jezdec týmu Škoda UK
00:16:03 přijel na Kypr už jako jistý obhájce titulu v IRC,
00:16:06 což se v šestileté historii tohoto seriálu nikomu nepovedlo.
00:16:12 Mikkelsen a Floene i přesto chtěli své působení v IRC
00:16:15 zakončit vítězstvím a byli i největšími favority.
00:16:19 Jenže tato posádka se nevyhnula defektům pneumatik
00:16:22 a poté, co měla hned tři, musela se smířit s faktem,
00:16:25 že Kyperskou rally letos nevyhraje.
00:16:30 Mikkelsen nakonec obsadil místo druhé
00:16:34 a kromě jiného se po této soutěži rozloučil
00:16:36 se svým dlouholetým navigátorem Olou Floenem.
00:16:40 Poslední soutěže IRC se zúčastnil
00:16:43 také Katařan Nasser Al Attiyah s Fordem Fiesta RRC.
00:16:55 Al-Attiyah podal velice vyzrálý výkon
00:16:58 a v cíli mohl slavit vítězství.
00:17:02 Člen katarské královské rodiny
00:17:05 vyhrál s náskokem více než 3,5 minuty
00:17:08 na druhého v pořadí Andrease Mikkelsena.
00:17:11 Díky tomu se Al-Attiyah udržel ve hře o titul
00:17:14 v šampionátu Středního východu,
00:17:18 jehož součástí byla také Kyperská rally.
00:17:21 Nasser Al-Attiyah na Kypru vyhrál,
00:17:24 to se mu v jeho kariéře podařilo už podruhé.
00:17:27 en díky tomu se vrátil do čela šampionátu Středního východu,
00:17:31 na kterém tomuto Katařanovi hodně záleží.
00:17:34 Poslední podnik tohoto seriálu
00:17:37 se jede v Dubaji koncem listopadu.
00:17:41 Takhle vypadá konečné pořadí letošního IRC.
00:17:44 Andreas Mikkelsen je dvojnásobným vítězem IRC.
00:17:47 Korunním princem je Jan Kopecký.
00:17:50 Ten se stal vicemistrem IRC dokonce počtvrté za sebou.
00:17:54 Trojici nejlepších uzavírá Juho Hänninen.
00:17:59 Co je však z českého pohledu velice cenné,
00:18:02 je další titul pro značku Škoda,
00:18:05 která se v podstatě stala synonymem úspěchu v IRC
00:18:08 a v posledních letech vozy Fabia S2000 neměly konkurenci.
00:18:12 Na historicky poslední stupně vítězů v IRC
00:18:16 tedy vystoupali Nasser Al-Attiyah s Giovanim Bernachinim,
00:18:19 Andreas Mikkelsen a Ola Floene a Toshi Arai s Dalem Moscatem.
00:18:28 Mám tu čest být úplně posledním šampionem IRC.
00:18:32 Ale tohle není konec, takže se mějte
00:18:35 a příští rok se uvidíme na rallye.
00:18:40 Intercontinental Rally Challenge je tedy minulostí,
00:18:43 ale příznivci tohoto seriálu nemusí věšet hlavu.
00:18:46 Určitě víte, že počínaje lednem příštího roku startuje
00:18:49 nové mistrovství Evropy,
00:18:52 které by na úspěšnou éru IRC mělo navázat.
00:18:56 Tak věřme, že tomu tak opravdu bude,
00:18:59 a v tom případě se rozhodně máme na co těšit.
00:19:10 Předposlední soutěží IRC byla italská Rally San Remo.
00:19:13 V Rally magazínu reportáž z této soutěže už byla.
00:19:18 Ty nejlepší jsme si ukázali už v předchozím vydání,
00:19:21 ale dnes také zjistíme,
00:19:24 že rallye není jen o touze vyhrát
00:19:27 a nechat konkurenci za svými zády.
00:19:30 Na startu slavné Rally San Remo
00:19:33 se totiž objevil také náš Jiří Navrátil,
00:19:35 který sem přijel s jediným cílem.
00:19:45 Tím bylo splnění jednoho velkého snu,
00:19:49 a protože Jiří Navrátil s Juliem Gálem s Fiestou S2000
00:19:52 dokončili těžkou rallye na 20. místě,
00:19:55 sen se proměnil v realitu.
00:20:04 Ono je to tak, že ti kluci si plní různé malé a velké sny.
00:20:07 Já relativně dlouho závodím,
00:20:10 vždycky jsem chtěl zažít něco výjimečného
00:20:12 a hodněkrát za kariéru se mi to povedlo.
00:20:15 A jednou z těch věcí díky tomu,
00:20:18 že jsem měl takovou rodinu, jakou jsem měl,
00:20:21 a díky tomu, že pracuji s lidmi, kteří mi pomáhají a fandí,
00:20:24 tak jsem se dokázal dostat tím závoděním až sem.
00:20:27 Dnes jsem v San Remu
00:20:29 a zažil jsem úplně neuvěřitelnou soutěž.
00:20:32 Samozřejmě jsme nestačili těm nejrychlejším.
00:20:35 Možná jsme byli chvílemi i zklamaní,
00:20:38 že jsme si mysleli, že budeme blíž,
00:20:41 ale celou dobu jsme jeli úplně naplno,
00:20:44 a to, co jsme tady prožili,
00:20:47 je tak strašně krásné, že se to nedá popsat.
00:20:50 Fiesta je v cíli, je celá, vám září oči úplně.
00:20:52 Jak říkám, ta ztráta je velká, ale těch zatáček byl snad milion
00:20:56 a minimálně 50 % z nich jsme si opravdu užili.
00:20:59 Jaké to je, jet rychlostní zkoušku 44 km za tmy?
00:21:02 To byl trochu mazec, na tu jsem si víc věřil,
00:21:04 ale malinko jsme ke konci té vložky zvadli.
00:21:07 Navíc se měnil povrch, chvilku to bylo suché,
00:21:10 pak nám to přestalo brzdit, protože jsem brzdy přehřál.
00:21:13 Potom jsme chvilku jeli pomalu,
00:21:16 ono to zase zchladlo a začalo to brzdit znova.
00:21:18 Pak jsme se do toho znovu obuli,
00:21:21 pak přišla vlhká místa, pak přišel les s listím
00:21:23 a pak už jsme prostě nemohli, tak jsme dojeli do cíle.
00:21:26 To byla největší ztráta za soutěž, tam jsme měli jet rychleji.
00:21:29 -Jaký bude další sen?
-To v tuhle chvíli vůbec nevím.
00:21:32 Závodění s vozem S2000 je obrovsky finančně nákladné
00:21:34 a vy už možná víte,
00:21:37 že Jiří Navrátil se proto musí s krásnou Fiestou rozloučit.
00:21:40 Dobrou zprávou je, že rychlostní zkoušky neopouští zcela
00:21:44 a že ho i nadále budeme vídat
00:21:47 s neméně krásným historikem Ford Sierra Cosworth.
00:21:50 Kromě toho je dobré ukázat, že sny se někdy mohou plnit.
00:21:57 Teď už ale slibovaný závěr světového šampionátu.
00:22:01 Předposledním podnikem 13dílného seriálu
00:22:04 byla šotolinová rallye na Sardinii.
00:22:07 Sem už v roli staronového šampiona
00:22:10 přijel Francouz Sebastien Loeb.
00:22:13 O devátý titul tohoto fenoména světové rallye
00:22:15 už nikdo nemohl připravit,
00:22:18 a tak se vlastně nic zásadního nestalo,
00:22:21 když Loeb v této soutěži odstoupil.
00:22:28 To se stalo poté, co se svým Citroënem DS3 WRC
00:22:31 trefil ostrý kámen
00:22:34 a došlo k poškození zavěšení pravého předního kola.
00:22:39 Cíl italské rallye ale nespatřili ani Finové ve službách Fordu
00:22:43 Jari Matti Latvala a Mikka Antilla.
00:22:46 Latvala se dopustil chyby už poněkolikáté.
00:22:50 V důsledku toho se propadl v tabulce na čtvrté místo.
00:22:55 Přeskočil ho Mads Ostberg,
00:22:58 norský jezdec satelitního týmu Ford.
00:23:02 Tento borec je asi nejmilejším překvapením letošní sezony
00:23:05 a na Sardinii byl čtvrtý.
00:23:08 Poprvé v životě na bednu vystoupal
00:23:11 estonský mladík Ott Tanak, pilot další Fiesty WRC.
00:23:14 Tanak vybojoval bronz
00:23:17 a v závěru sezony se mu tak podařilo napravit
00:23:20 lehce pošramocenou pověst.
00:23:26 Už podruhé v kariéře vystoupal na stříbrný stupínek
00:23:30 ruský jezdec Jevgenij Novikov.
00:23:42 Další mladík ve startovním poli,
00:23:45 kterého navigovala Rakušanka Ilka Minorová,
00:23:48 se neustále zlepšuje.
00:23:51 Jeho jméno bylo už několikrát spojováno se značkou Hyundai,
00:23:54 která má do mistrovství světa znovu už brzy vstoupit.
00:23:57 Tohle už je tovární Citroën
00:24:00 finské posádky Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen,
00:24:04 která na Sardinii po zásluze zvítězila.
00:24:07 Hirvonen ve svém novém týmu poprvé vyhrál.
00:24:11 Nejrychlejší ze všech byl čtyřnásobný vicemistr světa
00:24:15 už na jaře v Portugalsku,
00:24:17 ale tam byl po cíli kvůli neodpovídajícímu dílu vyloučen.
00:24:39 Na Sardinii se nic takového neopakovalo
00:24:43 a Hirvonen s Lehtinenem mohli začít slavit.
00:24:50 Poslední soutěží letošní světového šampionátu byla Katalánská rally,
00:24:54 kterou tentokrát velice výrazně ovlivnilo špatné počasí.
00:25:00 Tato soutěž se i letos jela jak na asfaltu, tak na šotolině,
00:25:04 a právě zde se deštivé podmínky projevily nejvíc.
00:25:21 Viděli jste, že do problémů se dostal také Mads Ostberg,
00:25:25 který nakonec divokou rallye dokončil na čtvrtém místě.
00:25:30 A vinou toho se propadl
00:25:33 v konečném pořadí mistrovství světa na čtvrtou příčku.
00:25:37 Mikko Hirvonen má na kontě už čtyři tituly vicemistra světa
00:25:41 a ten zatím poslední vybojoval letos.
00:25:47 Pro příští rok však bude Hirvonen týmovou jedničkou Citroënu
00:25:51 a je celkem logicky pasován do role favorita.
00:25:54 Tak uvidíme, třeba se tento sympatický Fin
00:25:57 světového titulu dočká.
00:26:01 Na tuto metu však bude chtít dosáhnout mnohem víc jezdců.
00:26:04 Jedním z nich bude bezesporu Jari Matti Latvala,
00:26:07 který se upsal nastupujícímu týmu Volkswagen.
00:26:25 Latvala v Katalánské rally vybojoval stříbro
00:26:29 a skončil jen 7 vteřin za vítězem.
00:26:32 Díky tomu se také vrátil tam, kam patří,
00:26:35 tedy na stupně vítězů v tabulce mistrovství.
00:26:38 Latvala s Antillou tak celkově skončili třetí v šampionátu.
00:26:42 Velkou touhu vyhrát poslední letošní soutěž
00:26:45 měl Sebastien Loeb, protože tento neuvěřitelný pilot
00:26:48 letos končí své 14leté působení v mistrovství světa.
00:26:52 Celkem 11 let strávil Seb Loeb mezi elitou WRC
00:26:56 a devětkrát nechal všechny soupeře za svými zády.
00:26:59 Loeb s Elenou se v příštím roce na startu ještě několikrát objeví,
00:27:03 ale už to určitě nebude kompletní sezona.
00:27:20 Žezlo krále světové rally bude volné
00:27:23 a pravděpodobně nás čeká nesmírně napínavý rok.
00:27:38 Celkem 76 vítězství a 9 titulů za sebou,
00:27:42 to jsou fakta, která nepotřebují další komentář.
00:27:47 Opravdu moc jsem si přál tuto rallye vyhrát.
00:27:51 Na začátku jsme se hodně trápili,
00:27:55 ale pak na asfaltu jsme byli schopni probojovat se do čela.
00:27:58 Nebylo to však vůbec lehké,
00:28:01 moc nám nevyšla volba pneumatik
00:28:03 a navíc Jari Matti jel opravdu velice rychle.
00:28:08 Ale nakonec jsme to zvládli a vyhráli jsme.
00:28:18 Příští rok tedy nepojedete celý?
00:28:21 Znamená to, že o desátý titul nebudete bojovat?
00:28:25 Ano, je to tak. Další titul už není mým cílem.
00:28:28 Teď je na řadě další úkol,
00:28:31 a tím je budoucnost Citroënu, který možná zamíří do WTCC.
00:28:34 Čeká mě tedy hodně práce,
00:28:37 takže by nebylo možné jet celé mistrovství světa.
00:28:40 Pokud se Sebastien Loeb v budoucnu objeví
00:28:43 ve světovém šampionátu cestovních aut,
00:28:46 mají se už teď piloti tohoto seriálu na co těšit.
00:28:54 A to je pro dnešek všechno.
00:28:56 Vy určitě víte, že po nedávné tragické události
00:28:59 v Uherském Brodě rozhodl svaz rallye o zrušení
00:29:02 zbývajících dvou podniků letošní sezony.
00:29:05 Fakt, že se letos nepojede Mikulášská rallye ve Slušovicích
00:29:09 ani Pražský rallysprint
00:29:12 nepotěšil skalní fanoušky automobilových soutěží,
00:29:15 kteří se na tradiční závěr sezony velmi těšili.
00:29:18 Také náš tým zrušení zbytku sezony hodně mrzí,
00:29:22 ale zároveň si plně uvědomujeme,
00:29:25 že česká rallye se nachází na určitém rozcestí.
00:29:28 Všichni si přejeme,
00:29:31 aby směr pokračování tohoto krásného sportu byl ten správný,
00:29:35 a pevně věříme, že se tomu tak stane.
00:29:38 Rallye má v České republice díky dlouholeté tradici
00:29:42 opravdu velikou fanouškovskou základnu
00:29:44 a na tu by také měl být,
00:29:47 místo unáhlených soudů, jednoznačně brán ohled.
00:29:50 Díky za pozornost
00:29:53 a v prosinci s Rallye magazínem na shledanou!
00:30:24 Skryté titulky Blažena Stráníková Česká televize 2012