Souhrn toho nejpodstatnějšího ve světě filmových pláten
Film 2014
Premiéra: Pátek 13. 6. 2014 na ČT art00:00:16 Dobrý den, přátelé,
00:00:19 do českých kin míří vztahové drama Všiváci.
00:00:21 Hvězdně obsazený snímek má premiéru příští týden
00:00:24 a do kina nás na něj pozve
00:00:26 jeho scénárista a režisér Roman Kašparovský.
00:00:29 Belgický kameraman Willy Kurant
00:00:31 stál u zrodu nové vlny v 60. letech.
00:00:34 V Praze přednášel v rámci Kameramanských dnů.
00:00:39 Po roce se opět otevřelo letní kino
00:00:41 ve Žlutých lázních v Praze-Podolí. Podíváme se tam.
00:00:46 Česká televize natáčí pokračování seriálu Znamení koně.
00:00:50 Připomeňme si farmu Slunečná hora
00:00:52 a některé hlavní hrdiny příběhu.
00:00:59 Pojď, pojď, pojď.
00:01:06 Je fakt dobrá.
00:01:09 Čím dál lepší a lepší. Jestli bude takhle dál poctivě makat,
00:01:11 tak je z ní do pár let žokejská hvězda.
00:01:20 Před ní bych to neříkal, ale to je v genech.
00:01:23 Víc ho seber! Necháváš mu moc volnou otěž.
00:01:26 Já vím, ale jinak dobrý!
00:01:33 Tak jak je dnes na cvičišti? Doufám, že těžko.
00:01:36 -Znáte to přísloví?
-Nebojte.
00:01:39 Na neděli má v Mostě Floyd rezervované 1. místo.
00:01:41 Na to já mám čuch, věřte mi.
00:01:44 Hostem Filmu je scénárista seriálu Znamení koně Roman Kopřivík.
00:01:47 Točíte druhou řadu, respektive právě byla dotočena,
00:01:50 to znamená, že první řada byla velmi úspěšná.
00:01:53 Máte nějaká čísla, třeba kolik lidí vidělo ten seriál?
00:01:56 Já co si pamatuji za tu dobu,
00:01:58 určitě to bylo nad milion diváků na díl
00:02:03 plus přes 300 000 na internetu, takže nebyla špatná sledovanost.
00:02:06 Tak to velká gratulace. Vy sám jezdíte na koni?
00:02:09 Občas jsem to zkusil, ale nemůžu říct, že jezdím.
00:02:12 A jak přišla ta inspirace, napsat seriál právě z takového prostředí?
00:02:16 Bylo to zadání pana producenta Skaunice
00:02:21 z Filmových ateliérů Zlín.
00:02:24 U první řady tu myšlenku měl už delší dobu
00:02:28 a oslovil lidi, kteří by to byli schopní zrealizovat.
00:02:33 Jak jste se do toho dostával? Do toho prostředí.
00:02:36 Pro mě to bylo hodně přínosné a hodně pěkné,
00:02:40 protože jsem se musel začít potkávat s lidmi od koní
00:02:45 a dozvídat se spoustu detailů,
00:02:48 věcí, které souvisejí se životem kolem koní.
00:02:53 Je to hodně poučné pro člověka a hlavně moc příjemné,
00:02:56 protože jsou to všechno moc dobří lidé.
00:03:00 Nová řada bude mít také 13 dílů. Asi neprozradíte úplně všechno,
00:03:03 ale kam se asi tak posunou příběhy jednotlivých postav?
00:03:08 Posun oproti první řadě začíná děj asi dva roky po konci první řady,
00:03:14 posun, se dá říct, že je v tom, že tam bude víc koní,
00:03:18 to můžu divákům slíbit, asi budou rádi.
00:03:21 Hlavní příběh, který se táhne 13 dílů,
00:03:25 je příběh Kláry Horové a klisny Blue Mystery,
00:03:30 které se ocitly obě shodou okolností v pozici outsidera,
00:03:35 takže příběhy jsou hodně svázány s prostředím koní.
00:03:43 Režisér Milan Cieslar sestavil opravdu hvězdný tým.
00:03:47 Co to pro vás jako pro scenáristu znamená,
00:03:50 když potom věty, které napíšete, říkají hvězdy typu Richard Krajčo,
00:03:53 Vilma Cibulková?
00:03:56 -Nějak rozkvete ta věta?
-Určitě.-Popište to.
00:03:58 Je to radost, samozřejmě a člověk taky může mít důvěru k hercům,
00:04:04 protože oni vědí, co hrají a jsou to excelentní herci,
00:04:08 nechci nikoho z nich jmenovat,
00:04:10 protože bych je nemohl vyjmenovat všechny,
00:04:13 a je to opravdu seriál nabitý
00:04:16 dobrými herci a hereckými hvězdami
00:04:19 a je to potom velká radost vidět, jak oni s tím pracují.
00:04:25 Druhá řada je pro vás jiná práce, když už víte, znáte postavy,
00:04:29 právě s reálnými herci? Píše se to lehčeji třeba?
00:04:33 Píše se to jinak, určitě, a taky jsme se,
00:04:38 protože na scénářích spolupracuje tým scenáristů,
00:04:43 tak vlastně mohli jsme se i poučit z první řady právě v tom,
00:04:48 že třeba jsme chtěli, aby to bylo víc o koních,
00:04:51 aby tam bylo víc koní v seriálu.
00:04:54 Je tam velký důraz na osobní příběhy postav,
00:04:59 takže myslím si, že v tom je posun oproti té první řadě výrazný.
00:05:05 Jak dlouho vzniká 13 dílů? Jak dlouho to píšete?
00:05:09 Nevím, jak široký je ten tým...
00:05:12 Tahle druhá řada se psala asi rok a půl.
00:05:16 Bylo to i proto, že podobně jako u první řady
00:05:20 bylo napsáno několik prvních dílů a začalo se točit,
00:05:25 takže bylo možné jít zpátky do scénářů
00:05:28 a měnit, upravovat věci,
00:05:31 podle toho, tak se v jednotlivých dějových liniích vyvíjely,
00:05:35 jak vypadaly v realizaci.
00:05:39 Jak silně funguje vaše spolupráce s režisérem Milanem Cieslarem?
00:05:42 Chodíte se třeba dívat i na plac?
00:05:46 Není to časté, není to nezbytné, ale byl jsem se podívat.
00:05:53 Obvykle scenáristi ani tolik nechodí
00:05:57 a obvykle lidi ze štábu ani nejsou rádi, když tam autor je,
00:06:01 ale pro mě to bylo vždycky příjemné
00:06:04 a zároveň je to i poučné,
00:06:07 protože si člověk může uvědomit,
00:06:10 jakým způsobem herci a režisér s tím textem pracují,
00:06:13 a může podle toho se i chovat dál při psaní.
00:06:16 Velmi důležité pro seriál je, že je vizuálně velmi krásný.
00:06:21 Už s tím jste do toho šel?
00:06:24 S tím jste to psal, že by takto mělo vypadat?
00:06:27 Byla to jedna z podmínek.
00:06:32 Je to něco, co je charakteristické pro ten seriál,
00:06:37 co diváci od něj očekávají, ti, kteří ho znají.
00:06:41 A to je jedna z podmínek Znamení koně,
00:06:45 že je to seriál, který je hodně exteriérový,
00:06:48 hodně v reálech se točí, takže tam velkou a pěknou roli
00:06:52 hraje krásná moravská krajina z okolí Zlína.
00:06:57 Dělá to tu atmosféru a dělá to ten seriál odlišný od toho,
00:07:01 co ve většině jsou diváci třeba zvyklí vídat v televizi teď.
00:07:05 Když píšete v týmu, tak přece jenom vy jako scenárista
00:07:09 jste pod tím hlavním podepsán.
00:07:12 Je to vaše nejrozsáhlejší práce scenáristická, tento seriál?
00:07:15 Dá se říct.
00:07:18 Kdybyste to měl srovnat, v čem je to obtížné?
00:07:21 Dvě třináctidílné řady,
00:07:24 v čem je úskalí takhle širokého záběru?
00:07:28 Struktura třináctidílného seriálu je možná obtížná
00:07:35 nebo má charakteristiku v tom,
00:07:38 že je potřeba dějové linie vyklenout přes těch 13 dílů.
00:07:43 To znamená, že je potřeba aby každý příběh, který tam je,
00:07:46 měl nějaký začátek, prostředek, konec,
00:07:50 a aby udržel diváckou pozornost po celou dobu 13 dílů.
00:07:53 Zatím ještě nevíme, kdy bude druhá řada vysílána,
00:07:57 ale teď jste ve fázi, kdy se právě dotočilo.
00:08:00 Teď se dotočilo a dokončuje se posledních pět dílů.
00:08:03 Děkuji za návštěvu a moc se těším na novou řadu seriálu.
00:08:07 -Ať se vám daří.
-Děkuji, na shledanou.
00:08:32 Americký komediální western Všechny cesty vedou do hrobu.
00:08:35 Albert se protlouká jako nepříliš úspěšný pasák ovcí,
00:08:38 bydlí u rodičů a právě dostal kopačky od okaté Louise,
00:08:41 které vadí jeho celoživotní zbabělost.
00:08:44 Ke své smůle totiž žije v době,
00:08:46 kdy se každý druhý konflikt řeší soubojem na pistole,
00:08:48 a on přitom vůbec neumí střílet.
00:08:51 I na notorického outsidera se ale někdy může usmát štěstí.
00:09:24 Životopisné drama koprodukce Francie, USA, Belgie, Itálie,
00:09:28 Grace, kněžna monacká.
00:09:31 Druhý snímek, který vstupuje tento týden do českých knih.
00:09:33 Příběh hollywoodské hvězdy a držitelky Oscara Grace Kelly,
00:09:36 která se vzdala své oslnivé kariéry
00:09:39 a odešla do zcela neznámého světa.
00:09:41 Na samém vrcholu slávy,
00:09:43 kdy jí Hollywood a diváci leželi u nohou,
00:09:46 se provdala za monackého knížete Rainiera III.
00:09:49 a stala se navždy Grace, kněžnou z Monaka.
00:09:52 Snímek zahájil letošní filmový festival v Cannes.
00:09:54 Novináři ho vybučeli
00:09:57 a samotný monacký kníže a jeho sestry
00:09:59 se od něj distancovali.
00:10:02 Vedle Nicole Kidman prý byly do role kněžny zvažovány
00:10:04 Jessica Chastain, Charlize The Ćin
00:10:06 nebo Gwyneth Paltrow.
00:10:08 Korejský film Sněhoborec měl asijskou premiéru
00:10:11 už v létě minulého roku.
00:10:13 Teď se snaží dobýt i Spojené státy.
00:10:15 V Los Angeles představil
00:10:18 svůj první americký koprodukční film Sněhoborec
00:10:20 korejský režisér Bong Joon-ho.
00:10:22 Jeho filmařské dílo je v jeho rodné zemi dobře známé
00:10:25 a obvykle patří
00:10:27 k nejdiskutovanějším korejským titulům.
00:10:29 Jestli obstojí i ve Spojených státech, ukáže až čas,
00:10:32 zatím na filmové databázi získal sedm bodů z deseti.
00:10:48 Příběh se odehrává
00:10:50 v postapokalyptické budoucnosti roku 2031,
00:10:53 kdy na zemi nastala doba ledová.
00:10:56 Země je obydlena jen hrstkou lidí,
00:10:58 kteří se nacházejí v přeplněném vlaku jménem Sněhoborec.
00:11:01 Ve vagonech jsou rozmístěni podle sociálního postavení,
00:11:05 od nejchudších až po ty nejbohatší.
00:11:07 Proti tomuto systému vypukne vzpoura.
00:11:10 V hlavních rolí se představí
00:11:12 Chris Evanse, Ed Harris nebo Tilda Swinton.
00:12:03 Mrazivý konec světa se natáčel v Barrandovských studiích v Praze.
00:12:07 Ve filmu se tedy objeví desítky českých komparsistů.
00:12:10 Když budete snímek bedlivě sledovat,
00:12:13 třeba tam zaslechnete i češtinu.
00:12:16 Belgický kameraman Willy Kurant točil
00:12:18 s takovými režisérskými jmény, jako jsou Orson Welles,
00:12:21 Jean-Luc Godard nebo Valker Schlönndorff.
00:12:24 Stál také u zrodu nové vlny v 60. letech.
00:12:27 V Praze přednášel v rámci Kameramanských dnů.
00:12:31 Je dobrá kamera něco, čeho bychom si měli všimnout?
00:12:35 Myslím tím, měl by si běžný divák dobrou práci kamery uvědomovat?
00:12:42 Já nevím, jestli veřejnost opravdu oceňuje to, co děláme,
00:12:47 jestli se ptáte právě na tohle.
00:12:49 Dobrá kamera se musí hlavně držet scénáře a vize režiséra,
00:12:52 jeho vizuální představy.
00:12:59 Filmový jazyk znamená hlavně scénář. Ale potom...
00:13:04 Bez obrazu by to byla rozhlasová hra.
00:13:07 Takže je to jedna z nejdůležitějších součástí filmu.
00:13:15 Na obraz se přece budete dívat.
00:13:18 Musí být pořád zářivě krásný?
00:13:20 Pokud je to drama, tak určitě ne,
00:13:23 protože když bude herečka zářit v dramatu, kde má právě plakat,
00:13:26 tak to děláte špatně. Lidem to nebude dávat smysl.
00:13:29 Musíte se prostě přizpůsobit.
00:13:35 V průběhu let jste natáčel s mnoha skvělými režiséry.
00:13:38 Změnilo se nějak zásadně natáčení filmů?
00:13:41 Nebo jsou ty úplné základy pořád stejné?
00:13:50 Ani ty základy už nejsou úplně stejné.
00:13:54 Z mnoha technických důvodů, ale také kvůli stylu,
00:13:57 který se změnil s novou vlnou.
00:14:02 S novou vlnou to bylo složitější.
00:14:04 Někdo ji miloval s tím, že je to fantastické hnutí,
00:14:07 ale establishment s tím nesouhlasil.
00:14:10 Například když vyberu něco ze své práce,
00:14:14 natočil jsem muzikál s Annou Kareninou v hlavní roli.
00:14:18 A prezident kameramanské asociace přiběhl k producentům,
00:14:22 kteří tuhle show produkovali,
00:14:24 a vůbec nechápal, jak to, že mě to nechali dělat.
00:14:31 Tvrdil, že by mě za ten materiál měli hnát před soud.
00:14:37 Je to prostě hodně subjektivní.
00:14:40 Ten film měl jinak skvělé recenze.
00:14:45 Establishmentu prostě nějakou dobu trvalo,
00:14:47 než se na to adaptoval.
00:14:50 Ale rozhodně nemám nic proti klasické práci.
00:14:52 I ta může být úžasná a mě baví jednou za čas takhle točit.
00:14:55 Ale jak už jsem říkal,
00:14:57 vždycky záleží hlavně na tom, o čem točíte.
00:15:02 V poslední době je velkou otázkou,
00:15:05 jestli točit postaru na film nebo plně digitálně.
00:15:08 Co si o tom myslíte vy?
00:15:11 Víte, omlouvám se, jestli budu vypadat
00:15:14 jako přestárlý retropáprda, točil jsem digitálně roky předtím,
00:15:17 než se to stalo módou, protože jsem dělal televizní pořady
00:15:21 se slavným režisérem Jeanem-Christophem Avertym,
00:15:25 ale nikdy jsem nenatočil celovečerní snímek
00:15:28 jinak než na film.
00:15:34 Je pravda, že digitál po mně nikdo nechtěl.
00:15:37 Prostě netočím s režiséry, kteří by mě do toho nutili.
00:15:44 Stačí jenom připomenout,
00:15:47 že většina slavných amerických režisérů
00:15:49 nechce točit digitálně.
00:15:52 Všichni, od Scorseseho až po Spielberga,
00:15:55 je jich spousta, jsou úplná liga odporu.
00:16:02 I poslední film, který jsem loni točil, Žárlivost,
00:16:06 snímek Phillippa Garella, jsem točil na film.
00:16:11 Protože díky tomu jsem dokázal dosáhnout toho,
00:16:14 co po mně režisér chtěl.
00:16:17 Věděl jsem třeba, že když budu v tomhle světle exponovat takhle,
00:16:20 dostanu naprosto černou tam, kde budu chtít.
00:16:25 A to jsou věci, které přicházejí z mého mozku,
00:16:28 a já nechci, aby za mě přemýšlel nějaký stroj. To je moje odpověď.
00:16:32 Prostě si nedokážu představit Orsona Wellese, jak točí digitálně.
00:16:35 Je pravda, že už tady s námi není,
00:16:38 ale prostě si ho tak nedokážu představit.
00:16:41 Víte, je tam vždycky něco emocionálního,
00:16:44 vztah mezi kamerou a lidmi kolem ní.
00:16:47 To herce neruší, ale pomáhá jim to.
00:16:50 Ale to je úplně jiný úhel pohledu.
00:16:54 Po roce se opět otevřelo letní kino
00:16:57 ve Žlutých lázních v Praze-Podolí.
00:17:00 Po osm úterních večerů nabídne na břehu Vltavy
00:17:02 to nejlepší z italské kinematografie.
00:17:12 Dnes už legendární Prázdniny v Římě
00:17:15 s Audrey Hepburn a Gregory Peckem z roku 1953.
00:17:18 Na oscarovou romantickou komedii dorazilo údajně až 5 000 diváků,
00:17:22 a úspěšně tak zahájilo sezonu italských filmů pod širým nebem.
00:17:26 To během června a července nabídne
00:17:29 italskou klasiku i současné snímky.
00:17:37 Nabídku klasické kinematografie doplní po Prázdninách v Římě
00:17:40 třeba Felliniho Ginger a Fred s Marcello Mastroiannim,
00:17:43 Nástrahy velkoměsta nebo komediální válečné drama
00:17:46 Roberta Benigniho Život je krásný.
00:17:54 Současnou italskou produkci
00:17:57 zastoupí politická komedie Ať žije svoboda,
00:17:59 romantické drama režiséra Giuseppe Tornatoreho
00:18:02 Nejvyšší nabídka
00:18:04 i Oscarem oceněná Velká nádhera.
00:18:34 Největší hity italské kinematografie
00:18:36 bude letní kino ve Žlutých lázních promítat zdarma každé úterý
00:18:40 po setmění do 29. července. A to stylově,
00:18:43 samozřejmě v italském originále s českými titulky.
00:18:55 Do českých kin míří nový tuzemský snímek Všiváci.
00:18:58 Vznikl ve spolupráci s Českou televizí.
00:19:01 Premiéra bude za týden 19. června.
00:19:03 Tady je pozvání do kina.
00:19:12 -Co to pořád děláš?
-To mě naučil brácha.
00:19:15 Co ten tvůj brácha vlastně dělá? Byl voják. Má dvě děti,
00:19:18 život na hovno.
00:19:20 -Ahoj, mami.
-Odešla od tebe žena.
00:19:23 Dej mi pusu nebo tě zbiju jako psa.
00:19:26 -Vždycky jsi mě milovala víc než bráchu. -Mám strach.
00:19:29 -Čeho by ses bála?
-Táta si zase půjčil peníze.
00:19:32 Vojedu tě jako fenku na podlaze.
00:19:35 Dvacet let se snažím zjistit, co mě nutí,
00:19:37 abych se všem ženským ve svém životě jen mstil.
00:19:40 Říkám, že jsi taková svině.
00:19:57 To je moje holka, rozumíš?
00:20:00 No ty zase vypadáš.
00:20:02 Jednoduchá akce, stoprocentní úspěch.
00:20:05 Taky máš někdy pocit, že vidíš něco, co není skutečnost?
00:20:08 Jsi tu vůbec?
00:20:10 Dnes sbalíme holky.
00:20:13 Kouříte?
00:20:15 To víš, že jsem tvoje holka.
00:20:18 Peněz, že nebudeš vědět, co s nimi.
00:20:21 -Půjčil sis a prohrál.
-Já jsem chtěl vyhrát.
00:20:33 A do kina nás pozve také scenárista a režisér
00:20:36 filmu Všiváci Roman Kašparovský.
00:20:38 Jaké emoce převažují těch několik dnů před premiérou?
00:20:42 Emoce na mé straně jsou spíše očekávání.
00:20:45 Jsem zvědavý, jak to bude vypadat. Celkově.
00:20:48 Vy máte za sebou velké produkce různých filmů i zahraničních,
00:20:51 teď naposledy třeba jste produkoval snímek Tři bratři,
00:20:55 pohádka Jana Svěráka.
00:20:58 Jaké to bylo, když jste o place, a na place
00:21:00 rozhodoval vy sám poprvé?
00:21:03 Co se týká Všiváků, to byl velký zážitek,
00:21:07 moc jsem se na to těšil a moc mě to bavilo.
00:21:10 Výhoda veliká bylo, že mám za sebou hodně natáčení
00:21:13 a plac mě baví a jsem zvyklý na place být.
00:21:16 Takže pro mě to je takový denní chleba.
00:21:19 Nejvíc si užívám plac.
00:21:22 Někteří režiséři mají problém s placem
00:21:24 a raději to stříhají v postprodukci
00:21:27 nebo to připravují ve scénáři,
00:21:30 a já jsem se snažil docela si ten plac užít.
00:21:32 Které prostředí byl nejobtížnější? Napadá mě Afghánistán, Lógar.
00:21:37 Je tam několik situací... Má to vždycky jiné parametry,
00:21:40 má to něco pro a něco proti, je to zajímavé,
00:21:44 každopádně pro mě bylo zajímavé natáčení,
00:21:47 to jsme dělali na FAMU dole ve studiu,
00:21:50 a tam jsme natáčeli jedním záběrem scénu v hotelovém pokoji
00:21:55 a je tam asi pět nebo šest herců celkem v té jedné scéně.
00:22:01 A to dát dohromady, vytvořit tu scénu,
00:22:04 dát dohromady herecké projevy ve spolupráci s kamerou,
00:22:07 to pro mě bylo velice zajímavé a strašně jsem si to užíval.
00:22:12 Pak samozřejmě byly skvělé momenty,
00:22:15 když jsme byli někde jenom s jedním hercem
00:22:18 a člověk si užívá to, jak on hraje,
00:22:21 bez jakéhokoli dialogu nebo monologu a tak dál,
00:22:25 a pak bylo natáčení v Afghánistánu,
00:22:28 které bylo velice specifické,
00:22:31 to jsem předtím ještě nezažil, něco podobného,
00:22:34 a bylo to hodně intenzivní.
00:22:36 Takže všichni na to dobře vzpomínáme,
00:22:39 byl to pro nás obrovský zážitek včetně herců, včetně štábu,
00:22:42 co jsme tam byli, a bylo to veliké.
00:22:45 Film jsem už viděla, mně se líbil velmi,
00:22:47 skutečně velmi, přeji vám, ať přijde hodně diváků,
00:22:50 tak nadšených, jako jsem já.
00:22:53 Co mě zaujalo,
00:22:56 jednak vizuální stránka, naprosto skvělá,
00:22:58 jednak herecké výkony, jednak ten váš příběh.
00:23:02 Jak dlouho jste tvořil ten příběh dvou bratrů v průběhu let?
00:23:08 Ono je to těžko říct.
00:23:11 Neobjektivně, nebo kdybych řekl,
00:23:14 že o tom subjektivně začnete přemýšlet,
00:23:16 zvažujete, máte nějaké nápady, hromadí se vám to,
00:23:19 cizelujete tu myšlenku,
00:23:21 tak to bylo třeba řekněme od roku 2004, 2005,
00:23:25 to znamená, to je skoro 10 let.
00:23:28 A tohle období trvalo asi tak do roku 2007,
00:23:31 kdy jsem dospěl k názoru, že už to je celé uzavřené
00:23:34 a že má smysl si sednout a napsat to,
00:23:37 takže první verze scénáře z roku 2007
00:23:40 do realizace 2012, to je asi pět let.
00:23:44 Teď k vizuální stránce, za kamerou Vladimír Smutný,
00:23:47 ale měl jste to asi vymyšleno,
00:23:51 já samozřejmě vím, že Vladimír Smutný je první liga.
00:23:55 Vladimír Smutný je absolutně první liga, to je extraliga.
00:23:58 A byla to úžasná záležitost,
00:24:01 moc mě těšilo s ním spolupracovat
00:24:04 a doufám, že se ještě spolu nějak potkáme.
00:24:07 Teď na Třech bratrech jsme se také viděli,
00:24:10 takže je radost ho sledovat, když pracuje.
00:24:13 Ale to, že ten film vypadá neevropsky,
00:24:16 to už byla vaše myšlenka?
00:24:18 Já si myslím, že asi to byl jeden z důvodů,
00:24:21 proč Vladimír do toho chtěl jít, tenkrát jsme si sedli nad scénářem,
00:24:24 já jsem mu řekl nějakou základní vizi,
00:24:27 jak si představuji, že ten film má vypadat,
00:24:30 a řekl jsem mu, že bych tam chtěl různé barevné ladění
00:24:33 k jednotlivým postavám a tak dál,
00:24:35 a měl jsem pocit, že to byla jedna z věcí, která ho potěšila,
00:24:39 a byl to jeden z důvodů, proč do toho šel.
00:24:42 Herecký mix taky neobyčejný.
00:24:44 Ondra Vetchý tady byl před 14 dny nebo před třemi týdny,
00:24:47 o tom mluvit nemusíme, protože on sám byl okouzlující,
00:24:50 tak Jiří Langmajer, jak se mu chtělo hrát tu roli?
00:24:52 Jirka měl chudák těžké období, protože permanentně hrál,
00:24:55 hrál po nás, skončil, večer šel hrát Richarda na Hrad,
00:24:59 v noci, když to skončilo, se šel na pár hodin vyspat,
00:25:02 a zase ráno jsme ho, chudáka, táhli z postele.
00:25:05 Ta únava se mu hodila pak.
00:25:08 Ano, je pravda, že byl velice přesvědčivý,
00:25:10 co se týká únavy, a ve filmu má být unavený a zlomený.
00:25:13 Vlastně pro mě jako režiséra to bylo asi v pořádku,
00:25:16 na druhou stranu samozřejmě mi ho bylo líto,
00:25:19 protože jsem věděl, že do toho dává strašně moc energie
00:25:22 a že je to pro něj vysilující velice.
00:25:25 Ale ten výsledek je skvělý z mého pohledu.
00:25:28 Jejich maminku hraje Iva Janžurová,
00:25:31 také sázka na jistotu, ale trošku v jiné poloze.
00:25:34 U paní Janžurové, která je geniální,
00:25:40 je prostě fenomenální, ať se podíváte do 60. let,
00:25:42 do sedmdesátých až devadesátých let,
00:25:44 pořád za ní je tak výrazná stopa,
00:25:47 vždycky je tam nějaký film, nějaká postava, role,
00:25:50 která překračuje hranici běžného herectví,
00:25:52 tak jsem si říkal,
00:25:54 že bych se rád vrátil k ní do šedesátých let,
00:25:57 kdy měla takové období,
00:26:00 že tam měla pár postav, které byly syrovější,
00:26:02 a snažil jsem se to napsat do toho scénáře,
00:26:05 a ona se toho velice jednoduše chytila a šla tím směrem,
00:26:08 a byla to velká zábava. Byla radost ji sledovat.
00:26:12 Potom Jiří Mádl a Kryštof Hádek.
00:26:15 Z obou jste neudělal zrovna fešáky, i když fešáci jsou.
00:26:18 To byl také nějaký záměr?
00:26:21 Musím říct, že z Kryštofa dělat nefešáka je hodně těžké.
00:26:24 Ale povedlo se to, trochu jo,
00:26:27 a on samozřejmě hereckým projevem tomu dává
00:26:30 takový trošku slizký výraz, což je kouzelné.
00:26:33 A Jirka Mádl byl geniální.
00:26:35 Tam lidi chodili a koukali na něj a nevěřili, co se děje,
00:26:39 a on doopravdy se do té postavy absolutně vžil
00:26:42 a byl okouzlující.
00:26:45 Zároveň byl roztomilý
00:26:48 a zároveň ta postiženost z něj koukala ve všech detailech.
00:26:52 On strávil nějaký čas v nějakém zařízení pro tyto lidi
00:26:58 a sledoval je a musím říct, že detaily, které si přinesl
00:27:02 a které použil ve filmu, byly skvělé.
00:27:06 Celkově skvělý film Všiváci. Pokud dáte, přátelé,
00:27:10 na moje doporučení, velmi doporučuji.
00:27:12 Romane, přeji vám, ať přijde hodně diváků,
00:27:15 ať se film líbí,
00:27:17 už se líbil v Americe, ať se líbí i v Česku.
00:27:20 Děkujeme strašně moc a doufám, že to zaujme českého diváka.
00:27:22 -Snad jo.
-Díky, na shledanou.
00:27:25 Za týden na shledanou, přátelé.
00:27:32 Skryté titulky Blažena Stráníková Česká televize 2014