Záznam prvního maratonského závodu domácí sezony MTB
Author Šela Marathon 2014 Lipník nad Bečvou
Premiéra: Úterý 6. 5. 2014 na ČT sport00:00:00 .
00:00:11 Dobrý den na startu 15. ročníku Author Šela Marathonu.
00:00:14 Už tradiční a v Česku vyhlášený bikový závod na 91 km
00:00:18 přilákal na start do Lipníku nad Bečvou 580 cyklistů
00:00:21 a cyklistek.
00:00:23 Chybět nemohli ani bikeři české špičky, třeba trojnásobný vítěz
00:00:27 a obhájce loňského prvenství Pavel Boudný či další vítěz
00:00:30 Jan Jobánek.
00:00:31 Oba i letos patřili k favoritům.
00:00:34 Po loňské účasti Nizozemce Barta Brentjense,
00:00:37 prvního olympijského vítěze na horských kolech z roku 1996
00:00:40 v Atlantě, přijela silná polská ekipa.
00:00:45 Budeme se snažit jet na maximum.
00:00:48 Jsme připraveni na nejvýznamnější závody.
00:00:51 Tady očekáváme velmi pěkný závod a zajímavou trasu.
00:00:55 Bude to pro nás dobrý trénink a každý z nás bude chtít zabojovat
00:00:58 o přední umístění.
00:01:03 Vítěz závodu z r. 2011 Jan Jobánek měl pochopitelně ambice
00:01:07 na přední umístění, ale respektovat musel na začátku bikové sezóny
00:01:11 silnou konkurenci.
00:01:13 Vůbec nevím, je to velká neznámá, je to letos první závod.
00:01:17 Je zde hodně velká konkurence, takže se necháme překvapit.
00:01:22 Trojnásobný vítěz Pavel Boudný měl v zádech jako každý rok
00:01:25 silnou podporu týmu České spořitelny.
00:01:27 Navíc je známý drtivým finišem.
00:01:29 Taktika je stejná.
00:01:31 Nerad bych se pouštěl sám do nějakých úniků,
00:01:33 protože závod je opravdu dlouhý.
00:01:35 Nemusel bych vydržet tempo, mohl bych někde zůstat
00:01:38 a dostat se až někde dozadu, takže se budu spíše vozit
00:01:41 a pak ke konci útočit.
00:01:43 Já bych chtěl také bojovat o příčky nejvyšší.
00:01:48 Pokud bychom s Pavlem dojeli první a druhý,
00:01:51 tak by to bylo ideální.
00:01:55 Kromě asi 45 závodníků kategorie ELITE se na start řadili jezdci
00:01:59 dalších kategorií.
00:02:01 Nejpočetnější byla kategorie Expert mužů mezi 19 a 39 lety.
00:02:05 Těch bylo v Lipníku nad Bečvou asi 320.
00:02:19 Přesně v 9 hod. pak zazněl startovní výstřel
00:02:22 a pole se vydalo do závodu.
00:02:23 Asi nejchladnější dosavadní jarní den v sobotu nabízel
00:02:27 jen 3 stupně nad nulou a navíc foukal silný vítr.
00:02:30 Také obloha nevěštila nic dobrého a po celý průběh závodu hrozil
00:02:33 každou chvíli déšť.
00:02:42 Na ty nejlepší čekalo zhruba 225 minut na trati,
00:02:45 tedy zhruba 3,45 hodiny tvrdé dřiny.
00:02:48 V ulicích startovního města šlo spíše o uvedení závodníků na trať
00:02:52 za pořadatelským vozem.
00:03:06 Trať se oproti minulým ročníkům opět neměnila.
00:03:08 Z Lipníku nad Bečvou vedla směrem na Hlinsko a Týn nad Bečvou
00:03:12 na první stoupání a průjezd hradem Helfštýn.
00:03:15 Odtud se pak pokračovalo směrem na Zbrašov a Teplice nad Bečvou.
00:03:19 Zhruba na 48. km čekal průjezd bývalým železničním tunelem
00:03:23 ve Slavíči.
00:03:25 Dále pak startovní pole mířilo severně na vojenský újezd Libavá.
00:03:29 90km okruh se 4 občerstvovacími stanicemi se pak vracel do cíle
00:03:34 na hrad Helfštýn přes Slavkov, Loučku a opět Lipník nad Bečvou.
00:03:48 Tady jsme se posunuli zhruba na 3. km ke kamenolomu.
00:03:51 Peloton se dostával ze silnice do terénu a cyklisté se mohli
00:03:54 rozehřívat před prvním stoupáním na hrad Helfštýn.
00:03:58 To už mohlo začít opravdové závodění.
00:04:00 Trať odtud vedla směrem na obec Hlinsko.
00:04:03 Zhruba 10km obchvatem Hlinska se pak závodníci dostali
00:04:07 pod zmiňované první stoupání na Helfštýn.
00:04:12 Za Hlinskem asi na 9. km si na startovní pole počkal
00:04:16 náš kameraman na kole s čipovou kamerou
00:04:18 a podíval se zblízka na úsilí jezdců.
00:04:21 V těchto místech se pak najíždělo do lesa a objížděl se kamenolom
00:04:25 z druhé jihovýchodní strany.
00:04:39 Na čele si hlídali pozice největší favorité,
00:04:41 tedy Boudný, Hudeček, Ježek, Ulman, Bubílek či Jobánek.
00:04:50 Střihem se přenášíme na zhruba 13. km do helfštýnského podhradí.
00:04:56 Tady se z Týna nad Bečvou začínalo pomalu stoupat vzhůru.
00:04:59 Na úzkých cestičkách v lese se už mohlo začít trochu závodit.
00:05:03 Cyklisty neobtěžoval tolik vítr a mohli si jet vlastní tempo.
00:05:07 I když každý si byl vědom toho, že je čeká ještě krutých 75 km
00:05:10 do cíle.
00:05:12 Největší favorité se nesnažili trhat,
00:05:14 ale jet v početnějším balíku.
00:05:22 Jedna z prvních technických pasáží pod Helfštýnem
00:05:25 byla atraktivním místem pro diváky, kterým se nechtělo až na hrad.
00:05:29 Navíc v chladném počasí byla ochrana před nepříjemným větrem
00:05:31 pro fanoušky cenným kladem.
00:05:33 Na Hané bylo v sobotu sucho, ale zima.
00:05:37 Šedivé mraky navíc hrozily každou chvíli deštěm,
00:05:40 což by pro už tak skřehlé ruce, nohy, uši, nosy a další periferie
00:05:43 lidského těla nebyla příjemná zpráva.
00:05:46 Naštěstí podle místních pršelo všude v okolí.
00:05:49 Na trať spadlo nakonec jen pár kapek.
00:06:09 Při přejezdu hlavní silnice pod Helfštýnem vedl startovní pole
00:06:12 ke stoupání na hrad Jan Nesvatba se startovním číslem 15
00:06:15 z týmu Rubena.
00:06:17 Další favorité včetně toho největšího Pavla Boudného
00:06:20 však byli hned v závěsu.
00:06:21 Vepředu se pohybovali Matouš Ulman, Václav Ježek, Jan Strož
00:06:24 i Jan Jobánek.
00:06:33 Organizátoři, stejně jako v minulých letech,
00:06:35 nachystali bikerům prémii Zubr při nejprudším stoupání
00:06:38 pod hradem.
00:06:39 Kdo neslezl v tomto místě z kola, mohl se těšit na pivní odměnu.
00:06:44 23letý Jan Nesvatba si udržoval několikasekundový náskok i tady.
00:06:49 Mezi kořeny a kameny ve stoupání zněl především zvuk přehazovaček.
00:06:53 Tady se šlo s převody hodně dolů.
00:06:55 Málokdo si mohl dovolit jiný než nejlehčí převod.
00:07:19 Tuto náročnou prémii nakonec bez sesednutí z kola vyjelo
00:07:21 celkem 49 bikerů, kteří se mohli těšit
00:07:24 na dárkové balení piva Zubr.
00:07:33 Pojďte chlapi, super!
00:07:36 Ve startovním poli jako každý rok byli k vidění i tandemy.
00:07:39 Vyjet ale prémii ve dvou, to je prakticky nemožné.
00:07:42 I za mohutného povzbuzování diváků to prostě nešlo.
00:07:47 Omlouváme se.
00:07:52 Jak bylo vidět, když se někomu podařilo v sedle přejet
00:07:55 cílovou pásku prémie, radost byla obrovská.
00:08:02 Oproti předpokladům bylo tempo závodu vyšší,
00:08:05 takže na hrad Helfštýn čelo od startu dorazilo zhruba
00:08:08 za 35 minut.
00:08:10 Mírný náskok před helfštýnskými branami má pořád Jan Nesvatba.
00:08:15 Za ním je ale početná skupina pronásledovatelů,
00:08:19 která se při sjezdu z hradu určitě zase sjede.
00:08:26 Takže poprosím, ať nám tam šoupnou volume trochu doprava,
00:08:29 ať kluky trochu nabudíme!
00:08:32 Pořadatelé na zřícenině hradu Helfštýn ze 14. století,
00:08:35 který je jedním z nejatraktivnějších míst závodu,
00:08:38 nachystali, stejně jako v minulých letech,
00:08:39 průjezd zhruba po 15 km a pak v 90 km ještě cílovou rampu.
00:08:45 Časomíru tedy jako první protíná v čase 36:53 Jan Nesvatba.
00:08:49 Za ním jsou už na dalších místech s dvou až pětisekundovou ztrátou
00:08:53 Matouš Ulman, Jan Strož, Jan Jobánek, Pavel Boudný
00:08:56 a Václav Ježek.
00:09:00 Helfštýn je zřícenina jednoho z největších hradů u nás
00:09:03 i v celé Evropě.
00:09:04 Je postupně rekonstruován a koná se zde spousta kulturních
00:09:08 a také sportovních akcí.
00:09:11 Po průjezdu čtyřmi nádvořími zadní branou vyjíždějí
00:09:15 vedoucí závodníci zase do lesů.
00:09:17 Trasa odtud vedla východním směrem na Teplice nad Bečvou
00:09:19 a Hranice, zhruba 30 km lesním terénem.
00:09:25 Kolem hradeb byl před 2 lety prokácen asi 40 m široký
00:09:28 pás stromů, takže je Helfštýn pěkně vidět i z dálky.
00:09:32 Z hradní věže jsou v posledních 2 ročnících pěkně vidět serpentiny,
00:09:36 ve kterých sjíždějí cyklisté zpět do terénu.
00:09:45 V rozmezí půl minuty se v čele závodu pohybovalo
00:09:47 zhruba 15 závodníků.
00:09:50 Tady se samozřejmě nerozhodovalo, ale už bylo aspoň trochu jasné,
00:09:53 kdo na to dneska má a komu to moc nejede.
00:09:56 Nejlepším z polské ekipy byl na Helfštýně na 8. příčce
00:09:59 Bartolomej Wawak.
00:10:01 Lídr stáje Piotr Brzózka se po nedávném zranění předloktí
00:10:04 držel na 18. místě.
00:10:26 Střihem jsme se z Helfštýna posunuli o notný kus dále,
00:10:29 a to zhruba o 14 km do lesa na rozcestí
00:10:31 pod 479 m vysokým kopcem Maleník.
00:10:35 Po necelých 30 km se vepředu zformovala 9členná vedoucí skupina
00:10:40 v tom složení, v jakém přijížděli cyklisté na Helfštýn.
00:10:44 Na strategických pozicích vidíme vítěze dvou z posledních 3 ročníků
00:10:47 Pavla Boudného a Jana Jobánka.
00:10:49 Ztrátu z úvodu závodu stahoval vzadu v zeleném na 9. příčce
00:10:53 Jiří Hudeček.
00:10:59 V těchto místech mohli bikeři děkovat mírné zimě
00:11:02 a mizerným srážkám v posledních měsících.
00:11:05 Na rozcestí u Maleníku bývá rozhodně blátivěji.
00:11:08 Takhle se technické pasáže zvládaly v pohodě.
00:11:15 Na sjezdu v lese před Zbrašovem si na závodníky opět počkal
00:11:18 náš cyklista kameraman a můžeme vám nabídnout
00:11:21 atraktivní obrázky z adrenalinového sjezdu.
00:11:27 Rybáře, bývalá vesnice, dnes městská část Hranic.
00:11:30 To je tradiční zastávka Author Šela Marathonu.
00:11:33 Po přejezdu přes lávku přes řeku Bečvu čeká v místním autoservisu
00:11:36 druhá občerstvovací stanice.
00:11:39 Příprava doplnění kalorií před příjezdem
00:11:41 vedoucích závodníků finišuje.
00:11:43 Ještě se mažou chleby a dolévají kelímky a bidony s pitím.
00:11:47 Nabídka na občerstvení je pestrá.
00:11:51 Vepředu se stále pohybuje 9 statečných.
00:11:54 Z nich pravděpodobně vzejde vítěz.
00:11:56 Pavel Boudný má k ruce Matouše Ulmana.
00:11:59 Další týmovou spolupráci mohou využít V. Ježek s J. Strožem
00:12:02 či Jan Jobánek s Janem Nesvatbou.
00:12:07 Další skupina pronásledovatelů čítá 11 lidí
00:12:10 a má zhruba minutovou ztrátu.
00:12:12 Ještě není před polovinou závodu nic ztraceno
00:12:15 a také z této skupiny se ještě může útočit na přední umístění.
00:12:28 Tempo se v autoservisu pochopitelně malinko zpomalilo
00:12:31 doplněním zásob.
00:12:33 Občerstvovací stanice nabízí tradičně banány, sušenky,
00:12:36 čokoládky, koláčky či chleba s pomazánkou.
00:12:39 Ve 2. polovině závodu jsou na trati ještě 2 občerstvovací stanice.
00:12:43 První je v Uhřínově na 61. km a poslední ve Slavkově na 71. km.
00:12:49 Ta v Rybářích je 2. v pořadí.
00:12:51 První byla na 20. km nad Hubertem.
00:13:05 Z občerstvovací stanice v Rybářích se posouváme v dění o další 4 km
00:13:09 dále a blížíme se na atraktivní místo pod železničním viaduktem.
00:13:14 Tudy protéká potok Žabník a kolem něho nejprve čeká podjezd
00:13:17 rychlostní silnice z Hranic směrem na Lipník
00:13:20 a pak právě železniční viadukt.
00:13:35 Starý železniční viadukt mezi Drahotušemi a Slavíčí
00:13:38 očekává průjezd 500 bikerů a těší se na další
00:13:41 komické příběhy.
00:13:43 V Žabníku asi smočí nohy a možná i tělo nemálo cyklistů.
00:13:47 V minulosti se jich tu hodně vykoupalo,
00:13:49 protože průjezd je nesmírně technicky náročný.
00:13:52 I ti nejlepší tady často volí sesednutí z kola,
00:13:55 jak vidíme u vedoucí skupinky.
00:13:57 Pavel Boudný je jako chytrá horákyně, jede a nejede.
00:14:01 Ostatně, po závodě polská ekipa při své premiérové účasti
00:14:04 přiznávala, že viděla ukázky na Youtube.com
00:14:07 a z tohoto místa měla mírné obavy.
00:14:11 Vidíte, že styl překonávání viaduktu může být velmi různorodý,
00:14:15 ale z elitních závodníků se s obtížnou pasáží vypořádali
00:14:18 všichni bez problému.
00:14:28 Kolo na zadní a pěšky, to je nejjistější způsob,
00:14:31 i když chodit v cyklistických tretrách v kufrech
00:14:34 po hladkých kamenech také není nejlehčí disciplína.
00:14:40 S viaduktem se většina závodníků vypořádala se ctí.
00:14:43 Před naší televizní kamerou se nikdo nechtěl vymáchat,
00:14:46 zvlášť v tak chladném počasí, jaké v sobotu panovalo.
00:14:49 Vyjet mokrý do 3stupňové zimy a silného větru,
00:14:52 to by bylo o zdraví.
00:14:54 Z nebezpečného viaduktu trať vedla do opuštěného železničního tunelu.
00:14:58 Během jednoho km ve Slavíči tak čeká startovní pole
00:15:01 další bonbónek od pořadatelů.
00:15:12 Při příjezdu k tunelu už je vedoucí skupinka 10členná.
00:15:16 Ještě podjedou 2x pod současnou páteřní republikovou tratí
00:15:20 z Bohumína na Prahu.
00:15:31 V minulých letech byl slavíčský tunel obsypán fanoušky,
00:15:34 ale v sobotní zimě opravdu nebylo o co stát.
00:15:37 10členná skupina najíždí do slavíčského tunelu
00:15:39 a alespoň při vjezdu je povzbuzuje tradiční důlní siréna.
00:15:45 Po 260 m v 6 m vysokém tunelu vyjíždí 10členná skupinka
00:15:52 uprchlíků do závěrečných 40 km směrem na vojenský újezd Libavá.
00:15:58 Obhájce prvenství Pavel Boudný se drží na 9. příčce,
00:16:01 ale teď je na nějaké nástupy opravdu ještě brzy.
00:16:04 Nemusí se nějakého trháku obávat.
00:16:10 POVZBUZOVÁNÍ
00:16:12 Slavíčský nebo-li také Ferdinandův železniční tunel byl postaven
00:16:15 v polovině 19. století za Rakouska-Uherska.
00:16:18 Do provozu byl uveden na severní dráze císaře Ferdinanda
00:16:21 na trase Lipník nad Bečvou
- Bohumín v roce 1847.
00:16:25 Už v roce 1895 ale jezdily vlaky po 200 m vzdáleném
00:16:29 železničním koridoru, kde se jezdí dodnes.
00:16:34 V následujících 100 letech byl tunel využíván
00:16:37 třeba jako skladiště brambor.
00:16:39 V r. 1965 se uvažovalo o jeho opětovném využití,
00:16:42 když se plánovala 3. kolej hlavní tratě.
00:16:45 Naštěstí pro obyvatele Slavíče k tomuto plánu nedošlo.
00:16:53 Vítejte v "Pekle," dalo by se říct.
00:16:56 Další zastávkou našich kamer byl 65. km trasy na Hranicích
00:16:59 vojenského újezdu Libavá.
00:17:02 Jde o hluboké, sevřené a úzké údolí Jezerského potoka,
00:17:05 které působí stísněně a tajuplně, proto asi název Peklo.
00:17:10 Na vedoucích příčkách se ani 25 km před cílem nic zásadního nemění.
00:17:15 Vepředu jsou stále Nesvatba, Ulman, Ježek, Hudeček, Strož
00:17:18 a samozřejmě nechybí Boudný.
00:17:34 Nejlepšími z polské stáje jsou Bartolomej Wawak
00:17:37 a také Piotr Brzózka s Mariuszem Kowalem.
00:17:40 Wawak jede v první skupině, další 2 Poláci jedou se ztrátou
00:17:43 za 1. desítkou.
00:17:48 Peklo a všech dalších 25 km ve vojenském újezdu Libavá
00:17:52 patří k těm nejatraktivnějším pasážím závodu.
00:17:55 Ostatně, do vojenského újezdu se jen tak nepodíváte.
00:17:58 Pro všechny i rekreační cyklisty jsou zdejší cestičky mimořádně
00:18:01 lákavé svou opuštěností a téměř nulovou hustotou provozu.
00:18:51 Střihem se posouváme z Pekla o dalších 5 km dále
00:18:54 před Slavkov na 70. km.
00:19:00 Ve sjezdu už se začíná vedoucí skupina trhat.
00:19:03 Pomalu se začnou zkoušet nástupy, protože všichni vědí,
00:19:06 že v závěru bývá nejsilnější Pavel Boudný
00:19:08 a jeho silné hokejové nohy.
00:19:10 Sjezd v lese je technicky hodně náročný a zmrzlé ruce
00:19:13 musí být na brzdách hodně citlivé.
00:19:16 Když ale někdo adrenalinové sjezdy umí, může soupeřům odskočit
00:19:19 a ušetřit později nějaké ty síly na závěrečný útok.
00:19:29 Na vedoucích pozicích se stejně jako loni drželi Pavel Boudný,
00:19:32 jeho týmový kolega Matouš Ulman a Václav Ježek.
00:19:35 To jsou stálice Author Šela Marathonu.
00:19:38 Naopak z vedoucí skupiny se malinko propadli Jan Jobánek
00:19:41 a Radim Kovář.
00:20:14 81. km a průjezd kolem rybníku před obcí Loučka.
00:20:18 To je další zastávka našich kamer.
00:20:20 Tady už čeká závodníky rovinka přes Lipník nad Bečvou
00:20:23 až pod hrad Helfštýn.
00:20:25 V této pasáži bude asi největší prostor ke zkoušce úniku
00:20:28 před vyvrcholením závodu.
00:20:30 Vedoucí šestice se však hlídá.
00:20:32 Naopak zezadu už těžko někdo přiskočí.
00:20:35 Vítěz vzejde ze šestice Matouš Ulman, Jiří Hudeček,
00:20:38 Václav Ježek, Jan Nesvatba, Pavel Boudný a Jan Strož.
00:20:45 Další v pořadí už mají 10 km před cílem více než 4min. ztrátu
00:20:50 a to už dohnat nepůjde.
00:20:52 V Lipníku na mostě je vedoucí skupinka v pořadí Pavel Boudný,
00:20:55 Jan Nesvatba, Václav Ježek, Matouš Ulman, Jiří Hudeček
00:21:00 a Jan Strož.
00:21:02 Ještě sjezd pod most a už se kolem Bečvy pojede
00:21:04 do závěrečných 7 km.
00:21:06 Největší ambice na prvenství ze skupinky mají pochopitelně
00:21:09 Pavel Boudný, ale počítat by se mělo také s Václavem Ježkem
00:21:12 a Jiřím Hudečkem.
00:21:16 Z Týna nad Bečvou už se podél silnice stoupá vzhůru.
00:21:20 Tady už jde opravdu o to, kdo bude mít nejvíc sil
00:21:22 a udrží vysoké tempo.
00:21:25 Urvat Pavla Boudného se pokouší především Jiří Hudeček v zeleném,
00:21:29 který měl velkou chuť vyhrát.
00:21:31 Za 6člennou skupinkou vzadu vidíme Bartolomeje Wawaka,
00:21:34 který se snaží ještě do bojů o pódium zasáhnout.
00:21:50 Pavel Boudný a Jiří Hudeček, to jsou v závěrečném kopci
00:21:53 patrně nejsilnější hráči.
00:21:55 Počítat by se mělo ještě s Václavem Ježkem.
00:22:00 Pavel Boudný ale nastupuje a drží neuvěřitelnou frekvenci.
00:22:04 Tohle asi soupeři neuvisí.
00:22:06 Další trojka Ulman, Strož, Nesvatba už je možná smířena,
00:22:09 že v posledním kopci ztrácejí medailové ambice.
00:22:18 Pavel Boudný svůj nástup zvládl a nedal stejně jako loni
00:22:21 v závěrečném kopci nikomu šanci.
00:22:26 Teď budeme vědět, kdo se stal letošním vítězem jubilejního
00:22:28 15. ročníku Author Šela Marathon.
00:22:31 V čase 3 hod. 42 min. a 49 sekund dojíždí na Helfštýně
00:22:34 na cílovou rampu a jasně vítězí, už počtvrté.
00:22:39 POTLESK
00:22:49 Zklamaný na 2. místě dojíždí Jiří Hudeček s 13sek. ztrátou.
00:22:58 Číslo 4 Václav Ježek!
00:23:01 O dalších 14 sekund zpět je třetí Václav Ježek.
00:23:04 Ten vypadá vcelku spokojeně.
00:23:16 Schovával jsem se, jak se dalo.
00:23:18 Na špici jsem moc nechodil, protože jsem věděl,
00:23:21 že je to zbytečné, že bych stejně nic nezmohl
00:23:23 ani neujel a potřeboval jsem sílu na závěr.
00:23:26 Tady už jsem si věřil, až jsem se bál,
00:23:29 abych neurval řetěz, ale technika nezklamala,
00:23:31 vydržela, takže spokojenost.
00:23:34 Bylo jasné, že to dojede pod poslední kopec
00:23:36 a rozhodne se až v posledním výjezdu.
00:23:39 Pavel byl tady nejsilnější, takže nebylo co řešit.
00:23:44 Docela jsem se divil, že se nikdo o velké nástupy
00:23:46 nepokoušel.
00:23:48 Rozhodovalo se to až tady pod kopcem
00:23:50 a tady se ukázalo, kdo na to nejvíce má.
00:23:54 Můžu říct, že závod byl perfektně připravený,
00:23:57 trasa byla moc pěkná.
00:23:59 Je to tady výborný závod, moc se nám to líbilo.
00:24:03 Za medailisty dojeli 4. Matouš Ulman, 5. Jan Nesvatba
00:24:06 a 6. Jan Strož.
00:24:08 Všichni se vešli v cíli do jedné minuty.
00:24:10 S tímto konstatováním se loučíme a u dalších bikerských závodů
00:24:13 na viděnou.
00:24:18 Skryté titulky: Lucie Nápravníková, ČT 2014