Informace ze světového i domácího rallye sportu
Rallye magazín
Premiéra: Čtvrtek 27. 9. 2012 na ČT sport![Rallye magazín](http://img.ceskatelevize.cz/ivysilani/episodes/photos/w512/10112320003/75002.jpg?1349162906)
00:00:00 Ke sledování pořadu vás zvou:
00:00:03 Učíme auta česky, www.autacesky.cz.
00:00:07 WTec, výrobce přileb a oblečení pro motorkáře.
00:00:10 Mediasport.cz, motoristický videoserver.
00:00:14 Timeseal, výrobce těsnicích a hydraulických systémů.
00:00:51 Hezký den, vítejte u zářijového vydání Rally magazínu!
00:00:54 Dnešních 30 minut odstartujeme na Zlínsku,
00:00:58 kde se koncem srpna a začátkem září konala
00:01:00 slavná Barum Czech Rally Zlín.
00:01:03 V mistrovství světa jsou odjety další dvě soutěže,
00:01:06 a to německá a britská rally, což bude náš další program.
00:01:10 Zavítáme ale také na Ukrajinu, kde pokračoval šampionát IRC
00:01:14 podnikem zvaným Rally Jalta,
00:01:16 ale v závěru se znovu vrátíme do České republiky.
00:01:20 O titulu v rallysprintech se rozhodovalo v Rally Jeseníky.
00:01:25 Letos kromě jiného oslavili kulatá jubilea
00:01:28 dva naši legendární piloti, tak se dívejte až do konce.
00:01:31 Příjemnou zábavu!
00:01:37 Barum Czech Rally Zlín, naše největší soutěž,
00:01:40 byla i letos opět součástí šampionátu IRC,
00:01:43 mistrovství Evropy a Mediasport mezinárodního mistrovství ČR.
00:01:51 Tento slavný závod se jel už po dvaačtyřicáté
00:01:55 a opět na něj přijely desetitisíce fanoušků z celé Evropy.
00:02:07 Dnes už víme, že pro rallysport nešťastný rok 2012
00:02:10 zasáhl i slavnou Barumku
00:02:13 a že smrt jednoho z diváků celou soutěž předčasně ukončila.
00:02:16 Protože se však odjela většina z plánovaných 15 erzet
00:02:19 a výsledky byly uznány,
00:02:22 pojďme se podívat na stručný přehled této deváté soutěže IRC.
00:02:26 Vše začalo v pátek odpoledne v centru Zlína,
00:02:29 kde byl na programu slavnostní start.
00:02:32 A už Zlínské náměstí doslova okupovaly davy diváků.
00:02:36 Barum Czech Rally Zlín přitahuje obrovskou pozornost,
00:02:40 a to už dlouhá desetiletí.
00:02:45 Už několik let je tradicí, že první ostrá konfrontace posádek
00:02:49 přichází v pátek ve večerních hodinách.
00:02:52 Už v první rychlostní zkoušce bohužel vyhasly naděje
00:02:55 na dobrý výsledek posádky Pavel Valoušek a Lukáš Kostka.
00:03:14 U Valouškova Peugeotu selhal motor a bylo z toho velké zklamání.
00:03:18 Naopak velice příjemně překvapil Tomáš Kostka,
00:03:21 který s Fabií S2000 zajel druhý nejrychlejší čas.
00:03:25 Vůbec nejrychleji ze všech ulicemi Zlína projeli
00:03:28 Václav Pech s Petrem Uhlem s vozem Mini S2000.
00:03:31 To byl ale teprve začátek. Jak už bylo řečeno,
00:03:43 Barum Czech Rally Zlín přitahuje velkou pozornost,
00:03:46 a to nejen v naší zemi.
00:03:49 Rok co rok koncem srpna zamíří na Zlínsko
00:03:52 spousta rallyových fanoušků z celé Evropy,
00:03:55 a ti podél tratí rychlostních zkoušek, ale i v servisní zóně
00:03:58 vytvářejí přímo elektrizující atmosféru.
00:04:02 A letos tomu nebylo jinak.
00:04:19 Václav Pech a Petr Uhel vedli průběžné pořadí,
00:04:22 ale úvod do sobotní etapy jim bohužel nevyšel podle představ.
00:04:27 U jejich Mini totiž přestal správně fungovat zadní diferenciál.
00:04:31 Pech se propadl až na 7. místo
00:04:34 a ztrácel bezmála 50 vteřin na čelo.
00:04:36 Tím to ale neskončilo
00:04:39 a plzeňský pilot nakonec Barumku ani nedokončil.
00:04:42 V desáté rychlostní zkoušce se totiž u jeho Mini
00:04:45 poroučela vodní pumpa, a bylo, jak se říká, vymalováno.
00:05:02 Cíl ale nespatřil ani loňský vítěz Barum Rally,
00:05:06 tovární pilot týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký.
00:05:09 Vůz Škoda Fabia S2000 od své homologace v roce 2009
00:05:12 ani jednou neodstoupil na technickou poruchu motoru.
00:05:16 To se však změnilo na Barumce
00:05:19 a Kopecký s Dreslerem nedokončili velice dobře rozjetou soutěž.
00:05:23 V době odstoupení Jan Kopecký byl na 2. příčce průběžného pořadí.
00:05:46 Kopecký tedy musel odstoupit.
00:05:49 A než se podíváme na ty nejlepší v konečném hodnocení soutěže,
00:05:52 ohlédneme se za dalším dílem
00:05:54 Česká pojišťovna Škoda Fabia Rally Cupu.
00:05:57 Na startu Barum Czech Rally Zlín se nakonec představilo
00:06:00 pět posádek vozů Škoda Fabia R2, tři z nich byly ze zahraničí.
00:06:07 Mezi největší favority byl opět pasován Ital Elwis Chentre,
00:06:11 ale šance na úspěch se dávány i Jiřímu Vrkoslavovi,
00:06:14 kterého opět navigoval Jiří Rada.
00:06:22 Technická závada už v průběhu sobotní etapy vyřadila ze hry
00:06:26 mladého Martina Búše, kterého navigoval nově Jiří Stross.
00:06:31 Tato dvojice odjela dohromady pět rychlostních zkoušek,
00:06:34 ale už v té páté začal zlobit u jejich vozu motor.
00:06:41 Martinu Búšovi tak nezbylo nic jiného
00:06:44 než odevzdat jízdní výkaz a odstoupit.
00:06:48 První nevydařenou soutěž na českém území
00:06:52 zažil Elwis Chentre, který vylomil kolo u své Fabie už v pátek večer.
00:06:55 Problémy ho neopustily ani v dalším průběhu soutěže.
00:07:01 V rámci R2 Cupu tak Chentre s DHerinem dojeli jako čtvrtí.
00:07:05 Od začátku se na třetí příčce držel Nor Petter Kristiansen
00:07:09 a ani necelá druhá etapa na tom nic nezměnila.
00:07:13 Mladý Skandinávec tedy ze Zlína odjížděl s bronzem.
00:07:17 Co se však změnilo, bylo pořadí na prvních dvou příčkách.
00:07:20 Náš Jiří Vrkoslav totiž ztratil už v první nedělní erzetě
00:07:23 bezmála 40 vteřin a propadl se na druhé místo.
00:07:27 Návrat do čela se mu už ani přes velkou snahu nepodařil.
00:07:33 Svůj debut zde ve vítězství proměnili Belgičané Canal a Neven,
00:07:38 kterým v neděli skvěle vyšla volba pneumatik.
00:07:44 Tato posádka triumfovala i v rámci celé třídy 6.
00:07:53 Bylo tak logické, že belgický jezdec
00:07:56 měl ze svého výkonu i výsledku oprávněně dobrý pocit.
00:08:06 Byla to moje první účast v této přetěžké rally,
00:08:09 a to, že jsem vyhrál, jsem samozřejmě nečekal.
00:08:12 Byl to krásný souboj s Vrkoslavem
00:08:14 a asi ho rozhodla lepší volba pneumatik dnes ráno.
00:08:21 Posledním závodem Škoda Fabia R2 Cupu bude Rally Příbram.
00:08:27 Teď už ale sledujeme Andrease Mikkelsena,
00:08:31 kterému se ani letošní Barumka nevyvedla podle představ.
00:08:38 Mikkelsen měl dva defekty naráz
00:08:41 a nakonec byl klasifikován až jako osmý.
00:08:45 Pro lídra IRC tedy nedobrý výsledek,
00:08:48 zato Rakušan a jmenovec Mikkelsena Andreas Algner
00:08:52 odjížděl ze Zlínska spokojený.
00:08:54 S tímto Subaru Impreza a zkušenou Ilkou Minorovou po boku
00:08:57 exmistr světa produkčních aut obsadil cenné sedmé místo.
00:09:02 Šestý dojel nejmladší ze všech zúčastněných závodníků,
00:09:05 teprve 19letý Karl Kruuda z Estonska,
00:09:09 který pilotoval jako většina ze špičky Škodu Fabia S2000.
00:09:18 Stejně tak tomu bylo u irsko-
-britské posádky
00:09:21 Robert Barrable a Stuart Loudon,
00:09:24 která ve Zlíně startovala už podruhé.
00:09:29 Barrableovi vyhovovaly měnící se podmínky
00:09:32 a odpovídalo tomu i páté místo v cíli.
00:09:34 Velice dobrý výkon podali Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát,
00:09:38 tedy další posádka Fabie S2000.
00:09:42 Tarabus je na čtvrtá místa zvyklý,
00:09:45 ale tato bramborová medaile má pro něj opravdu velikou cenu.
00:09:49 O největší překvapení letošní Barum Rally
00:09:52 se však bezesporu postaral Tomáš Kostka.
00:09:55 Společně s Miroslavem Houštěm a jak jinak než s Fabií S2000
00:09:59 vybojoval krásné třetí místo.
00:10:04 Obrovské nasazení, absence chyb
00:10:07 a v cíli zasloužené a velice cenné druhé místo,
00:10:10 tak dopadla letošní Barumka pro Romana Krestu a Petra Grosse.
00:10:15 Loňský mistr republiky sice titul letos neobhájil,
00:10:19 ten jednoznačně získal Jan Kopecký,
00:10:22 ale Roman Kresta si zajistil post vicemistra,
00:10:25 a ten je rozhodně zasloužený.
00:10:28 To už je ale Fin Juho Häninnen,
00:10:31 tovární pilot týmu Škoda Motorsport,
00:10:34 který se nakonec dočkal a po bronzu a stříbru z této soutěže
00:10:37 dokázal v letošním ročníku vybojovat zlato.
00:10:40 Předčasně ukončená Barum Czech Rally Zlín
00:10:43 se podle pravidel započítávala do tabulek vypsaných mistrovství
00:10:46 a zde je nejlepších osm pilotů absolutního pořadí.
00:10:50 Vidíte, že sedm vozů z osmi je česká Škoda Fabia S2000.
00:10:58 A to už je tabulka Mediasport mezinárodního mistrovství ČR,
00:11:02 ve které již nikdo nemůže předstihnout Jana Kopeckého.
00:11:05 Ten se stal mistrem republiky podruhé v kariéře.
00:11:09 Vzhledem ke smutným událostem,
00:11:12 které ukončily letošní Barum Czech Rally Zlín,
00:11:15 se pochopitelně nekonalo žádné slavnostní zakončení.
00:11:18 Rok 2012 je pro tento krásný a náročný sport velmi nešťastný,
00:11:22 co víc k tomu dodat.
00:11:32 Teď už jsme se ale přesunuli do Německa,
00:11:35 kde se konala další soutěž mistrovství světa
00:11:38 a kde si moc přál uspět náš Martin Prokop.
00:11:42 Jenže jak vidíte, naši posádku Prokop - Hrůza potkala smůla.
00:11:46 Začalo to defektem pneumatiky
00:11:49 a skončilo totálně shořelým vozem Ford Fiesta WRC,
00:11:52 ze kterého nezbylo vůbec nic.
00:12:00 Nic světoborného v Německu nepředvedl Fin Mikko Hirvonen,
00:12:03 ale tovární pilot Citroënu se nedopustil výraznější chyby
00:12:06 a nakonec z toho byl bronz.
00:12:12 Druhá příčka, to je zatím nejlepší výsledek
00:12:16 Jariho-Mattiho Latvaly na zpevněném povrchu.
00:12:21 Tovární jezdec týmu Ford
00:12:24 měl až dosud na asfaltu spíše podprůměrné výsledky,
00:12:27 ale v letošní těžké Německé rally
00:12:30 tuto nepovzbudivou bilanci výrazně vylepšil.
00:12:36 Německá rally je letos ve světovém šampionátu rovných deset let
00:12:40 a devětkrát ji během této dekády vyhrál jediný pilot.
00:12:44 Tím není nikdo jiný než Francouz Sebastien Loeb,
00:12:48 stálice továrního týmu Citroën Racing.
00:12:55 Loeb s Elenou vyhráli v mistrovství světa už 74x
00:12:59 a letos je byl jejich už sedmý triumf.
00:13:07 Desátým podnikem 13dílného seriálu mistrovství světa
00:13:11 byla legendární Britská rally, která se letos jela v netradičním,
00:13:14 a jak se ukázalo poměrně nevhodném termínu.
00:13:17 Na startu bylo jen 31 posádek, a to je opravdu velmi málo
00:13:21 ve srovnání s listopadovým termínem velšské rally.
00:13:25 Třetí příčku obsadil na rychlých erzetách Nor Petter Solberg,
00:13:29 který letos hájí barvy továrního týmu Ford.
00:13:42 Bronz získal letos už popáté,
00:13:45 a to je zároveň jeho nejlepší výsledek po návratu do Fordu.
00:13:49 Leckdo tedy může říct, že od Solberga se čekalo víc.
00:13:57 Sebastien Loeb nevyhrál. Že se vám to zdá nemožné?
00:14:00 Ale je to tak.
00:14:02 Prakticky už devítinásobný mistr světa obsadil místo druhé.
00:14:11 Loeb s Elenou a s továrním Citroënem DS3 WRC
00:14:14 se už nemusí nikam hnát,
00:14:18 a přesně to tito dva mazáci předvedli.
00:14:24 A tak vše směřuje k velké oslavě devátého titulu v řadě
00:14:28 na francouzské půdě, kde bude mistrovství světa pokračovat.
00:14:35 Sebastien Loeb letos nedal šanci nikomu ze soupeřů
00:14:39 a jeho cesta za dalším titulem se blíží k úspěšnému konci.
00:14:42 Jedno druhé místo na tom nic nemůže změnit.
00:14:46 Největší chuť ve Walesu zvítězit
00:14:49 měl bezesporu létající Fin Jari-Matti Latvala.
00:14:53 Ten se s tím vůbec nemazlil
00:14:56 a zdejšími kamenitými erzetami proletěl ze všech nejrychleji.
00:15:05 Jari Matti Latvala letos na rozdíl od Loeba
00:15:08 zažívá nevydařený rok, a i když vítězství ve Walesu
00:15:11 bylo už jeho letošním druhým dílčím triumfem,
00:15:14 spousta ostatních závodů pro tohoto Fina dobře nedopadla.
00:15:19 Britskou rally ale vyhrál podruhé za sebou,
00:15:22 a to jen dokazuje, že rychlost tomuto jezdci nechybí.
00:15:26 Horší už to je se spolehlivostí.
00:15:38 Ve Walesu však Latvalu s Antillou nic zlého nepotkalo,
00:15:41 takže mohli začít oslavovat.
00:15:44 V tabulce Latvalovi patří až 5. příčka průběžného pořadí,
00:15:48 ale ve hře je z jeho pohledu ještě celkové třetí místo,
00:15:51 a tak motivace určitě neschází.
00:16:01 Po velmi slušně obsazené Barum rally
00:16:05 pokračoval šampionát IRC na Ukrajině.
00:16:07 Tam už to s konkurencí tak slavné nebylo.
00:16:12 Prime Rally Jalta, to byl oficiální název asfaltové soutěže,
00:16:15 která se jede v krásném prostředí nedaleko pobřeží Černého moře.
00:16:25 Ukrajinské rally se neúčastnil ani Nor Mikkelsen,
00:16:29 ani žádný tovární pilot týmu Škoda Motorsport,
00:16:32 tak dostali prostor jiní.
00:16:38 Na třetí příčku, což byl životní výsledek,
00:16:42 dosáhl maďarský veterán László Vizin.
00:16:53 Vizin ze Zsirosem startovali se Škodou Fabia S2000
00:16:56 a v jednu chvíli to vypadalo, že by mohli skončit stříbrní,
00:17:00 jenže to by nesměl závodit rychlý Francouz Robert Consani.
00:17:05 Ten jako obvykle pilotoval Renault Megané RS,
00:17:08 což je dvoulitrové přeplňované auto,
00:17:11 které však pohání jen přední náprava.
00:17:24 Consani ale i s tímto autem dosáhl na stříbro v absolutním pořadí.
00:17:33 Svého dosud největšího vítězství na mezinárodní scéně
00:17:37 dosáhl Turek Yagiz Avci, pilotující Ford Fiesta S2000.
00:17:54 Turecký multišampion na Ukrajině nechyboval,
00:17:58 a vyhrál naprosto zaslouženě.
00:18:02 To dokazuje pohled na tabulku.
00:18:05 Náskok Avciho na druhého Consaniho byl víc než 3 minuty.
00:18:11 Posádky od pátého místa už měly opravdu velikou ztrátu,
00:18:15 a to jen dokládá předchozí slova o slabé účasti.
00:18:21 To však nemohlo nijak zmírnit oslavu vítězství,
00:18:24 která se nesla v tureckém duchu.
00:18:27 Yagiz Avci vyhrál svou první mezinárodní soutěž,
00:18:30 a to se pochopitelně cení.
00:18:33 Slavilo se ale také u týmu Renault.
00:18:36 Robert Consani nejenže vybojoval stříbro v absolutní klasifikaci,
00:18:39 ale zcela jasně ovládl dvoukolky a pro jistotu i Production Cup.
00:18:46 Consani s Klingerem tedy na Rally Jalta
00:18:49 budou jistě vzpomínat jen v dobrém.
00:18:53 Ukrajinská soutěž nezamíchala průběžným pořadím IRC,
00:18:56 kterému i nadále vévodí Nor Andreas Mikkelsen.
00:19:02 Naopak Robert Consani se posunul v tabulce už na šesté místo,
00:19:06 a to je pro tohoto sympatického Francouze velmi dobrá pozice.
00:19:13 Šampionát IRC se z Ukrajiny přesouvá do Bulharska,
00:19:17 kde je na programu už jedenáctá soutěž z celkových třinácti.
00:19:20 Bulharská Sliven Rally se jede již tento víkend
00:19:23 a poté už budou následovat Rally San Remo a Kyperská rally.
00:19:33 A teď zpátky na domácí scénu.
00:19:37 Není to dlouho, co se jel předposlední podnik
00:19:40 letošního Timeseal mistrovství ČR ve sprintrally.
00:19:43 Už několik sezon je to AZ Pneu Rally Jeseníky.
00:19:48 To znamenalo, že o uplynulém víkendu
00:19:51 zavítal rallysport do Šternberka,
00:19:54 které je s motoristickým sportem velice úzce spojeno.
00:19:57 Jak jistě víte, rok co rok se zde jezdí Ecce homo Šternberk,
00:20:01 což je tradiční součást vrchařského mistrovství Evropy.
00:20:04 Teď ale byla na pořadu dne rally.
00:20:08 Už zde se mohlo rozhodnout o mistru v absolutním pořadí.
00:20:11 Největší šanci na zisk titulu
00:20:14 měli Tomáš Kostka s Miroslavem Houštěm.
00:20:17 A ti také s tímto cílem do Jeseníků přijeli.
00:20:20 Na startu nechyběl Roman Odložilík,
00:20:23 který v posledních sprintech pilotuje Fabii S2000,
00:20:26 a byl tu také Jan Sýkora, tentokrát bez Martiny Škardové,
00:20:29 kterou nahradil Vít Houšť.
00:20:32 AZ Pneu Rally Jeseníky měla 8 rychlostních zkoušek,
00:20:35 které rozdělovala jen půlhodinová zastávka v servisní zóně.
00:20:39 Jako první vstříc zmoklým erzetám vyrazili největší favorité,
00:20:43 Tomáš Kostka a Miroslav Houšť s vozem Citroën C4 WRC.
00:20:49 Na startu z rallysprintové špičky nechyběl prakticky nikdo
00:20:52 a byl tu také Antonín Tlusťák s Mitsubishi Lancer WRC.
00:20:57 Tlusťáka tentokrát navigoval Ladislav Kučera
00:21:01 a tato posádka se od samého začátku rvala o třetí příčku.
00:21:04 Jenže když už se na ni po pěti zkouškách propracovala,
00:21:07 přestal její Lancer řadit a bylo po nadějích.
00:21:25 První desítku absolutního pořadí nakonec v Jeseníkách uzavřeli
00:21:28 Martin Hudec s Petrem Pickou,
00:21:31 startující s devátou evolucí produkčního Mitsubishi.
00:21:37 Hudec neměl svůj den,
00:21:40 v posledních závodech byl o několik příček výš,
00:21:43 a desáté místo absolutně a až čtvrté ve třídě 3
00:21:46 ho příliš potěšit nemohly.
00:21:49 Naopak Rally Jeseníky se povedla Jaroslavu Pešlovi a Romanu Peškovi,
00:21:53 posádce, která využívá služeb Lanceru EVO IX.
00:21:59 Pešl byl devátý a třetí ve třídě
00:22:02 a o jednu příčku výš v obou těchto hodnoceních skončil Martin Bujáček.
00:22:05 Toho už potřetí navigovala Petra Řiháková.
00:22:23 A Bujáček si druhým místem ve třídě s předstihem zajistil
00:22:26 titul mistra republiky v produkčních vozech.
00:22:44 Nic na tom nezměnilo ani zasloužené vítězství
00:22:47 Lumíra Firly a Michala Večerky,
00:22:50 kteří startovali s Mitsubishi jako Bujáček s Řihákovou.
00:22:54 Na šestém místě byli klasifikováni Karel Trněný s Václavem Pritzlem.
00:23:07 Trněný závodil jak jinak než se Škodou Fabia WRC.
00:23:11 Přestože ho vůz znovu trochu pozlobil,
00:23:14 dosáhl s ním letošního nejlepšího výsledku.
00:23:20 Kvalitní výkon v Jeseníkách ukázali Jan Dohnal a Tomáš Grega.
00:23:24 Posádka Peugeotu 207 S2000 se usadila na páté příčce
00:23:28 a tu až na jedinou výjimku neopustila.
00:23:34 Jan Dohnal loni v této soutěži lehce havaroval a nedokončil ji,
00:23:38 takže letos si náležitě spravil chuť.
00:23:43 Už počtvrté v letošní sezoně bramborové medaile.
00:23:47 Řeč je o Jaromíru Tomaštíkovi a Jaroslavu Vrečkovi.
00:24:05 Tomaštík už trochu tradičně ráno zaspal,
00:24:08 ale svou ztrátu dokázal dohnat
00:24:11 a výsledkem bylo čtvrté místo absolutně. Ve své třídě byl druhý.
00:24:17 Také druhý ve třídě, ale v té s označením 2,
00:24:20 byl klasifikován Jan Sýkora.
00:24:23 Kromě toho však pilot Lanceru EVO IX R4 byl třetí absolutně.
00:24:46 A to je pro Jana Sýkoru mnohem důležitější hodnocení,
00:24:50 neboť právě zde svádí bitvu o titul vicemistra.
00:24:53 Jeho největším rivalem v tomto boji je jednoznačně Roman Odložilík.
00:25:11 Ten si v Jeseníkách dojel pro zasloužené stříbro.
00:25:14 Už dokonce pátého vítězství v letošní sezoně dosáhli
00:25:18 Tomáš Kostka a Miroslav Houšť, a to znamenalo jediné.
00:25:40 Bývalý pilot elitního seriálu DTM se díky tomuto triumfu stal
00:25:44 s předstihem novým mistrem republiky.
00:25:51 Tomáš Kostka s Miroslavem Houštěm tedy splnili stanovený cíl.
00:25:55 AZ Pneu Rally Jeseníky vyhráli s obrovským přehledem.
00:25:59 Náskok téměř minutu a půl na necelých 70 km je velký.
00:26:07 I proto se tato posádka mohla už na náměstí ve Šternberku
00:26:11 radovat z premiérového titulu rallysprintových šampionů.
00:26:14 O druhé místo ale bude ještě veliký boj.
00:26:21 AZ Pneu Rally Jeseníky provázelo jako obvykle proměnlivé počasí,
00:26:25 takže to měly posádky těžší.
00:26:37 Ty nejlepší se s tím však dokázaly vypořádat
00:26:41 a na jejich jízdu byla radost pohledět.
00:26:43 Sezonu rallysprintů uzavře jako vždy Rally Vsetín,
00:26:47 která se jede 21. října.
00:26:55 Zdá se to neuvěřitelné, ale je to už 80 let,
00:26:59 co se narodili dva skvělí závodníci,
00:27:02 kteří psali historii domácího i zahraničního rallysportu.
00:27:05 Jedním z nich je Vladimír Hubáček.
00:27:09 Ti, kdo mají alespoň malý přehled o automobilových soutěžích,
00:27:12 musí toto jméno dobře znát.
00:27:15 Špičkový pilot, kterého zdobilo několik výborných vlastností,
00:27:19 se stal už během své kariéry legendou
00:27:22 a dodnes jsou některé jeho výsledky nepřekonány.
00:27:27 Když se řekne Vladimír Hubáček,
00:27:30 většině z nás se vybaví krásný Renault Alpine A110,
00:27:33 se kterým tento skromný a vždy ochotný závodník získal
00:27:37 nesčetné množství triumfů,
00:27:40 mezi něž patří dosud nepřekonaná tři vítězství v Barum Rally.
00:27:44 Vladimír Hubáček, navigovaný většinou Vojtěchem Riegerem,
00:27:47 však ve své kariéře vystřídal mnohem víc závodních speciálů,
00:27:51 a to jak rallyových, tak okruhových
00:27:53 a na jeho kontě je dlouhá řada republikových titulů.
00:27:58 Vladimíru Hubáčkovi bylo nedávno požehnaných 80 let
00:28:01 a celý tým Rally Magazínu se připojuje s blahopřáním.
00:28:11 Kulaté osmdesátiny letos oslavil také Oldřich Horsák.
00:28:18 Také on patřil k největším talentům své doby.
00:28:21 Leccos o tom vypovídá i jeho přezdívka Admirál,
00:28:24 kterou mu shodou okolností dal Vladimír Hubáček.
00:28:30 Oldřich Horsák byl jezdcem s neobyčejným talentem
00:28:34 a také citem pro techniku. Proto celkem logicky zakotvil
00:28:37 v mladoboleslavském továrním týmu.
00:28:43 Během své kariéry se podílel na vývoji mnoha závodních vozů,
00:28:47 a to nejen těch soutěžních.
00:28:50 Talent měl Horsák i za volantem monopostů,
00:28:53 i když otevřená auta ho příliš nebavila.
00:28:57 Oldřich Horsák byl znám tím, že jen velmi málo chyboval.
00:29:01 Absence havárií přinášela i cenné výsledky.
00:29:04 Snad jen na Rallye Vltava měl dlouhodobou smůlu,
00:29:08 protože o vítězství jej vždy něco připravilo těsně před cílem.
00:29:12 Horsák však sbíral vavříny i na okruzích,
00:29:15 především s touto Škodou 130 RS.
00:29:20 Také jemu přejeme z celého srdce všechno nejlepší
00:29:23 a hodně zdraví do dalších let.
00:29:26 A to je pro dnešek všechno.
00:29:28 S Rally Magazínem se budeme těšit na shledanou za čtyři týdny.
00:30:01 Skryté titulky Blažena Stráníková Česká televize 2012